POWER UP...

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

POWER UP...

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

tilasin juuri tuollaista öljyn lisäainetta onko muilla käyttökokemuksia...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Re: POWER UP...

Viesti Kirjoittaja daerok »

seppokotilainen kirjoitti:tilasin juuri tuollaista öljyn lisäainetta onko muilla käyttökokemuksia...
Minkä tähen? :wink: Ei oo kokemusta. :roll:
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

lisää öljyn liukkautta ja pinta paineen sietoa... en aio vaihtaa laakereita ihan heti...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

seppokotilainen kirjoitti:lisää öljyn liukkautta ja pinta paineen sietoa... en aio vaihtaa laakereita ihan heti...
Niitä saaki olla myötäänsä vaihtamassa? :lol:

Noh, kerro ihmeessä kokemuksesi kun niitä kertyy.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Pariin japsiin olen laittanut aineen käynti hiljeni ,tehoja tuli lisää ,moottorista tiivisteistä rupee ajan kanssa tulemaan kirkasta nestettä läpi
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Oma ajattelumallini toimii melko suoraviivaisesti, valitettavasti.

Miksi ostaa / käyttää öljyä ja koettaa parannella sen ominaisuuksia kun tarjolla on valmista tavaraakin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Lucky-Dog kirjoitti: Miksi ostaa / käyttää öljyä ja koettaa parannella sen ominaisuuksia kun tarjolla on valmista tavaraakin.
Siis mobilin delvac 10-30 :rock: :halm:

No joo ei tehä tästä öljyn vääntö topikkia, koska semmonenhan meillä jo on :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Harju kirjoitti: No joo ei tehä tästä öljyn vääntö topikkia, koska semmonenhan meillä jo on :lol:
Niin, enhän mää ny voi olla tälläsessä kohtaa hiljaa... :happy:

Kiva ois kuulla kokemuksia aineesta..... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Ei ole tarpeeksi hyvää olemassa
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

piku kirjoitti:moottorista tiivisteistä rupee ajan kanssa tulemaan kirkasta nestettä läpi
Tarkoittaa mitä? :?:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Näitä litkuja tulee ja menee, mutta totuus on se, että koneremppaa ei voi ostaa pullossa. :( Olen ostellut röppöjä joskus itsekin, enkä ole tullut hullua hurskaammaksi. Psykologinen "heitäätoimii"-vaikutus kestää hetken, mutta sitten on esissä taas arki. Usko pois, on näihin taikajuomiin muutaman sata euroa vuosien mittaan laitettu. :wink:

Ostankohan seuraavana tätä? :idea: Toisaalta tekee mieli myös soutulaitetta. :?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

HVM kirjoitti:Ostankohan seuraavana tätä? :idea: Toisaalta tekee mieli myös soutulaitetta. :?
Kerkiäkkö sää soutamaan kun sulla jo se yksi itsensätelomiskeskus on siellä alakerrassa? :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Kanisremontti meni tehdä crc:n jäähdytysjärjestelmän paikkausaineella...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

PK kirjoitti:
piku kirjoitti:moottorista tiivisteistä rupee ajan kanssa tulemaan kirkasta nestettä läpi
Tarkoittaa mitä? :?:
Motor up aine on kirkkaan mustaa ja jostain syystä vanhemmiten tulee tiivisteistä läpi kirkkaana nesteenä
Sen minkä huomasin ensimmäisen koneen kanssa johon oli aine laitettu oli kovettuneet stefat pehmenneet ja reviirin merkkaus loppunut
Tämä tuli jakohihnan vaihdon yhteydessä ilmi ei vaihettu uusia stefoja :shock:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Piikki-iässä kokeilin tuota power uppia hondan koneessa. Tuloksena oli, että kytkin alkoi luistamaan, eli on se jotenkin liukasta ainetta ainakin öljykytkimessä...Sitten opittiin laittaan tuota ainetta kakstahtiöljyn sekaan, mutta vaikutukset tais olla enemmän henkisiä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllähän niitä täälläkin aikoinaan kauppailtiin.Ei kai niillä keltään kone sen takia hajonnut että ei ihan susi tuote 8) Ja jos joku on nähnyt demonstraation sellaisella koneella,ööö olikohan siinä joku laakeri vai mikä joka painettiin niin että leikkaa kiinni.Ensin normi öljyllä ja sitten power upilla.Hommaan liittyy pieni huijaus 8) Ero ei oikeasti ole sellainen miltä näyttää :roll:
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Mainos on ainakin vakuuttava:


"Ilman Motor Upia moottorini olisi ylikuumentunut ja termostaatti hajonnut". Juuri tuossa järjestyksessähän se menisi. :lol:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuolle on tullut aikanaan naurettua.

Ilmeisesti CDI-moottorien termostaattiongelmat olivat helposti korjattavissa motor upilla.

Mersun dieselkoneet tuskin kaipaavat mitään lisäaineita nykyiseen. Nehän kestävät ja kestävä, kunhan sinne moottoriin vaihdetaan edes jonkinlaiset öljyt määrävälein.

