Huolettomia kilometrejä - bensalla vai dieselillä?
Huolettomia kilometrejä - bensalla vai dieselillä?
Heitänpä tähän kysymyksen avoimeksi mielipiteille ja toivon mukaan ennenkaikkea myös kokemuksille.
Meikäläisen CLK-hankinta tässä edelleen vauhdittumassa. Nykyisen väyrysen kanssa jo kertaalleen vannoin maksettuani vuoden sisään 4300 euroa dieselpumpun kahdesta remontista, että tämä oli sitten jo viimeinen diesel Mersu. Polttoainesäästö valuu korkoineen dieselkorjaamoon.
Sitten taas laskeskelin, että 270 CDI verrattuna 200K säästää maantiejossa päivän dieselveron jo noin 35 km kohdalla takaisin, joten kyllä se CDI:n vääntö ja taloudellisuus houkuttelisivat. Otetaan tämä laskelma lähtöarvona, eikä aleta vääntää tarkemmin polttoainekluista.
Kun katsoo tätä palstaa, niin CDI-vika siellä CDI-vika täällä jne. jne. ja satasia ja tonneja palaa mustana savuna ilmaan.
Bensakoneisista kompressori 200:sta taas ei tunnu valitusta löytyvän lainkaan. Onko tässä todella näin, että tämän päivän bensakoneet ovatkin normaalikäytössä CDI:tä varmempia ja huolettomampia?
Saksassa kun katsoo hintoja, niin 2005 CLK 200K ovat karkeasti alk. 10 000 eur ja vastaavat CDI:t alk. 7000 euroa. Kilometrejä mittarissa löytyy kummastakin valikomasta 100-150 000 haarukasta paljon. Liekö sitten bensapelin kilometrit kohdallaan ja dieselien puolitettu, vai mikä ihme kääntää hinnat noin? Vai ovatko CDI:t Saksassakin niin paljon epävarmpia ja bensavehkeet varmempina halutumpia? Viekö CDI-korjaustarve säästön edelleen?
Tähän alustukseen mielipiteitä ja kokemuksuia, jos mahdollista, kiitos
Meikäläisen CLK-hankinta tässä edelleen vauhdittumassa. Nykyisen väyrysen kanssa jo kertaalleen vannoin maksettuani vuoden sisään 4300 euroa dieselpumpun kahdesta remontista, että tämä oli sitten jo viimeinen diesel Mersu. Polttoainesäästö valuu korkoineen dieselkorjaamoon.
Sitten taas laskeskelin, että 270 CDI verrattuna 200K säästää maantiejossa päivän dieselveron jo noin 35 km kohdalla takaisin, joten kyllä se CDI:n vääntö ja taloudellisuus houkuttelisivat. Otetaan tämä laskelma lähtöarvona, eikä aleta vääntää tarkemmin polttoainekluista.
Kun katsoo tätä palstaa, niin CDI-vika siellä CDI-vika täällä jne. jne. ja satasia ja tonneja palaa mustana savuna ilmaan.
Bensakoneisista kompressori 200:sta taas ei tunnu valitusta löytyvän lainkaan. Onko tässä todella näin, että tämän päivän bensakoneet ovatkin normaalikäytössä CDI:tä varmempia ja huolettomampia?
Saksassa kun katsoo hintoja, niin 2005 CLK 200K ovat karkeasti alk. 10 000 eur ja vastaavat CDI:t alk. 7000 euroa. Kilometrejä mittarissa löytyy kummastakin valikomasta 100-150 000 haarukasta paljon. Liekö sitten bensapelin kilometrit kohdallaan ja dieselien puolitettu, vai mikä ihme kääntää hinnat noin? Vai ovatko CDI:t Saksassakin niin paljon epävarmpia ja bensavehkeet varmempina halutumpia? Viekö CDI-korjaustarve säästön edelleen?
Tähän alustukseen mielipiteitä ja kokemuksuia, jos mahdollista, kiitos
Re: Huolettomia kilometrejä - bensalla vai dieselillä?
Lueskeleppa tollasen 200K:n jakopäästä tarkemminJoe Cool kirjoitti:Bensakoneisista kompressori 200:sta taas ei tunnu valitusta löytyvän lainkaan.
Hintoihin vaikuttaa varmasti myös haluttavuus, itse en ikipäivänä ostaisi CLK:ta tai muutakaan sporttia pakettiauton moottorilla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
herää kysymyksiä
A) miksi dieselpumppu hajosi kahdesti vuodessa
B) miksi ei takuu korvannut
C) missä oli niin kallis remontti
Mutta asiaan... Mikä CLK malli on kyseessä? siis korimalli?
