CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Elämälle kiiitoooss, sain siltä paalljoooon Tänään vaihdettiin väykkyyn 4kpl hehkuja. Irti lähti ilman mitään muttia. 3kpl oli edelliset omistajat jaksaneet vaihtaa ja se yksi vanhemman näköinen oli rikkoutunut.
Ei voi ymmärtää tuota logiikkaa että vaihdetaan yksittäisiä tulppia vaikka ei ole edes jumissa.
Alkuperäiset oli Berut ja nämä uudet Boschin Durathermit. Liekkö noilla mitään eroa?
Ei voi ymmärtää tuota logiikkaa että vaihdetaan yksittäisiä tulppia vaikka ei ole edes jumissa.
Alkuperäiset oli Berut ja nämä uudet Boschin Durathermit. Liekkö noilla mitään eroa?
Itse itseäni kuotettaen. Pe iltapäivällä alkoi taas punottaa tutusti. Rikkoutumisrosentti 60% tällä hetkellä.Generig kirjoitti:Töistä lähtiessä alkoi hehkun valo helottaa. Joku viidestä hehkuttelee nyt turhan heikosti. Toinen tulpaa 75 tonnin aikana mitä minä olen ajellut.
LD, varaa mulle aika.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Ei ollut tämäkään hehku lujassa, nopea oli vaihto. Ja sattuneesta syystä oli jo kerran vaihdettu eli nyt viidestä mahdollisesta on kahden mukin hehku vaihdettu joista toisen kahteen kertaan. Tämä nyt rikkoutunut on vaihdettu reilu 2 vuotta sitten ja nyt se oli aivan mykkä.Generig kirjoitti:
Itse itseäni kuotettaen. Pe iltapäivällä alkoi taas punottaa tutusti. Rikkoutumisrosentti 60% tällä hetkellä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mulla on mittarissa nyt reilut 290 tonnia. Tämä oli neljäs hehku joka minulla menee 3 vuoden aikana. Yksi on vaihdettu kahdesti. Lieneekö niin että hehkuissa on keskinäisiä laatueroja. Joku voi kestää ikuisuuden, joku laukeaa heti. Tuo 300 tonnin rajapyykki ainakin lähenee, lieneekö myös oletettu kestoikä.h5 kirjoitti:
Ehkä, E 220 cdi ollut minulla 2001 vuodesta lähtien, kolme vuotta sitten vaihdoin (turhaan)yhden kierroksen tulppia. Kilometrejä taulussa nyt 340 tkm
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Ihan varmasti vaikuttaa mutta silti tuntuu että Genellä palaa niitä turhan usein. Itsellä vaihtelee käynnistyksien määrä/pvä mutta sanotaan että hehkutettavien keskiarvo on 5-15 kpl/pvä ja lämpimällä koneella muutama lisää. Pakkaskäynnistyksiä(kylmällä koneella) tulee talvella 2-3/pvä joista yksi kappale roikan päästä.Mika.T kirjoitti:Vaikuttanee huomattaasti myös käynnistysten määrä. Toinen voi ajaa 500tkm samalla käynnitys määrällä kun toinen 100tkm
Onko se paljon vai vähän ajettuun km-määrään nähden? En tiedä
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
olen tohon omaan 250 td 20v vaihtanu hehkut homma meni jotensakkin näin imusarja pois,ykkösen hehku poikki kakkonen nätisti irti kolmonen irti nelonen irti vitonen poikki v...u sa...na, äherrystä tuherrusta hermot menee kansi pöydälle paineilmavinkulla hehkusta TODELLA kova sielu pois 8mm tapilla kierteet vetovasara ja jes johan lähti uudet hehkut maalasin molykotella paksulti ja eikun kasaus päin vastaisessa järjestyksessä,(kansi oikastiin ja ohjurin kumit vaihdettiin varmuuden vuoksi) helppoa vai mitä aikaakaan ei menny kuin tollaset 30 tuntia kun auto oli taas ajos.
Tulin siihen johtopäätökseen että ainaskin tässä tapauksessa hehkun päässä oleva pieni kartio tiivistyspinta oli ykkösessä ja vitosessa vuotanu joten tein niitten reikiin hieman lisää kierrettä kanteen, molemmissa oli karstaa ylös asti,keskimmäiset jotka irtos nätisti olivat puhtaita.
Tulin siihen johtopäätökseen että ainaskin tässä tapauksessa hehkun päässä oleva pieni kartio tiivistyspinta oli ykkösessä ja vitosessa vuotanu joten tein niitten reikiin hieman lisää kierrettä kanteen, molemmissa oli karstaa ylös asti,keskimmäiset jotka irtos nätisti olivat puhtaita.
Naapurimaan pojat oli katkoneet pari hehkua 120CDI:stä...
Ensin vähän puretaan että on tilaa pajottaa:
Sitten kun on imusarjat irti saadaan asennettua irrotustyökalusarjan teline ja päästään poraamaan:
Hauska tuo ulompi moniurahihna, sillehän ei ole lainkaan kiristintä ... tee-se-itse-miehen unelma
Asiaan ... tällä kertaa tulpan jäännökset lähtivät jo poran mukaan, kuvan terällä olisi tehty reikä johon edelleen jengat ja sitten varsinanen ulosvedin käyttöön:
Tulpan sisäosa. Aika hento on veekuutosen hehku, verrokkina M6 ruuvi...
(myönnetään, ihan noin paljon ei olisi tarvinnut purkaa hehkutulpan irrotuksen takia ... MUTTA moottorin päältä joutuu ottamaan turbon, imusarjat ym. pois, keulasta on purettu ylimääräistä koska jäähdytin oli vaihtolistalla sekin)
Ensin vähän puretaan että on tilaa pajottaa:
Sitten kun on imusarjat irti saadaan asennettua irrotustyökalusarjan teline ja päästään poraamaan:
Hauska tuo ulompi moniurahihna, sillehän ei ole lainkaan kiristintä ... tee-se-itse-miehen unelma
Asiaan ... tällä kertaa tulpan jäännökset lähtivät jo poran mukaan, kuvan terällä olisi tehty reikä johon edelleen jengat ja sitten varsinanen ulosvedin käyttöön:
Tulpan sisäosa. Aika hento on veekuutosen hehku, verrokkina M6 ruuvi...
(myönnetään, ihan noin paljon ei olisi tarvinnut purkaa hehkutulpan irrotuksen takia ... MUTTA moottorin päältä joutuu ottamaan turbon, imusarjat ym. pois, keulasta on purettu ylimääräistä koska jäähdytin oli vaihtolistalla sekin)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Pikkusen puuhastelua ja parilla tonnilla uusia työkaluja
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Näppärä kaverihan vaihtaa mm. kuplavolskun hihnan moottorin käydessä.Mika.T kirjoitti:Eikös tuo ulompi remmi ole niitä jollain tavalla "venyviä" virityksiä
Kaverin ex 535D bemarissa oli ilmastoinnin kompuralle samanlainen kiristyksetön remmi. Ei auttanut kuin väkisin vääntää uus remmi paikalleen.
Kaippa se on toiminu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BQhfcdQf1QA[/youtube]
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Oisko ollu pari vuotta sitten kun otin V -koneisten hehkuja varastotuotteeksi. Ei tarvinnu pitkään ootella, kun oli vastaava hehkutulpan irrotustyökalusarja meilläkin tositoimessa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi