Chevy Tahoe, järkeä vaiko ei? Toyota on nyt alla :|
Chevy Tahoe, järkeä vaiko ei? Toyota on nyt alla :|
No, samanlaisen topicin aloitin overdrivella. Tulipa sinnekin rekisteröityä, kun tuli oikein asiaakin
Olis tarkoitus ostaa ihan käyttöautoksi (lähinnä sillä kai vaimo ajelisi lasten kanssa) Tahoe, käytännössä vuosimallia 2007, jossa uusin facelift, joten aika kivan näköinen.. Tällainen siis olisi suurinpiirtein kyseessä:
Tahoe
Moottorina siis olisi todennäköisesti 5,3 litrainen Vortecin FlexFuel. Kertooko FlexFuel jolllekin jotain? Nähtävästi liittyy jotenkin pienempään polttoaineen kulutukseen
Ei ollut alunperin alkuunkaan tarkoitus tuollaista ostaa (Mersut oli ensin mielessä), mutta hinnat on suht. järkevät (varsinkin, kun maksaisin käytännössä Suomesta raahaamallani käteisellä) ja "rakastuin" tuohon Tahoen olemukseen ja V8:n soundeihin Nyt yritän järkiperäisesti saada lisää tietoa, miksi ei kannattaisi tuollaista ostaa Tai miksi kannattaisi Yksi puoltava syy kai voisi olla se, että ainakin nuo on täällä sen verran yleisiä, että "joka korjaamolla" niitä osataan laittaa Tosin tuollaisessa, mitä itse katselen, on käytännössä tehtaan takuut vielä useamman vuoden voimassa..
Ja millaisia kulutuslukemia tuollaisella on? Myyjien puheita on hankala uskoa, koska jos kysyt toisen merkin myyjältä, niin Tahoella pääsee maantiellä 15 MPG (n. 15l/100 km), Tahoen myyjän mukaan 20 MPG (reilu 11 l/100km). Voiko sillä oikeasti päästä lähellekään tuota 11 litran kulutusta? Epäilenpä..
Ja kun se joskus mahdollisesti pitäisi tuoda Suomeenkin... Onko uuden autoverotuksen voimaantullessa ylipäätään tuollainen järkevä hankinta, vaiko parempi laittaa joku mini-van tms.? Käyttömaksut noissa kai on äkkiä samaa luokkaa, mitä isommissa autoissa dieselverot
Tuo auto nyt vain sattui iskemään minuun silmänsä, ja tekee tosiaan mieli ostaa, mutta samalla yritän takoa järkeä kallooni Toisaalta, kun katsoo hintoja Suomessa, tai jos edes katsoo hintoja Saksassa, niin tuo on edelleen järkevä valinta, kun sen toisi Suomeen muuttoautona. Ja jenkeissä noissa ei kuitenkaan ihan älyttömän nopeaan hinta laske, kun ostaa tuollaisen vähän käytetyn, eikä aivan uutta Uudestahan tuollaisessa muutaman kuukauden käytetyssä on hinta tippunut jo sellaiset 15 tuhatta..
Olis tarkoitus ostaa ihan käyttöautoksi (lähinnä sillä kai vaimo ajelisi lasten kanssa) Tahoe, käytännössä vuosimallia 2007, jossa uusin facelift, joten aika kivan näköinen.. Tällainen siis olisi suurinpiirtein kyseessä:
Tahoe
Moottorina siis olisi todennäköisesti 5,3 litrainen Vortecin FlexFuel. Kertooko FlexFuel jolllekin jotain? Nähtävästi liittyy jotenkin pienempään polttoaineen kulutukseen
Ei ollut alunperin alkuunkaan tarkoitus tuollaista ostaa (Mersut oli ensin mielessä), mutta hinnat on suht. järkevät (varsinkin, kun maksaisin käytännössä Suomesta raahaamallani käteisellä) ja "rakastuin" tuohon Tahoen olemukseen ja V8:n soundeihin Nyt yritän järkiperäisesti saada lisää tietoa, miksi ei kannattaisi tuollaista ostaa Tai miksi kannattaisi Yksi puoltava syy kai voisi olla se, että ainakin nuo on täällä sen verran yleisiä, että "joka korjaamolla" niitä osataan laittaa Tosin tuollaisessa, mitä itse katselen, on käytännössä tehtaan takuut vielä useamman vuoden voimassa..
