E500 & Eisenmann vaimennin ? (nyt pari kuvaakin)
E500 & Eisenmann vaimennin ? (nyt pari kuvaakin)
Asentelin tuossa vissataseeni tuommoisen Eisenmann takapöntön (tuli muuten aika miehekkään matalalta puhuvat kasin mörinät hienosti esiin ) Mutta nyt mieltä askarruttaa ankara savu/haju auton sammutettua.
Siis pöntön asennettua ajoin välittömästi tankille (n. 5km) ja autosta noustua ilme oli koska ankara palavalta kumilta muistuttava käry tunkeutui sieraimiin VOIMAKKAANA. Noh, hetken tutkittuani en löytänyt mitään ulkoisia sulamisen merkkejä joten annoin asian olla.
Nyt noin reilun 20km reippaanpuoleisen ajolenkin jälkeen käryä tule vielä paljon enemmän ja asia alkoin senverran vaivata että onko syyllinen:
A: uusi vaimennin ja villat hakee lopullista muotoaan
B: poistaessani vanhaa "hormia" hakkasin sitkeästi juuttunutta liitosta hieman turhan innokkaasti ja onnistuin hajottamaan katit (elikkä sisusta irti ja putki tukossa) josta ankara savu ja haju peräisin
Notta, mitä miältä sä oot
Siis pöntön asennettua ajoin välittömästi tankille (n. 5km) ja autosta noustua ilme oli koska ankara palavalta kumilta muistuttava käry tunkeutui sieraimiin VOIMAKKAANA. Noh, hetken tutkittuani en löytänyt mitään ulkoisia sulamisen merkkejä joten annoin asian olla.
Nyt noin reilun 20km reippaanpuoleisen ajolenkin jälkeen käryä tule vielä paljon enemmän ja asia alkoin senverran vaivata että onko syyllinen:
A: uusi vaimennin ja villat hakee lopullista muotoaan
B: poistaessani vanhaa "hormia" hakkasin sitkeästi juuttunutta liitosta hieman turhan innokkaasti ja onnistuin hajottamaan katit (elikkä sisusta irti ja putki tukossa) josta ankara savu ja haju peräisin
Notta, mitä miältä sä oot
Viimeksi muokannut piippu, 10.6.2007 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kateista tuskin sitä hajua tulee, onko ne siskalut tosiaankin irti, heläjää ?
Jos on, niin pöntöt auki ja sisukalut nevadaan.....nevaan
Uusi putki voi kylläkin "tuoksahtaa" tovin.
Oliko käytös taloon suurin leka ?
Jos on, niin pöntöt auki ja sisukalut nevadaan.....nevaan
Uusi putki voi kylläkin "tuoksahtaa" tovin.
Oliko käytös taloon suurin leka ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ja puskuri ei tosiaan ole se joka haisee lämmetessään? Ei varmaankaan jos tuolla matkalla ei vaurioita näkynyt. Tuli vaan mieleen kun itse ajelin kerran 200D:llä pidemmän matkan ilman takapöntön ulostulo putkea, koko puskuri "romahti" toisesta reunasta alaspäin kun lämpeni Siitä tuli aivan entinen. Onneksi ei palamaan syttynyt, sellaistakin olen kuullut että on tpahtunut.
Plaah! ei tuu mitään..... yritin laittaa videon pätkää savustuksesta näytille, mutta ei noita nokian 3gp pätkiä saa mihinkään järkevään muotoon että joku flickr yms. sen tunnistaisi......
Mutta edetään sitten näin tekstipohjalla ja kuvitellaan että yksi kirjain kertoo enee kuin miljoona kuvaa
Elikkä, ei ollut kuin noin 200g peltisepän vasara (mutta lyönnit napakoita) enkä ole siitä niinkään varma että onko niiden kattien sisällä nyt mitään kuuluvasti irti (on niin tukevasti paikallaan että joutuisi hakea sen kylän suurimman lekan jolla saisi niitä heilautettua ) Mutta ajatus tuli vaan mieleen tuolta 500Ecstasy foorumin kautta kun ollut ongelmia noiden kattien kanssa (lähtenyt sisuskalut irti) ja ahdistaa kulkua ja aiheuttaa voimakasta ylikuumenemista.... niin tästäsyystä.... kun on ollut ajoittain tuota huonoakin tuuria
Eikä sula puskurikaan, itseasiassa ei lämpene oikeastaan ollenkaan koko puskuri vaikka asennusvaiheessa sitäkin murehdin!
