Mese.fi epävirallinen Ford topiksi
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Njaa, sinä ostit tämän sitten itekki kattelin tota mutta eipä tullu ostettua...Kyrdis kirjoitti:Tämmöinen taunus tuli n.kk sitten haettua, -75 1.6 ohc. Seissyt vuodesta 2009 pihamaalla, punainen ajokielto tarra tuulilasissa.. Noh etujarrusatula oli irti, paikalleen asennus ja taakse uudet kengät ja sylinterit ja eikun leimalle tarjoomaan ( toki moottoria piti vähän herätellä että sai pyörimään.) leimalla inssi huomautti käsijarrun pitämättömyydestä, (vaijerin prkl jäi löysälle ) ja pykineestä takarenkaasta. Jotain pieniä korjauskehoituksia tuli, mutta ei hitsaamista jota ihmettelin suht kovasti.
Elikkä semmoinen taunus. Helppo projekti tähän mennessä ollut
Ne oli ne mersun ne vanteet tarpeen sillon syssyllä ku hajin ne pois...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Sen verran maalaisjärkeilin, että otin tuon "rappuralli" maskin poikkeen leiman ajaksi, 4:llä ruuvilla niin valot oli sen jälkeen paljaana.Vanja-eno kirjoitti:Eikö oikeesti huomautelleet leimassa mitään noista valoista
Päivitellääs hieman, Leimahan tuli haettua tähän ja nytten myynnissäkin, koska foorumilta bongasin s123:n ja ei tämä foordi oikeen tunnu niin omalta kuin yykaakoo
loppuna pisteen päälle linkki sättiautoon ps. mese foorumilaisille tingattavaa hinnnassa
[nettiauto]5470604[/nettiauto]
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: 05.11.2011 12:09
- Paikkakunta: kerava(nivalasta)
tuommonen coupe tanari vailla tekniikkaa tallissa.saiskohan tuohon 300 turbo dieselille lupia ku olis ehkä jouten tekniikka 124:sta.
ehkä joku 280 twincam tai 300 pentsa vois olla kans mitä oon miettiny
tässä oli 2.3 v-6 mulla paikallaan ja on papereissa.
kuva ei ole mun autosta vaan nappasin sen netistä ku on samanvärinenki
sitte on tuo -66 musse missä 351 cleavelandin piristetty kone ja 4 lovinen toploader aski suoralla kytkennällä.eno rakentanu aikoinaan tuon moottorin ja veikkaus että siinä olis joku 400-450 heppaa.varttimaili ajettu vakio kumeilla 13.5 sek ja puolessa matkaa sai vasta pitoja vaikka on lukkoperä.
nyt siihen tulee 302+ruisku+c4 automaatti.kulutuksen saapi nyt johonki 10-15 l välille ku se oli aikasemmin semmoset 40 l hujakoilla.
laitan videopätkääki käynti äänistä ku saisin sen ladattua sunputkeen
ehkä joku 280 twincam tai 300 pentsa vois olla kans mitä oon miettiny
tässä oli 2.3 v-6 mulla paikallaan ja on papereissa.
kuva ei ole mun autosta vaan nappasin sen netistä ku on samanvärinenki
sitte on tuo -66 musse missä 351 cleavelandin piristetty kone ja 4 lovinen toploader aski suoralla kytkennällä.eno rakentanu aikoinaan tuon moottorin ja veikkaus että siinä olis joku 400-450 heppaa.varttimaili ajettu vakio kumeilla 13.5 sek ja puolessa matkaa sai vasta pitoja vaikka on lukkoperä.
nyt siihen tulee 302+ruisku+c4 automaatti.kulutuksen saapi nyt johonki 10-15 l välille ku se oli aikasemmin semmoset 40 l hujakoilla.
laitan videopätkääki käynti äänistä ku saisin sen ladattua sunputkeen
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: 05.11.2011 12:09
- Paikkakunta: kerava(nivalasta)
Komea on. Noitako on tehty myös vasemmanpuoleisella ohjauksella? Oon luullu, että britit on tehny itelleen ne vääränkätiset ja nimittäneet Cortinoiksi ja saksalaiset taas oisivat tehneet pitkälti samaa vehkettä vasemmanpuoleisella ratilla varustettuina Taunuksina.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Minkähän verran Cortinoita lie tuotu Suomeen, tuota korimallia ?
Kaverilla oli joskus tuollainen 2,3V6, edellinen omistaja maalannut jollain erikoismaalilla, punainen candy ? Flake ? mitä niitä oli.
Auto seisoi myöhemmin pitkään nelostien varressa jonkin hallin pihassa Pihtiputaalla.
Taunuksessa on eri peltiosatkin, eikös.
Kaverilla oli joskus tuollainen 2,3V6, edellinen omistaja maalannut jollain erikoismaalilla, punainen candy ? Flake ? mitä niitä oli.
Auto seisoi myöhemmin pitkään nelostien varressa jonkin hallin pihassa Pihtiputaalla.
Taunuksessa on eri peltiosatkin, eikös.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Kyllä vain, vaikkakin lie sama peruskori Taunuksen kanssa. Ei kai tota "läskiperse" cortinaa ihan ruuhkaksi asti ole suomessa ollu koskaan. Ainakin paljon vähempi ku Taunusta.dealer kirjoitti:
Taunuksessa on eri peltiosatkin, eikös.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Muistelen, että Cortinat ja Taunukset olivat erinäköisiä, mutta samaa tekniikkaa oli lähes läpeensä. Autoteollisuus ei ollut 1970-luvulla vielä niin integroitunut, että samassa konsernissa voitiin eri maissa tehdä erilaisia autoja. Nykyäänhän vaivoin voidaan tehdä eri konserneissa erilaisia autoja.
