KickDown toimii laiskasti... Voiko tehdä jotain ?
KickDown toimii laiskasti... Voiko tehdä jotain ?
Tere!
300 d farkun kickdown reagoi tosi laiskasti kun lämän laittaa pohjaan ja joskus ei mene päälle ollenkaan? Missä vika!
Pitäisikö tuo kickdown aktivoitua kaikissa nopeuksissa- > 100 km / h kun lähtee ohituksiin jne...?
Voiko sitä säätää mistään vai onko se elektroniikkaa? Joku Kick down rele ainakin löytyy sieltä akun takaa konehuoneesta... Säätääkö se ja miten kickdownin toimintaa?
300 d farkun kickdown reagoi tosi laiskasti kun lämän laittaa pohjaan ja joskus ei mene päälle ollenkaan? Missä vika!
Pitäisikö tuo kickdown aktivoitua kaikissa nopeuksissa- > 100 km / h kun lähtee ohituksiin jne...?
Voiko sitä säätää mistään vai onko se elektroniikkaa? Joku Kick down rele ainakin löytyy sieltä akun takaa konehuoneesta... Säätääkö se ja miten kickdownin toimintaa?
kiristä sitä vaijeria joka menee kuskinpuolella moottoritilassa suunnilleen ruikupumpun edessä, ja jatkuu vaihdelaatikon kylkeen.
kiristysmutteri löytyy suunnilleen rintapellin kohdalta, (valkoinen) sitä kiristämällä pitää vaihdetta vähän pidempään silmässä, ja herkistää kickdownin reagointia.
jos vaijerin kiristäminen ei auta, niin KD-rele tod.näk vaihtoon.
kiristysmutteri löytyy suunnilleen rintapellin kohdalta, (valkoinen) sitä kiristämällä pitää vaihdetta vähän pidempään silmässä, ja herkistää kickdownin reagointia.
jos vaijerin kiristäminen ei auta, niin KD-rele tod.näk vaihtoon.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
öh,
Vaijjerilla ja KD:lla ei oikeastaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa, KD-toimii sähköllä, nappi tallan alla pitäs tuntua kun survoo pedaalin pohjaan ja kierrättää sitten konetta kunnes tulloo pumpulta signaali vaihtaa isompaan
Vaijjerilla säädetään vain vaihtokohtia osakaasulla, tälläkin kyllä voidaan korvata KD:n toimimattomuus säätämällä se sopivasti, mutta silloin se ei ole KD niinkuin se on mersussa tarkoitettu
-risto
Vaijjerilla ja KD:lla ei oikeastaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa, KD-toimii sähköllä, nappi tallan alla pitäs tuntua kun survoo pedaalin pohjaan ja kierrättää sitten konetta kunnes tulloo pumpulta signaali vaihtaa isompaan
Vaijjerilla säädetään vain vaihtokohtia osakaasulla, tälläkin kyllä voidaan korvata KD:n toimimattomuus säätämällä se sopivasti, mutta silloin se ei ole KD niinkuin se on mersussa tarkoitettu
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Elikkä siis munkin mielestä se vaijeri ei vaikuta siihen Kikkiin?
Jos se on elektroninen, niin onko kick down releen vaihto ainut keino saada kikkiä herkemmäksi toimimaan?
Onko kellään tietoa missä hinnoissa uusi rele on?
Onko muuten bensa ja diiseli autojen kick downissa toimintaeroja?
Ajoin siskonmiehen 250 bensakonetta ja siinä kickdown reagoi vaikka ei lämää laittanut edes lattiaan?
Jos se on elektroninen, niin onko kick down releen vaihto ainut keino saada kikkiä herkemmäksi toimimaan?
Onko kellään tietoa missä hinnoissa uusi rele on?
Onko muuten bensa ja diiseli autojen kick downissa toimintaeroja?
Ajoin siskonmiehen 250 bensakonetta ja siinä kickdown reagoi vaikka ei lämää laittanut edes lattiaan?
Minullakaann potku alas ei toimi aina. Muuten toimii mutta silloin kun tuo kiekkamittari on mykkänä niin ei toimi. Olisi kiva tietää minkä tuonkin aiheuttaa... Ylijännitereleenkin "pitäisi" olla kunnossa kun ei muita valoja vilkuttele ja käykin nätisti.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No ensimmäiseksi lähtisin tarkistelemaan sitä nappia jota pedaali painaa, toimiiko se ? Muuten tuon releen sielunelämä on meikäläiselle hieman pimennossa, siinä on ilmastointikin samalla (joissain malleissa). Jos on kokemuksia sähkövermeistä niin voihan sen aukaista ja tarkastella juotokset.BigA kirjoitti:Elikkä siis munkin mielestä se vaijeri ei vaikuta siihen Kikkiin?
