M104 Saastepumput ja remmit etc.
M104 Saastepumput ja remmit etc.
Autoa ei pitäisi myydä/antaa sukulaisille. Korjausvastuu ei näköjään siirry omistajuuden yhteydessä edes vuosien päästä...
300-24 TE -91:ssä on nyt se surullisenkuuluisia ilmapumppu porsinut vapaakytkimen laakerit ja pumppu pitäs joko poistaa tai laakerointi korjata.
1) Jos pumpun ottaa pois niin mikä on tämän jälkeen se oikea hihnakoko joka hihnakaupan tiskillä sanotaan?
2) Jos tuon pumpun kytkimen laakeroinnin vielä korjaisi, niin osaako joku lonkalta kertoa varaosien saatavuudesta, työn laajuudesta ja järkevyydestä?
Pumppu ei ole ollut käytössä vuosiin ruman äänensä vuoksi, mutta periaatteessa tekisi mieli edelleen pitää auto orkkiskunnossa kun se sitä on vieläkin, iästään huolimatta...
300-24 TE -91:ssä on nyt se surullisenkuuluisia ilmapumppu porsinut vapaakytkimen laakerit ja pumppu pitäs joko poistaa tai laakerointi korjata.
1) Jos pumpun ottaa pois niin mikä on tämän jälkeen se oikea hihnakoko joka hihnakaupan tiskillä sanotaan?
2) Jos tuon pumpun kytkimen laakeroinnin vielä korjaisi, niin osaako joku lonkalta kertoa varaosien saatavuudesta, työn laajuudesta ja järkevyydestä?
Pumppu ei ole ollut käytössä vuosiin ruman äänensä vuoksi, mutta periaatteessa tekisi mieli edelleen pitää auto orkkiskunnossa kun se sitä on vieläkin, iästään huolimatta...
Eli heitit pumpun pois ja laitoit lyhemmän hihnan? Mikä on oikea hihnan pituus ilman pumppua? Se pakosarjan välistä tuleva metallinen putki on vissiin se putki josta sitä maailmaa pelastavaa puhdasta ilmaa tulee sinne saastetta laimentamaan? Se kai pitää tulpata?Sergey kirjoitti:korjaus ei ole mielekästä. kyselin osien hintaa niin suurinosa vastasi "ei voi korjata, osta uus."
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
M103:ssa ei ole pumppua mutta hihnapituus ei vissiin aivan täsmää, sillä laturi ja yläpuolinen vapaarulla on eri kohdassa. Jos löytää edukkaasti M103:n viskopukin ja laturipukin, niin niillä kasaten saa M103 tiedoilla hihnan, jos ei jaksa haarukoida oikeaa hihnapituutta. Silleen mulla on 320 koneessa. Yksi viskopukin pultinreikä ei osu kohdalleen mutta mitä pienistä. Samalla kiskoin kaikki muutkin putket ja venttiilit mäkeen ja tulppasin kannesta reiän. Jos vähänpäästävästä ottaa vain pumpun pois, niin joku voi kaipailla sen perään. M103:n romuilla ei huomaa että mitään pumppuja olisi koskaan ollutkaan.
Tämmönen tosin löyty jos haluaa kokeilla:
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... r-5-a.html
Eli 6PK2415 6PK2145.
Tämmönen tosin löyty jos haluaa kokeilla:
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... r-5-a.html
Eli 6PK2415 6PK2145.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mun autossa ko. pumppu toimii viel. Eli se oli vain alustava kysely. Edesmenneellä mese.fi foorumilla oli hihnaselvittelytkin :S mihkää en tallettanu ni ny ei o enä talles mitat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Moro,
Jos siinä on vain se hihnapyörän laakeri paskana niin sen voipi vaihtaa. Mulla on se Eldon vanha pumppu jemmassa ja se on muuten kunnossa paitsi se hihnapyörän vapaalaakeri on rikki. Jenkkilästä saisi laakeria jollain parilla kympillä mutta postikuluja tulee saman verran. Kiinnostaako alkaa kimppaan? Itsellä vähän kiinnostaisi korjata se pirulainen ja pistää taas pyörimään.
Voin katsoa sulle sen hihnan koon, kun kerkiän. Se oli joku oudon kokoinen, oliko se 2138 tjsp. Puolen kymmentä hihnaa piti kokeilla, että löytyi.
t.
