KickDown toimii laiskasti... Voiko tehdä jotain ?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

KickDown toimii laiskasti... Voiko tehdä jotain ?

Viesti Kirjoittaja BigA »

Tere!

300 d farkun kickdown reagoi tosi laiskasti kun lämän laittaa pohjaan ja joskus ei mene päälle ollenkaan? Missä vika!
Pitäisikö tuo kickdown aktivoitua kaikissa nopeuksissa- > 100 km / h kun lähtee ohituksiin jne...?
Voiko sitä säätää mistään vai onko se elektroniikkaa? Joku Kick down rele ainakin löytyy sieltä akun takaa konehuoneesta... Säätääkö se ja miten kickdownin toimintaa?
Avatar
dansku
Viestit: 19
Liittynyt: 27.8.2006 22:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja dansku »

kiristä sitä vaijeria joka menee kuskinpuolella moottoritilassa suunnilleen ruikupumpun edessä, ja jatkuu vaihdelaatikon kylkeen.

kiristysmutteri löytyy suunnilleen rintapellin kohdalta, (valkoinen) sitä kiristämällä pitää vaihdetta vähän pidempään silmässä, ja herkistää kickdownin reagointia.


jos vaijerin kiristäminen ei auta, niin KD-rele tod.näk vaihtoon.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mulla kyllä toimii,mutta ei juuri tapahu mittään kun kalossin survaisee lattiaan :o tarvii lissee tehhoo :ää:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

öh,

Vaijjerilla ja KD:lla ei oikeastaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa, KD-toimii sähköllä, nappi tallan alla :arrow: pitäs tuntua kun survoo pedaalin pohjaan :arrow: ja kierrättää sitten konetta kunnes tulloo pumpulta signaali vaihtaa isompaan :)

Vaijjerilla säädetään vain vaihtokohtia osakaasulla, tälläkin kyllä voidaan korvata KD:n toimimattomuus säätämällä se sopivasti, mutta silloin se ei ole KD niinkuin se on mersussa tarkoitettu :D :D

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Elikkä siis munkin mielestä se vaijeri ei vaikuta siihen Kikkiin?
Jos se on elektroninen, niin onko kick down releen vaihto ainut keino saada kikkiä herkemmäksi toimimaan?
Onko kellään tietoa missä hinnoissa uusi rele on?

Onko muuten bensa ja diiseli autojen kick downissa toimintaeroja?
Ajoin siskonmiehen 250 bensakonetta ja siinä kickdown reagoi vaikka ei lämää laittanut edes lattiaan?
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Minullakaann potku alas ei toimi aina. Muuten toimii mutta silloin kun tuo kiekkamittari on mykkänä niin ei toimi. Olisi kiva tietää minkä tuonkin aiheuttaa... Ylijännitereleenkin "pitäisi" olla kunnossa kun ei muita valoja vilkuttele ja käykin nätisti. :roll:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

BigA kirjoitti:Elikkä siis munkin mielestä se vaijeri ei vaikuta siihen Kikkiin?
Jos se on elektroninen, niin onko kick down releen vaihto ainut keino saada kikkiä herkemmäksi toimimaan?
Onko kellään tietoa missä hinnoissa uusi rele on?
No ensimmäiseksi lähtisin tarkistelemaan sitä nappia jota pedaali painaa, toimiiko se ? Muuten tuon releen sielunelämä on meikäläiselle hieman pimennossa, siinä on ilmastointikin samalla (joissain malleissa). Jos on kokemuksia sähkövermeistä niin voihan sen aukaista ja tarkastella juotokset.
BigA kirjoitti: Onko muuten bensa ja diiseli autojen kick downissa toimintaeroja?
Ajoin siskonmiehen 250 bensakonetta ja siinä kickdown reagoi vaikka ei lämää laittanut edes lattiaan?
Pitäisi kait toimia samalla tavalla, riippuu nyt puhutaanko ihan 250 W123:sta vai mistä ? oli mullakin 200D automaatti (W124) josta oli KD himmelit poistettu koneenvaihdon yhteydessä, sekin toimi ihan OK kunhan vaijerin sääti mieleisekseen, ja oppi siinä myös kiihdytyksissä tarjoamaan joskus pakkokolmostakin. :D

