Galluppi teholastusta, eli miten on paikat kestäny?
Galluppi teholastusta, eli miten on paikat kestäny?
Tervehdys
Tuossa pengoin nettiä ja löysin Eurovanne -nimisen puljun joka kauppaa lastuvirityksiä vähän autoon kun autoon.
Tuollaiseen C 200CDI:hin, missä on vakiona 102hv ja 220Nm, lupasivat loihtia 150hv ja 360Nm hintaan 540eur.
Nyt kiinnostaisi kuulla ihmisten kokemuksia tästä autosta miten se kestää tuollaiset nostot? Automaattivaihteisto ja lukkoperä löytyy. Onko kellää alkaneet paikat napsumaan kun ollaan luovuttu Mersun pomminvarmasta viritysasteesta?
Tuossa pengoin nettiä ja löysin Eurovanne -nimisen puljun joka kauppaa lastuvirityksiä vähän autoon kun autoon.
Tuollaiseen C 200CDI:hin, missä on vakiona 102hv ja 220Nm, lupasivat loihtia 150hv ja 360Nm hintaan 540eur.
Nyt kiinnostaisi kuulla ihmisten kokemuksia tästä autosta miten se kestää tuollaiset nostot? Automaattivaihteisto ja lukkoperä löytyy. Onko kellää alkaneet paikat napsumaan kun ollaan luovuttu Mersun pomminvarmasta viritysasteesta?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Itse myyn Digituningin "viritys" softaa. Ohjelmia olen asentanut kymmeniä erilaisiin CDI Mersuihin ja muistaakseni Digituningin softa lupaa tuotakin isompia lukuja. No anyway itse asiaan. Minulla on tullut yksi vaihteiston luistaminen vastaan, W210 / 200 CDI 2001. Auto palautettiin perustasetuksiinsa. Kokeilimme myös vaihteiston adaptointia eli uudelleenopettamista ja siinä huomasin vaihteiston luiskahtelevan 3 - 4 vaihdossa ihan pintakaasullakin.
Em. tapauksessakaan tuo Digituningin softa ei rikkonut mitään vaan em. luistaminen tuli vain paremmin esiin suuremilla tehoilla.
Em. tapauksessakaan tuo Digituningin softa ei rikkonut mitään vaan em. luistaminen tuli vain paremmin esiin suuremilla tehoilla.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Niin eihän se tietenkään riko mitään kun nestekytkin (momentinmuunnin) alkaa luistamaan. Tiedä sitten olisiko erilaisella vaihteistoöljyllä saanut jotain aikaan. Vispilän (muuntimen) vaihtamalla isompaan (jos tämä on käytännössä edes mahdollista) olisi varmasti saanut paketin pitämään mutta sitten olisi varmaan alkaneet muut ongelmat.
No siinä tuli taas mutua niin että riitti....
Momentinmuunnin luistaa kokoajan, minimissään kai jotain 2% maantievauhissa. (Lukkoturbiinit erikseen)
Kyllä se sevverta hyvin pitää, että menee senkin takaa rautaa rikki.
Tehokkaan koneen takana tomaattilaatikosta kärsimässä ovat lähinnä kytkinpakat.
Niiden liika luistaminen tuhoaa pinnat ja aski on remonttikypsä.
"Vispilän" vaihtamisestä isompaan en ole kuullutkaan...
Omassa V8-pelissä turbiini vaihdettiin ulkomitoiltaan pienempään, mutta korkeammalla tartuntanopeudella olevaan.
Öljytyypin vaihdolla saadaan laatikon käytöstä muutettua, mutta ei turbiinin.
Mersun aski käyttää samaa öljyä kuin USA GM-lodjut. Vaihtamalla tilalle USA Ford-tyypin öljyt, vaihdot terävöityy ja pitokin paranee.
EDIT: Ei herneitä, vaikka tulikin vähän oiottua. Meinaapa mennä OT:ksi.
Momentinmuunnin luistaa kokoajan, minimissään kai jotain 2% maantievauhissa. (Lukkoturbiinit erikseen)
Kyllä se sevverta hyvin pitää, että menee senkin takaa rautaa rikki.
Tehokkaan koneen takana tomaattilaatikosta kärsimässä ovat lähinnä kytkinpakat.
Niiden liika luistaminen tuhoaa pinnat ja aski on remonttikypsä.
"Vispilän" vaihtamisestä isompaan en ole kuullutkaan...
Omassa V8-pelissä turbiini vaihdettiin ulkomitoiltaan pienempään, mutta korkeammalla tartuntanopeudella olevaan.
Öljytyypin vaihdolla saadaan laatikon käytöstä muutettua, mutta ei turbiinin.
Mersun aski käyttää samaa öljyä kuin USA GM-lodjut. Vaihtamalla tilalle USA Ford-tyypin öljyt, vaihdot terävöityy ja pitokin paranee.
EDIT: Ei herneitä, vaikka tulikin vähän oiottua. Meinaapa mennä OT:ksi.
Pro HVM
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Mersuissakin on erikokoisia turbiineja, mutta kuten Rässi edellä totesi luistaminen ei tapahdu turbiinista vaan kytkinlevyistä......ja jos mennään "sähköaskiin" niin todennäköisesti vian saisi korjattua vaihtamalla venttiilipöytä kokonaisuudessaan uuteen. Em. lipsumista on juuri tuolla korjattu esim. A mallissa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Aattelin vielä vähän hämmentää ettettä mee ihan samantien kauppaan ostamaan Type-F luokan öljyä. Elikkä siis, jos laatikko on ehjä ja varmasti pitävä tai jopa vahvistettu niin Type-F puoltaa paikkaansa erinomaisesti ja sen kitkaominaisuudet luistamattomassa askissa on toooodella hyvät. Jos taas aski luistaa Type-F:llä niin suosittelen pikaisesti ATF:ää laatikkoon ettei levyt kärvähdä. Eli siis luistavassa askissa ATF:n kitkaominaisuudet on taas huomattavasti Type-F:ää paremmat.Rässi66 kirjoitti:Öljytyypin vaihdolla saadaan laatikon käytöstä muutettua, mutta ei turbiinin.
Mersun aski käyttää samaa öljyä kuin USA GM-lodjut. Vaihtamalla tilalle USA Ford-tyypin öljyt, vaihdot terävöityy ja pitokin paranee.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Aivan kuin eri auto... lähtee alhaalta jo vetämään ja ohituksetkin sujuu moitteitta... suosittelen kyllä lämpimästi ja on hintansa väärti... onhan siinä todella suuri ero jos 103hv siirrytään 160hv:n, ja tuo automaatti löytyy myös minun autosta, ja automaatti sen kyllä kestää jos vain on säännöllisesti huollettu.
Samanlainen potkulauta 270 tuhatta nyt ajettuna, noin arvot 150/340. Takana 30 tuhatta ilman onkelmia. Kulutusta en ole seurannut, perstuntumalta ehkä hienoista tippumista. Autosta tuli sellainen mukavasti käytännön voimaa omaava, tosin lisätehokaan ei olis pahitteeksiSyprus kirjoitti:Mulla on tuollanen c 200cdi vm2000 ja mittarissa rapiat 560tkm, käytin auton n10tkm sitten lastutuksessa Chiptuningilla oulussa ja autossa pitäisi olla 160hv ja 350nm. ei mitään ongelmia ainakaan vielä. elikkäs lastutukseen vaan
Minkälainen tapaus lieneen c36:n laatikko? Onko mersuissa "lukkoturbiineja" Tuo c36 laatikko (-95, ei sähkölaatikko) tuntuu toimivan hyvinkin samanluonteisesti kuin -88 w201 2.0E ja 722.4.Rässi66 kirjoitti:No siinä tuli taas mutua niin että riitti....
Momentinmuunnin luistaa kokoajan, minimissään kai jotain 2% maantievauhissa. (Lukkoturbiinit erikseen)
Kyllä se sevverta hyvin pitää, että menee senkin takaa rautaa rikki.
Tehokkaan koneen takana tomaattilaatikosta kärsimässä ovat lähinnä kytkinpakat.
Niiden liika luistaminen tuhoaa pinnat ja aski on remonttikypsä.
"Vispilän" vaihtamisestä isompaan en ole kuullutkaan...
Omassa V8-pelissä turbiini vaihdettiin ulkomitoiltaan pienempään, mutta korkeammalla tartuntanopeudella olevaan.
Öljytyypin vaihdolla saadaan laatikon käytöstä muutettua, mutta ei turbiinin.
Mersun aski käyttää samaa öljyä kuin USA GM-lodjut. Vaihtamalla tilalle USA Ford-tyypin öljyt, vaihdot terävöityy ja pitokin paranee.
EDIT: Ei herneitä, vaikka tulikin vähän oiottua. Meinaapa mennä OT:ksi.
Kestää ne Itsellä on tuo CDI Vito (-00) jonka kävin lastuttamassa heti ensihuollon jälkeen.....ja nyt takana 230 000 huoletonta, mutta huomattavasti mukavammin taivallettua kilometriä Eikä ole ollut mitään kirkkokyytiä.......
Vakio oli 82hv ja nyt 147hv
Vakio oli 82hv ja nyt 147hv
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tästä kun kysäsee selviää varmaankinkarvine kirjoitti:En löytänyt netistä. Onko w204 200 ja 220 cdi-moottoreihin olemassa jollain valmistajalla päivitystä? Minkälaisia tehoja noihin luvataan?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940