A) miksi dieselpumppu hajosi kahdesti vuodessa
B) miksi ei takuu korvannut
C) missä oli niin kallis remontti
Mutta asiaan... Mikä CLK malli on kyseessä? siis korimalli?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No niin, hyviä kommentteja alkaa sadella ja lisää päänvaivaa. Malli on tosiaan tuo C209, CLK oli sitä vuodesta 2003 ja kun mainitsin 2005 mallin, niin samaan se ampuu.
Ja 2005 sen elektroniikan uudistumisen ja vähän nanolakankin takia (facelift). Liekö se elektroniikka sitten seuraava kädenvääntö, oliko vanhempi kuitenkin parempi
Lisää vaan mielipidettä kehään. Pitääpä illalla lueskella sitä 200K jakopäätä. Mutta millä kilometreillä se sitten keskimäärin hajoaa, jos joku jaksaa oikaista...
PS. Se kallis dieselremontti oli toisessa ketjussa ja tosiasia, ei jaksa sitä enää murehtia, vaikka yhä kyrsii
Ja 2005 sen elektroniikan uudistumisen ja vähän nanolakankin takia (facelift). Liekö se elektroniikka sitten seuraava kädenvääntö, oliko vanhempi kuitenkin parempi
Lisää vaan mielipidettä kehään. Pitääpä illalla lueskella sitä 200K jakopäätä. Mutta millä kilometreillä se sitten keskimäärin hajoaa, jos joku jaksaa oikaista...
PS. Se kallis dieselremontti oli toisessa ketjussa ja tosiasia, ei jaksa sitä enää murehtia, vaikka yhä kyrsii
Jaa joo nonii ainaki CLK 270cdi on helvetin hieno auto varsinkin kun siihen laittaa vähä ohojelmaa koneeseen.
Kompuroista hajaa myös kompuran vapaapyörä sekä kaikkea muuta ,mm kaasuläppähärveli. En ole aivan varma oliko tässä IHI vai Eatonin kompressori, mutta ainakin Eatonin kompura hajoaa kun siinä on ns ikuiset öljyt sisässä, jotka kestää vain max parisataa tonnia. Ja Mielusti vaihtaisin nekin n 100tkm välein. Ihissä taisi olla auton moottoriöljy joka mekaniikkaa voitelee jos en aivan täysin väärin muista.
Minusta CLK:n pienin moottori mitä kannattaa harkita on nimenomaan 270CDI ja bensakoneeksi ei kannata harkita mitään neloskonetta.
Kompuroista hajaa myös kompuran vapaapyörä sekä kaikkea muuta ,mm kaasuläppähärveli. En ole aivan varma oliko tässä IHI vai Eatonin kompressori, mutta ainakin Eatonin kompura hajoaa kun siinä on ns ikuiset öljyt sisässä, jotka kestää vain max parisataa tonnia. Ja Mielusti vaihtaisin nekin n 100tkm välein. Ihissä taisi olla auton moottoriöljy joka mekaniikkaa voitelee jos en aivan täysin väärin muista.
Minusta CLK:n pienin moottori mitä kannattaa harkita on nimenomaan 270CDI ja bensakoneeksi ei kannata harkita mitään neloskonetta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Minulla oli tuommonen -04 clk 270 pari vuotta sitten lastutetuna.
Kulki yllätävän hyvin ja pienellä polttoaineen kulutuksella(talvirajoituksilla alle viidellä litralla helposti)
Kääntyvä takapenkki tuo tavaran kuljetus tilaa yllättävän paljon.
Clk:sta jäi mukava meiniki semmoisen voisi ostaa vaikka uudelleenki.
Sitten tuosta m271 moottorista isännälle tuommosen -04 e200 kompressorin joskus hommasin ja siihen 140tkm kohdalla tehtiin jakopää remontti niin piti jo vaihtaa pyörätkin kun olivat niin kuluneet.
Olisi varmaan ihan hyvä paketti tuo ckl tuolla kompura koneella kun vaihtaa tarpeeksi tiheään jakoketjua.
Kulki yllätävän hyvin ja pienellä polttoaineen kulutuksella(talvirajoituksilla alle viidellä litralla helposti)
Kääntyvä takapenkki tuo tavaran kuljetus tilaa yllättävän paljon.
Clk:sta jäi mukava meiniki semmoisen voisi ostaa vaikka uudelleenki.