Ja millaisia kulutuslukemia tuollaisella on? Myyjien puheita on hankala uskoa, koska jos kysyt toisen merkin myyjältä, niin Tahoella pääsee maantiellä 15 MPG (n. 15l/100 km), Tahoen myyjän mukaan 20 MPG (reilu 11 l/100km). Voiko sillä oikeasti päästä lähellekään tuota 11 litran kulutusta? Epäilenpä..
Ja kun se joskus mahdollisesti pitäisi tuoda Suomeenkin... Onko uuden autoverotuksen voimaantullessa ylipäätään tuollainen järkevä hankinta, vaiko parempi laittaa joku mini-van tms.? Käyttömaksut noissa kai on äkkiä samaa luokkaa, mitä isommissa autoissa dieselverot
Tuo auto nyt vain sattui iskemään minuun silmänsä, ja tekee tosiaan mieli ostaa, mutta samalla yritän takoa järkeä kallooni Toisaalta, kun katsoo hintoja Suomessa, tai jos edes katsoo hintoja Saksassa, niin tuo on edelleen järkevä valinta, kun sen toisi Suomeen muuttoautona. Ja jenkeissä noissa ei kuitenkaan ihan älyttömän nopeaan hinta laske, kun ostaa tuollaisen vähän käytetyn, eikä aivan uutta Uudestahan tuollaisessa muutaman kuukauden käytetyssä on hinta tippunut jo sellaiset 15 tuhatta..
Viimeksi muokannut veppe, 27.11.2007 8:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuohan on niinkuin Suburbanin uudempi painos. Mukavia linttoja ainakin ne vanhemmat - ajelin semmosilla pesnakoneisilla jenkkilässä ja mehikossa mutta Suomessa vastaavilla riisseleillä. Riisseli on mukavampi vaikkei ihan cumminsin veroinen olekaan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Niin tai Tahoe on lyhyempi malli ja Suburban on pitkä Harkinnassa tosin on myös Suburban, kun ei se ole täällä hinnaltaan sen kummempi ja tilaa olisi sitten jo huomattavasti enemmän, kun taitaapi olla jotain 30 cm pidempi.XUX63 kirjoitti:Tuohan on niinkuin Suburbanin uudempi painos. Mukavia linttoja ainakin ne vanhemmat - ajelin semmosilla pesnakoneisilla jenkkilässä ja mehikossa mutta Suomessa vastaavilla riisseleillä. Riisseli on mukavampi vaikkei ihan cumminsin veroinen olekaan.
Osta kerralla Suburban ja laita rouva autokouluun. Suomessa se taitaa vaatia kuorma-autokortin Ainakin neliveto painaa yli 3.500 kg.veppe kirjoitti:Harkinnassa tosin on myös Suburban, kun ei se ole täällä hinnaltaan sen kummempi ja tilaa olisi sitten jo huomattavasti enemmän, kun taitaapi olla jotain 30 cm pidempi.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Munsta Tahoekin vaatii kuorkkikortin, ainakin -96 malli jota kerran kävin kuolailemassa.jusamb kirjoitti:Osta kerralla Suburban ja laita rouva autokouluun. Suomessa se taitaa vaatia kuorma-autokortin Ainakin neliveto painaa yli 3.500 kg.veppe kirjoitti:Harkinnassa tosin on myös Suburban, kun ei se ole täällä hinnaltaan sen kummempi ja tilaa olisi sitten jo huomattavasti enemmän, kun taitaapi olla jotain 30 cm pidempi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tästähän tuli eilen töllöstä ohjelmaakin. Eli maissista tekevät siellä etanolia, jota saa sitten ostaa huoltoasemalta tankkiin, taisi olla E85-nimistä.Marde2 kirjoitti:Flexfuel tarkoittaa että moinen kampe pystyy polttamaan useampaakin menovettä/kaasua. Lähinnä varmaankin bensaa ja alkoholia sekä niiden sekoituksia.