Jos se on elektroninen, niin onko kick down releen vaihto ainut keino saada kikkiä herkemmäksi toimimaan?
Onko kellään tietoa missä hinnoissa uusi rele on?
Pitäisi kait toimia samalla tavalla, riippuu nyt puhutaanko ihan 250 W123:sta vai mistä ? oli mullakin 200D automaatti (W124) josta oli KD himmelit poistettu koneenvaihdon yhteydessä, sekin toimi ihan OK kunhan vaijerin sääti mieleisekseen, ja oppi siinä myös kiihdytyksissä tarjoamaan joskus pakkokolmostakin.BigA kirjoitti: Onko muuten bensa ja diiseli autojen kick downissa toimintaeroja?
Ajoin siskonmiehen 250 bensakonetta ja siinä kickdown reagoi vaikka ei lämää laittanut edes lattiaan?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Sulla ei kikki toimi vaan se vaihtaa vaihetta sen takia herkemmin kun vaijeri on kiriämmällä, tiputtaa vaihteen siis pienemmälle, ei niin pienelle kuin vauhdin mukaan mahdollista ja huudata rajoittimelle astiHVM kirjoitti:No mitenkäs se vaijeri ei vaikuta kick-downiin, jos vaihdekepin juuressa oleva kytkin kiristää plekästään vaijeria, kuten minulle on foorumeilla kerrottu? Asennossa "E" ei ainakaan ässän kikki toimi, mutta asennossa "S" toimii.
Selittäkääpäs nyt samalla sitten tämäkin.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
No satasesta menee kikkarilla kakkonen pesään, siitä sitten aletaan kiihdyttelemään pedaali nappia vasten eli kikki toimii. Jos kikki-nappia ei paineta pykälät vaihtuvat pienemmillä kierroksilla. Kolomonen menee pesään siinä 150 kohdilla, nelonen päälle 200. Väitän siis että kikki toimii. Punaisen rajoille mennään joka pykälällä.Malm kirjoitti:Sulla ei kikki toimi vaan se vaihtaa vaihetta sen takia herkemmin kun vaijeri on kiriämmällä, tiputtaa vaihteen siis pienemmälle, ei niin pienelle kuin vauhdin mukaan mahdollista ja huudata rajoittimelle astiHVM kirjoitti:No mitenkäs se vaijeri ei vaikuta kick-downiin, jos vaihdekepin juuressa oleva kytkin kiristää plekästään vaijeria, kuten minulle on foorumeilla kerrottu? Asennossa "E" ei ainakaan ässän kikki toimi, mutta asennossa "S" toimii.
Selittäkääpäs nyt samalla sitten tämäkin.
-Risto
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Hmprh, no tähän pitäs saaha kommenttia joltain kokeneemmalta Kait se sitten toimii noin Ainaski teikäläisen ässässäHVM kirjoitti:No satasesta menee kikkarilla kakkonen pesään, siitä sitten aletaan kiihdyttelemään pedaali nappia vasten eli kikki toimii. Jos kikki-nappia ei paineta pykälät vaihtuvat pienemmillä kierroksilla. Kolomonen menee pesään siinä 150 kohdilla, nelonen päälle 200. Väitän siis että kikki toimii. Punaisen rajoille mennään joka pykälällä.Malm kirjoitti:Sulla ei kikki toimi vaan se vaihtaa vaihetta sen takia herkemmin kun vaijeri on kiriämmällä, tiputtaa vaihteen siis pienemmälle, ei niin pienelle kuin vauhdin mukaan mahdollista ja huudata rajoittimelle astiHVM kirjoitti:No mitenkäs se vaijeri ei vaikuta kick-downiin, jos vaihdekepin juuressa oleva kytkin kiristää plekästään vaijeria, kuten minulle on foorumeilla kerrottu? Asennossa "E" ei ainakaan ässän kikki toimi, mutta asennossa "S" toimii.
Selittäkääpäs nyt samalla sitten tämäkin.
-Risto
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Mullakin on tällä hetkellä kierroslukumittari mykkänä ja kikki toimii huonosti! En tietenkään nyt muista toimiko paremmin kun mittari toimi, mutta saan ensi viikolla pajalle auton ja mittari pitäis tulla kuntoon.