Sitten tuosta m271 moottorista isännälle tuommosen -04 e200 kompressorin joskus hommasin ja siihen 140tkm kohdalla tehtiin jakopää remontti niin piti jo vaihtaa pyörätkin kun olivat niin kuluneet.
Olisi varmaan ihan hyvä paketti tuo ckl tuolla kompura koneella kun vaihtaa tarpeeksi tiheään jakoketjua.
nokun mä ostin kerran AMG IHI:n ja muistaakseni siinä oli moottoriöljynkierto. Napa nimimerkki sen sit osti. Sehän IHI on Lysholm tyyppinen ja niissä on iha yleistä että vaihteistossa kiertää moottoriöljy. Näissä en ole ikinä kuullut että olisi ollut vikaa, jenkkifoorumeillakin jotkut ajanteet jo 400t miles ilman ongelmia.
ks kuvassa vesicoolerin letku + öljyletku mutta kuvan IHI ei ole mersusta!
ks kuvassa vesicoolerin letku + öljyletku mutta kuvan IHI ei ole mersusta!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Niin, onhan tuossa 270 CDI:ssä vääntöä liki tuplat 200K verrattuna. Mutta toisaalta olen ajanut Saksassa C-sarjan vuokra-autolla tuota kompurakonetta, ja aivan hyvin sillä pärjäsi Saksan moottoriteilläkin. 200 kmh löytyy kevyesti ja Suomessa ei käyttöautoon tehoja tarvitse oikeasti kuin puolet tuonkaan tehoista. Eli teholle en laske pätkääkään tässä. Jos minun pitää nautti liikenteessä, lähden Harrikalla tien päälle, käyttöatot ovat käyttöautoja ja luotettavuus on tärkeintä.mach71 kirjoitti: Clk:sta jäi mukava meiniki semmoisen voisi ostaa vaikka uudelleenki.
Sitten tuosta m271 moottorista...140tkm kohdalla tehtiin jakopää remontti niin piti jo vaihtaa pyörätkin kun olivat niin kuluneet.
Olisi varmaan ihan hyvä paketti tuo ckl tuolla kompura koneella kun vaihtaa tarpeeksi tiheään jakoketjua.
Sitä luotettavuutta en ole likipitäenkään väyrysellä E 290 TD kokenut, mitä odotin edellisen 10 vuoden ajorupeaman jälkeen 124-korisella 1995 E250 Dieselillä.
Siksi tässä panee epäilemään tuota CDI:täkin, kun vikakertomuksia on taulu täynnä.
Mutta tuo jakoketjun vaihto sanotaanko 100-120 000 välein 200K:ssa kuulostaa aika hurjalta huollon tarpeelta. Onko se hommana miten iso ja kallis? Kaiketi jakopää auki ja uutta palikkaa sisälle. Mutta en ole sitä konetta katsonut edes sillä silmällä, että miten jakopäähään pääsee käsiksi.
Eli kun ensimäistä kertaa ryhtyy itse tekemään, niin erikoistyökalujen metsästyksineen vanhan kaavan mukaan 1h pajalla on 1 pv tallilla sellainen viikon hommadealer kirjoitti:Olisiko noin kuuden tunnin homma, kun on tarvittavat työkalut.
Osineen osaavalla villillä pajalla maksanee sitten tonnin luokkaa? Ja virallisen pakettihinnoittelun mukaan merkkihuollossa sitten 3 000 ...? Vai kuinka?
Onko tämä siis oikeasti niin, että jos Saksasta hakee vaikka 120 000 ajetun 200K:n, niin ensin tulliin ja sitten suoraan jakopään remppaan?
Miten tuo 270CDI suutin- ja hehkujumppa, eli vuotavien suutinten ja jumittavien hehkujen vaihto.
Miten usein se sitten käytännössä on edessä?
Mitenhän työläs ja kallis juttu tuo on?
Onko tämä isompi juttu, kuin näissä vanhoissa?
Itse olen hehkut vaihtanut tarvittaessa 1 kerrallaan tuohon edelliseen E250D ja nykyiseen E290 TD. Tulpat ovat maksaneet jotain n. 20 e/kpl.
Suuttimia on pitänyt tähän väyryseen vaihdattaa silloin dieselpumpun vaihdon yhtydessä, kun vanha pumppu oli työntänyt suuttimet täyteen jauhettua pumppurunkoa.
