Parhaat madallusjouset W124?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Niin siinä kävi, että kiskoin etupäästä lokari oy:n tekeleet pois. Nyt normaali ajo sujuu ilman kihnauksia. Jos haluaa rallityylillä ajella isojen heittojen yli, niin pientä hienosäätöä täytyy tehdä aiemmin mainittuihin kohtiin vasemman pyörän takaa ja oikean edestä. Nyt säätö on enää todella pieni. Jos casterin pieni muokkaus ei riitä, niin sitten parin millin hionta kylkimuovin reunasta vasemmalta ja puskurin kulmasta oikealta ajaa asian.

Eli, H&R ruskiaiset vahvistetut ja 205R16 55 kummi + 7" et33 vanne ovat toimiva yhdistelmä alkuperäisillä sisälokasuojalipareilla.

Case closed.
Terveisin
Tero
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

MAASTURI!!! :shout: tämä auto tarttee selvästi madallusta.
Kuva
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

EzKo kirjoitti:MAASTURI!!! :shout: tämä auto tarttee selvästi madallusta.
Uljaat whitespoke-mangelssit heijastuu auton kylkeen,,,,,
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Daimler kirjoitti:
EzKo kirjoitti:MAASTURI!!! :shout: tämä auto tarttee selvästi madallusta.
Uljaat whitespoke-mangelssit heijastuu auton kylkeen,,,,,
Jep,rollahan se näköjään pääs kans kuvaan.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Daimler kirjoitti:
EzKo kirjoitti:MAASTURI!!! :shout: tämä auto tarttee selvästi madallusta.
Uljaat whitespoke-mangelssit heijastuu auton kylkeen,,,,,
Pisti kanssa silmään ihan ensimmäisenä :lol:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Eibach Pro-Kit tuli tilattua tänään...toimitus noin 3 viikkoo.
Täytyy pistää kuva kun ovat alla.
Iskarit ajattelin eteen uusia kun aika vetelältä/pehmeeltä keula tuntuu...
Ostaskohan töistä Sasch Sport iskarit vai Bilsteinit? jotku lyhemmät kenties :roll: tuskin tarttee farkkuun lyhykäisempiä iskareita?kai se muuteskin tarpeeks tippuu.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Meni taas OT:n puolelle mutta voi että haluaisin tuommosen vihreen lavetin :ää:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

XUX63 kirjoitti:Meni taas OT:n puolelle mutta voi että haluaisin tuommosen vihreen lavetin :ää:
No maalia saa kaupasta ja Jubelta vihiriät nahat sisälle, jo vot!
Pro HVM
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

EzKo kirjoitti:Ostaskohan töistä Sasch Sport iskarit vai Bilsteinit? jotku lyhemmät kenties :roll: tuskin tarttee farkkuun lyhykäisempiä iskareita?kai se muuteskin tarpeeks tippuu.
No Bilsteinin Sprintit ainakin toimii hyvin madalletussa :roll:
Ja ei ne lyhkäsemmät iskarit madallukseen vaikuta.
Siks niitä käytetään kun tuppaa vakioiskarit olemaan kokoajan pohjassa, jos riittävästi madaltuu----> kumipallo :?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Rässi66 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Meni taas OT:n puolelle mutta voi että haluaisin tuommosen vihreen lavetin :ää:
No maalia saa kaupasta ja Jubelta vihiriät nahat sisälle, jo vot!
Niin...noinhan se käy näppärästi :D .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

EzKo kirjoitti:Eibach Pro-Kit tuli tilattua tänään...toimitus noin 3 viikkoo.
Täytyy pistää kuva kun ovat alla.
Varaudu piiitkään toimitusaikaan. Tilasin omani heti pääsiäisen jälkeen, jolloin puhuivat muutaman päivän toimitusajasta. Viimeisin tieto on, että joustimet köllöttelevät vielä Saksassa ja odottavat lähetystä maahantuojalle. :evil: Kerkiäisivätköhän tulla helatorstaiksi. Voisi sitten pyhinä kokeilla vääntää alle.

Voisikohan tällä odotusajalla jo yrittää tingata lisäalennusta?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

No niin...onhan tosta tosiaan vierähtäny aikaa kun tilasin,mutta tänään maasturiin asennetaan tuo madallussarja :P .Kuvaa vaan ei saa kun möin kännykän pois ja digikamera ja mun tietsikka eivät synkkaa yhteen.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Johan tipahti :D eteen kakkosen kumit ja taakse ykköset,toimii...nyt pitäis saada äkkiä 4-pyöräsuuntaus,mutta mitä nyt on kyselly niin mahdotonta lyhyellä aikavälillä :evil: .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Ny on käyty 4-pyöräsuuntauksessa muttei tullu hyvä :( auto puoltaa luokattoman paljon oikealle,sitä se teki jo ennen madallussarjaa.
Asentaja sano ettei oikealla puolen riitä säätövara,mutta vasemmalla riittää :nocando: tarkemmin kun katsoin autoo tasasella niin oikean puolen etupyörä on selvästi ulompana kun vasen täh??? Mistäs moinen?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