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No mitenkäs se vaijeri ei vaikuta kick-downiin, jos vaihdekepin juuressa oleva kytkin kiristää plekästään vaijeria, kuten minulle on foorumeilla kerrottu? Asennossa "E" ei ainakaan ässän kikki toimi, mutta asennossa "S" toimii. :roll:

Selittäkääpäs nyt samalla sitten tämäkin. :twisted:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

HVM kirjoitti:No mitenkäs se vaijeri ei vaikuta kick-downiin, jos vaihdekepin juuressa oleva kytkin kiristää plekästään vaijeria, kuten minulle on foorumeilla kerrottu? Asennossa "E" ei ainakaan ässän kikki toimi, mutta asennossa "S" toimii. :roll:

Selittäkääpäs nyt samalla sitten tämäkin. :twisted:
Sulla ei kikki toimi vaan se vaihtaa vaihetta sen takia herkemmin kun vaijeri on kiriämmällä, tiputtaa vaihteen siis pienemmälle, ei niin pienelle kuin vauhdin mukaan mahdollista ja huudata rajoittimelle asti :)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Malm kirjoitti:
HVM kirjoitti:No mitenkäs se vaijeri ei vaikuta kick-downiin, jos vaihdekepin juuressa oleva kytkin kiristää plekästään vaijeria, kuten minulle on foorumeilla kerrottu? Asennossa "E" ei ainakaan ässän kikki toimi, mutta asennossa "S" toimii. :roll:

Selittäkääpäs nyt samalla sitten tämäkin. :twisted:
Sulla ei kikki toimi vaan se vaihtaa vaihetta sen takia herkemmin kun vaijeri on kiriämmällä, tiputtaa vaihteen siis pienemmälle, ei niin pienelle kuin vauhdin mukaan mahdollista ja huudata rajoittimelle asti :)

-Risto
No satasesta menee kikkarilla kakkonen pesään, siitä sitten aletaan kiihdyttelemään pedaali nappia vasten :arrow: eli kikki toimii. Jos kikki-nappia ei paineta pykälät vaihtuvat pienemmillä kierroksilla. :roll: Kolomonen menee pesään siinä 150 kohdilla, nelonen päälle 200. Väitän siis että kikki toimii. :idea: Punaisen rajoille mennään joka pykälällä.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

HVM kirjoitti:
Malm kirjoitti:
HVM kirjoitti:No mitenkäs se vaijeri ei vaikuta kick-downiin, jos vaihdekepin juuressa oleva kytkin kiristää plekästään vaijeria, kuten minulle on foorumeilla kerrottu? Asennossa "E" ei ainakaan ässän kikki toimi, mutta asennossa "S" toimii. :roll:

Selittäkääpäs nyt samalla sitten tämäkin. :twisted:
Sulla ei kikki toimi vaan se vaihtaa vaihetta sen takia herkemmin kun vaijeri on kiriämmällä, tiputtaa vaihteen siis pienemmälle, ei niin pienelle kuin vauhdin mukaan mahdollista ja huudata rajoittimelle asti :)

-Risto
No satasesta menee kikkarilla kakkonen pesään, siitä sitten aletaan kiihdyttelemään pedaali nappia vasten :arrow: eli kikki toimii. Jos kikki-nappia ei paineta pykälät vaihtuvat pienemmillä kierroksilla. :roll: Kolomonen menee pesään siinä 150 kohdilla, nelonen päälle 200. Väitän siis että kikki toimii. :idea: Punaisen rajoille mennään joka pykälällä.
Hmprh, no tähän pitäs saaha kommenttia joltain kokeneemmalta :? Kait se sitten toimii noin :?: Ainaski teikäläisen ässässä :twisted: :evil: :P :D :evil: :twisted: :P 8)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Joo, en väitäkkään että sen kikkarin tulisi toimia noin, mutta se nyt vaan ei toimi meikäläisen autossa E-asennossa, muutaman kerran on tullut yllätyksiä ohitellessa :arrow: "S" päälle ja uusi yritys :arrow: :fillari:
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Mullakin on tällä hetkellä kierroslukumittari mykkänä ja kikki toimii huonosti! En tietenkään nyt muista toimiko paremmin kun mittari toimi, mutta saan ensi viikolla pajalle auton ja mittari pitäis tulla kuntoon.
Onko kellään kokemuksia, että vaikuttaako tuo kiekkamittarin toiminta kick downiin?

Muuten se mittari lopetti toiminnan, kun otettiin kylmäkäynnistimen rele väliaikaisesti pois! On nähtävästi samassa releessä sen kanssa????
Mutta loppupa ikävä pumppaaminen kaupunkiajossa! Nyt pitäis sitten mennä tarkistamaan onko lämpösensori vai tuo rele rikki, että kylmäkäynnistys sujuisi paremmin.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

HVM kirjoitti:Joo, en väitäkkään että sen kikkarin tulisi toimia noin, mutta se nyt vaan ei toimi meikäläisen autossa E-asennossa, muutaman kerran on tullut yllätyksiä ohitellessa :arrow: "S" päälle ja uusi yritys :arrow: :fillari:
On muuten samanlainen matikissa - muutaman kerran olen oikein säikähtänyt kun on pitänyt lähteä kiihdytyskaistalla kiihdyttämään - E-asento päällä :supersad: :acavallo:
Nyttemmin vaihdan rutiininomaisesti S-asentoon kun vain haistankin moottoritiemerkin 8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

dry kirjoitti:
HVM kirjoitti:Joo, en väitäkkään että sen kikkarin tulisi toimia noin, mutta se nyt vaan ei toimi meikäläisen autossa E-asennossa, muutaman kerran on tullut yllätyksiä ohitellessa :arrow: "S" päälle ja uusi yritys :arrow: :fillari:
On muuten samanlainen matikissa - muutaman kerran olen oikein säikähtänyt kun on pitänyt lähteä kiihdytyskaistalla kiihdyttämään - E-asento päällä :supersad: :acavallo:
Nyttemmin vaihdan rutiininomaisesti S-asentoon kun vain haistankin moottoritiemerkin 8)
Samahomma. Siksipä namiska on kokoajan S-asennossa. Ihan turha se E, jos kaasujalka toimii...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

BigA kirjoitti:Mullakin on tällä hetkellä kierroslukumittari mykkänä ja kikki toimii huonosti! En tietenkään nyt muista toimiko paremmin kun mittari toimi, mutta saan ensi viikolla pajalle auton ja mittari pitäis tulla kuntoon.
Onko kellään kokemuksia, että vaikuttaako tuo kiekkamittarin toiminta kick downiin?
Olikos se niin, että se kuuluisa ylijännitesuojarele vaikutti näihin(kin)?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Kannattaa tosiaan mitata ensin se kytkin sielt pedaalin alta. Sen kuluu johtaa yhteenpainettuna. Jos johtaa niin mittaa seuraavaksi kytkimen
johdosta tuleeko siihen auto käynnissä +12 V. Jos tämäkin on kunnossa
mittaa kytkimen johdosta resistanssi maata vasten. Kuluu olla 13 ohmin luokkaa KD solenoidin vastus. Jos + 12 V puuttuu niin vika on releessä tai johdoissa (kiekkamittarin puuttuminen saattaa myös vaikuttaa). Jos taas resistanssi näyttää ääretöntä niin KD solenoidi on rikki tai sille menevä johto on irti/poikki.

Ite kokeilin omasta tällä tavalla ja selvis että solenoidille menevä liitin oli
pistetty huonosti kiinni laatikkorempan yhteydessä.

[/list]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”