Joten, luulosairauttako tämä vaan......nim. kahdesta 80mm rööristä torventäydeltä savua ja hajua vielä 10minuutin jälkeen sammutuksesta
Mutta edetään sitten näin tekstipohjalla ja kuvitellaan että yksi kirjain kertoo enee kuin miljoona kuvaa
Elikkä, ei ollut kuin noin 200g peltisepän vasara (mutta lyönnit napakoita) enkä ole siitä niinkään varma että onko niiden kattien sisällä nyt mitään kuuluvasti irti (on niin tukevasti paikallaan että joutuisi hakea sen kylän suurimman lekan jolla saisi niitä heilautettua ) Mutta ajatus tuli vaan mieleen tuolta 500Ecstasy foorumin kautta kun ollut ongelmia noiden kattien kanssa (lähtenyt sisuskalut irti) ja ahdistaa kulkua ja aiheuttaa voimakasta ylikuumenemista.... niin tästäsyystä.... kun on ollut ajoittain tuota huonoakin tuuria
Eikä sula puskurikaan, itseasiassa ei lämpene oikeastaan ollenkaan koko puskuri vaikka asennusvaiheessa sitäkin murehdin!
Joten, luulosairauttako tämä vaan......nim. kahdesta 80mm rööristä torventäydeltä savua ja hajua vielä 10minuutin jälkeen sammutuksesta
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Kuvia tulee kunhan saadaan vehkeet pestyä hommien jäljiltä.....mehän ei sittasia vehkeitä näytellä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tässä olisi juttua niistä tukkeutuvista kateista 500ecstasy foorumilta
ja tässä kuva katin kennosta kuvatus kennosta aika masentavan näköinen ja saattaa tosiaan jo hieman haitata menoa
ps. kuka tietää mitä nuo tekstin "metal 100 cell" kennot ovat? ja mistä niitä saa?
ja tässä kuva katin kennosta kuvatus kennosta aika masentavan näköinen ja saattaa tosiaan jo hieman haitata menoa
ps. kuka tietää mitä nuo tekstin "metal 100 cell" kennot ovat? ja mistä niitä saa?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Anna sille jenkaa kyllä se sillä lopettaa käryämiset
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
katit
Vehon kattipaketti 3 vuotta sitten 1630€,mutta männä syksynä oli tuttu laittattanu jossain Tikkurilassa pelkät katit ei siis putkia reilu parisattaa
kipale.
Jamppa
ps.mulla on seinällä 500 e orig katti pätkät,joissa katit paskana
kipale.
Jamppa
ps.mulla on seinällä 500 e orig katti pätkät,joissa katit paskana
Tilanne katsaus! Kenkää annettu, savu/haju ei vähene Väittäisin että tyhjäkäyntikierrokset on tippunut 200r/min tukossa muutenkin jotain häikkää......jatkan sähköpuolella!
Myy Jamppa mulle ne vanhat katit kympillä Olis niille hieman käyttöä eikä omia tohdi alata "modifioimaan" jos olisi niin huonoa tuuria että niissä ei olekkaan vikaa
Myy Jamppa mulle ne vanhat katit kympillä Olis niille hieman käyttöä eikä omia tohdi alata "modifioimaan" jos olisi niin huonoa tuuria että niissä ei olekkaan vikaa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mitä muuta se temppuilee?piippu kirjoitti:Tilanne katsaus! Kenkää annettu, savu/haju ei vähene Väittäisin että tyhjäkäyntikierrokset on tippunut 200r/min tukossa muutenkin jotain häikkää......jatkan sähköpuolella!