Kulutus on suurempaa kuin bensalla, mutta hinta halvempi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Näpsää, jos meinaa meno hyytyä, niin Budweiseria tankkiin ja matka jatkuu...ahonen v kirjoitti:Tästähän tuli eilen töllöstä ohjelmaakin. Eli maissista tekevät siellä etanolia, jota saa sitten ostaa huoltoasemalta tankkiin, taisi olla E85-nimistä.Marde2 kirjoitti:Flexfuel tarkoittaa että moinen kampe pystyy polttamaan useampaakin menovettä/kaasua. Lähinnä varmaankin bensaa ja alkoholia sekä niiden sekoituksia.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Jos meininki on tuoda auto joskus Suomeen, niin ei järjen häivähdystäkään. Talviajossa puraisee helposti parikymppiä satasella ja oletettavasti jälleenmyyntiarvo on käytännössä olematon, jos verotus siirtyy suosimaan enemmän pienikulutuksisia autoja.
Mutta kyllähän jenkkilässä pitää kasikoneinen auto olla, kun polttoaine on kuitenkin edullisempaa selkeästi kuin täällä.
Mutta kyllähän jenkkilässä pitää kasikoneinen auto olla, kun polttoaine on kuitenkin edullisempaa selkeästi kuin täällä.
No nih. Tulihan niitä rejektoiviakin mielipiteitä. Tarkistaa tilanteen overdrivella... kah, ei siellä sen kummempaa Ei näköjään ainakaan mersuforum tyylistä "jenkki on ainut oikea" meininkiä (sorry vaan overdrivelle lievästä ennakkoluulostani lukematta yhtään aiempaa postausta sieltä) . Näemmä kulutuslukematkin voisivat jopa oikeasti olla ihan kohtuulliset, jos nelivedolla pääsee 13-18 litran lukemiin.. Taitaa olla menneisyyttä ne jenkkien vakio 20 litran kulutukset
Kiitos tarkennuksesta FlexFuelin suhteen! Saiskohan tuolla perusteella jotain etua verotuksessa/käyttömaksuissa, eikös ne etanoliautoille jotain jossain vaiheessa suunnitelleet
Taitaa ylipäätään olla parempi odotella vuodenvaihteeseen, että näkee, miten tuo verotuksen käy. Tai tuontimielessähän sen ehtii ostamaan vielä vuodenkin päästä Tällä hetkellä dollarin kurssi on koko ajan alaspäin, eli odottelemalla auto vain koko ajan halpenee jo sitäkin kautta
Kiitos tarkennuksesta FlexFuelin suhteen! Saiskohan tuolla perusteella jotain etua verotuksessa/käyttömaksuissa, eikös ne etanoliautoille jotain jossain vaiheessa suunnitelleet
Taitaa ylipäätään olla parempi odotella vuodenvaihteeseen, että näkee, miten tuo verotuksen käy. Tai tuontimielessähän sen ehtii ostamaan vielä vuodenkin päästä Tällä hetkellä dollarin kurssi on koko ajan alaspäin, eli odottelemalla auto vain koko ajan halpenee jo sitäkin kautta
Mihin se jälleenmyyntiarvo nyt niin kovasti huonontuisi? Jos tuollainen uutena maksaisi jatkossa paljon enemmän, niin olettaisi käyvän jopa päinvastoin Jos vain se ostaja sille vielä löytyisi Nämä on just sellaisia asioita, ettei voi tietää kuin vasta suunnilleen ensi kesänä, että miten käy. Tosin itsellä on tarkoitus olla täällä pari vuotta, joten ehtii tässä kyllä vaikka tarvittaessa auton vaihtamaan järkevämpään muuttoautoon ajoissa, 6 kk ennen muuttoahan se pitää viimeistään hommata...JP74 kirjoitti:Jos meininki on tuoda auto joskus Suomeen, niin ei järjen häivähdystäkään. Talviajossa puraisee helposti parikymppiä satasella ja oletettavasti jälleenmyyntiarvo on käytännössä olematon, jos verotus siirtyy suosimaan enemmän pienikulutuksisia autoja.
Mutta kyllähän jenkkilässä pitää kasikoneinen auto olla, kun polttoaine on kuitenkin edullisempaa selkeästi kuin täällä.
Eli voipi hyvinkin olla, että joku tuollainen on vielä parin kuukauden sisällä alla Tai sitten ei Ehdin vain kovasti rakastua tuollaiseen mustaan, kromivanteilla, tummilla laseilla jne. Jonkun mielestä ehkä mautonta, mutta täällä sopii varsin hyvin katukuvaan
Lähinnä ajattelin, että löytyykö käytännössä ostajia tuollaiselle bensarosvolle, kun polttoaineen hinta nousee aika tiukalla tahdilla. Toki makuja on niin monenlaisia ja joillakin on löysää rahaa
Ainakin ML-mersut ei meinaa bensakoneella mennä kaupaksi, kuin hinnan halpuudella. Jobbarit vaan puhuvat, tiedä sitten...
Ainakin ML-mersut ei meinaa bensakoneella mennä kaupaksi, kuin hinnan halpuudella. Jobbarit vaan puhuvat, tiedä sitten...
Meillä on nyt bensa vain n. 16% kalliimpaa kuin diesel joten hintaero ei ole kovin suuri. Tiedä sitten mikä on tilanne jatkossa. Ja olisihan se kiva katsella, miten rva Veppe pyörittelee Suburbania Sokkarin parkkihallissa Ja on sillä kiva siellä ison veden takana ajella Montanaan tai Coloradoon retkelle. Auton hankintaa ei kannata perustella järjellä, anna mennä fiiliksellä. On kiva sitten muistella kiikkutuolissa miten mentiin Suburbanilla pitkin Ameriikan raittia. Ja muutamassa vuodessa sen hinta ei niin hirveitä siellä laske, joten voit vaihtaa sen sitten johonkin järkevään muuttoautoon jos siltä tuntuu.JP74 kirjoitti:Lähinnä ajattelin, että löytyykö käytännössä ostajia tuollaiselle bensarosvolle, kun polttoaineen hinta nousee aika tiukalla tahdilla. Ainakin ML-mersut ei meinaa bensakoneella mennä kaupaksi, kuin hinnan halpuudella. Jobbarit vaan puhuvat, tiedä sitten...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Eiköhän se kannata ostaa semmonen auto, mikä kyseisellä faktisella hetkellä tuntuu parhaalta.
Kyllähän nuo jenkki-maasturit on komeita, kannattaako sitä sitten tuoda suomeen, se onkin toinen juttu.
Liekkö toyotan Land-cruiserit missä hinnoissa siellä jenkkilässä..? Suomessa tuntuuvat aika hyvin pitävän hintansa, mitä joskus tulluna kateltua. Jos lähetään hakemaan jotakii muka järki ratkasuva. Mutta suaneeko niitä edes tiisseli-myllyllä sieltä?
Kyllähän nuo jenkki-maasturit on komeita, kannattaako sitä sitten tuoda suomeen, se onkin toinen juttu.
Liekkö toyotan Land-cruiserit missä hinnoissa siellä jenkkilässä..? Suomessa tuntuuvat aika hyvin pitävän hintansa, mitä joskus tulluna kateltua. Jos lähetään hakemaan jotakii muka järki ratkasuva. Mutta suaneeko niitä edes tiisseli-myllyllä sieltä?
Viimeksi muokannut J.T.S, 13.11.2007 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 318d -09
Joensuussa seisoo kaksi Infiniti-merkkistä SUV:tä Heikkinen Yhtiön pihalla, ovat seisoneet jo ainakin kesästä asti... Ei ole siis vielä kilvitetty...Mariini kirjoitti:Eikö olisi järkevämpi ostaa tuollainen Infiniti, Lexus tai Acura, kun noita järkäleitä ei suomen mallistossa ole niin sellaisen saattaisi joku halutakin. Siis SUVeista.
Sama jätkä, eri verkkarit...
Kovan kannustuksen seurauksena alla on nyt Suburban:jovihava kirjoitti:JTS:n linjoilla, eihän tuossa varsin järkeä ole, mutta eihänsitä kannata turhien faktojen antaa häiiritä autonostoa
Väri on tosin aivan Mustana on aivan eri näköinen
Erilaisten sattumien ja firman matkatoimiston kämmäyksen kautta vuokra-minivan vaihtui Suburbaniin Mahtuu nyt koko perhe ja matkatavarat lentokentältä kämpälle. Tulen siis perjantaina Suomeen ja ensi tiistaina taas takaisin. Suburban jää lentokentän pitkäaikaisparkkiin siksi aikaa
Mutta nyt on oiva tilaisuus itsellä ottaa tyyppiä tuosta, näkeepähän, että innostuuko tuollaisesta oikeasti. Ja täytyy sanoa, että ensimmäiset metrit oli aika miehekäs olo M*na kasvoi mittaa heti monta metriä Mutta se ensivaikutelmasta. Moottoritielle päästyä aloin ihmettelemään, onko autossa jokin vika, kun täristää niin vallan mahdottomasti (ei viikonloppuna koeajettu Tahoe samalla lailla täristänyt, joten voi olla oikeastikin jotain vikaa tuossa, aurauskulmat tms.). Ja kyyti on aika laivamaista huojuntaa, tosin varustettuna yllättävän hyvällä suuntavakavuudella. Voimaa kyllä on, vaikkei sitä oikein tunne. Viikonloppuna koeajetussa yksilössä oli jokin tehoputkilisävaruste, joka antoi huomattavan paljon komeamman äänimaailman.
Ja alkaa ne ensimmäiset kulutustestitkin. Tällä hetkellä keskikulutus lukemissa 13 MPG, eli selkeästi lupausten alapuolella. Seka-ajoa, ei mitään revittelyä paria kokeilua lukuunottamatta. Ja ne rengaskulut tuollaisessa. Ja vakuutukset (Toyota kauppias tarjosi jo viikonloppuna uutta Siennaa samaan hintaan kuin käytetty Tahoe, en tarttunut vielä..)
Varuisteita tuossa vuokraamon yksilössä on kyllä ihan kivasti. Nahkapenkit, DVD soitin kattonäytöllä, Bose audiot ja fiilis kaupan päälle..
Mikä muuten on Infiniti käytännössä? Onko se joku Mazda tms, kuten Acura on Honda ja Lexus on Toyota ja Scion on kai Toyota ja ja ja ? Ainakin kohtuu paljon Infinitiä täällä liikkuu. Edmundsin Reviewn perusteella Mazda CX-9 voisi olla käytännöllisyyden ja ilmeen puolesta oiva valinta. Nekään ei täällä käytettynä liikoja maksa Mazdahan on osannut jo pitkään tehdä käytännöllisiä istuinratkaisuja yms.Stasi kirjoitti:Joensuussa seisoo kaksi Infiniti-merkkistä SUV:tä Heikkinen Yhtiön pihalla, ovat seisoneet jo ainakin kesästä asti... Ei ole siis vielä kilvitetty...Mariini kirjoitti:Eikö olisi järkevämpi ostaa tuollainen Infiniti, Lexus tai Acura, kun noita järkäleitä ei suomen mallistossa ole niin sellaisen saattaisi joku halutakin. Siis SUVeista.
edit: lisätty puuttuvat kysymysmerkit
Loistava strategia. "Rakas, täällä ei myydä kuin näitä autoja ulkomaalaisille, meidän pitää varmaankin tyytyä tähän."veppe kirjoitti:Erilaisten sattumien ja firman matkatoimiston kämmäyksen kautta vuokra-minivan vaihtui Suburbaniin Mahtuu nyt koko perhe ja matkatavarat lentokentältä kämpälle.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Infiniti on Nissanin Lexus.
Eli tällaista meinasin http://www.infiniti.com/qx/index.html
Tai sitten http://www.lexus.com/models/GX/
tai http://www.lexus.com/models/LX/
Tai Acura MDX http://www.acura.com/
Kun noita ei SUomesta saa, tuollaisen luulisi saavan myytyä helpommin täällä kuin "perus" jenkin, noitten laatu kuitenkin on > jenkki SUVit.
Eli tällaista meinasin http://www.infiniti.com/qx/index.html
Tai sitten http://www.lexus.com/models/GX/
tai http://www.lexus.com/models/LX/
Tai Acura MDX http://www.acura.com/
Kun noita ei SUomesta saa, tuollaisen luulisi saavan myytyä helpommin täällä kuin "perus" jenkin, noitten laatu kuitenkin on > jenkki SUVit.
