Pakkaset yllätti w124:sen

Vastaa Viestiin
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Pakkaset yllätti w124:sen

Viesti Kirjoittaja heisku »

Tulipa sitten mokattua en tarkistanut jäähdytin nesteiden pakkasen kestävyyttä ja tänään aamulla kun lähdin töihin niin auton lämmöt
nousi tosi nopiaan siihen 80-82 missä ne normaalistikin on ja ei pukkaa
lämmintä yhtään kabiiniin.No stoppasin ja sammutin auton ja katsomaan ovatko jäähdytin nesteet jäässä ei ainankaan letkut olleet kovat eikä paisarissakaan ollut hyhmää no ajoin takasin kotiin ja auto talliin ja emännän autolla töihin.
Illalla mittasin nesteiden pakkasen kestävyyden ja mittari näytti että peräti kahdeksan astetta sit hakemaan uudet nesteet ja termari ja vaihtaan
no nyt se tekee sellaista että lämmöt mittarin mukaan edelleen nousee 80-82 asteeseen mutta kun auto käy tyhjäkäyntiä hetken niin lämmöt tippuu noin 60 asteeseen ja jos puhaltimen laittaa täysille niin tippuu vielä nopeammin.Niin ja semmoinen vielä että lämmönsäätö kiekoista kun laittaa vaikka kuumalta kylmälle niin reakoi tosi hitaasti. Kysynkin nyt että tuliko nyt jotain suurempaa tuhoa vai
voiko tonne jäähdytys järjestelmään jäädä helposti ilmaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Millä koneella? Kyllähän sinne voi ilmaa jäähä mut kuulostaa vähä oudolta että nuin seilaa lämmöt. Ootko ilmaillu sillee että sisältä lämmöt täysillä ja lisäillyt nestettä sitten kun vähenee? Savuttaako normaalia enempi?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ja kannen päädystä se pikkuletku irti joka menee paisariin tai mielummin tietty vielä paisarin päästä irralleen niin saat ilmailtua sen paremmin + noi edellä meinitut konstit.

en usko että olet tuolla ajolla vielä saanu mitään tuhoja aikaan :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja heisku »

Tosiaan 250d:n tämä auto on.En ainakaan huomannu että olisi enemmän tuprutellu ajoinkin autolla noin 10km ja lisäsin nestettä mutta toisen lenkin jälkeen ei pinta paisarissa tippunut juurikaan.Pinta on noin sentin vajaa siitä paisarin sauma kohdasta.
Käyn sillä huomenna töissä noin 130 km niin täytyy katsoa mikä on tilanne sen jälkeen.
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja heisku »

Täytyy kokeilla huomenna tota keinoa.Niin tosiaan unohtu mainita että täällä oli viikonlopun 15astetta pakkasta vaikka lauantaina kylläkin vielä ajoin jämsästä tänne loimaalle mutta sunnuntain auto seiso pihassa niin peljästyin että olisiko se rikkonut jotain.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei se ainakaan jäätymällä ole hajonnut, lämmityspuolella on ollut nesteet vähän hyhmässä, vaan ei se noilla pakkasilla vielä ole umpijäähän mennyt, kun kerran seassa on muutakin kuin vettä.

Koneessa on liemi kiertänyt varmaan normaalisti, kun kerran lämmöt ei mittarissa nousseet yli normaalin.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kannattaa kokeilla kaataa se nestesäiliö ihan piripintaan asti. Itellä joskus tehny sellasta että vaikka näyttäs että nestettä on tarpeeksi eli noin puoli välissä ja kun säiliöön kaataa niin sitä saattaa vielä litra mennä kun kiertoon lähtee.. :roll: sitten kun ei enään mee niin vaikka jollai imasee ylimääräset pois.
C250TDT -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei jää 250 järjestelmään ilmaa kunhan kaataa nestettä niin kauan kuin sitä menee ja puristelee vähän ylävesiletkusta samalla.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minkä merkkisen termustaatin sää sinne laitoit, kun puottaa noin alas moottorin lämmön :roll:
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja heisku »

Kiitos kaikille vinkeistä,auto toimii taas normaalisti enkä tehnyt muuta kuin lisäsin vielä nestettä ja eiku kovaa ajoa töihin ja takas,itseasiassa rupesi jo aamulla noin 30km jälkeen toimiin normaalisti kun pysähdyin huoltsikalle ja annoin käydä tyhjäkäyntiä kun hain kahvit ja polttelin tupakit niin mittari ei laskenut kun noin 82asteeseen kun ajossa olivat sen noin 87-88 astetta mittarin mukaan eli kait siellä ehkä oli sitten ilmaa kun se noin kauan kesti
et rupesi normaalisti toimiin.ihmeellistä kyllä et se noin kauan kesti.
Termarin hain motonetista merkkiä en muista(85astetta)
Missä ne lämmöt kuuluisi mittarin mukaan?
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kannattaa hommata behr merkkinen termostaatti. Nuissa on ollu uusissaki tuota ongelmaa, ettei piä lämpöjä. Jos termostaatti toimii oikeen, niin yli 10 pakkasilla pelekällä tyhyjäkynnillä saa lämmöt sinne 80 nurkille.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Onko kellään kokemusta yli 25 asteen pakkasista BEHR,illä?Pitääkö lämmöt?
Nykyistä termerin merkkijä en tiedä,mutta tiputtaa lämmöt muutamassa minuutissa alle 60 asteeseen.Puhaltaa kyllä lämmintä,tietty,mut sais kyllä pysyä kuumempana :supersad:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Yhden Behrin tällä autolla koeajoin mutta se ei toiminut. Hilasi kovilla pakkasilla lämmöt ensin korkeuksiin, jonka jälkeen tiputti kuuteenkymppiin. Muutaman iteraatiokierroksen jälkeen tasaantui jotakuinkin normilämpöihin. Sitten ostin marmoritiskiltä jonkun tuntemattoman merkkisen termarin. Se on pelannut. Tämä siis M104:ssa.

