Öljymäärän varoitusvalo?
Öljymäärän varoitusvalo?
Onko varoitusvalo, jossa tippakannun kuva öljymäärän varoitusvalo? Jos on niin taitaa olla anturi rikki, koska tikun mukaan öljyä on koneessa melkein ylärajassa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Hah... Hiaceen maksoi samanlainen ilmeisesti myös samanlaisella reed-kytkimellä varustettu anturi melkein KOLMESATAA! Tuli tuossa vuonna miekka ja kirves sellainen rikottua. Öljypohja vähän takerteli irtiotettaessa.Rässi66 kirjoitti:Onhan se kyllä. Aika usein alakaa temppuilemaan.
Siinä ja tässä, viitiikö vaihtaa mokomaa anturia, uusi taisi maksaa 42€.
Jos vaihdat, niin öljynvaihdon yhteydessä paras hetki.
Tojotaan on halvat osat, Mersuun ilmaiset.
Mulla muuten on pyörinyt jossain tuo Mersun anturi, jäi -94:sta ylitte kun vaihdoin siihen koneen.
Komppaan. Anturi on semmoinen, että kun yhteys maahan on poikki, niin valo palaa (käänteinen logiikka). Johto voi siis olla irti anturista tahi poikki.JS kirjoitti:Anturinvaihtoa ennen kannattaa tarkistaa kaapelin kunto, jos vaikka olisi hangannut rikki kuoren.
Anturi on siellä öljypohjan kyljessä, yleensä likellä tyhjennysproppua. Kahdella pultilla kiinni oleva möykky, johon menee yksi piuha. EDIT: Rässi pistikin jo kuvallisen vinkin. Eri moottoreissa se on pikkuisen eri kohdissa mutta hyvin pitkälle samalla suunnalla.
Jos johto on paikoillaan, niin ota se irti ja tökkää se johonkin moottorin kyljessä olevaan metalliosaan. Jos valo sammuu, on anturi rikki. (Moottori käynnissa tottakai).
Jos valo ei sammu, niin testaapa vaikka yleismittarilla, tuleeko johdon päähän jännitetta, kun virta on päällä. Jos ei, niin sitten johdossa on katkos tai mittaristossa häikkä. Siinä tapauksessa pitää irrottaa mittaristo ja testata yhteys anturin johdon pään ja mittariston pyöreän liittimen viitosnavan välillä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)