S124 bentziini nykii nykii EI nyi enää
S124 bentziini nykii nykii EI nyi enää
Kokoajanhan tuota on välillä vaivannut pieni nykiminen,tosin nyt se on jatkuvaa ja hermoja raastavaa,eli kai sille pitäisi jotain tehdäkin...
Eli autohan on s124 300TE,kattiversion m103 löytyy pellin alta joten ei nyt hirveästi tarvitse ihmetellä jos jotain häiriöitä ilmaatuukin
Oireina siis nykiminen.Jos kierrokset ovat alle 2500,nykii pienellä kaasulla.Ilman vastusta lähes kaasu ylhäällä ei nykimistä ainakaan huomaa.Aikasemmin auttoi kun painoi kaasun pohjaan,eli luulin että vika löytyisi lambda osastosta,sehän poistuu pelistä kun kaasupoljin on lattiassa.Mutta nyt ei vaikuta sekään,nykiminen on varmaa vaikka mitä tekisi.Kierrokset kun nousevat yli n.2500 nykiminen loppuu ja toimii kuin enkeli ...
Autoon on vaihdetu tulpat,tulpanjohdot,virranjakajankansi ja pyörijä.Lambdaa mittailin ja tuntuu toimivan,myös päästöt olivat katsastuksessa hyvät,kattiauton arvoja.Ruiskunlämpötilaanturia mittailin erilämpötiloissa ja tuntuu toimivan.
Mitäs sitten tutkittaisiin?Omia villejä veikkauksia,puola,syttyboksi,ruiskunboksi bensanpaineet,kaasuläpänasentoanturi....onhan noita vikakohtia...Ei viittisi ihan summassa ostaa 70000€:llä uusia osia,mittaillahan noita melkein kaikkia voi joten mistäs aloittaisin?Teidän vuoro heittää villejä veikkauksia
Ihan varma en ole olenko jo vastaavan topicin tehnyt Mutta tässä nyt uusi päivitettty versio joka tapauksessa..
Niin ja suuttimethan tuossa on vähän huonot,lähtee puolilämpöisenä viidellä tai jopa neljällä käyntiin.Tuskinpa niissäkään vika piilee?Joku ihme sitkutus aina välillä kuuluu,luulin että tulpanjohdot lyö läpi,mutta eipä auttaneet uudet johdotkaan...Ettei vaan sitten tulppa hajonnut asentaessa,ei kai nyt sentään Pitää kai tässä syksyn pimeinä tunteina katsella josko jonkunlaisia valoilmiöitä pellin alta näkyy.
Eli autohan on s124 300TE,kattiversion m103 löytyy pellin alta joten ei nyt hirveästi tarvitse ihmetellä jos jotain häiriöitä ilmaatuukin
Oireina siis nykiminen.Jos kierrokset ovat alle 2500,nykii pienellä kaasulla.Ilman vastusta lähes kaasu ylhäällä ei nykimistä ainakaan huomaa.Aikasemmin auttoi kun painoi kaasun pohjaan,eli luulin että vika löytyisi lambda osastosta,sehän poistuu pelistä kun kaasupoljin on lattiassa.Mutta nyt ei vaikuta sekään,nykiminen on varmaa vaikka mitä tekisi.Kierrokset kun nousevat yli n.2500 nykiminen loppuu ja toimii kuin enkeli ...
Autoon on vaihdetu tulpat,tulpanjohdot,virranjakajankansi ja pyörijä.Lambdaa mittailin ja tuntuu toimivan,myös päästöt olivat katsastuksessa hyvät,kattiauton arvoja.Ruiskunlämpötilaanturia mittailin erilämpötiloissa ja tuntuu toimivan.
Mitäs sitten tutkittaisiin?Omia villejä veikkauksia,puola,syttyboksi,ruiskunboksi bensanpaineet,kaasuläpänasentoanturi....onhan noita vikakohtia...Ei viittisi ihan summassa ostaa 70000€:llä uusia osia,mittaillahan noita melkein kaikkia voi joten mistäs aloittaisin?Teidän vuoro heittää villejä veikkauksia
Ihan varma en ole olenko jo vastaavan topicin tehnyt Mutta tässä nyt uusi päivitettty versio joka tapauksessa..
Niin ja suuttimethan tuossa on vähän huonot,lähtee puolilämpöisenä viidellä tai jopa neljällä käyntiin.Tuskinpa niissäkään vika piilee?Joku ihme sitkutus aina välillä kuuluu,luulin että tulpanjohdot lyö läpi,mutta eipä auttaneet uudet johdotkaan...Ettei vaan sitten tulppa hajonnut asentaessa,ei kai nyt sentään Pitää kai tässä syksyn pimeinä tunteina katsella josko jonkunlaisia valoilmiöitä pellin alta näkyy.
Viimeksi muokannut AM, 09.10.2006 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eli helpoimmasta alkaen. Aivan äkkiseltään tulisi mieleen kokeilla säätää seos aavistuksen tanakammaksi. Ohut alakierrosten veto tai peräti pieni nypytys pintakaasulla "vastaiseen" itsellä korjautui rikastamalla litkua, päästöt eivät kuitenkaan tästä muuttuneet ja taisi kulutus jopa inansa laskea
Siis kuusiokolo (oliko 3 mm, en muista) ilmanputsarin reiästä sisään ja kääntöä vastapäivään niin pitäisi rikastua. Myötäpäivään saadaan taas lisää seokseen lisää ilmaa.
Paina mieleen paljonko käänsit, jos tulos ei ole toivottu tai jopa huononee.
Tämä siis koskee mallia ilman kattia. Onko kattimallissa sitten tee-se-itse -seosruuvi on toinen juttu. Mutta voihan sitä katsoa.
Bensanpaineessa voi myös olla parannettavaa. Toisaalta jos pumppu on vajaatehoinen, niin kovemmilla kierroksilla soppa kuitenkin riittää....hmmm.
Joka tapauksessa, suunnilleen 5.3 bar pitäisi paineen muistaakseni olla.
Siis kuusiokolo (oliko 3 mm, en muista) ilmanputsarin reiästä sisään ja kääntöä vastapäivään niin pitäisi rikastua. Myötäpäivään saadaan taas lisää seokseen lisää ilmaa.
Paina mieleen paljonko käänsit, jos tulos ei ole toivottu tai jopa huononee.
Tämä siis koskee mallia ilman kattia. Onko kattimallissa sitten tee-se-itse -seosruuvi on toinen juttu. Mutta voihan sitä katsoa.
Bensanpaineessa voi myös olla parannettavaa. Toisaalta jos pumppu on vajaatehoinen, niin kovemmilla kierroksilla soppa kuitenkin riittää....hmmm.
Joka tapauksessa, suunnilleen 5.3 bar pitäisi paineen muistaakseni olla.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kattiversiossa on samanlainen seosruuvi kuin muissakin.
Seos vain katsotaan testitöpselistä ns. pulssisuhteella...ja säädetään arvoon 50% +- 10%:a ...tai siis noin me tehdään se
Seos vain katsotaan testitöpselistä ns. pulssisuhteella...ja säädetään arvoon 50% +- 10%:a ...tai siis noin me tehdään se
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Joo, kattiversion ke-jetronikki,eli ihana laite
Seokset sai kai käänneltyä kohdalleen ihan yleismittarinkin avulla,ehalle menevää virtaa tutkiskelemalla.Joku siitä jossain opastikin...Mutta ainakin siitä mittaamalla seokset olivat niin lähellä oikeaa ettei pitäisi vaikuttaa
Täytyy kaivaa jostain tuon asentoanturin mittaus ohjeet esiin ja mittailla se kunhan jaksaa....
Seokset sai kai käänneltyä kohdalleen ihan yleismittarinkin avulla,ehalle menevää virtaa tutkiskelemalla.Joku siitä jossain opastikin...Mutta ainakin siitä mittaamalla seokset olivat niin lähellä oikeaa ettei pitäisi vaikuttaa
Täytyy kaivaa jostain tuon asentoanturin mittaus ohjeet esiin ja mittailla se kunhan jaksaa....
itselläkin täysin samaa ongelmaa muijan autossa, käyty läpi kaikki, mitä pieni ihminen voi vaan tehä..
