Vuosimalleista kysymyksiä

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Vuosimalleista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Eli kun pitäs vm86:seen saada puskuria, lamppuja, konepeltiä yms. Ni pitäs saada tietää että minkä vuosimallin osat käyvät myös tohon 86:seen? Varaosia kun kattelee ni ilmottavat että 84-93? Eihän toi voi pitää paikkaansa..?

Entä kun eturunko(?) on revennyt korista irti kolarin takia, ni onko tollasta mahdollista korjauttaa suht halvalla? En noita oikeita termejä vielä oikee tiiä ni koittakaa saada selvää :P
juu tuanoinii
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

W201 oli markkinoilla 82-93, pääosin samat käy kaikkiin. Muovikyljet tulivat vuonna 1988 ja samalla puskurit päivittyivät. Esimerkiksi lamput tai konepelti ei vaihtuneet missään vaiheessa.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Eihän nyt ole Oorwinilla korimallit sekaisin? W201 = 190, 190D ja 190E eli pikkumersu. W124 = 200D, 250D, 300D, 200, 230E, 260E, 300E jne.... Eli "se taksimersu". W124:ssä muuttui keulan ilme reilusti vuonna 93.
I drive an Opel. What's your excuse?
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Melitos kirjoitti:Eihän nyt ole Oorwinilla korimallit sekaisin? W201 = 190, 190D ja 190E eli pikkumersu. W124 = 200D, 250D, 300D, 200, 230E, 260E, 300E jne.... Eli "se taksimersu". W124:ssä muuttui keulan ilme reilusti vuonna 93.
Ei ku kyllä toi on ihan 190e :P
juu tuanoinii
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

luokyio kirjoitti:W201 oli markkinoilla 82-93, pääosin samat käy kaikkiin. Muovikyljet tulivat vuonna 1988 ja samalla puskurit päivittyivät. Esimerkiksi lamput tai konepelti ei vaihtuneet missään vaiheessa.
Kyllä muuten konepelti vaihtuu vm. 85:ssa. On hiukan lyhyempi pyyhkijänteleskooppivivuston takia. 83 ja 84 ovat muutenkin sieltä täältä hiukan erilaisia uudempiin nähden, varsinkin tekniikan osalta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanhimmissa ei ole moniurahihnaa, moottorin kumityynyt ovat erilaiset ja niille erikseen iskari, pyyhkijänkoneisto on erilainen , 2 sulkaa ja "parkkeeraa" eri puolelle, takana on Camber säätö...

Jatkakaapa listaa. :roll:
wiimax.fi
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

"2 sulkaa"? :?:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

"Takana camber säätö" :shock: :shock:

On aika edistyksellinen vehe tollanen vanha 201:n, siitähän sais hyväin tuunausaihion jos harrastais tuunausta.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Dieselmoottori on -84 alkuvuodesta erilainen monelta osin erlainen, vaikka näyttää samalta ulospäin. Männät, kiertokanget, kansi, lohko yms. Moottorillekin on tosiaan oma pikku iskarinsa kumityynyjen rinnalla ja öljypohjassa on alla erillinen heilahduksenestorauta. Vanhimmissa dieseleissä ei ole öljypohjassa paikkaa öljymääräanturille, välimalleissa on peltilätkä(-84 loppuvuosi) anturin tilalla ja uudemmissa (-85) anturi.

Ohjausakseli ja simpukka ovat -83 ja -84 omansa. Myös tuulilasi on erilainen, juuri tuon pyyhkijämuutoksen takia.

Kardaanitunnelin rauta on kiinteä auton alla, uudemmissa irroitettava.
Varmaan jotain muitakin eroja vielä keksitään.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Asiaa sivuten miksikäs muuten 124 200D:ssä ja 201 200D:ssä on erilaiset suuttimet vm.86 molemmat :shock:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

®ÐÐ kirjoitti:Asiaa sivuten miksikäs muuten 124 200D:ssä ja 201 200D:ssä on erilaiset suuttimet vm.86 molemmat :shock:
Mikäs ero näissä muuten on? Liittyisikö jotenkin moottorin käyntiin?

W201:ssä on 200d koneessa peltinen kampiakselin hihnapyörä ilman värinänvaimenninta, kun w124:ssa on värinänvaimennin lisättynä hihnapyörään. Niin ja w201:ssä on vanhemmissa, ainakin vielä 88 asti 200mm kytkin, kun w124:ssa on aina 215mm kytkin.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

®ÐÐ kirjoitti:Asiaa sivuten miksikäs muuten 124 200D:ssä ja 201 200D:ssä on erilaiset suuttimet vm.86 molemmat :shock:
Kait nuissa kuiten samat suuttimet on, ainaski Autodatan mukhaan
Mersun rönttö
Viestit: 13
Liittynyt: 05.2.2006 12:30

Viesti Kirjoittaja Mersun rönttö »

Ovissa on myöskin eroa,ainakin listan reikien osalta.Vaihtuu 88-89.
sian tuntia
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

onkohan 124 ja 201 sessä mittaristo sen verta samanmoinen että sopisi kromirinkulat keskenään? entä keulan maski? onko avari maski edes samanmoinen? :roll: kiitos etukäteen.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”