olisko kellään tietoa
250:sen autom.laatikko jää ajossa "odottamaan", ts. jos esim. risteykseen tms. tullessa nostan jalan kaasulta ja käännöksen jälkeen painan kaasun pohjaan (tai vähemmän, ei väliä) niin laatikko antaa odottaa n. sekunnin tai silleen ennenkuin reagoi siihen
muuten laatikko toimii kuten pitääkin, vaihtaa pehmeästi yms.
jotain ajatuksia ??
250 automaatti on outo
Tervetuloa Meselle daimleri.
Mersun toosan kuuluu vaihtaa terävästi, ei pehmeästi.
Nosta laatikon paineita vaihteiston kyljessä olevasta mustasta rasiasta, eli ota se auki/pois ja käännä näkyviin tullutta T-ruuvia auki, vaiko kiinnipäin, en muista koskaan kumminpäin paine nousee.
Kertokaa joku ei-dementikko. Tais olla kiinnipäin?

Mersun toosan kuuluu vaihtaa terävästi, ei pehmeästi.


Kertokaa joku ei-dementikko. Tais olla kiinnipäin?

Re: 250 automaatti on outo
kiva nickdaimleri kirjoitti: jotain ajatuksia ??

Samaa tuntuu olevan tuossa sähköaskissakin... Ilmeisesti arpoo hetken oikeaa pykälää ennenkuin lähdetään. 

Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Ceen sähköloota vaihtaa minusta ainakin ihan järkevästi, kevyellä kuasun painalluksella tosin miettii ehkä juurikin sen sekunnin. Mutta jos ohitettavia ilmestyy tähtäimeen, niin voihan sen pedaalin survaista ihan lattiaankin.
ainakin 203:nen vaihtaa ko. tilanteessa erittäin määrätietoisesti.
Muutenkin järkevä loota, kovemmassakin ajossa, harva rattimies survoo isompata pykälää vajaassa sekunnissa.





BMW 318d -09
Vaihteiston vaijeria voisi myös kiristää.
Kuten HVM totesikin, mersun automaatin pitää vaihtaa jämäkästi, eli paineita on myös nostettava. Hommahan tapahtuu ruuvia kiristämällä, jospa vääntäisit sitä ensin kierroksen tiukemmalle, kävisit koeajolla ja katsoisit sitten mihin suuntaa säätöä pitää jatkaa.
Kuten HVM totesikin, mersun automaatin pitää vaihtaa jämäkästi, eli paineita on myös nostettava. Hommahan tapahtuu ruuvia kiristämällä, jospa vääntäisit sitä ensin kierroksen tiukemmalle, kävisit koeajolla ja katsoisit sitten mihin suuntaa säätöä pitää jatkaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- Pikkuhannu
- Viestit: 9
- Liittynyt: 21.7.2006 11:22
- Paikkakunta: Jyväskylän Mlk