-vaihdettu ilmanputsari
-vaihdettu virranjakajan kansi+pyörijä
-vaihdettu tulpanjohot+tulpat
-vaihdetttu lambda (bosch)
-vaihdettu polttoaine suodin
-tarkistettu ajoitus
-tarkistettu pottoainesäiliön huohotus
-mitattu puristuspaineet
-mitattu ohivuodot
-tutkittu imuilmavuodot
-tutkittu ylijännitereleen toimivuus. ym..ym..ym..
nyt ei kestä enää järki, vaan vein tänään auton alppilan autohuoltoon, jos ne vaikka löytäis sieltä jotain..
-vaihdettu ilmanputsari
-vaihdettu virranjakajan kansi+pyörijä
-vaihdettu tulpanjohot+tulpat
-vaihdetttu lambda (bosch)
-vaihdettu polttoaine suodin
-tarkistettu ajoitus
-tarkistettu pottoainesäiliön huohotus
-mitattu puristuspaineet
-mitattu ohivuodot
-tutkittu imuilmavuodot
-tutkittu ylijännitereleen toimivuus. ym..ym..ym..
nyt ei kestä enää järki, vaan vein tänään auton alppilan autohuoltoon, jos ne vaikka löytäis sieltä jotain..
Tuo on helppo mittailla.AM kirjoitti:Täytyy kaivaa jostain tuon asentoanturin mittaus ohjeet esiin ja mittailla se kunhan jaksaa....
Anturin liitin on siinä imusarjan päällä, tyhmäkäynnin säätimen vieressä.
Kaasuläppä kiinni on navat 1 ja 2 pitäisi olla yhdessä, täyskaasuasennossa navat 2 ja 3.
Vai oliko se toisinpäin
Kiitän,sen voisi tässä joku päivä tarkistaa kuin noinkin helppo,vielä kun tietäs mitä pitäisi tulla tuloksena Noo,näkeepähän ainakin että jotain järkevää napojen välillä tapahtuu.Jani kirjoitti: Tuo on helppo mittailla.
Anturin liitin on siinä imusarjan päällä, tyhmäkäynnin säätimen vieressä.
Kaasuläppä kiinni on navat 1 ja 2 pitäisi olla yhdessä, täyskaasuasennossa navat 2 ja 3.
Vai oliko se toisinpäin
Pitäis näyttää 0Ω, eli navat on yhdessä...AM kirjoitti:Kiitän,sen voisi tässä joku päivä tarkistaa kuin noinkin helppo,vielä kun tietäs mitä pitäisi tulla tuloksena Noo,näkeepähän ainakin että jotain järkevää napojen välillä tapahtuu.
Siellä sisällä on vain kaksi kytkintä, toinen yhdistää joutokäyntiasennossa, toinen täyskaasulla.
Ääriasentojen välillä ei pitäisi kummankaan olla yhdynnässä
Päätinpä tänään vaihtaa tulpat,eikun tarvikeliikeeseen ja boscheja taskuun mukaan...tai sitten ei Eipä ollut sellaisia vaan oli tyytyminen NGK:n tuotoksiin.