EzKo kirjoitti:Asentaja sano ettei oikealla puolen riitä säätövara,mutta vasemmalla riittää :nocando: tarkemmin kun katsoin autoo tasasella niin oikean puolen etupyörä on selvästi ulompana kun vasen täh??? Mistäs moinen?
Sen kun keksit, niin.... :nocando: Omassakin oli tiukilla oikean pyörän säädön kanssa jo maasturijousilla ja näillä "madallusjousilla" ei riitä ollenkaan vaikkei tuo mikään übermatala ole (pari sormea mahtuu renkaan ja kaaren väliin).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Roisto kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Asentaja sano ettei oikealla puolen riitä säätövara,mutta vasemmalla riittää :nocando: tarkemmin kun katsoin autoo tasasella niin oikean puolen etupyörä on selvästi ulompana kun vasen täh??? Mistäs moinen?
Sen kun keksit, niin.... :nocando: Omassakin oli tiukilla oikean pyörän säädön kanssa jo maasturijousilla ja näillä "madallusjousilla" ei riitä ollenkaan vaikkei tuo mikään übermatala ole (pari sormea mahtuu renkaan ja kaaren väliin).

t.
Risto
Ai jahas...sullakin sama ongelma,mutta puoltaako sulla ohjaus?.Onkohan tonne etupäähän saatavissa jotain säätösarjaa tai jotain sen suuntasta.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

EzKo kirjoitti:Ai jahas...sullakin sama ongelma,mutta puoltaako sulla ohjaus?.Onkohan tonne etupäähän saatavissa jotain säätösarjaa tai jotain sen suuntasta.
No jonkun verran – yleensä aina sinnepäin, minne tie on kallellaan. :D Taitaa olla ominaisuus.

Kun ei tiedä, voisiko kuluneet / litistyneet alatukivarren sisäpään puslat aiheuttaa sitä, ettei säätövara riittäisi. Kukaan ei ainakaan ole tuohon osannut mitään sanoa eikä sitä, voiko niitä mitenkään testata.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Löytyy moneenkin mersuun camber/caster/toe kit sarjoja :D hinta tosin on kova :( .
http://www.k-mac.com/makes/merc.htm
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Jaaha, nostellaas tämmönen ajankohtainen topikki.

Tuli sitten hankittua tohon omaan 124:een 16"-vanteet ja renkaat. Jousitus on vakio, joten tietäähän sen, että sitimaasturiltahan se nyt näyttää :shock:
Nyt selailtua näitä madallustopikkeja, näyttäs olevan, että H&R on saanut paljon puoltavia ääniä. Sellaiset siis pitänee hankkia, koska sain H&R -30mm sarjasta 212 euron tarjouksen.

Mutta, entäs sitten tämmöset merkit, kuin G&M -45mm 141 euroa tai Vogtland -35-45mm 190e ? Unohdetaanko jo suorilta ja laitan tilaukseen noi H&R:t?

Ja jotta vaihtoehdot ei loppuisi, niin Cobraa saisi -40mm 247e ja
Eibachin prokittiä -25-35mm pikkasen päälle 300 euroa?

Kalliiksi käy tuo kesärengassavotta :roll: :lol:

EDIT. En sitten tiedä, mitkä kumit siellä jousien päässä on, mutta entäs jos vaihtaisi ykkösen kumit eteen ja 2-3 taakse?
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

600km ajon jälkeen olen vähän pettyny nuihin H&R:n -30mm jousiin tuntuvat vähän turhan löysiltä.joka nurkassa ykkösen kumit.olisin laittanu kolmosen kumit keulaan muttei jeemu myyny ku olis muka menny liian korkiaksi :wink:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

laitappa joeli kuvaa sitimaasturista!

Mä oon ihan vakavasti mietiskelly korkea profiilisten kumien alle vaihtamista ja pitempien jousien teettämistä => pääsisi mökille tällaisellä rospuuttokelilläkin

Toinen vaihtoehto mikä on käynyt mielessä; farmarin takatason säätöön sellainen pikkumuutos että sitä voisi ajella kabiinista ylös ja alas + etupäähän ilmaiskarit
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

pystyvalo kirjoitti:Toinen vaihtoehto mikä on käynyt mielessä; farmarin takatason säätöön sellainen pikkumuutos että sitä voisi ajella kabiinista ylös ja alas + etupäähän ilmaiskarit
Servo ohjaamaan sitä venttiiliä ja joikkari kabiiniin :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

pystyvalo kirjoitti:laitappa joeli kuvaa sitimaasturista!

