w140 600sel

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
haluun 600 sel 95-98n
Viestit: 5
Liittynyt: 01.4.2007 11:12
Paikkakunta: HELSINKI

w140 600sel

Viesti Kirjoittaja haluun 600 sel 95-98n »

Onko kellään tyyppivikoja tiedossa w140 600 sellistä??
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle. :D

Nikistäsi päätellen haet hieman tuoreempaa versiota? Ennen v. -95 valmistetuissa 140:ssa on "ominaisuutena" :roll: "eko- eli biologisesti alle kymmenessä vuodessa homehtuva johtosarja", joka aiheuttaa sitten kaikkea mukavaa autoon. Mainittakoon mm. omine aikoineen pyyhkivät tuulilasinpyyhkijät, kummitteleva tai mykistyvä mittaristo, ilmastointi jne. Miljoonalla on saanut joskus hmmm...varmatoimisen auton. 8) :lol:

Automaatti-ilmastoinneissa on ollut ongelmia - rahamiesten korjattavia. Lämmityslaitteen puhaltimen regulaattori (200e) särkyy jossain vaiheessa pomminvarmasti. Alustan nivelet ovat auton painoon nähden huono pila.

Tuossa nyt ensialkuun. :wink: Suurimpana häikkänä pitäisin tuota p*skaa johtosarjaa, siis vanhemmissa autoissa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Joo ja tuohon 600-malliin kaikki konepellin alla olevat tavarat on suurin piirtein vain tuohon autoon tehtyjä. Vai oliko siinä vielä jarrukamatkin omiansa?
Tämäpä se näkyy lystikkäästi osien hinnassa ja saatavuudessa.

Onnea hankintaan, hieno on kohde.
Ai niin: Tervetuloa! :D
Pro HVM
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kerran olin mukana katsomassa yhtä 600:sta. Ajettu sillä oli 140tkm. Ylläpidon kalleus oli tosin häkellyttävää. Huollossa oli uusittu oven tiivisteitä ja lasku oli lähes 20tmk. Kyyti oli tosin uskomattoman hiljaista, mutta meikeläisen varoilla ei sellaista tasoa ylläpidetä, kyseessä oli näet täysin normaali huolto.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Mikäs noista W140 malleista on edullisin ylläpitää piha piirissä? Kuinka paljon W126 omistaminen on edukkaampaa, siis noin perstuntumalta?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

SamuliS kirjoitti:Mikäs noista W140 malleista on edullisin ylläpitää piha piirissä? Kuinka paljon W126 omistaminen on edukkaampaa, siis noin perstuntumalta?
Kaitpa se on se 300SE, jos ekoista puhutaan. Tai miksei 400SE:kin? Sama tekniikka, poislukien moottori.

Osien hinnoissa W140 vs W126 on ero kuin yöllä ja päivällä. Paha mennä sanomaan mitään konkreetista, mutta siitähän se selviää kun joku eksoottisempi paikka ratkeaa. :shock: W140:ssä niitä paikkoja on sitten runsaasti enemmän... :roll:

Kurkkikaa nyt huvikseen vaikka jarrupalojen yms kulutusosien hintoja, vaikka KL-varaosien sivuilta...

:roll:
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

W140

Viesti Kirjoittaja markku »

haluun 600 sel 95-98n kirjoitti:Onko kellään tyyppivikoja tiedossa w140 600 sellistä??
Yli 10v ikäisessä autossa pahin tyyppivika taitaa olla ruoste. mersuforum.net-foorumilla on runsaasti juttua W140- ominaisuuksista ja vioista. Täällä myös W140-osastolla on paljon hyödyllistä juttua ko. mallista.
SamuliS kirjoitti:Mikäs noista W140 malleista on edullisin ylläpitää piha piirissä?
Olisiko 280 tai 320, joissa on mahdollisimman vähän lisähärpättimiä. Perusosat koneeseen, vaihteistoon, voimansiirtoon ja alustaan eivät ole kovin kalliita, mutta niitä kuluu.

Onnea etsinnälle, kannattaa olla tarkkana autoa valitessa.
Norsumersu
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Arvelisin, notta W140-sarjasta 300 Turbodiesel on edukkain pidettävä ja ajettava, vaikka paino tuo sitä dieselveroa jonkin verran.
Imuovet ovat yksi melko yleinen vikapaikka. Mutta jos maksaa niin kyllä maistuukin, 140 on järjettömän hieno ajettava ihan millä koneella tahansa. On tuo V12 tullut myös kokeiltua, mutta ison koneen vaikutus on odotettua maltillisempi - auton massa ja äänettömyys "syö" vauhdin ja kiihtyvyyden tunnun, joten kasilla tai kutvosella pääsee samoihin fiiliksiin edukkaammin. V12:n uheiluautotasoisen kiihtyvyyden totetaa kellolla, ei niinkään perstuntumalla :lol: .

126 on nykymittapuun mukaan lähes ilmainen ylläpidettävä, jos puskurikromeja ei joudu uusimaan :x . On siinä pari muutakin kalliimpaa pisteosaa, mutta kyllä tuon pitää 123:n ja 124:n budjetilla. Kutonen on huhujen mukaan sittenkin yksi Mersun kestävimmistä bensakoneista, vaikka vähän kiukutteleva (lisälaitteet), tosin täysin yksilöllisesti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
oodeej
Viestit: 25
Liittynyt: 17.9.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja oodeej »

HVM kirjoitti: Ennen v. -95 valmistetuissa 140:ssa on "ominaisuutena" :roll: "eko- eli biologisesti alle kymmenessä vuodessa homehtuva johtosarja", joka aiheuttaa sitten kaikkea mukavaa autoon. Mainittakoon mm. omine aikoineen pyyhkivät tuulilasinpyyhkijät, kummitteleva tai mykistyvä mittaristo, ilmastointi jne.
Osaatko sanoa, mistä päin tuo auton johtosarja homehtuu, jos tuulilasinpyyhkijöiden kanssa on ongelmia? Minulla on omassa W140:ssa ongelmia pyyhkijöiden kanssa ja olen olettanut, että vika johtuu viallisestä pyyhkijöiden ohjausreleestä. Mutta jos myös johtosarjojen kanssa on ollut ongelmia, niin mistä päin ne kannattaisi tarkastaa liittyen pyyhkijöiden toimintaan?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lähinnä moottorin johtosarjat. Puolien ja antureiden jne, johdot.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mänttässä olis yksi 600sel kaupan :D saksan tuontiauto,auto on pelannu hyvin eikä tietääkseni ole ollu mitään sähkö vikoja :shock:
auton vuosimallia en muista :oops:
annan yhteys tiedot jos jotain kiinnostaa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”