No vaihdoin nyt sitten tulpat ja eikun koeajolle. Auto ei nykinyt yhtään Koemilessä testasin ajaa vitosella 25km/h ja hyvin meni,kierroksia joku 300
Yhdessä tulpassa oli vika minkä arvelinkin,eriste oli halki...Luultavasti tulpanjohtojen vaihdossa hajosi.Orkkisjohdot kun olivat ihan pirun tiukassa.Eli luulisin että vika oli ensin tulpanjohdoissa eikä johtojen vaihtaminen auttanut kun samalla halkesi tulppa Pientä sitkutusta tuo piti varsinkin kostealla kelillä.Ensin luulin että johtui tulpanjohdoista mutta ei..tai voi olla että ensin kuuluikin niistä ja sittemmin tulpasta
Saa nyt nähdä oliko tuo lopullinen parannus "kop,kop".Omituisen helppo(ja samalla hankala) vika
No vaihdoin nyt sitten tulpat ja eikun koeajolle. Auto ei nykinyt yhtään Koemilessä testasin ajaa vitosella 25km/h ja hyvin meni,kierroksia joku 300
Yhdessä tulpassa oli vika minkä arvelinkin,eriste oli halki...Luultavasti tulpanjohtojen vaihdossa hajosi.Orkkisjohdot kun olivat ihan pirun tiukassa.Eli luulisin että vika oli ensin tulpanjohdoissa eikä johtojen vaihtaminen auttanut kun samalla halkesi tulppa Pientä sitkutusta tuo piti varsinkin kostealla kelillä.Ensin luulin että johtui tulpanjohdoista mutta ei..tai voi olla että ensin kuuluikin niistä ja sittemmin tulpasta
Saa nyt nähdä oliko tuo lopullinen parannus "kop,kop".Omituisen helppo(ja samalla hankala) vika
Nonniiin.. M103 murheita täälläki.. kaverin 300ce alko tänään käymään tyhjäkäyntiä välillä 500-1800kierosta/min
Eli kierrokset humpaa ylös alas... Mikä vikana...
Huomenissa alan purkamaan alipainepuolta josko löytyis vuoto.
Ajossa pelaa kuin ei mitään.. paitti että esim vaihteen vaihdossa kierrokset jää noin 2500rpm/min....
Eli kierrokset humpaa ylös alas... Mikä vikana...
Huomenissa alan purkamaan alipainepuolta josko löytyis vuoto.
Ajossa pelaa kuin ei mitään.. paitti että esim vaihteen vaihdossa kierrokset jää noin 2500rpm/min....
Ekana ne tyhjäkäynninsäätimen letkutMika.T kirjoitti:Nonniiin.. M103 murheita täälläki.. kaverin 300ce alko tänään käymään tyhjäkäyntiä välillä 500-1800kierosta/min
Eli kierrokset humpaa ylös alas... Mikä vikana...
Huomenissa alan purkamaan alipainepuolta josko löytyis vuoto.
Ajossa pelaa kuin ei mitään.. paitti että esim vaihteen vaihdossa kierrokset jää noin 2500rpm/min....
Jotain tyhjäkäyntimoottorivikaa voi olla myös,Tuo omakin tuota joskus muistaakseni teki,asettui pikku vasaran kopsautuksella tuohon tk-moottoriin
Tuossa tulppia vaihtessa sattui käteen starttipilotti purkki,testailin suikuttaa sitä letkujen liitoksiin ja sinne muovikaukaloon ruiskun alle,mitään ei tapahtunut Kumma jos ei mistään vuoda
No eipä siinä nyt mitään vikaa ollutkaan,toimi hyvin.Pieni hakeminen siinä tyhjäkäynnillä on,mutta joku viisas? joskus sanoi että jos ei katti mallin m103 hieman hae tyhjäkäynnillä niin se on rikki
Tuossa tulppia vaihtessa sattui käteen starttipilotti purkki,testailin suikuttaa sitä letkujen liitoksiin ja sinne muovikaukaloon ruiskun alle,mitään ei tapahtunut Kumma jos ei mistään vuoda
No eipä siinä nyt mitään vikaa ollutkaan,toimi hyvin.Pieni hakeminen siinä tyhjäkäynnillä on,mutta joku viisas? joskus sanoi että jos ei katti mallin m103 hieman hae tyhjäkäynnillä niin se on rikki
Näin on mekaaninen ruisku on vakaa kuin vuori jos toimiiAku P kirjoitti:Kateellisten panetteluja.AM kirjoitti:Jjoku viisas? joskus sanoi että jos ei katti mallin m103 hieman hae tyhjäkäynnillä niin se on rikki
Videopätkä kun olin hieman säädelly ruiskua:
oh1jty.toimii.net/auto/m103_ke-jet.mp4