Kompressorin asennusta Kleemanilla / uusin MB Enthusiast !

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuo virallisen muutoskatsastuksen vaatima proseduuri on työn alla.

Katsotaan ja tutkitaan, mutta omat vaikeutensa sekä "kikkailunsa" siinä on.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

MItä etua / haittaa tuollaisessa kompressorissa on turboon verrattuna, meinaan eikös turbo ole asennus ja hankinta hinnaltaan edullisempi? kyseleepi epätietoinen
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

jens kirjoitti:MItä etua / haittaa tuollaisessa kompressorissa on turboon verrattuna, meinaan eikös turbo ole asennus ja hankinta hinnaltaan edullisempi? kyseleepi epätietoinen
Leveän V8-moottorin tapauksessa tulee esiin valinta pidetäänkö autossa etupyörät paikallaan vai asennetaanko turbot koneen sivuille. :lol:

Lisäksi turbojen kanssa tulee yleensä vaikeampi ongelma softan koodaajille jotta viritys saadaan ey-tyyppihyväksytettyä päästöjen kannalta.

Eli ei se asennus missään nimessä ole helpompi.

Etuna kompressorissa on VÄLITÖN kaasuun vastaaminen. Ahdot on heti tapissa kun polkasee kaasun pohjaan. Rutistaa julmasti heti tyhjäkäynniltä lähtien.

Piikkitehossa turbolla päästään parempiin lukemiin, mutta tällöin turbo pitää valita jo sen verran isoksi että herääminen kestää tovin ja vetoalue jää kapeaksi.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Entinen työkaveri sano aina että turpot on diisseleitä varten ja remmi ahtimet pensa koneita varten :roll:
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Remmet kuuluu myös olennaisena osana 2t riäkeliin.
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Kiitos Melitokselle selkeästä vastauksesta.
Nyt tietenkin tulee mieleen että mikä olisi karkea arvio hinnasta asentaa kompressori 320 V6 bensa koneeseen?
Onko arvoisalla raadilla tietoa miten harvinainen tuollainen on käytettynä löytää?
Miten se vaikuttaa koneen kestoon? Ilmeisesti auto pitäisi myös katsastaa uudelleen lisääntyneille tehoille, vai pitääkö?
Oletan ettei jarruihin tarvitse koskea..olettaen että SL 320:ssa on samat hilllitsimet kuin 500ssä.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Melitos kirjoitti:...Etuna kompressorissa on VÄLITÖN kaasuun vastaaminen...
...Piikkitehossa turbolla päästään parempiin lukemiin...
Lisäisin tähän, oman mielipiteeni, joka on, että yleisestiottaen (normaalisti mitoitettu) kompressori on parasta normaaliin suomalaiseen ajoon. Tuollainen ahdin tuo mahtavaa ja laaja-alaista vääntöä normaaleille nopeuksille, mikä antaa kaupungissa ja maantiellä tunteen litraa isommasta moottorista.

Mutta kun lähdetään mittaamaan suorituskykyä Suomessa rikollisiksi julistetuilla nopeusalueilla, eli esimerkiksi kiihdytystä 140 km/h - 200 km/h, kompressori "hengästyy". Silloin isompi iskutilavuus tai turbo on ehdottomasti etevämpi ratkaisu. Kirjoittelin aikanaan tuosta hengästymisestä mm. täällä.
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jens kirjoitti:...Miten se vaikuttaa koneen kestoon?...
C32:ssahan on 320:n kone + kompressori. Eli kestää kyllä. Tietysti huomioiden kestävyyden arvioinnissa, mistä puhutaan - eli viritetystä koneesta.
jens kirjoitti:...Ilmeisesti auto pitäisi myös katsastaa uudelleen lisääntyneille tehoille, vai pitääkö?...
Pitäisi. Ja lienee jopa välttämätöntäkin, koska viranomainen ei voi olla huomaamatta systeemiin ilmestynyttä ahdinta. Suomessahan pitää kulkuneuvo katsastaa rengaskoon muuttuessa ja korkeuden muuttuessa. Tässä maassa kun kaikenlainen modifiointi on nyrkkisääntöisesti rikos (Tälle kohtaa tulee MMAF:n puffi: Click) :wink:
-T

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Uudessa Mercedes Enthusiast:ssa, september 2007, on sivuilla 100 ja 101 tarinaa miehestä ja autosta

Kyseessä on samainen W230 SL 500 johon olin asentamassa Kompressoria tammikuussa 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kehtaisko joku lehden omaava skannata ja postittaa jutun.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

SamuliS kirjoitti:Kehtaisko joku lehden omaava skannata ja postittaa jutun.
Lehti olis muttei skanneria. Semmoinen pitäis hankkia ensi tilassa. Mitähän ne maksaa?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Eldorado kirjoitti:
SamuliS kirjoitti:Kehtaisko joku lehden omaava skannata ja postittaa jutun.
Lehti olis muttei skanneria. Semmoinen pitäis hankkia ensi tilassa. Mitähän ne maksaa?
Voi olla ettei ihan kaikkea kannata skannailla julkisesti näkyville ilman tekijänoikeuden lupaa. Toki jos lupa on niin siitä vaan 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”