Ei voi ymmärtää tuota logiikkaa että vaihdetaan yksittäisiä tulppia vaikka ei ole edes jumissa.
Alkuperäiset oli Berut ja nämä uudet Boschin Durathermit. Liekkö noilla mitään eroa?
Itse itseäni kuotettaen. Pe iltapäivällä alkoi taas punottaa tutusti. Rikkoutumisrosentti 60% tällä hetkellä.Generig kirjoitti:Töistä lähtiessä alkoi hehkun valo helottaa. Joku viidestä hehkuttelee nyt turhan heikosti. Toinen tulpaa 75 tonnin aikana mitä minä olen ajellut.
LD, varaa mulle aika.
Ei ollut tämäkään hehku lujassa, nopea oli vaihto. Ja sattuneesta syystä oli jo kerran vaihdettu eli nyt viidestä mahdollisesta on kahden mukin hehku vaihdettu joista toisen kahteen kertaan. Tämä nyt rikkoutunut on vaihdettu reilu 2 vuotta sitten ja nyt se oli aivan mykkä.Generig kirjoitti:
Itse itseäni kuotettaen. Pe iltapäivällä alkoi taas punottaa tutusti. Rikkoutumisrosentti 60% tällä hetkellä.
Mulla on mittarissa nyt reilut 290 tonnia. Tämä oli neljäs hehku joka minulla menee 3 vuoden aikana. Yksi on vaihdettu kahdesti. Lieneekö niin että hehkuissa on keskinäisiä laatueroja. Joku voi kestää ikuisuuden, joku laukeaa heti. Tuo 300 tonnin rajapyykki ainakin lähenee, lieneekö myös oletettu kestoikä.h5 kirjoitti:
Ehkä, E 220 cdi ollut minulla 2001 vuodesta lähtien, kolme vuotta sitten vaihdoin (turhaan)yhden kierroksen tulppia. Kilometrejä taulussa nyt 340 tkm
Ihan varmasti vaikuttaa mutta silti tuntuu että Genellä palaa niitä turhan usein. Itsellä vaihtelee käynnistyksien määrä/pvä mutta sanotaan että hehkutettavien keskiarvo on 5-15 kpl/pvä ja lämpimällä koneella muutama lisää. Pakkaskäynnistyksiä(kylmällä koneella) tulee talvella 2-3/pvä joista yksi kappale roikan päästä.Mika.T kirjoitti:Vaikuttanee huomattaasti myös käynnistysten määrä. Toinen voi ajaa 500tkm samalla käynnitys määrällä kun toinen 100tkm
Näppärä kaverihan vaihtaa mm. kuplavolskun hihnan moottorin käydessä.Mika.T kirjoitti:Eikös tuo ulompi remmi ole niitä jollain tavalla "venyviä" virityksiä
Kaverin ex 535D bemarissa oli ilmastoinnin kompuralle samanlainen kiristyksetön remmi. Ei auttanut kuin väkisin vääntää uus remmi paikalleen.
Kaippa se on toiminu.