Sinällään tuohon vian hakuun auttaa se, että luultavasti jokaisella ks. auton omistavalla on hyllyissä enemmän ja vähemmän toimivaa osaa, joten pienellä vaivalla ehkä pääsisi toteamaan eri osia pois vikalistalta.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Niin tuo oli itseltäni (jälleen) hieman huonosti selostettu koko viimenen viestini. Elikkä tarkoitin "jotain häikkää, jatkan sähköpuolella" kirjoituksella että selostin tuon tuolla W124 sähkö topicissa viewtopic.php?t=13277 koska nuo ei kyllä liity tuohon putkiongelmaan mitenkään, ilmeni vaan tuossa viimeisessä ajosessiossa
Rikkinäisillä kateilla olisi sellainen ajatus että tempaisisin ne auki ja vaihtaisin sisälle nuo cell 100 elementit koska kävi niin hauskasti että minullahan oli jo yhteydet valmiina (työni puolesta) laitokseen josta tuota katalysaattori "mattoa" saisin ja cell 100 esiintyi tuossa ennemmin "julkaisemassani" linkissä ja todettu toimivaksi.
Taitaa kuitenkin olla järkevintä sijoittaa eurot valmiisiin kisakatteihin joilla korvaisin nuo alkuperäiset saviseulat joihin menetin luottamukseni totaalisesti! Elikkä oli tilanne nyt niin tai näin, ei 250tkm ajetut katit enää varmasti virtaa yhtä vapautuneesti kuin -94 vuonna 1km ajettuna, niinkuin tässäkuvassa voi todeta 500E:n kattikenno , ei tuosta paljon savut läpimene
Rikkinäisillä kateilla olisi sellainen ajatus että tempaisisin ne auki ja vaihtaisin sisälle nuo cell 100 elementit koska kävi niin hauskasti että minullahan oli jo yhteydet valmiina (työni puolesta) laitokseen josta tuota katalysaattori "mattoa" saisin ja cell 100 esiintyi tuossa ennemmin "julkaisemassani" linkissä ja todettu toimivaksi.
Taitaa kuitenkin olla järkevintä sijoittaa eurot valmiisiin kisakatteihin joilla korvaisin nuo alkuperäiset saviseulat joihin menetin luottamukseni totaalisesti! Elikkä oli tilanne nyt niin tai näin, ei 250tkm ajetut katit enää varmasti virtaa yhtä vapautuneesti kuin -94 vuonna 1km ajettuna, niinkuin tässäkuvassa voi todeta 500E:n kattikenno , ei tuosta paljon savut läpimene
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Kuva aiheesta ja toinen vähän lähempää
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ei sitä saanut ylemmäs "pohjaanlyöntikumi" mikä on pöntön päällä vastaa tukevasti pohjaa ja ne kannatinkumit (vai mitkä potenssirenkaat nyt onkaan ) on kuin viulunkielet -> ei heilu eikä kolaja Ylemmäs olisin laittanut ja tästäsyystä puskuriinkin jäi kunnon tuuletusaukko (Akin profiilin kuvaan verrattuna itsellä jäi noin 15mm rakoa kuntaas Akilla näyttäis olevan kiinni puskurissa? )
Ainavaan täytyy hehkuttaa tuota ääntä mikä pelkällä takapöntön vaihdolla tuli Kumajaa kasinääntä just niinpaljon että kaikille tulee selväksi mikä moottori, mutta ei tippaakaan liiankova, niinkuin monesti kuulee ns. hong-kong pönttöjen jäljiltä Sisälle ääni muuttui vain senverran että nyt kuulee moottorin käyvän -> en ole soitinta käynnistänyt enää tuonjälkeen
Ainavaan täytyy hehkuttaa tuota ääntä mikä pelkällä takapöntön vaihdolla tuli Kumajaa kasinääntä just niinpaljon että kaikille tulee selväksi mikä moottori, mutta ei tippaakaan liiankova, niinkuin monesti kuulee ns. hong-kong pönttöjen jäljiltä Sisälle ääni muuttui vain senverran että nyt kuulee moottorin käyvän -> en ole soitinta käynnistänyt enää tuonjälkeen
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...