Bensakoneiden (w126,w124) nokka-ongelmiin olisi sitä vastoin mielenkiintoista keksiä muukin ratkaisu kuin nokka-akselin ja nostajien vaihto.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ostankohan seuraavana tätä? :idea: Toisaalta tekee mieli myös soutulaitetta. :?
Kerkiäkkö sää soutamaan kun sulla jo se yksi itsensätelomiskeskus on siellä alakerrassa? :lol:
Nii ja 300m ajettu kuntopyörä. :|
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2760
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

HVM kirjoitti: Nii ja 300m ajettu kuntopyörä. :|
no et kovin kaukana käyny, kävitkö kioskilla :lol:
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

pitää muistaa että motor up ja power up on täysin eri aineet... power up ei korjaa mitään vaan pelkästään liukastuttaa ja vähentää kitkaa.... power up ei tee mitään pintija moottoriin kuten motor up... tää power up ei ole mikään tv shopin tuote ja oikeasti vaikuttaa myönteisesti ainakin laakereihin sylintereistä en tiedä... teollisuudessa käytetään laajalti power upin tuotteitta juuri korkea kierroksisten laakereiden voiteluun... aion itse jatkaa mobil rf 5w50 käyttöä ja lisätä siihen tuota power upia
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Bensakoneiden (w126,w124) nokka-ongelmiin olisi sitä vastoin mielenkiintoista keksiä muukin ratkaisu kuin nokka-akselin ja nostajien vaihto.
RVS...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jiitek kirjoitti:RVS...
Tarkoittaako tuo lyhenne paalaamista? :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti:
Jiitek kirjoitti:RVS...
Tarkoittaako tuo lyhenne paalaamista? :lol:

t.
Risto
Ei kun ohjurinkumien paalaamista. :idea: :evil: Toimii hetken, huom! hetken, kohta alkaa wanha ihana säkätys. :twisted: Kokeiltu on tuokin aine - tottakai. Koneremontteja ei myydä pullossa, edelleenkään. :wink: RVS hapattaa ajan oloon ohjurinkumit, tai siis murentaa ne. Ei varmaan murenna pehmeitä, mutta kovettuneet kyllä, ja tyylillä. :idea:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

seppokotilainen kirjoitti: teollisuudessa käytetään laajalti power upin tuotteitta juuri korkea kierroksisten laakereiden voiteluun...
Oisko tuosta jotakin faktatietoa kun en itse ole törmännyt vaikka aika monessa paikassa olenkin työskennellyt.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun remontoimassa OM617 koneessa oli aivan uudenveroiset laakerit vaikka ikää moottorilla oli jo 24 vuotta ja ajettu oli 80 luvunkin öljyillä jolloin silloinen paras öljy on todennäköisesti huonompaa kuin huonoin öljy nykyään.Olipas monimutkaisesti selitetty,no pointtihan on se että laakerit kestää ainakin vanhemmissa mersun dieseleissä ja varmasti muissakin.Moottoriin kyllä saa kaataa lisäaineita jos haluaa ja jos tuntuu että niistä on hyötyä mutta minä en laittaisi.Tietysti jossain aivan ääritilanteessa lisäaineesta saattaa olla hyötyäkin voitelun turvaamiseksi (esim.öljypohja ajettu kiveen tms.)
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

No niin nyt on sitten POWER UPIT koneessa ja on niin hyvä aine että kohta on lootassa ja perässäkin... Ei ole mitään teflon myrkkyä vaan pelkkä sinkkialkyydifosfaatti pohjainen aine joka liukastuttaa laakereita.... Ennen ollut valmiina joissakin öljyissä tosin pienempiä pitoisuuksina.. Nykyään ei missään öljyssä koska katalysaattorit ei pidä kyseisestä aineesta... Ei muuta öljyn viskositeettiä eikä tee mitään kalvoja minnekkään vaan pelkästään liukastuttaa ja siten toimii paremmin... Itselläni hiljeni nostajat ja tyhjäkäyntikierrokset nousi 200rpm eli taitaa olla liukkaampaa....
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Muuten katoitteko eilen max:lta pyörä ohjelman jossa testasivat tuota ainetta
harrikka testaus ilman ainetta 40kw aine sisään ja uudet öljyt ajoa n.1000km sitten uusi mittaus 44kw
yahama oli kanssa aluksi 90kw saman homman jälkeen 95kw :shock:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei maailmasta aineet lopu. Tuossa toinen vähintään yhtä hyvä aine.

http://www.roadmachine.fi/rvs.html

"pienikitkainen ja kova, kuormitusta ja kulutusta kestävä pinta, tai kuluneille pinnoille kunnostamaan niitä. RVS:n kasvattama pinta voi olla jopa korkeampi kuin alkuperäinen, joten välykset palautuvat monesti entiselleen tai jopa niitäkin tiukemmiksi. "

Eikös tämä ole nyt se purkitetun koneremontin määritelmä :lol:
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Perttu K kirjoitti:
"pienikitkainen ja kova, kuormitusta ja kulutusta kestävä pinta, tai kuluneille pinnoille kunnostamaan niitä. RVS:n kasvattama pinta voi olla jopa korkeampi kuin alkuperäinen, joten välykset palautuvat monesti entiselleen tai jopa niitäkin tiukemmiksi. "

Eikös tämä ole nyt se purkitetun koneremontin määritelmä :lol:
On, ja minä olen tuon ihan itse tehnyt, eli olen melkoinen moottorivelho. 8) Vaikutus vaan loppuu aika nopsaan, suunnilleen samassa ajassa kun korvien väli lopettaa asiaan uskomisen. "Ehkä se ei nyt ihan niin paljoa rapise tuo kone, onkohan lämpömittarikin laskenut 0,2mm"? :D

Senkin Kekkosen aikaisen tonnin kun olisin laittanut suoraan venttiilinnostimiin! :supersad:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”