Cortinaa pidettiin Suomessa sporttisempana kuin Taunusta ja muistelen, että korimallit olivat enemmän Coupea, kun Taunukset olivat perheautoja.
Cortinaa pidettiin Suomessa sporttisempana kuin Taunusta ja muistelen, että korimallit olivat enemmän Coupea, kun Taunukset olivat perheautoja.
Kiitoksia positiivisista kommenteista, aina mukavia, ei mennyt 8vuoden rakentelu hukkaan
Alustahan tässä on ihan sama kuin Taunuksessa, peltiosissa se suurin ero tosiaan, sisustan osat samoja taunuksen kanssa myös. Pidän tätä itse paremman näköisenä kuin saman ikäluokan taunusta.
Tekniikkana vanha v6, tommosen käyrän piirsi paperille:
Sanotaan että liikenteen seassa on pärjännyt
Alustahan tässä on ihan sama kuin Taunuksessa, peltiosissa se suurin ero tosiaan, sisustan osat samoja taunuksen kanssa myös. Pidän tätä itse paremman näköisenä kuin saman ikäluokan taunusta.
Tekniikkana vanha v6, tommosen käyrän piirsi paperille:
Sanotaan että liikenteen seassa on pärjännyt
Pilkunviilaajan huomautuksia koottuna:
Eikös tuossa Cortongissa ole lehtijouset takana ja McP:t edessä, koneena kenttiläinen tai V6 ja taka-aksila koneesta riippuen Escort/Consul-kokoinen eteenpäin aukeava?
Tuhnuksessa on päällekkäiset kolmiotuet etupäässä ja nelilinkki kierrejousilla takana, aina voimanlähteenä (Pinto) OHC tai "Köln V6" ja peränä se oma surullisenkuuluisa vonkuja.
Upea on auto, sai taas oma rojekti uutta pontta!
Eikös tuossa Cortongissa ole lehtijouset takana ja McP:t edessä, koneena kenttiläinen tai V6 ja taka-aksila koneesta riippuen Escort/Consul-kokoinen eteenpäin aukeava?
Tuhnuksessa on päällekkäiset kolmiotuet etupäässä ja nelilinkki kierrejousilla takana, aina voimanlähteenä (Pinto) OHC tai "Köln V6" ja peränä se oma surullisenkuuluisa vonkuja.
Upea on auto, sai taas oma rojekti uutta pontta!
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
eiJuMu S kirjoitti:Pilkunviilaajan huomautuksia koottuna:
Eikös tuossa Cortongissa ole lehtijouset takana ja McP:t edessä, koneena kenttiläinen tai V6 ja taka-aksila koneesta riippuen Escort/Consul-kokoinen eteenpäin aukeava?
Tuhnuksessa on päällekkäiset kolmiotuet etupäässä ja nelilinkki kierrejousilla takana, aina voimanlähteenä (Pinto) OHC tai "Köln V6" ja peränä se oma surullisenkuuluisa vonkuja.
Upea on auto, sai taas oma rojekti uutta pontta!
akselisto on ihan identtinen taunuksen kanssa
1,3 ja 1,6. 1,6gt on kenttiläisiä kun taas 2000gt on taunuksen ohc kones myös uudempi 1973 1600gt on ohc
no se perä on kyllä se vonkuja
Ok, kiitos oikaisusta! Muistikuva Pärssonitolpan yläpäistä jonkun Cortinan konehuoneessa elää vaan hetkestä ja vuodesta toiseen voimakkaana, mutta saattoihan toi olla Cortina Mk2 tai Capri tai jopa Esko.xr kirjoitti: ei
akselisto on ihan identtinen taunuksen kanssa
1,3 ja 1,6. 1,6gt on kenttiläisiä kun taas 2000gt on taunuksen ohc kones myös uudempi 1973 1600gt on ohc
no se perä on kyllä se vonkuja
Jumulla ei noin rajuja konevisioita ole oman projektitanarin suhteen, yhdestä Sierra Is-vainaasta jäi käteen ruiskulla oleva 2,0 OHC ja viisilovinen loota, lähinnä on taka-akseliston suhteen hurjia suunnitelmia...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Eskoihin nuita päärssoneita ainakin laitettiin.
BTW. Tuommosella 1600+ poratulla ja melkosen loppuun saakka rimmatulla sportti-eskolla väritystä myöten XUX kuskaili esikoistaan silloin kauan sitten
Nimim. "taivaspaikka ansaittu"
BTW. Tuommosella 1600+ poratulla ja melkosen loppuun saakka rimmatulla sportti-eskolla väritystä myöten XUX kuskaili esikoistaan silloin kauan sitten
Nimim. "taivaspaikka ansaittu"
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Toissa kesänä hetken aikaa toimi käyttöautona kanssa (kunnes syksyllä myin pois) tommonen -67 mk2 cortina, 2.0l zetecillä ja läppärungoilla. n. 175hv konetehoa. Ihan ok liikku tollanen kevyt koppa tolla ja kivat imuäänet
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/C ... gears1.wmv
Tää tais nykyään olla jossain hesassa..
Ja tuubissa surkee pätkä tosta nykyisestä tiinasta, kuten siitä huomaa kuski ei osaa vaihtaa vaihteita Tarvis ulkoa päin ottaa videoo joskus niin kuulis itekin pakoääniä
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NhIvvK1FqtA[/youtube]
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/C ... gears1.wmv
Tää tais nykyään olla jossain hesassa..
Ja tuubissa surkee pätkä tosta nykyisestä tiinasta, kuten siitä huomaa kuski ei osaa vaihtaa vaihteita Tarvis ulkoa päin ottaa videoo joskus niin kuulis itekin pakoääniä
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NhIvvK1FqtA[/youtube]