Hellouz.
Sehän kävi äkkiä. On tämä melkoinen foorumi...
No niin. Selitys lienee paikallaan.
Tarkoitus olisi jättää Mazdan laatikko paikalleen koska kyseessä on neliveto ja toivottavasti myös pysyy. Helkutin leuhka kärry. Korkea kuin hevonen. Sattui vaan olemaan varustettu Peugeot 505:n koneella. Joku XD3 tai sinnepäin. Eihän sillä koneella mitään tehnyt, vaan sotki naftat öljyn kanssa ja lopulta kuukahti omaan "oksennukseensa".
Laatikko ja moottori olivat naitetu keskenään myöhemmissä kuvissa nähtävällä konvertointi renkaalla. Huomioitavaa kuvassa on myös että rakennussarjassa on aikoinaan tullut matkassa myös vauhtipyörään asennettava laakeri tukemaan laatikolle menevää akselia.
Tästä se lähtee:
ja sitten:

Tässä Peugeotin näyte siitä mikä on "työvoitto".
Ja lisää:

Siinä se vielä "köllöttää".

Tässä se aiemmin mainittu konvertointilevy ja laakeri.

Tässä sitten se suurin ongelma.
Koneen alle jää tietty keulan perä, vetoakseli ja raidetanko. Laatikon päästä palkkiin on matkaa juuri tuo 50 cm, jolloin 200D olisi ihan kelpo vaihtoehto.
Toki murikkaa voi laskea ja palkkia siirtää... raidetanko on jo sitten vähän ikävämpi.
Jos kone menisi suunnilleenkaan "kivuttomasti", voisi öljypohjan aina moukaroida uuteen muotoonsa väistellen murikkaa ja vetoakselia sekä raidetankoa.
Niin ja Peugeotin lohkon pituus oli juuri tuo 50 cm...
Tuollaisen naittamis-levyn meinasin tilata ruotsista
www.smt.nu
.... että tällainen projekti..
Niin ja juu.. kiitoksia edellisistä kuvista. niistähän näki paljonkin mielenkiintoisia asioita. Hmmmm. Öljypohja menee uusiksi .. ellei sitten mahdu raidetangon ja vetoakselin väliin .. hmmm..

:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm: