Shatterin 200ree - sinne lähti..

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kuva

ihan pakko kysyä että mitä virkaa kuvan kytkimellä oikein on? :D

toinen johto menee maihin ja toisen pää löytyi ratin alta katkaistuna..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

varashälyn katka. Sielä ratin alla ollu varmaan se älylaatikko. Kun katkaisin aukeaa katkeaa virtapiiri jonka seurauksena alkaa häly huutamaan?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Näkeekö mistään helmojen ja puskurien värikoodia? takapuskuri nimittäin kaipaisi uutta käsittelyä kun yläosa on helmojen värinen mutta alaosa musta :roll:

pääväri on 485 Rosenholz / Rosewood
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Oisko voisko olla 8482 karminbraun?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Laitetaampas tännekin pientä päivitystä kun ei ole mitään tullut kirjoiteltua.

Tosiaan kansiremontti tehtiin tuossa uv:n vaihteessa, jonka jälkeen ei ole mitään isompaa tapahtunut huomaamatonta kaarien ruostumista lukuunottamatta kun seisonnassa oottelee kevättä huhtikuulle asti :)

Pientä ehostusta on tullut tehtyä mm. vaihdekepin rikkinäinen pussi vaihdettu nahkaiseen ja muutama päivä taaksepäin tuli jälkiasennettua ulkolämpömittari, muuten meni nappiin hommat ja loppupeleissä ihan simppeli operaatio paitsi taustavalo on eloton :x

lamppuhan siitä oli palanut ja kokeilin uuden kolvailuakin tilalle tuloksetta, vaikuttas kontaktihäiriöltä piirilevyssä sillä valo kyllä syttyy suoralla virralla mutta piirin kautta ei. juotosten uudelleen tinauskaan ei tuottanut minkäänlaista muutosta.. seuraavaksi onkin vuorossa uudella piirilevyllä kokeilua, kiitokset siitä RoopeK:lle :!:

Kaiken muun ohella myös jonkin sortin modernisointia suunnitteilla, hetken mielijohteesta tuli hommattua kaukkari keskuslukkoon. halvan puoleinen hökötys ja kun ohjaimen sai ihan mersun logolla ja taittoavaimen kera niin siinä kohtaa karkas mopo käsistä :D

pitääpi tässä katsastella jos saisi muutaman kuvankin lisäiltyä niin ei pelkkää tekstiä tarvi lukea. harmi kun ei tullut otettua tuosta lämpömittarin itse asennuksesta kuvia, ois saanu vaikka mekkaan asennusohjeet :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Lämpömittarin taustavalokin alkoi piirilevyn vaihdon jälkeen pelaamaan :)

mittarin kokeilun yhteydessä huomasin jotta bägin srs-valo ei sammu vaan jää loimottamaan kunnes sammuttaa virrat, toivotaan että johtuu vain huonosta akusta sillä lueskelin aiheen topikkeja ja silmään iski eritoten 8. vikanumero (jännite ollut alhainen). tähti nimittäin seissyt ulkona tallin pihassa marraskuusta asti ja pari kertaa on sinä aikana käytelty lämpimäksi.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
jamppa78
Viestit: 34
Liittynyt: 23.6.2011 8:38
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Itellä oli joskus saman ikäinen C-mallin 250D ja siinä kävi akkujännite alhaalla ja sytytti tuon bägin valon ja lähti ainoastaan kuittauttamalla pois palamasta.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tulipa ajankuluksi kaiveltua tietoa aken sivuilta ja aika hyvin on suomea tämäkin kärry kiertänyt, omistajia ollut tähän mennessä toistakymmentä :shock:

viime kesän historiaankin mahtuu jo neljä omistajan vaihdosta, omistusaika vaihtelee viikosta pariin kuukauteen :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

keskuslukon kaukkarikin on nyt saatu asennettua, ison työn takana se olikin kun kytkykaavioita löytyi useampia. muutamat toimintasavut tuli otettua mutta johtojen vaihdolla selvisi :D ei taija minusta sähkömieheksi olla :oops:

jos täydellisyyttä hakee niin vilkkujen väläytys saisi olla vähän isommalla viiveellä ja sisävalot kun saisi syttymään ovien avautuessa..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

yksinpuhelu jatkuu :idea:

palataan vielä tuohon srs-valo asiaan siinä määrin että vikakoodeja ei ole mutta valo palaa noin minuutin ennen sammumista :roll: kyllä se ihan normaalisti pelasi ennen seisontaan menoa eli muutama sekuntti ja sammui..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kuva

Kuva

Kuva

Siinäpä muutama kuva uusilla kiekoilla. uusi linttatarrakin olis pöydällä liimaamista odottamassa kun vanha ei tykännyt jäästä ja lähti irti :cry:

huono laatu puhelimen piikkiin :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Tyylikkään näkönen! Pisteet vanteista! 8)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kiitosta :) omaankin silmään istuu yllättävän hyvin, näyttää aika härskiltä takaa katottuna kun leveät vanteet ja tulee vähän kaaresta ulos, Multiviri eilen osuvasti sanoikin että ompa sammakon näkönen :lol:

eessä siis 8x16 ja takana 9x16. alunperin oli tulossa 8,5 ja 9,5 mutta ostin sitten nuo vähän kapeammat kun sai halvemmalla varastosta pyörimästä, oston jälkeen jäi tympäseen että ois pitäny silti ne leveämmät ottaa mutta nyt kun sai alle niin ei yhtään hullumman näköiset :P
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Onkos kellään kokemusta sivupeilin vaihdosta? saako sisuskalut vaihdettu kokonaan kuoreen vai pitääkö vaihtaa kuorineen? kuskinpuolelle mietin nimittäin sähköpeilin laittamista jos ei kovin iso operaatio ole sillä joskus vaihdettu vivulla oleva, johdot kuitenkin tulee sähköselle ja vänkärin peili toimiikin katkaisijasta täysin.

Sitten toiseen ropleemaan, jota jo syksyllä ihmeteltiin jonkin verran eli persgrillit. voiko vastuksia millään tapaa tarkastaa onko rikki vai ehjä? Auton tullessa minulle vänkärin grilli toimi jonkin aikaa mutta enää ei sekään.. tähän mennessä on sulakkeet vaihdettu, takapenkin alta tarkastettu boksi ja kontaktit putsattu penkin alta ja katkasijoilta. katkasimiin syttyy valot ja boksi naksahtaa mutta lämpöä ei kumpikaan penkki tuota :?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tuleeko sinne kuskin peilille vain kaks johtoo..? Jos tulee nii sillon on kyseessä vain peilin lämmitys... :roll: Löytyykö jostain peilin säätönumiskan lähistöltä puolenvaihto kytkin..?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

E-malleissa säätö vissiin vakiona molemmille puolille. Peilinsäätö nupikassa puolen vaihto mahdollisuus. Johtoja tulee kaks peilille ja siellä oli teipattuna lisää piuhoja :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Useampi johto tosiaan tulee, puolenvaihtokin katkaisijasta löytyy niin on siinä ainakin uutena sähköpeili ollut :D

innostuin samalla purkamaan katkaisimen osiin sillä nupin valo oli palanut, tuli kiire osien metästykseen kun räjähti silmille koko keksintö, parin millin mittasia jousia täynnä yms kivaa.. :) minkä tehonen lamppu tuonne pitäisi olla, 0.5w? kokoa nimittäin lampulla on vain 1/3 vrt. normaali T5 :shock:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Taas on hommailtu ja nyt on kuskillakin sähköpeili lämmityksellä, vänkärin peiliä piti myös roplata samoilla tulilla kun ei lämmitys suostunut pelaamaan mutta sekin heräsin eloon kontaktien puhdistuksella :)

Ei muuten ole kummoinen homma tuo kuorien vaihto/irroitus peiliin, meisselillä kammeten lähti helposti.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

sehän innostu tuplat tekemään :oops:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitempään on jo ollut takakelkan kumityynyjen ja takajousien vaihto suunnitteilla niin vihdoin sai senkin alulleen.

kumityynyt oli aika finiitto, jos ei enään kovin pahasti kolahtaisi vaihdetta vaihtaessa:
Kuva

takajousetkin oli mallia löysät, käsillä sai painettua läjään ja olihan siellä välissä myös bilteman korotuskumetkin :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jousen vaihto vänkärin puolelle ei mennyt ihan kuin ajatus:
Kuva

:D

iskarin alapään pultti VOI olla tiukassa, solmussa oleva tukivarsi ja rikkoontunut iskari todistanee tapahtuneet :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eihän iskaria irroteta jousta vaihtaessa.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Irrotettiin tässä tapauksessa ulommasta reunasta eli navasta, kallistuksenvakaajasta ja iskarista :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Minkä hel**tin takia..? :shock:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Vaihda samalla se navassa oleva "laakerointi",kun noin suuren työn olet muutenkin tekemässä.
Star
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

eihän tuo nyt sinänsä mikään iso homma ole kolmea pulttia irroittaa mutta oli perskele jumittunut iskarin alapäähän kiinni, toiselle puolelle meni mukisematta :roll:

vuosi sitten on leimalle takaiskarit vaihdettu niin ei se pultti nyt noin tiukkaan voi ruostua, pakkohan se on ollut jollain jystää paikalleen kun milliäkään ei liikkunut vaikka moneen kertaan toholla lämmitti ja jokaista lekaa se pultinpää sai mitä tallista löytyi, loppujen lopuksi alkoi tukivarsi pullistua kun ei pultti alkanut irtoamaan siitä holkista vaikka pitäisi sormilla saada pois :shout:

voipi jo sanoa että ON tiukassa, koitettiin myös tukivarsi irrallaan lyödä ylhäältä mutta siinäkin tuntui että menee ennemmin ruuvipenkki puupöydästä läpi kuin että pultti antautuu vaikka isompi mies sitä 5kilon lekalla olan takaa paukutti.

tultiin siihen lopputulokseen että eikun varaosa-autoa tunkkaamaan :toks:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No, ens kerralla sitten alatukivarren sisäpäästä irrottaen kun jousta vaihdetaan :D
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt on korjattu ja myös kertaalleen huollettu :lol: yllättävän paljon vaikutti kun vaihto uudet jouset ja iskarit taakse, ei enää pompi ja keuli kun yksi isompi äijä menee takapenkille istumaan. josko tuota taas jonkin aikaa ajelis huoletta kun on niveliä, jousia ja kumityynyjä vaihdeltu :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tjaahas, kumityynyjen vaihdolla lakkasi yksi pauke mutta toinen ilmeni kun isompaa kolahdusta ei enää kuulu :roll:

ennen tyynyjen vaihtoa koko auto nykäisi ja selvä kolahdus kuului kun kelkka antoi periksi, nyt kuuluu vain vaimea kolahdus perästä? (keskeltä takaa) jos kytkimen nostaa nopeaa ylös mutta auto ei nytkähdä ollenkaan, huomenna jatkuu auton alla konttaaminen ja toivotaan että väljää olisi vaikka rätissä eikä perässä :x

tyynyt oli kyllä jo sen verran silppua että varmasti kauan ajettu rikkinäisillä niin olisko mahdollisesti jotain muutakin mennyt väljäksi kun kelkka on päässyt liikkumaan? tympeä kun muuten hyvässä kunnossa mutta vaihdetta vaihtaessa kolahtaa :shout:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Rätiltä kyl vaikuttas... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”