Ahaa, eli se on Nissan Tuo ekan linkin auto taitaa olla käytännössä sama kuin Nissan Armada, jota myös kävin ajamassa. Ihan vakuuttava auto, mutta jonkin review:n mukaan kova syömään bensaa. Tiedä sitten, olisiko taattua Nissanin laatua moottoripuolella, että kestäisi sen 300 tuhatta ajella ilman huolia Sisustus oli minusta vakuuttavampi kuin Tahoessa. Itse asiassa tuliterän Armadan saisi samalla hintaa kuin 1,5 vuotta vanhan TahoenMariini kirjoitti:Infiniti on Nissanin Lexus.
Eli tällaista meinasin http://www.infiniti.com/qx/index.html
Tai sitten http://www.lexus.com/models/GX/
tai http://www.lexus.com/models/LX/
Tai Acura MDX http://www.acura.com/
Kun noita ei SUomesta saa, tuollaisen luulisi saavan myytyä helpommin täällä kuin "perus" jenkin, noitten laatu kuitenkin on > jenkki SUVit.
Nyt kun on tuo isompi vuokra-auto alla, ja itse asiassa voi olla, että firman piikkiin menee vielä pari kuukautta niin pitää rauhassa katsella sopiva pirssi. Voi olla, että ostan ensin itselle jonkin pienemmän, koska muu perhe tarvitsee väkisin toista autoa, joten käyttäisi tuon firman edun niin pitkään kuin mahdollista. Luulis vuoden vaihteen jälkeen saavan jo halvemmalla, koska nehän on silloin jo vuotta vanhempia taasen. Paitsi että täällä tuo menee mallivuoden mukaan, eli 2006 kesällä oli jo 2007 malli.
Nyt kun tätä laskeskelee, niin ei todellakaan tule halvemmaksi täällä autoa pitää, koska kaksi autoa on aivan pakko olla, ja ei mitään parin tonnin rieskaa kuitenkaan viitsi laittaa toiseksi autoksi Jotta katsotaan nyt sitten vielä, mihin oma budjetti yltää. Omasta 300:sta saaduilla jos vaikka ostais itselle auton, niin perheen autoonkin olisi sitten vielä mukavasti budjettia
Niin kaikkihan riippuu ostajan tilanteesta ja jos ei ole mahdollisuutta niin ei vaan ole. Itselleni esim kulutus oli tois arvoinen arvo, kyllä oikeasti isoauto on mukava ja turvallinen, se mistä olen aina tykännyt näissä originaaleissa ameriikan autoissa on se että ne ovat kunnon jämäkkää rautaa eikö mitään kutta perkaa.JP74 kirjoitti:Lähinnä ajattelin, että löytyykö käytännössä ostajia tuollaiselle bensarosvolle, kun polttoaineen hinta nousee aika tiukalla tahdilla. Toki makuja on niin monenlaisia ja joillakin on löysää rahaa
Ainakin ML-mersut ei meinaa bensakoneella mennä kaupaksi, kuin hinnan halpuudella. Jobbarit vaan puhuvat, tiedä sitten...
Jos ostat ja tuot kumman tahansa noista niin olen ihan varma että niille löytyy ostaja enemmänkuin helpolla ja kun se tulee muuttoautona niin rekisteröinti tietysti henkilöautoksi.
Kannatan ja suosittelen lämpimästi KingSize luokkaa siirtymistä autoilun suhteen. Niin ja kulutus tuo nykyinen Hummer vie ainoastaan 6 ltr enemmän sadalla kuin aijempi W220 S500 nen.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hiukan päivitystä tilanteeseen. Tuo kyseinen Suburban jäi nyt hiukan pitemmäksi aikaa, tosin vaihtuu jo lauantaina toiseen, ilmeisesti Ford Expidition nimiseen Full Size SUViin edelleen Pitää nyt vähän vaihdella vuokra-auton mallia, että tietää vähän vertailla kokemuksia...
Onnistuin ajotietokoneen syövereistä löytämään metriset asteikot, joten nyt on helpompi seurata kulutusta kuin myös säätää auton sisälämpötilaa, kun on vähän tutumpi asteikko 17.1 litraa / 100 km on tällä hetkellä keskikulutus, sisältäen edestakaisen reissun Los Angelesiin. Ei päästä lähellekään myyjän lupailemaa jopa 11 litran kulutusta Aika kohtuuton on siis tämän hetkinen kulutus, vaikkakin tosin "vastaa" nykyhinnoilla vajaa 8 litran kulutusta Suomessa. Vaan mieluummin silti ajaisin jollain 10:n pintaan kuluttavalla Jos vaikka saisi molempien autojen yhteisen kulutuksen alle 20 litran Varsinkin, kun tuo bensan hinta näyttää nousevan täällä koko ajan.
Eikä tuo kyllä mikään monikäyttöisyyden riemuvoittokaan ole Keskipenkillä on kaksi turvaistuinta, eli ei saa penkkiä kallisteltua, joten takapenkille pääsee joko peräkontin tai keskipenkin kautta pystyssä olevien istuinten yli kiipeämällä. Hankalaa tuo näyttää olevan tenaville. Pitääpä katsoa, josko siirtäisi toisen istuimen takapenkille, niin saisi kallisteltua tuota keskimmäistä pois tieltä.. Ja peräkontin perukoilta ei saa mitään tavaraa noukittua sotkematta housujaan puskurissa.
Nyt on vain päässyt tottumaan isoon autoon, joten saapa nähdä, miten sitä osaa enää istuakaan matalammassa Mutta silti, jotenkin taipumassa enemmän johonkin mini-vaniin kuin tuollaiseen möhköön. Honda Odysseyta on suositeltu useammankin toimesta, täytyy varmaan vielä viikonlopun aikana käydä sellaistakin koeajamassa...
Onnistuin ajotietokoneen syövereistä löytämään metriset asteikot, joten nyt on helpompi seurata kulutusta kuin myös säätää auton sisälämpötilaa, kun on vähän tutumpi asteikko 17.1 litraa / 100 km on tällä hetkellä keskikulutus, sisältäen edestakaisen reissun Los Angelesiin. Ei päästä lähellekään myyjän lupailemaa jopa 11 litran kulutusta Aika kohtuuton on siis tämän hetkinen kulutus, vaikkakin tosin "vastaa" nykyhinnoilla vajaa 8 litran kulutusta Suomessa. Vaan mieluummin silti ajaisin jollain 10:n pintaan kuluttavalla Jos vaikka saisi molempien autojen yhteisen kulutuksen alle 20 litran Varsinkin, kun tuo bensan hinta näyttää nousevan täällä koko ajan.
Eikä tuo kyllä mikään monikäyttöisyyden riemuvoittokaan ole Keskipenkillä on kaksi turvaistuinta, eli ei saa penkkiä kallisteltua, joten takapenkille pääsee joko peräkontin tai keskipenkin kautta pystyssä olevien istuinten yli kiipeämällä. Hankalaa tuo näyttää olevan tenaville. Pitääpä katsoa, josko siirtäisi toisen istuimen takapenkille, niin saisi kallisteltua tuota keskimmäistä pois tieltä.. Ja peräkontin perukoilta ei saa mitään tavaraa noukittua sotkematta housujaan puskurissa.
Nyt on vain päässyt tottumaan isoon autoon, joten saapa nähdä, miten sitä osaa enää istuakaan matalammassa Mutta silti, jotenkin taipumassa enemmän johonkin mini-vaniin kuin tuollaiseen möhköön. Honda Odysseyta on suositeltu useammankin toimesta, täytyy varmaan vielä viikonlopun aikana käydä sellaistakin koeajamassa...
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
eiköhän sielläkin pellin alla lymyä vaan V-8 kiisseli...ainakin nuo minun räjäytyskuvat huoltokirjasesta väittää sellaista(ainakin nuo uudemmat perustuu natikan tekniikkaan ja vanhat ovat suoraan lainattu natikasta)ThaBandit^ kirjoitti:Koneita on bensanakin, vissiin täälläpäin tunnetuin on se 7.3L V10 urpokiisseli...
Mutta itse aiheeseen... itsellä on kokemuksia tuosta Fordista ja sitten nykyisestä autosta niin itse pidin kuitenkin enemmän tuosta chevy suburbanista vaikka se ostohetkellä olikin 5vuotta vanhempi kuin se ford... fordissa on kone ja vaihteisto pirun kestäviä mutta niiden huoltohinnat täällä suomessa oli aikas korkeat verrattuna tuohon chevyyn
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B