Mä oon ihan vakavasti mietiskelly korkea profiilisten kumien alle vaihtamista ja pitempien jousien teettämistä => pääsisi mökille tällaisellä rospuuttokelilläkin
Tuossapa huonoja kuvia parit kappaleet. Autossa on alle siis 205/55/16-renkaat ja vakioalusta.

Kuva


Kuva
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

toihan on matalampi kuin mun farmi vakio pyörillä :)
Sen verran korkeelle pitäis saada, että kun etupyörän päälle laittaa keppana pullon, niin suoraan sivulta kattomalla näkyy korkki :D

Mulla on tästä esimerkki kuva, kuvattu lahdesta...pitääpä editoida kuvasta pois rekisterinumeron niin kehtaa laittaa tänne(kun en auton omistajaa tunne)

http://img178.imageshack.us/img178/2819/suvw201mu8.jpg

Kuvasta ei käy oikein ilmi, mutta autossa oli keula vielä selkeästi perää korkeammalla :D
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tuli sitten laitettua alle g&M-jousisarja ja auto laski ihan riittävästi.
Ajolleen ovat hyvät, tosin vasta sellainen 500 km on takana. Eivät tunnu liian kovilta, joten ei tartte pelätä, että paikat tippuu hampaista.

Jousenkumit ovat edessä ykköset ja takana kakkoset. Pitää tosin vielä varmaan taakse vaihtaa kolmosen kumit, että saisi perän aavistuksen ylemmäksi.


Kuva etuviistosta:

Kuva


Kuva takaviistosta:

Kuva
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Paljonkohan Joelin ja mun autoilla on korkeuseroa?

http://img509.imageshack.us/img509/5236 ... cesyq2.jpg

:D
juki
Viestit: 106
Liittynyt: 01.5.2006 21:22
Paikkakunta: kaarina

kuinka paljon madaltavat

Viesti Kirjoittaja juki »

tai siis mitä G&M:n jousille luvattiin madallusta? näyttää ainakin kuvien perusteella ihan sopivan matalalta... :D
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Re: kuinka paljon madaltavat

Viesti Kirjoittaja Joeli »

juki kirjoitti:tai siis mitä G&M:n jousille luvattiin madallusta? näyttää ainakin kuvien perusteella ihan sopivan matalalta... :D
Luvattiin -45 mm.
Edessä oli alunperin lokarin reunasta vanteen keskiöön 38,5 cm ja madalluksen jälkeen 32 cm, joka myös kirjattuna otteeseen. Samoja lukemia oli lähestulkoon takanakin.
Eteen laitettiin ykkösen kumit ja taakse kakkoset.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

pystyvalo kirjoitti:Paljonkohan Joelin ja mun autoilla on korkeuseroa?

http://img509.imageshack.us/img509/5236 ... cesyq2.jpg

:D
Pitäs mitata vaikka oven alareunasta maahan, niin sillä selviäisi. Kun vaan muistaisi mitata :)
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
meisselimiäs
Viestit: 48
Liittynyt: 02.9.2007 23:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja meisselimiäs »

Lisää alusta tarinaa
omassa 300 tuupo D haagertissa G&M tolpat ja vieterit. KO. setti kustansi n.300 = halpa
Tällä hetkellä tuolla satsilla on menty n 8kk / 30tkm kesä ja talviolosuhdanteissa
Talvirenkaat 205/55 16 olisko ollu 7x16 et 38 valssit ympäriinsä
Kesärenkaat 225/40 18 / 8x18 et 36 edessä ja 235/40 18 / 8,5x18 et 43 takana

Mitään raapimis & pyörimisongelmia ei ole tavattu kuorman kanssa tai ilman
Katsastus miäs ei moittinut...kelpas suomen tieliikenteeseen

Kun turasin tilausta ko. satsumasta kyselivät tarkkaan mitä varusteita ym,ym juttuja autostani löytyy....siis ammattimaista meininkiä
Asennuksen jälkeen heräsi kuitenkin epäilys, että oliko kuitenkin tullu väärät vieterit eteen kun edessä "1", takana "3" kumit ja auto vaaterissa :roll:

Laite on mielestäni jämäkkä ja mukava ajaa, joten en oo jaksanu jännittää jousi/kumihommaa enempää.
Vakioalustan "pappamainenkallistelu" on poissa ja kulkineella pääsee kuitenkin vekslaamatta hidasteista ja muista töyssyistä.

Myyntiesite lupasi -30mm Mun mielestä holahti kuitenkin alemmaksi.

Valmistusmaa on "EU" ja iskareiden merkistä en uskalla sanoa mtn. Kysyin asiaa ja vastasivat vain että sarja on valmistettu euroopassa.

Kyseistä settiä uskallan omasta puolestani suositella. Hinta laatu suhde näyttäisi olevan kohdallaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”