Om 606 vedot hukassa lämpimänä

Katso myös W202
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Om 606 vedot hukassa lämpimänä

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Joo, ongelmat jatkuu suuttimien uusimisen jälkeen. Kylmänä toimii oikein hyvin, kiihtyy ja nostaa ahtopaineet ilman moitetta, vaan kun lämpee niin vedot loppuu eikä kierrä kun vajaat 4000. Eli vikatilaa vissiinkin. Mutta miksi? Vaihdoin ilmamäärämittarin, vanha oli bosch ja tilalle tuli pierburg. Luulin vian korjaantuneen mutta ei. Noh, nettiä selailtuani päädyin ahtopaineventtiiliin, sehän on sama kun egr:ää käskevä, vaihdoin ne keskenään tuloksetta. Ahtoja löytyy 0.2bar, kunnossa ollessa n.1.5bar. Egr on tulpattu jo 80tkm sitte... Ideoita? :evil: :evil:
-98 300diesel turbo
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hukkaportin letku irti? Tai muuten vaan vajausta alipaineesta?
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jadke »

eikö kaikki alle 2bar ole ali painetta :lol:
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Hukkaportin letku on kiinni, sen katoin kun vaihtelin niitä venttiileitä. Mikä alipaineessa voisi tehdä sen että lämpösenä ei toimi enää vaikka kylmänä on kaikki potku tallella?
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Noni, taitaa olla se ilmamäärämittari sökö tai vääränlainen, nyppäsin piuhan irti niin rupes toimimaan paremmin. Otin mittarin irti ja huomasin sen olevan joku s2i tai jotain sinnepäin - made in germany kylläkin. Eli ei pierburg niinkun luulin. Koitin puhdistaa mittaria tuloksetta. Kiukuspäiten viskasin mokoman seinään. Välipäivinä ettimään uutta BOSCH:ia tilalle. Tietäs vaan numerot/tyypin :twisted:
-98 300diesel turbo
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ilmamäärämittaria ei kannata ostaa motonetista jossei satu olemaan varmasti sama pierburg mitä sinne kuuluu, usein sieltä saa just tuollaisia Made in germany tuotteita jotka näyttä ihan päin honkia.
Muistaakseni tuohon maksaa ilmamäärämittari aika paljon, laadukas siis :roll:
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Jaa, eli tuo saatto olla jo vuos sitte laitettaessa vääränlainen tai paskana jo valmiiks?! Vian takia auto jäikin seisomaan kun meni mielenkiinto. Tilasin sillon OBD-lukijaani välijohdon jotta saisin luettua paavon vikakoodit, vaan eihän sillä tuohon sisälle pääse. Päättelin jotta olkoot sitte. Nyt on aika ottaa auto liikenteeseen taas niin pitäs saada kuntoon... Alkuperänen oli bosch ja tuo pilipali tuli pierupurkin laatikossa varaosaliikkeen kautta... Semmosen huomasin että liittimessä on 4kpl piuhoja/liittimiä ja ilmamäärämittarissa 5kpl. En tiiä onko merkitystä, kuitenkin ihmettelemään pisti...
Viimeksi muokannut ikilika, 23.12.2012 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-98 300diesel turbo
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ootkos koittanu mitä vaikuttaa jos ottaa Egr tulppauksen pois?

Aika monessa autossa tuntuu olevan niin että Egr voi tulpata vanhalla ilmamäärämittari joka ei näytä enää ihan oikein mutta sitten kun vaihtaa uuden niin alkaakin herjata sitä egr toimimattomuutta.

Testerillä näkis todennäköisesti jotain, ei ole tosin kokemusta että mitä kaikkea tietoa tuollaisesta saa ulos.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Koitin sitäkin, tuloksetta. Tuo vika alkoi jo vanhan mittarin aikana. Ja silloinki oli egr tulpattuna. Noh, katotaan kun saan uuden mittarin jostakin mihin menee. Nyt siinä on xenon polttimon suojamuovi törkättynä mittarin tilalle :lol:
-98 300diesel turbo
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jotenkin tuon vian luulisi liittyvän Egr:ään kun kerran lämmetessään alkaa kiukutella.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Sen verran huomasin että vika tulee vaikka auto käy tyhjäkäyntiä, ei siis tarvi edes ajaa mihinkään. Ebaysta sais uuden bosch maffin n.135e postikuluineen, kestää vaan kolmisen viikkoa tulla suomeen....
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

kokeile ihan pirruuttaa toisella akulla. voi kuulostaa hullulta mut kokeile!
ja mittaa samalla lautaus jänniteet.
en tätä nyt perustele tämän kummemmin ku itellä oli c 200 pensa kylläki
vaihoin siihen akun ja jänniteen säätimen nii alko pelaa.

auton oireena oli et ei vastannut kaasuun niinkö pitäs ja siinäki oli tarvike maffi paikallaan. sen jälkeen pelas ku unelma. en tiiä kyl kumman remontti siihe vaikutti
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

No toi nykynen akku on kyllä sökö, jäätynytkin kerran. Tänään aamulla ei startti tiennyt mitään, ei edes apuvirralla. Lähti kuitenkin kun naputin startin kylkeen. Oon nyt koittanut n.20 kertaa käynnistää ja joka kerta startannut moitteetta. Haen huomenna uuden akun.
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu toivotaan et vaikuttaa kerropas sitte kuin käy!
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Kerronhan mä. Äsken tunnin montulla viettäneenä otin auki virtajohdon läpiviennin sieltä kuskin jaloista, wd40 ruiskuttelin ja mutteri kiinni, saman tein maattokaapelille, joka tuntui olevan ehkä hiukan hapettunutkin. Startin pään johtoja kopeloin ja ne tuntui olevan piukassa, samaa wd40 sinnekkin ruiskin sen mitä alakautta nyt ylettyi. Toivotaan että starttivika ois nyt tässä. Vaikka liki 15vuotta ja 221tkm tekee tietysti osansa...
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Tarjoovat pierupurkkia tilalle vaikka bosch siellä alunperin oli. Arvaako tollasta nyt ostaa vai pitäiskö ihan se aito ja oikea bosch investoida?
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

pierupurkki on orkkis jos maffia meinaat
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

mun mielestä
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

kävin tossa akku kaupoilla 140€ exide 100ah 900a ja katos väykästäki piikku viat kuten keskus lukon toiminta alko pelaa sähkö lasit alko pelaa paitti kuskin puoli vänkää johonki. entiiä kuvitelenko mut ihan ku ois tason säätöön vaikuttanu? nii ja pissäpojat heräs henkii outo juttu mutta näin se näemmä vaikuttaa :) aatelin pistää tännekki ku voihan tosta akun vaihosta olla vaikutusta tähän sunki ongelmaa kannataaha se kokeilla
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

drneo kirjoitti:pierupurkki on orkkis jos maffia meinaat
Mulla on bosch, rekisterinumeronkin perusteella. Bosch n.270e, pierburg n.80e. Ja se mikälie i2s kun aikanaan tuli pierburgin laatikossa, maksoi n.70e. Ei kait tuossa mitään ihmettelemistä enää ole, tilaan bosch:in niin on ainakin varma että ei ole siinä sitten vika. Kun kerran se on pakko ostaa... Akku myös... Huhhuh... Rahaa menee.com :roll:
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

tottapa se sitte ei muutako maffia tilaamaan ja onnea matkaan
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Alkup. ilmamassamittarin varaosanumero: 000 094 12 48

Bosch:
0 281 002 152 tai 0 281 002 153

Boschia myy ainakin Hessumobiili, hinta suunnilleen 450 euroa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Jep, juur noi numerot löytyy. Saan bosch:in n.270egeen...
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

mistä löysit
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Varaosaliikkeestä, toki tilaamaan joutuivat. Huomenna haen.
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

Viimeksi muokannut drneo, 27.12.2012 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Joo, noita kattelin kanssa. En vaan malta varttua montaa viikkoa tuota mittaria.
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu kyllähä niissä tahtoo toimitus ajat olla kohilaan näin uudenvuoden alla
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tulipa vain mieleen... Näihin vanhempiinkiinhan pystytään rukkaamaan moottorinohjausboksin ohjelmaa. Olisiko mahdollista ottaa väykästä ilmamäärämittari kokonaan pois ja lyödä ässän ohjelma sisään? Ässässähän ei ilmamäärämittaria ole vaikka kone on just sama.
® Mesen Porkkana-klubi
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Nyt toimii maf:in puolesta. Muutaman kerran meni vikatilaan tuollakin mutta korjaantui kun kaikki liittimet, releet ja maadotuspisteet sai wd-40 käsittelyn. Vaan eipä taaskaan startannut äsken -13 pakkasella. Startti vissiin sökö... lähti kuitenkin 5min suostuttelun ja pelaamisen kanssa. Menee usko, toivo ja rakkaus tuon keksinnön kanssa :evil:
-98 300diesel turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”