Onko kellään kokemuksia, että vaikuttaako tuo kiekkamittarin toiminta kick downiin?
Muuten se mittari lopetti toiminnan, kun otettiin kylmäkäynnistimen rele väliaikaisesti pois! On nähtävästi samassa releessä sen kanssa????
Mutta loppupa ikävä pumppaaminen kaupunkiajossa! Nyt pitäis sitten mennä tarkistamaan onko lämpösensori vai tuo rele rikki, että kylmäkäynnistys sujuisi paremmin.
Onko kellään kokemuksia, että vaikuttaako tuo kiekkamittarin toiminta kick downiin?
Muuten se mittari lopetti toiminnan, kun otettiin kylmäkäynnistimen rele väliaikaisesti pois! On nähtävästi samassa releessä sen kanssa????
Mutta loppupa ikävä pumppaaminen kaupunkiajossa! Nyt pitäis sitten mennä tarkistamaan onko lämpösensori vai tuo rele rikki, että kylmäkäynnistys sujuisi paremmin.
On muuten samanlainen matikissa - muutaman kerran olen oikein säikähtänyt kun on pitänyt lähteä kiihdytyskaistalla kiihdyttämään - E-asento päälläHVM kirjoitti:Joo, en väitäkkään että sen kikkarin tulisi toimia noin, mutta se nyt vaan ei toimi meikäläisen autossa E-asennossa, muutaman kerran on tullut yllätyksiä ohitellessa "S" päälle ja uusi yritys
Nyttemmin vaihdan rutiininomaisesti S-asentoon kun vain haistankin moottoritiemerkin
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Samahomma. Siksipä namiska on kokoajan S-asennossa. Ihan turha se E, jos kaasujalka toimii...dry kirjoitti:On muuten samanlainen matikissa - muutaman kerran olen oikein säikähtänyt kun on pitänyt lähteä kiihdytyskaistalla kiihdyttämään - E-asento päälläHVM kirjoitti:Joo, en väitäkkään että sen kikkarin tulisi toimia noin, mutta se nyt vaan ei toimi meikäläisen autossa E-asennossa, muutaman kerran on tullut yllätyksiä ohitellessa "S" päälle ja uusi yritys
Nyttemmin vaihdan rutiininomaisesti S-asentoon kun vain haistankin moottoritiemerkin
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
Olikos se niin, että se kuuluisa ylijännitesuojarele vaikutti näihin(kin)?BigA kirjoitti:Mullakin on tällä hetkellä kierroslukumittari mykkänä ja kikki toimii huonosti! En tietenkään nyt muista toimiko paremmin kun mittari toimi, mutta saan ensi viikolla pajalle auton ja mittari pitäis tulla kuntoon.
Onko kellään kokemuksia, että vaikuttaako tuo kiekkamittarin toiminta kick downiin?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Kannattaa tosiaan mitata ensin se kytkin sielt pedaalin alta. Sen kuluu johtaa yhteenpainettuna. Jos johtaa niin mittaa seuraavaksi kytkimen
johdosta tuleeko siihen auto käynnissä +12 V. Jos tämäkin on kunnossa
mittaa kytkimen johdosta resistanssi maata vasten. Kuluu olla 13 ohmin luokkaa KD solenoidin vastus. Jos + 12 V puuttuu niin vika on releessä tai johdoissa (kiekkamittarin puuttuminen saattaa myös vaikuttaa). Jos taas resistanssi näyttää ääretöntä niin KD solenoidi on rikki tai sille menevä johto on irti/poikki.
Ite kokeilin omasta tällä tavalla ja selvis että solenoidille menevä liitin oli
pistetty huonosti kiinni laatikkorempan yhteydessä.
[/list]
johdosta tuleeko siihen auto käynnissä +12 V. Jos tämäkin on kunnossa
mittaa kytkimen johdosta resistanssi maata vasten. Kuluu olla 13 ohmin luokkaa KD solenoidin vastus. Jos + 12 V puuttuu niin vika on releessä tai johdoissa (kiekkamittarin puuttuminen saattaa myös vaikuttaa). Jos taas resistanssi näyttää ääretöntä niin KD solenoidi on rikki tai sille menevä johto on irti/poikki.
Ite kokeilin omasta tällä tavalla ja selvis että solenoidille menevä liitin oli
pistetty huonosti kiinni laatikkorempan yhteydessä.
[/list]