M271 koneen jakopääremppa maksaa esim. oulun veholla 1100€ osineen, jos rattaat uusiksi tuohon parisen tonnia lisää... Mut Ylivieskassa osaavilla mersupajoilla n. 250 € halvempi teettää... Mut itellä on nyt 212 tkm ajettu 180K (M271) eikä mitään tietoo onko jakopääremonttia tehty... ITe en oo teettäny, ajattelin tässä ku köyhä oon et ajan tolla niin kauan ku se kestää ja haen sit jostain sen tehokkaamman moottorin...Joe Cool kirjoitti:Eli kun ensimäistä kertaa ryhtyy itse tekemään, niin erikoistyökalujen metsästyksineen vanhan kaavan mukaan 1h pajalla on 1 pv tallilla sellainen viikon hommadealer kirjoitti:Olisiko noin kuuden tunnin homma, kun on tarvittavat työkalut.
Osineen osaavalla villillä pajalla maksanee sitten tonnin luokkaa? Ja virallisen pakettihinnoittelun mukaan merkkihuollossa sitten 3 000 ...? Vai kuinka?
Onko tämä siis oikeasti niin, että jos Saksasta hakee vaikka 120 000 ajetun 200K:n, niin ensin tulliin ja sitten suoraan jakopään remppaan?
Miten tuo 270CDI suutin- ja hehkujumppa, eli vuotavien suutinten ja jumittavien hehkujen vaihto.
Miten usein se sitten käytännössä on edessä?
Mitenhän työläs ja kallis juttu tuo on?
Onko tämä isompi juttu, kuin näissä vanhoissa?
Itse olen hehkut vaihtanut tarvittaessa 1 kerrallaan tuohon edelliseen E250D ja nykyiseen E290 TD. Tulpat ovat maksaneet jotain n. 20 e/kpl.
Suuttimia on pitänyt tähän väyryseen vaihdattaa silloin dieselpumpun vaihdon yhtydessä, kun vanha pumppu oli työntänyt suuttimet täyteen jauhettua pumppurunkoa.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
CDI ei ole sen kummempi korjata kuin 290 turbokaan. Itseasiassa minusta se CDI remppaaminen on paljon helpompaa työtä. Varaosat ei ole sen kalliimpia tai halvempia. Tuossa kun pihassa on nyt kumpaakin, 290 turbo ja 220CDI niin ei ole vaikea valita kumman ottaa. CDI on hyvä vehje.
Silti CLK on bensa-auto ja kompurakoneen kettinki ei ole kuitenkaan mikään ominaisuus, ei sitä tarvi odottaa että se hajoaa aivan varmasti. niistä vain kirjoitellaan paljon netissä ja totuus lienee vähän iisimpi mitä tekstit. Kukaanhan ei netissä ikinä kehu mitään paitsi OM601:stä.
Minä unohtaisin nää saivartelut onko joku kallis tai halpa remontoida. Autot on aina kalliita remontoida ja toisissa vika on siellä ja toisissa taas täällä, vielä ei ole keksitty hyvää autoa joka kestäisi mitä vain.
Silti CLK on bensa-auto ja kompurakoneen kettinki ei ole kuitenkaan mikään ominaisuus, ei sitä tarvi odottaa että se hajoaa aivan varmasti. niistä vain kirjoitellaan paljon netissä ja totuus lienee vähän iisimpi mitä tekstit. Kukaanhan ei netissä ikinä kehu mitään paitsi OM601:stä.
Minä unohtaisin nää saivartelut onko joku kallis tai halpa remontoida. Autot on aina kalliita remontoida ja toisissa vika on siellä ja toisissa taas täällä, vielä ei ole keksitty hyvää autoa joka kestäisi mitä vain.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
En nyt ihan sanoisi että 290 koneiseen osat on saman hintaisia kun cdi koneiseen. Jos lähdetään käymään läpi listaa suuttimet, hehkujen vaihto, painesäädin, paineanturi, moottorinohjainyksikkö niin kyllä melkeein sanoisin että kunnossa oleva 290 tulee yli puolet halvemmaksi. Sekin on kyllä tosiasia että onhan tuo cdi koneinen ajomukavuudeltaan vähän toiselta planeetalta...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eihän sitä vp37:aa vai mikäsoli kannata remppuuttaa, päätiivisteet voi vaihella ite jos vuotaa ja muihin tarpeisiin pumppuja on kai jo purkuna pilvinsynkin. Pumpun käyttöpyörän laakeri jos renaa, niin suht ikävä remppa sekin, eikä lie harvinainen. Myös tuo kannentiivisteestä nesteen ulosmarssi aiheuttaa herkästi palkkatilin ohimarssin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.