Haaveilua teho diiselistä ja paljon teitämättömyyttä!
Haaveilua teho diiselistä ja paljon teitämättömyyttä!
Elikkä tuossa salaa pienessä mielessä haaveillu josko joskus(todennäkösesti ei koskaan) pistäisi tuohon toiseen saksalais valmisteiseen autoon mersun diiselin, kuitenkin tietous tässä asiassa on aika hukassa, elikkä mikä mahtaisi olla paras motti, turbollinen ja 3l. joka olisi mahdollisimman yksin kertainen tekniikalta. Ensimmäisenä tulee ett OM606 mutta missä tällaista mahtaa edes löyty, jos kokonaista auto aijatellaa? mitä nyt tuo autowiki ja äkkiseltään tietoa kattelleena tuo turbodiiseli jota 124 on on 603? ja vapari 606, kuitenkin tätäkin on saanut turbona? mietityytti myös että onko tuo väyrysen kone nyt sitten eri kuin 124?
kiitos ja anteeksi, vastatkaa jos jaksatte!
kiitos ja anteeksi, vastatkaa jos jaksatte!
Mites jos viritykseen ajatellen onko mitään eroja noitte koneitten välillä vrt. väyrysen 606 t ja 124 603/602 t ? kestävyydessä ja virittämisen helppouden osalta? Ja onko noissa muuta ero noissa koneissa kun tuo "kapea" kantisuus? onko tuo väyrysen moniventtiili kannella ja onko koneissa muuta eroa kun tuo kansi eli onko moottoreiden toiminnassa tapahtunu muuta uudistusta kun tuo kansi?
myös kiinnostaa että onko laatikoiden kestävyydessä eroja w210 ja w124 välillä?
myös kiinnostaa että onko laatikoiden kestävyydessä eroja w210 ja w124 välillä?
askista en puhu mitään ku en oikiasti niistä paljoa tiä. mekassahn tuo lukee että 606 on kuningasmoottori
nuota projekteja kannattaa kahlailla läpitte niin kuume nousee ja tieto kasvaa
606 turbossa on mm väkevämmät veivit ja hengittävyys vakiona samaa luokkaa kuin 603viilattuna. 606 ei tahdo rikki saada jos yhtään on järkeä sen tyhjän lompakon lisäksi. kyl tuo 603 kestää turbona ja suhteellisen hyvin vaparinakin voimia mutta turbokonetta etsisin jos autolla meinataan nauttia kestävyydestä ja tehoista
vapari 603 kärsii sen 300 hummaa ottaa kohtuu kivasti ja 400 sen on todettu kestävän vielä kohtuu kivasti jos on muutoin kunnossa oleva kones ja yhtään osaamista 




Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Eiköhän tuo 606 jotain kestä...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY[/youtube]
Mitään näistä tiedä mutta olishan tuollainen kuningasmoottori hieno, tuolla ykskakskolmosen konehuoneessa...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY[/youtube]

Mitään näistä tiedä mutta olishan tuollainen kuningasmoottori hieno, tuolla ykskakskolmosen konehuoneessa...

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Mikäs muuten on OM606 turbon käypä hinta nykyään, sanotaan nyt vaikka suoraan väyrysen konehuoneesta nostettuna tarvittavine apukilkkeineen.
(En ole ostamassa ainakaan vielä, mutta yhtä aika potentiaalista asennuskohdetta tarjottiin jos vaan rahoitus jotenkin järjestyisi...)
(En ole ostamassa ainakaan vielä, mutta yhtä aika potentiaalista asennuskohdetta tarjottiin jos vaan rahoitus jotenkin järjestyisi...)
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Eikös ne maksa sen verran paljon, että samalla hintaa saa koko auton esim. ruotsista...?



EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
mahtoi olla vapari? halpa se oli silti mutta vaparikoneiden hinnat on ihan toistaluokkaa kuin turbotBomber4 kirjoitti:Hämeenlinnassa vaihtoi omistajaa väykky 606 motilla,farkkukori,hintaan 900e.


vastaampa jo seuraavaankin kysymykseen:
männäntappi on vapari 606 koneessa pienempi kuin 606turbossa joten turbon veivit ei mene ilman turbon mäntiä paikalleen. vaihtoehto b:ostaa kalliit h-profiiliveivit vaparimäntien jatkoksi eikä silloinkaan takuuta ole kestävyydestä koska männäntappi on pieni ja mäntäkin on edelleen vaparista
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
eiköhän se kestä jos e aleta ennätyksiä rikkomaan.Terho P kirjoitti: vaihtoehto b:ostaa kalliit h-profiiliveivit vaparimäntien jatkoksi eikä silloinkaan takuuta ole kestävyydestä koska männäntappi on pieni ja mäntäkin on edelleen vaparista
ja voihan sen turbo koneen veivin yläsilmän holkittaa pienemmälle tapille, kuten myös cdi koneen veivin. muttei niilläkään kannata ennätyksiä yrittää tehä.
Joo ei kannata mitää kierros ennätyksiä koittaa vaparin männäntapilla.
Jos kutosesta puhutaa nii H- tai 606 veivit sinne ja parikymppiä männän laesta pois nii 500hv setuppi.
Jos kutosesta puhutaa nii H- tai 606 veivit sinne ja parikymppiä männän laesta pois nii 500hv setuppi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
Aito "Mersedec 300 tdt -99", 300 tkm, 2.250 Skr, Norrköpingissä. Hyvät
varusteet, hyvä kunto. huollettu 5.000 km välein. "Vähän pintaruostetta."
Ei sähköposteja. Ei kuvia. Voi tutustua paikan päällä.
http://www.blocket.se/ostergotland/Mers ... 183270.htm
varusteet, hyvä kunto. huollettu 5.000 km välein. "Vähän pintaruostetta."
Ei sähköposteja. Ei kuvia. Voi tutustua paikan päällä.
http://www.blocket.se/ostergotland/Mers ... 183270.htm
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Varmaan aika hyvin karkottaa potentiaaliset ostajat tämä ei kuvia juttu. "svara ej på mail skickar ej bilder prutar ej"Jarkko N kirjoitti:Aito "Mersedec 300 tdt -99", 300 tkm, 2.250 Skr, Norrköpingissä. Hyvät
varusteet, hyvä kunto. huollettu 5.000 km välein. "Vähän pintaruostetta."
Ei sähköposteja. Ei kuvia. Voi tutustua paikan päällä.
http://www.blocket.se/ostergotland/Mers ... 183270.htm
"Enkä muuten vastaa maileihinkaan"

Kein siknatuur
Pikkasen kyllä kuume nousee!!!!!!!!!!eseestie kirjoitti:Eiköhän tuo 606 jotain kestä...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY[/youtube]
![]()
Mitään näistä tiedä mutta olishan tuollainen kuningasmoottori hieno, tuolla ykskakskolmosen konehuoneessa...