Mittoja moottorista OM601 tai OM602

Katso myös W201.
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz.

Juu tuommonen Skoda Felicia löytyisi aika näppärästi. Jos se Skoda on vuosimallia -98 ja hevoisia 63, niin onko tehty mekaanisella pumpulla vai pitääkö "koplata" ECUt ja kaasupolkimen "potukat"?



:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Feliciassa on luukaksen sähköpumppu mutta vaijerivetoinen :lol: eli jos on ajonesto (uudemman korimallin n.98-, kantikaspäinen avain joka sopii kummin päin vaan lukkoon) pitää koplata siruavain antennin kylkeen esim. teipillä jotta ajonesto ei töki.
Tai sitten AAZista täysin mekaaninen pumppu jossa olisi syötönsäätökin helpommin tarjolla.
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

allô....

Nyt tappara-setä tuottaa koneen sovitus-tarinaa odottaville pettymyksen ja menee aidan alimmalta kohtaa ylitse.. tai vain jonnekkin.

Kävi katsokaas niin että löysin elintenluovuttajan jossa kone "vasta" remontoitu.
Kone kilisi todella nätisti eikä savuttanut juuri lainkaan. Perinteinen vanhan diesel-pösön katku kylläkin oli tunnistettavissa.
Eikä siinä vielä kaikki... sen kun sattui saamaan melkein "kahta kättä heiluttamalla" (tervehdys ja hyvästi).

Eli kaikki muu menee paikkaansa että naps ja kops... öljypohjaa pitää vähän moukaroida.


Ei öljyvuotoja koneen kyljissä eikä havaittavasti "paskoa" pohjallakaan.

Kuva




Helvetin ruma ja kurttunen pösö.

Kuva


Sitten kun tämän kone laukeaa, sovitan Mazdaan MB:n koneen (joidenkin filmejä todisteena youtubessa). Elikkä on täysin mahdollista... kunhan on riittävästi aikaa ja "pohjola-hallissa" kesä.


Mutta tässä vaiheessa tällä mennään, eikä muuten tarvi edes konttorilla sitten selitellä....

:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:

.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No voi rähmä,luotetaan ranskalaisen koneen lyhyeen käyttöikään,että saadaan mesen melko parhaaseen rojekti topikkiin äksöniä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin, löytyi auto joka kantaa kuormaakin toisin kuin japsilava-autot.
Pösöön saa laittaa muutaman tiililetkan kyytiin eikä ole moksiskaan, nissanit ja tojotat antautuu jo puolikuormalla.
Eihän tuosta kannata konetta mihinkään siirtää.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Nuo pösöt alkaa Suomessa olemaan aika harvinaista herkkua. :D mut jos se on täys romu niin eiköhän noita vielä ole säilynyt parempiakin.
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz.

Kiitoksia taas kaikille projektin tähänastisille osanottajille.

Siinä te nyt vanhaa pösöä kehutte mutta näettekö kuinka leuhka ja ylväs neliveto odottelee taustalla.
Se on se millä pääsee vatukkametsälle vaikka tiilikuorma kyydissä. :wink:

Liekö tämä mylly yhtään kummempi kuin edeltäjänsä (Mazdassa) mutta kesä tulee ja Mazdaa tarvitaan...

Onko muuten noissa esim. mersun 76-85 240d koneissa alumiininen öljypohja? Semmosen voisi sopivan vastaan tullessa jemmata vaikka pannuhuoneeseen ja moukaroida odottelemaan seuraavaa kesää.





:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jos pösön kone on 2,3 tai 2,5 niin ne on lujia koneita mutta jos on 2,1 kones niin sen saa upottaa suohon (märät sylinterin putket)
vaihdoin 2,5 koneeseen kerran kannen tiivisteen kilometrejä 530tkm sylintereissä oli kaikki tehtaan hoonaus jäljet näkyvissä kantta ei oikaistu tiiviste oli vaan kovettunut niin jotta murut rapisi

123 sarjan mersun diesel kones oli sitten 4 tai 5 mukinen kuuluu kanssa sinne suosilmäkkeeseen
meille ostettiin uusi 200d vm81 kun kilometrejä oli 230tkm niin kone oli niin harva ettei käynnistynyt karmea rappu sylintereissä ja kaikissa männissä halkeamia

teuvalla oli 25 vuotta sitten joku ukko joka remontoi mersujen koneta minä soittelin sille jotta löytyykö hyviä käytettyjä mäntiä

ukko sanoi jotta kyllä löytyy

minä menen teuvalle ja totean jotta kaikki ukon männät on myös halki ei kuulemma haittaa mitään käytössä

ihmettelin ukolle jotta kumma kun on noin vähillä kilometreillä kulunut meidän kones

sano mulle jotta ei ne sen kauempaa kestäkkään kuulemma vanhempi 220 menee vähän pitempään

kai ne kestää jos ajaa vaan kaheksaakymppiä :D
124 mallin diesel koneita en oo saanut ajettua väljäksi

niin se 123 mallin öljy pohja on kaksi osainen ensin on alumiiniä koko matkalla ja etupäähän on pultattu vanha saksalais sotilaan peltinen kypärä :happy:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz.

Se on Tappara-setä täällä taas.

Tässä projektissa ei olisi edes voinut uskoa kuinka vaivalloista voi olla istuttaa samanlainen kone edeltäjänsä kiinnityksiin. Helvetinmoista säätämistä vain että joku ihminen oli nimetty suomen mestari hitsajaksi... =>

Kaikista tärkein oli öljypohjan teko. Päätin teettää hitsaukset,koska en omaa riittävää kalustoa enkä ole alueen ammattilainen. Ensimmäinen yritys meni suomen hitsausmestarille (jonka nimeä en sano,Esa) siis hän oli työnjohtaja ja joku alju teki homman. Toimitin pohjan ja siihen lisätyn piirretyn kuvan, kuinka haluan öljypohjan hitsattavaksi.
Voi -,.... rrrkele kun kävin hakemassas öljypohjan pois mestarihitsarilta ja hänen oppipojaltaan. Ei ollut käynyt edes mielessä katsoa kuvia joita asiakas olisi halunnut. pöh . Kysyin jotta onkos tämä nyt tiivis... vastattiin että testattu on....
Tulin kotiin ja laskin pohjaan pelkän veden ... viisi vuotokohtaa. - ttu

Onneksi meillä on töissä uskomattoman hyviä ihmisiä, ystäviä, hitsareita, sorvaajia, sähkäreitä... vaikka mitä. Eräs ihminen, jonka nimi on Janne, otti pohjan ja hitsasi vuodot sekä muutti pohjaa jotta sinne mahtuisi myös öljyä. -ttu että tuli hyvä.
Kuva
Ei vuotanut enää.. siinä näille suomen mestareille..(joille myös piti maksaa)

No joo kaikille on maksettu asiaan kuuluvat korvaukset mutta Jannelle vien v...ielä pullon hyvää. wiskiä. nam ...

Nooh .. kaiken jälkeen auto käy ja hörskyy kuin hyvä hevonen. ¨liitteenä kuva että se liikkuu...
Kuva

seuraavaksi kun tämä kone korkkaa liitän siihen mercedeksen koneen. mahtuun tai ei mahdu => tehdään lisää tilaa keulaan


:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:




.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

xr kirjoitti: 123 sarjan mersun diesel kones oli sitten 4 tai 5 mukinen kuuluu kanssa sinne suosilmäkkeeseen
meille ostettiin uusi 200d vm81 kun kilometrejä oli 230tkm niin kone oli niin harva ettei käynnistynyt karmea rappu sylintereissä ja kaikissa männissä halkeamia
Niin ne vaan väljisty suurinpiirtein samoilla kilometreillä kaikki muutkin :lol: . Mun ex 81 300D sinnitteli 500tkm jolloin oli niin väljä että olisi voinut jo melkein ottaa rapusta kiinni ja kantaa lohkoa :lol: . 84 vuodesta alkoi 200D ja muut 123 dieselit kestämään, en tiedä mitä silloin tehtiin mutta 700tkm konetta avaamatta ei ollut mitenkään ihmeellinen suoritus.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”