ratin ja vaihdekepin vaihto w124

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
rannikko1
Viestit: 55
Liittynyt: 24.2.2007 18:11
Paikkakunta: raisio

ratin ja vaihdekepin vaihto w124

Viesti Kirjoittaja rannikko1 »

Hei!, pystyykö tavanomainen tumpelo :? vaihtamaan ratin ja automaatin kepin puupäiseksi eli kertoisitteko ensinnäkin vaihdekepin irrotus siis otetaanko reunapaneeli ensin irti ja pyöräytetäänkö keppiä irtipäin vai mikä olisi ensimmäinen operaatio. :idea: Entä onko ratin kanssa jotain mikä pitäisi tietää sellaista mitä veli sakemanni on keksinyt kun sitä lähteepi irottelemaan?

Kiitos etukäteen!
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Minkäs ikäinen kakkosnelonen on kyseessä?
Ajattelin vaan ettei oo bäkkii? 10mm kuusiokolohylsy ja jatkovarsi niin lähtee ratti irti jos ei oo bäkkii? Keppihän on mutteri lukitteinen ja sit kierteellä.
big jopo
Avatar
rannikko1
Viestit: 55
Liittynyt: 24.2.2007 18:11
Paikkakunta: raisio

ratti ja tappi

Viesti Kirjoittaja rannikko1 »

Joo, ei ole air bägiä käyttöönotto 5.92. Kuusiokolo 10 mm on jo hankittu, mites siinä on vissiin tööttisähköjohdot, no katsotaan mitä sieltä löytyy.
Ja vaihdekeppi oli mutterikiinnitys ei muuta kun ensimmäinen yritys.

Kiitos!
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Keskeltä rattia se mersun lätkä varovasti meisselillä irti ja kuusio auki.
Reipas nykäsy ja ruori on kädessä.
Töötin sähköt on liu´uilla, ei ongelmaa.
Jos ratti tuntuu olevan jumissa, niin löysää pulttia ja laita kaveri/vaimo tms. napauttamaan siihen kuusiokolon päähän samalla kun itse vedät rattia.
Varo ettei tule ohtaan. :wink:

Mekassa on ohjeet keskikonsolin puun avaamisesta, sitten vaan kampeat sen vaihdenäyttö muovirasian varovasti irti.
Alta löytyy tikun juuresta lukitusmutteri, millä tikku kiristeään paikoilleen oikeaan asentoon.
Pro HVM
Avatar
rannikko1
Viestit: 55
Liittynyt: 24.2.2007 18:11
Paikkakunta: raisio

ratti ja keppi

Viesti Kirjoittaja rannikko1 »

Hei!

Ruori on vaihdettu. Sähköjohdot törröttää siinä musta ja punainen. Saksalaisen käytetyn puuratin mukana tuli puinen/muovinen keskiö, jossa paikat johdoille. Kokeilen saanko tööttiä aikaiseksi johdot kiinnittämällä ellei niin vaihdetaan johtojen paikkaa ellei niin tarkistetaan tuleeko virtaskaa. Korjatkaa jos olen hakusessa.
Niin tämä vaihdekepin alusta lähtee siis kampeamalla irti..hm kokeillaan.

Kiitos avautumisesta!
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Re: ratti ja keppi

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

rannikko1 kirjoitti:Niin tämä vaihdekepin alusta lähtee siis kampeamalla irti..hm kokeillaan.
Siinä on neljä semmosta kynttä ja varovasti sitten, jumalauta!
Se pakka leviää yleensä käteen, mutta sen saa järjellä kasattua uudestaan.
rannikko1 kirjoitti:Kiitos avautumisesta!
You haven´t seen anything yet. :lol:
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”