Nyt on taas huono kausi 200D:llä..Pitkäänhän tässä päästiinkin ilman remonttia mutta nyt se sitten alkaa..Ensin vaihdoin takapyöränlaakerin ja nyt sitten temppuilee kytkin.
Kaksi kertaa teki tuon tempun eilen,poljin jäi pohjaan eikä kytkin irroittannut.Poljin parin sekunnin kuluttua nousi itsestään ylös ja kytkin toimi kuin ei mitään.Saman teki siis toiseenkin kertaan.Pääsylinteri,työsylinteri,asetelma?Näistähän se vika varmaan löytyy?Neste ei ole hävinnyt mihinkään eikä ainakaan pääsylinteri ole yhtään kostea.Jotenkin tuonne asetelma puolelle kääntyisin,ehkä...?
No mikäs olisi todennäköisin syy?Laiskaksi muuten tekee tämä mese.fi,ennen sentään jaksoi kurkistaa mikä voisi olla autossa vikana,mutta nykyään hypätään ensimmäisenä näpäimistön kimppuun
Kytkin jää välillä pohjaan eikä irroita
Vaikkei neste häviäisikään, voipi olla esim. pääsylinterin mäntä hapantunut tai jotenkin juntturassa niin että siitä pääsee neste virtaamaan ohi. Ja välillä sitten toimii. Kuulostaisi minusta että ensimmäisenä sylinterit vaihtoon, ja kuten monesti todettukin, niin molemmat samalla kertaa koska aika usein hajoavat perä perää.
Tää on ihan kohta valmis.
Noo,sylintereitähän on vaihdeltu jo aikaisemminkin,pääsylinteri kerran ja työsylinteri useamminkin.Pääsylinterin vaihdoin pari vuotta sitten kun (yllättäen) pakkasella jäi poljin pohjaan,tosin silloin kytkin irroitti....
Noo,täytyy nyt seurailla tilannetta kun pitää lähteä sillä tien päälle Saa nähdä joutuuko risteyksessä miten lujaa polkemaan jarrua jos sattuu kytkin päättämään ettei toimi
Onneksi kyseessä on 200D,tuossahan astelman vaihtokin on niin helppo ja nopea homma että melkein naurattaa Kutosessa ei edes hymyilytä...
Noo,täytyy nyt seurailla tilannetta kun pitää lähteä sillä tien päälle Saa nähdä joutuuko risteyksessä miten lujaa polkemaan jarrua jos sattuu kytkin päättämään ettei toimi
Onneksi kyseessä on 200D,tuossahan astelman vaihtokin on niin helppo ja nopea homma että melkein naurattaa Kutosessa ei edes hymyilytä...
No mitenkäs niitä nyt niin urakalla menee? Oletko laatuosia käyttänyt? Näissä "uudemmissa" taitaa olla enemmän muovikomponentteja käytetty, 123:een vaihdoin juuri sylinterit, ensimmäinen vaihto 27 vuoteen siinä autossa.AM kirjoitti:Noo,sylintereitähän on vaihdeltu jo aikaisemminkin,pääsylinteri kerran ja työsylinteri useamminkin.Pääsylinterin vaihdoin pari vuotta sitten kun (yllättäen) pakkasella jäi poljin pohjaan,tosin silloin kytkin irroitti....
Tää on ihan kohta valmis.
Kyllähän niitä nyt menee,pääsylinterin vaihdoin n.650tkm kohdalla,ja työsylinterin eka kerran joskus 500tkm kohdalla. Muistaakseni vaihdoin työsylinterin toisenkin kerran,mutta en ole varma,voi olla että oli ehjäkin ja vaihdoin laatikon mukana tulleen sitten tilalle.Ei voi muistaa enää kun taival tuon auton kanssa on ollut pitkä(ja välillä kivinenkin )
Noo,nythän auto tietenkin otimi koko matkan loistavasti,ei mitään ongelmia.Ärsyttäviä vikoja tällaiset kun eivät kunnolla hajoa,löydäppä nyt sitten vikaa Odotellaan...kylläpähän se vika sieltä paljastuu ajan myötä
Noo,nythän auto tietenkin otimi koko matkan loistavasti,ei mitään ongelmia.Ärsyttäviä vikoja tällaiset kun eivät kunnolla hajoa,löydäppä nyt sitten vikaa Odotellaan...kylläpähän se vika sieltä paljastuu ajan myötä