w210 etupyörän laakeri hajosi ja rikkoi...
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
w210 etupyörän laakeri hajosi ja rikkoi...
Alkutalvesta kävi niin että kuskin puolen eturenkaasta hajosi laakeri ja vanteen pultit pääsi pyöriessään rikkomaan ainakin laakerin kiinnitysmutterin. Jätin auton sitten seisomaan odottelemaan kevättä.
Kuulin tuossa juuri että kaverin tuttavan w210 mallisissa on käynyt samalla tavalla. Tyyppivika ? Mitä kaikkea kannattaa varautua hankkimaan kun alan tuota remonttia suunnittelemaan. Ei taida ihan laakerin ja uuden kiristysmutterin hankinnalla tulla kuntoon...
Käytetyt osat kiinnostaa jos uusittavaksi menee muutakin kuin laakeri ja kiristysmutteri.
Kuulin tuossa juuri että kaverin tuttavan w210 mallisissa on käynyt samalla tavalla. Tyyppivika ? Mitä kaikkea kannattaa varautua hankkimaan kun alan tuota remonttia suunnittelemaan. Ei taida ihan laakerin ja uuden kiristysmutterin hankinnalla tulla kuntoon...
Käytetyt osat kiinnostaa jos uusittavaksi menee muutakin kuin laakeri ja kiristysmutteri.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Mutteri jumissa
Joo täytyy alkaa kyselemään osia, kunhan saan tuon kiinnijuuttuneen laakerin kiristysmutterin irti. Mutterin kiristysruuvin kanta oli kohtalaisesti myös kulunut mutta lähti auki ja pois, itse mutteri onkin sitten todella lujassa.
Onko kenelläkään kertoa hyvää keinoa mutterin irroitukseen ?
Jos ei irtoa niin sitten täytyy ilmeisesti irroittaa alatukivarresta alkaen ja toimittaa pajalle irroitettavaksi
Onko kenelläkään kertoa hyvää keinoa mutterin irroitukseen ?
Jos ei irtoa niin sitten täytyy ilmeisesti irroittaa alatukivarresta alkaen ja toimittaa pajalle irroitettavaksi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Mulle kävi vajaa kymmenen vuotta sitten samanlailla W203:sen taksin kanssa. Laakeri meni ensin rikki jo muistaakseni 20-30 tkm. ajettuna. Takuuseen vaihdettiin laakeri, ja sillä ei monia tuhansia ajettukaan, kun jo leikkasi laakeri kiinni-olikohan sitten kiritty Veholla liian piukkaan kiinni? Kyllähän siinä tulee sellanen vääntö kaupunkinopeuksissakin, että pyörähtää olka-akselikin piloille.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Isäukon kanssa juuri eilen juttelin ja se kerttoi ajelleensa lankulla kun kävi iso pamaus. Mitään varoitusvaloja ei syttynyt ja kaikki toimi ihan normaalisti. Sitten noin 50 kilometrin ajon jälkeen korjaamolle, jossa todettiin etulaakerin olevan sökö. Yksi kuula oli karannut, mutta ei ollut vielä koko paketti ottanut itseensä. Ei varmaan olisi ollut monesta metristä enää kiinni.
Kein siknatuur
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Taustaa vauriosta...
Vaimo ajeli autolla noin 15 km sen jälkeen kun ekan kerran soitti että tuntuu kuin auto ohjaisi itsestään ojaan ja vikisee. Lohduttelin että polje vaan kotiin saakka, jarrut siellä varmaan vinkuu.
Pihalla sitten potkaisin rengasta ja se nitkui ihan kunnolla. Kuppi oli irti, laakerin hilkut välistä poissa ja vanne pyöri navan kanssa akselin ympärillä ilman laakeria. Oli se sitten olka tai napa-akseli nimeltään, niin samasta asiasta kai puhutaan.
Sampo N kirjoitti että mikään varoitusvalo ei palanut. Sama juttu vaikka laakeri -/t kokonaan hajosikin
Abs valo tai mikään muukaan ei palanut ja kaikki varoitusvalot sammuu edelleenkin mittaritaulusta normaalisti kun auton käynnistää...
Siksi ihmetyttää tuo abs anturi asia mutta sehän selviää kun kohta pääsen osat irroittamaan.
Vaimo ajeli autolla noin 15 km sen jälkeen kun ekan kerran soitti että tuntuu kuin auto ohjaisi itsestään ojaan ja vikisee. Lohduttelin että polje vaan kotiin saakka, jarrut siellä varmaan vinkuu.
Pihalla sitten potkaisin rengasta ja se nitkui ihan kunnolla. Kuppi oli irti, laakerin hilkut välistä poissa ja vanne pyöri navan kanssa akselin ympärillä ilman laakeria. Oli se sitten olka tai napa-akseli nimeltään, niin samasta asiasta kai puhutaan.
Sampo N kirjoitti että mikään varoitusvalo ei palanut. Sama juttu vaikka laakeri -/t kokonaan hajosikin
Abs valo tai mikään muukaan ei palanut ja kaikki varoitusvalot sammuu edelleenkin mittaritaulusta normaalisti kun auton käynnistää...
Siksi ihmetyttää tuo abs anturi asia mutta sehän selviää kun kohta pääsen osat irroittamaan.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ei valttämåttä viellå ole kokonaan rikki, yleensä on anturinpää hiukan rouhiintunu ni ei tiedä kuin kauan kestää.Ruikkalandia kirjoitti:Taustaa vauriosta...
Vaimo ajeli autolla noin 15 km sen jälkeen kun ekan kerran soitti että tuntuu kuin auto ohjaisi itsestään ojaan ja vikisee. Lohduttelin että polje vaan kotiin saakka, jarrut siellä varmaan vinkuu.
Pihalla sitten potkaisin rengasta ja se nitkui ihan kunnolla. Kuppi oli irti, laakerin hilkut välistä poissa ja vanne pyöri navan kanssa akselin ympärillä ilman laakeria. Oli se sitten olka tai napa-akseli nimeltään, niin samasta asiasta kai puhutaan.
Sampo N kirjoitti että mikään varoitusvalo ei palanut. Sama juttu vaikka laakeri -/t kokonaan hajosikin
Abs valo tai mikään muukaan ei palanut ja kaikki varoitusvalot sammuu edelleenkin mittaritaulusta normaalisti kun auton käynnistää...
Siksi ihmetyttää tuo abs anturi asia mutta sehän selviää kun kohta pääsen osat
irroittamaan.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Irti on
Dodiin. Akselin pää, ennen kierteitä, on vain hieman saanut kipeetä ja nuo anturit näyttäis olevan täysin kunnossa. Ehkä se kuitenkin kannattaa akseli vaihtaa, napa ainakin ehdottomasti. [/img]