Sitä siis vaan, että maanantaikappaleita tulee Behriltäkin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja heisku »

Niin tämä minun uusi motonetistä ostettu termari tiputtaa melkein
60 asteeseen lämmöt auto paikallaan , nousevat kyllä kun liikkeelle lähtee
huonosti kyllä taajama nopeuksissa mutta isollatiellä nopeasti sinne 87.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Wahler on kans semmoinen merkki, jolta ei juuri sutta tule ainakaan omien kokemuksien mukaan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB-smo
Viestit: 54
Liittynyt: 09.11.2011 22:02

Viesti Kirjoittaja MB-smo »

lainaan aihetta omalla ongelmalla jos ei ole pahitteeksi.

200D ei lämpiä ja sisällä ei oikein tarkene, mitä kovempaa ajaa sitä lämpimämpää ilmaa yrittää hönkiä, mutta mitään tulista ilmaa ei saa tulemaan ja heti vauhdin/kierrosten laskiessa viilenee.

2 puhallus asento on suurin mitä voi käyttää muuten viilentää liikaa.

alavesiletku ei lämpene vaikka mitä tekee.

vaihdettu viimeaikoina: termostaatti (orkkis), syyläri, lohkolämmitin että onko ilman jäännin mahdollisuutta?

pahvikin löytyy keulasta.

ONko mahdollista että paineet ei jotenki riitä kierrättämään nestettä kennolle asti vai mitä tässä mättää?
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

MB-smo kirjoitti:lainaan aihetta omalla ongelmalla jos ei ole pahitteeksi.

200D ei lämpiä ja sisällä ei oikein tarkene, mitä kovempaa ajaa sitä lämpimämpää ilmaa yrittää hönkiä, mutta mitään tulista ilmaa ei saa tulemaan ja heti vauhdin/kierrosten laskiessa viilenee.

2 puhallus asento on suurin mitä voi käyttää muuten viilentää liikaa.

alavesiletku ei lämpene vaikka mitä tekee.

vaihdettu viimeaikoina: termostaatti (orkkis), syyläri, lohkolämmitin että onko ilman jäännin mahdollisuutta?

pahvikin löytyy keulasta.

ONko mahdollista että paineet ei jotenki riitä kierrättämään nestettä kennolle asti vai mitä tässä mättää?
Kyllä 2 litraisessa pensatenavassakin täysillä puhallustehoilla rupeaa viileäksi käymään täkäläisillä n. 25 degC pyörivillä pakkasilla. Koneen lämpö pysyy päällä 80, ei siis siinä ongelmaa. Vaihtaisin lämppärikennon ellei se olisi niin iso työ, varsinkin "Pohjolan Tallissa".
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kiertovesipumppu :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Minä tänään vaihdoin termarin, kiertovesipumpun, tiivisteen siihe mötikkään mihkä ylävesiletku menee, ku alko sieltä yhtäkkiä vuotamaan.
termarin vaihdoin sen takia ku katos eilen kaikki lämmöt sisältä, närhenmunat on putsattu ja koitettu ilman niille tulevaa virtaa ja ilmailtu on mielestäni riittävästi, siltikään ei lämmöt noussu yli 75 asteen noin 15km lenkillä, lämpimämpää tulee toki mitä eilen ja toissapäivänä, mutta ei ny hirveen kuumaks voi sitä lämpöä sanua.

Termeri on wahlerin ja asteet on 85 ni eikös sen ny pitäis lämpimämpää ollu ku kädenlämpö, vai onko mulla jossaki joku tukos :?: :?:
Ikkunat aukenee ulkopuolisesta huurusta ainaki nopiammin ku eilen ja toissapäivänä, mutta kapiinissa ei oikeen lämpöä tuntunu.

Kertokaapas arvailuja ni minä huomenissa niitä kattelen ja etin lämpöjen katoamiseen vikaa...tänään oli aikas holotna ulkona huomenna saattais olla vähempi pakkasta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Laittelin muutama päivä sitten tuohon farkkulinttaan toimivan kiertovesipumpun paikalleen. Nyt rupesi tarkenemaan 8) Yllättävän iso vaikutus lämmön tuloon, puhaltaa lämmintä paikallaankin ja ajossakin puhaltaa kuumempaa kun neste kiertää kunnolla. Puhaltimen kolmosnopeudellakin riittää lämpöä, ennen tahtoi mennä viileäksi.

-30 pakkasta, farkkupaku ilman takapenkkejä eli ilmatilaakin on ja lämpöjä sai pienentää 8) Eikä ole pahviakaan keulassa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mun pitää päivän valossa katella toimiiko se kv pumppu, ihan aattelin piuhoilla akusta vedellä ja törkkiä nastoihin kiinni, sillä selviäis ainaki se että tuleeko siihe pistokkeeseen ylipäätään virtaa.

Alko tulla lämpöä ku vaimo kävi pidemmän lenkin mersulla ajelemassa, ny alkaa kuulemma olemaan jo taas sopivan lämmin, mutta kokemuskesta tiedän että vaimon sopiva on mulle liika vähän..joten tutkitaan huomenna :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”