Moottorin lämmitys "pakkasvahdilla".
Itselläni on 2000 watin lämmitin. Kun pakkasvahti annostelee virtaa niin samalla lämpenee moottori ja sisätilat. Sisätilat ovat sellaiset "haaleat", mutta jääraappaa en ole käyttänyt aikoihin.
Passaa justiinsa minulle. Yöllä kun saattaa joutua lähtemään äkkiä. Auton lasit ovat sulat ja moottorikin lähtee helpommin käyntiin.
Hankintahinnan tienaaminen pelkällä säästöllä on pitkällinen prosessi, mutta käytännöllisyys ainakin minulla oli syy miksi tuon hankin. Lukaseppa tämä koko ketju läpi. Tuolla alussa taisi olla valmistajan esite tuotteesta.
Passaa justiinsa minulle. Yöllä kun saattaa joutua lähtemään äkkiä. Auton lasit ovat sulat ja moottorikin lähtee helpommin käyntiin.
Hankintahinnan tienaaminen pelkällä säästöllä on pitkällinen prosessi, mutta käytännöllisyys ainakin minulla oli syy miksi tuon hankin. Lukaseppa tämä koko ketju läpi. Tuolla alussa taisi olla valmistajan esite tuotteesta.
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Entäs tuo akku? Joudunko uusimaan tuohon kalvanoituun akun kerran vuodessa? Onko tuommonen 100Ah akku riittävä tuohon webasto käyttöön vai tulisiko se olla suurempi? Hifit kuormittavat lisäksi akkua...
nim.merk. vasta 2 kertaa webastoa testanneena,
Entäs tuo akku? Joudunko uusimaan tuohon kalvanoituun akun kerran vuodessa? Onko tuommonen 100Ah akku riittävä tuohon webasto käyttöön vai tulisiko se olla suurempi? Hifit kuormittavat lisäksi akkua...
nim.merk. vasta 2 kertaa webastoa testanneena,
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Jos normi lokilämmitin on 600W ja Webaston lämmitysteho palttiarallaa 5000w riippuen mallista, niin puoli tuntia pitäis riittää. Kyllä tuollainen 100Ah akku riittää jos se on kunnossa ja lämmitysajat maltillisia.®ÐÐ kirjoitti:Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Entäs tuo akku? Joudunko uusimaan tuohon kalvanoituun akun kerran vuodessa? Onko tuommonen 100Ah akku riittävä tuohon webasto käyttöön vai tulisiko se olla suurempi? Hifit kuormittavat lisäksi akkua...
nim.merk. vasta 2 kertaa webastoa testanneena,
Riittäähän se useinmiten. MUTTA webastoa pitäisi käyttää täydellä teholla vähintään 20min kerrallaan ettei se karstotu. Ja siten ala temppuilemaan.®ÐÐ kirjoitti:Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Mulla on autossa 110Ah akku. Kuormitus testillä se pelaa kuin uus. Silti parina aamuna töihin lähtiessä on pitänyt kaivaa kaapellit esiin.
Wepa ollut 20-25min päällä.
Meni hermot ja laitoin kontiin toisen ISON akun. Sen jlk ei ole virrasta ollut uupelo vaikka wepa olis tunnin pöhissyt.
Sekin kannattaa muistaa että wepan käytön jlk kannattaa ajella ptikän kaavan kautta pikku siirtymät. Vähintään puolituntia auto käynnissä että kerkeää ladata akun.
No jos sitä autoa lämmittää vartin ennenkö lähtee matkaan, niin pöhiseehän se webasto mukavasti siinä ajaessakin sitte sen aikaa...Mika.T kirjoitti:Riittäähän se useinmiten. MUTTA webastoa pitäisi käyttää täydellä teholla vähintään 20min kerrallaan ettei se karstotu. Ja siten ala temppuilemaan.®ÐÐ kirjoitti:Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Ja jos ajelee silti lyhkäsiä matkoja ja webastoa käyttelee, niin kannattaa välillä jättää yöks auto lataukseen, ei tarvi turhia jättää kaupan pihalle rönksöttämään...
C-tek on kallis laturi, mutta säästänee uusien akkujen hinnat aika nopeesti? Tai sitte ostaa jonkun perus kiinalaisen 4A laturin ja asentaa sen autoon kiinteästi, ei pitäis olla sekään kallis... Mut C-tek tai stte sen halvat kopiot (liekö kelvollisia?) ois varmaan paree...
Tai sitte tekee justiinsa sen, että asentaa kakkosakun webastolle + sisäilman puhaltimelle... Vai ottaako tuo puhallin virtansa webaston kautta, eli homma ois silloin erittäin helppo? Ja eihä se ite webasto mun mielestä paljoa kuluta (joku 15w? Muistaakseni...), taitaa se lämppärin moottori viedä melkein leijonasosan siitä? (täysillä kait yli 100w, eli mitä lie sitte tekee osateholla...)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö