E500 & Eisenmann vaimennin ? (nyt pari kuvaakin)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

E500 & Eisenmann vaimennin ? (nyt pari kuvaakin)

Viesti Kirjoittaja piippu »

Asentelin tuossa vissataseeni tuommoisen Eisenmann takapöntön (tuli muuten aika miehekkään matalalta puhuvat kasin mörinät hienosti esiin :beerhug: ) Mutta nyt mieltä askarruttaa ankara savu/haju auton sammutettua.

Siis pöntön asennettua ajoin välittömästi tankille (n. 5km) ja autosta noustua ilme oli :eec: koska ankara palavalta kumilta muistuttava käry tunkeutui sieraimiin VOIMAKKAANA. Noh, hetken tutkittuani en löytänyt mitään ulkoisia sulamisen merkkejä joten annoin asian olla.

Nyt noin reilun 20km reippaanpuoleisen ajolenkin jälkeen käryä tule vielä paljon enemmän ja asia alkoin senverran vaivata että onko syyllinen:

A: uusi vaimennin ja villat hakee lopullista muotoaan

B: poistaessani vanhaa "hormia" hakkasin sitkeästi juuttunutta liitosta hieman turhan innokkaasti ja onnistuin hajottamaan katit (elikkä sisusta irti ja putki tukossa) josta ankara savu ja haju peräisin :oops: :help:

Notta, mitä miältä sä oot :?:
Viimeksi muokannut piippu, 10.6.2007 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kateista tuskin sitä hajua tulee, onko ne siskalut tosiaankin irti, heläjää ?

Jos on, niin pöntöt auki ja sisukalut nevadaan.....nevaan :lol:

Uusi putki voi kylläkin "tuoksahtaa" tovin.

Oliko käytös taloon suurin leka ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja puskuri ei tosiaan ole se joka haisee lämmetessään? Ei varmaankaan jos tuolla matkalla ei vaurioita näkynyt. Tuli vaan mieleen kun itse ajelin kerran 200D:llä pidemmän matkan ilman takapöntön ulostulo putkea, koko puskuri "romahti" toisesta reunasta alaspäin kun lämpeni :roll: Siitä tuli aivan entinen. Onneksi ei palamaan syttynyt, sellaistakin olen kuullut että on tpahtunut.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

No ainakin yamaha Dt:n Gianellin valmistama alu-pönttö kärtsähti takavuosina tovin asennuksen jälkeen, jopa savusi. Mutta ongelma poistui itsekseen, joten yleistetään nyt oooekeen urakalla ja sanotaan, että se käry tulloo siitä uuvesta vaimentimesta ja sen tuliteristä sisuskaluista. :lol: :lol:
BMW 318d -09
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Saiskos kuvia :idea: . Vois verrata tuohon omaan pönttöön kun kerran samaa merkkiäkin ovat.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Plaah! ei tuu mitään..... yritin laittaa videon pätkää savustuksesta näytille, mutta ei noita nokian 3gp pätkiä saa mihinkään järkevään muotoon että joku flickr yms. sen tunnistaisi......

Mutta edetään sitten näin tekstipohjalla ja kuvitellaan että yksi kirjain kertoo enee kuin miljoona kuvaa :?

Elikkä, ei ollut kuin noin 200g peltisepän vasara (mutta lyönnit napakoita) :D enkä ole siitä niinkään varma että onko niiden kattien sisällä nyt mitään kuuluvasti irti (on niin tukevasti paikallaan että joutuisi hakea sen kylän suurimman lekan jolla saisi niitä heilautettua ) Mutta ajatus tuli vaan mieleen tuolta 500Ecstasy foorumin kautta kun ollut ongelmia noiden kattien kanssa (lähtenyt sisuskalut irti) ja ahdistaa kulkua ja aiheuttaa voimakasta ylikuumenemista.... niin tästäsyystä.... kun on ollut ajoittain tuota huonoakin tuuria :roll:

Eikä sula puskurikaan, itseasiassa ei lämpene oikeastaan ollenkaan koko puskuri vaikka asennusvaiheessa sitäkin murehdin!

Joten, luulosairauttako tämä vaan......nim. kahdesta 80mm rööristä torventäydeltä savua ja hajua vielä 10minuutin jälkeen sammutuksesta :violin: :oops: :D
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Kuvia tulee kunhan saadaan vehkeet pestyä hommien jäljiltä.....mehän ei sittasia vehkeitä näytellä :ope:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tässä olisi juttua niistä tukkeutuvista kateista 500ecstasy foorumilta

ja tässä kuva katin kennosta kuvatus kennosta aika masentavan näköinen ja saattaa tosiaan jo hieman haitata menoa


ps. kuka tietää mitä nuo tekstin "metal 100 cell" kennot ovat? ja mistä niitä saa?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Anna sille jenkaa kyllä se sillä lopettaa käryämiset :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

katit

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Vehon kattipaketti 3 vuotta sitten 1630€,mutta männä syksynä oli tuttu laittattanu jossain Tikkurilassa pelkät katit ei siis putkia reilu parisattaa
kipale.


Jamppa

ps.mulla on seinällä 500 e orig katti pätkät,joissa katit paskana
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tilanne katsaus! Kenkää annettu, savu/haju ei vähene :evil: Väittäisin että tyhjäkäyntikierrokset on tippunut 200r/min :roll: tukossa :hang: muutenkin jotain häikkää......jatkan sähköpuolella!



Myy Jamppa mulle ne vanhat katit kympillä :D Olis niille hieman käyttöä eikä omia tohdi alata "modifioimaan" jos olisi niin huonoa tuuria että niissä ei olekkaan vikaa :kutpai:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Kun välimatkat ois lyhyempiä niin äkkiäkös esim. tuostta omastani putkea sulle lainaisin. Se on mallia helistin mutta vain ne suojapellit siitä päältä. Katit ehjät...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

piippu kirjoitti:Tilanne katsaus! Kenkää annettu, savu/haju ei vähene :evil: Väittäisin että tyhjäkäyntikierrokset on tippunut 200r/min :roll: tukossa :hang: muutenkin jotain häikkää......jatkan sähköpuolella!
Mitä muuta se temppuilee?

Sinällään tuohon vian hakuun auttaa se, että luultavasti jokaisella ks. auton omistavalla on hyllyissä enemmän ja vähemmän toimivaa osaa, joten pienellä vaivalla ehkä pääsisi toteamaan eri osia pois vikalistalta.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niin tuo oli itseltäni (jälleen) hieman huonosti selostettu koko viimenen viestini. Elikkä tarkoitin "jotain häikkää, jatkan sähköpuolella" kirjoituksella että selostin tuon tuolla W124 sähkö topicissa viewtopic.php?t=13277 koska nuo ei kyllä liity tuohon putkiongelmaan mitenkään, ilmeni vaan tuossa viimeisessä ajosessiossa :(

Rikkinäisillä kateilla olisi sellainen ajatus että tempaisisin ne auki ja vaihtaisin sisälle nuo cell 100 elementit koska kävi niin hauskasti että minullahan oli jo yhteydet valmiina (työni puolesta) laitokseen josta tuota katalysaattori "mattoa" saisin ja cell 100 esiintyi tuossa ennemmin "julkaisemassani" linkissä ja todettu toimivaksi.

Taitaa kuitenkin olla järkevintä sijoittaa eurot valmiisiin kisakatteihin joilla korvaisin nuo alkuperäiset saviseulat joihin menetin luottamukseni totaalisesti! Elikkä oli tilanne nyt niin tai näin, ei 250tkm ajetut katit enää varmasti virtaa yhtä vapautuneesti kuin -94 vuonna 1km ajettuna, niinkuin tässäkuvassa voi todeta 500E:n kattikenno , ei tuosta paljon savut läpimene :idea:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Aika alhaalla se on :shock: . Isot on pakoputkenpäät... ja kiiltävä auto :shock: 8)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ei sitä saanut ylemmäs :nocando: "pohjaanlyöntikumi" mikä on pöntön päällä vastaa tukevasti pohjaa ja ne kannatinkumit (vai mitkä potenssirenkaat nyt onkaan :lol: ) on kuin viulunkielet -> ei heilu eikä kolaja :ope: Ylemmäs olisin laittanut ja tästäsyystä puskuriinkin jäi kunnon tuuletusaukko :oops: (Akin profiilin kuvaan verrattuna itsellä jäi noin 15mm rakoa kuntaas Akilla näyttäis olevan kiinni puskurissa? )


Ainavaan täytyy hehkuttaa tuota ääntä mikä pelkällä takapöntön vaihdolla tuli 8) Kumajaa kasinääntä just niinpaljon että kaikille tulee selväksi mikä moottori, mutta ei tippaakaan liiankova, niinkuin monesti kuulee ns. hong-kong pönttöjen jäljiltä :!: Sisälle ääni muuttui vain senverran että nyt kuulee moottorin käyvän -> en ole soitinta käynnistänyt enää tuonjälkeen :niinpaniin:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Äänet on kyllä itsellänikin semmoiset että erottaa onko suora kutonen. Omassani putki on nostettu niin ylös kuin mahdollista ja tehty täten myös se aukko sinne taakse.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”