
tuossa pumpun päällä on tuo tyhjäkäynnin hienosäätö siitä sain tyhjäkäynnin tippumaan mutta kierroksen laskevat vieläkin hitaasti mikähän tähän olisi avuksi


mbsilver kirjoitti:Miten helkkarissa syöttöjä saa säädetyks pumpun ollessa paikallaan?Näyttää se pumpun ja suodattimen väli aikas ahtaalle, eikä siinä imusarjankaan puolesta liikaa tilaa ole.... Kertokaas viisaat ja kokeneet.
Perttu K kirjoitti:Ihan tavallinen 300D:n pumppu se on. Ota se punainen mötikkä irti. Sen alla on tyhjäkäynnin säätöruuvi. Sitä kierros aukipäin ja homma on aika kohdallaan. Voi ruuvata myös koneen käydessä.
Punaisesta mötikästä löytyy lisätietoa hakusanalla ELR.
öljynsuodatin on ehkä paremmin edessä?? siis tarviiko se irroittaa?vai millä konstin sen luukun avaa?Henkka kirjoitti:mbsilver kirjoitti:Miten helkkarissa syöttöjä saa säädetyks pumpun ollessa paikallaan?Näyttää se pumpun ja suodattimen väli aikas ahtaalle, eikä siinä imusarjankaan puolesta liikaa tilaa ole.... Kertokaas viisaat ja kokeneet.
Minä otin ainaki ilmanputsarinkotelon pois, pumpun kannen auki, käänsin "pätkäruuvimensselillä" syöttöä auki ja sen lukitus ruuvin avasin aiva tavallisella 10mm avolenkki avaamella niin ja se mötikkö oli kiinni kahdella t-30 torx ruuvilla
Kyllä 200D:stäkin mahtuu hyvin irrottamaan kannen.Ahdas se väli kyllä on,mutta hermoja ja aikaa kun riittää niin hyvin menee.Kyllähän siinä aina toista tuntia vierähtää,kaksikin jos joku kohta alkaa piruilemaan niin kuin yleensä aina remontissaHenkka kirjoitti:Mikä kone mahtaa olla kyseessä![]()
300D pumpun kannen ja öljynsuodattimen välis on ainaki 10-15cm eli aiva rento työskentelytila muistaakseni ainakaa 200D tilanne on eri