Risto
Jos siinä on vain se hihnapyörän laakeri paskana niin sen voipi vaihtaa. Mulla on se Eldon vanha pumppu jemmassa ja se on muuten kunnossa paitsi se hihnapyörän vapaalaakeri on rikki. Jenkkilästä saisi laakeria jollain parilla kympillä mutta postikuluja tulee saman verran. Kiinnostaako alkaa kimppaan? Itsellä vähän kiinnostaisi korjata se pirulainen ja pistää taas pyörimään.
Voin katsoa sulle sen hihnan koon, kun kerkiän. Se oli joku oudon kokoinen, oliko se 2138 tjsp. Puolen kymmentä hihnaa piti kokeilla, että löytyi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Juu, mie en vaan silloin tiennyt ettei sitä tarvita. Korjaamo sanoi että se liittyy näihin päästöjuttuihin ja luulin että ilman sitä auto ei mene päästötesteistä läpi. Kukaan ei sitten sanonut minulle että heitä se pumppu kuikkaan ja vaihdata lyhyempi hihna. En vaikuttanut tuolloin vielä näillä foorumeilla että olisi voinut kysyä.
Mutta mitäs nuista menneistä, menihän siihen 24-tappisen eriasteisiin ylläpitotoimiin reippaat viitisen tonnia mutta se on historiaa jo.
Mutta mitäs nuista menneistä, menihän siihen 24-tappisen eriasteisiin ylläpitotoimiin reippaat viitisen tonnia mutta se on historiaa jo.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
jaa mie luulin että ihan orkkis hengessä laitatit pumpun vaikkei sitä niiin tarviska. sillä rahalla ois saanu jo pysyyn öljyt omilla osastoillaanEldorado kirjoitti:Juu, mie en vaan silloin tiennyt ettei sitä tarvita. Korjaamo sanoi että se liittyy näihin päästöjuttuihin ja luulin että ilman sitä auto ei mene päästötesteistä läpi. Kukaan ei sitten sanonut minulle että heitä se pumppu kuikkaan ja vaihdata lyhyempi hihna. En vaikuttanut tuolloin vielä näillä foorumeilla että olisi voinut kysyä.
Mutta mitäs nuista menneistä, menihän siihen 24-tappisen eriasteisiin ylläpitotoimiin reippaat viitisen tonnia mutta se on historiaa jo.
No ei sentään minunkaan pussihousumeininki veny ihan noin pitkälle. Kyllähän se hieman söi miestä kun jälkeenpäin kuulin ettei sitä pumppua olis tarvinnut vaihtaa. Mutta kuten sanoin, turha sitä enää on murehtia...laineracing kirjoitti:jaa mie luulin että ihan orkkis hengessä laitatit pumpun vaikkei sitä niiin tarviska. sillä rahalla ois saanu jo pysyyn öljyt omilla osastoillaanEldorado kirjoitti:Juu, mie en vaan silloin tiennyt ettei sitä tarvita. Korjaamo sanoi että se liittyy näihin päästöjuttuihin ja luulin että ilman sitä auto ei mene päästötesteistä läpi. Kukaan ei sitten sanonut minulle että heitä se pumppu kuikkaan ja vaihdata lyhyempi hihna. En vaikuttanut tuolloin vielä näillä foorumeilla että olisi voinut kysyä.
Mutta mitäs nuista menneistä, menihän siihen 24-tappisen eriasteisiin ylläpitotoimiin reippaat viitisen tonnia mutta se on historiaa jo.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Sillonku multa meni Matikista tuo smogair-pumppu ni kahtelin jotta vehosta ois saanu tuota korjaussarjaa. Hinta oli kyllä aika suolanen, oisko ollu 200-300 €.
Parempi vaihtoehto löyty sitte Aki P:ltä (käytetty pumppu) edullisempaan hintaan
Taisin siitä tehä jonkun topikinki, mutta en sitä löytäny nyt
EDIT: Löyty:
viewtopic.php?p=172651#172651
Parempi vaihtoehto löyty sitte Aki P:ltä (käytetty pumppu) edullisempaan hintaan
Taisin siitä tehä jonkun topikinki, mutta en sitä löytäny nyt
EDIT: Löyty:
viewtopic.php?p=172651#172651
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tämmönen kimppa kuulostas hyvälle. Orkkishenkeen kuuluu pumppu. Voishan se yhden remmin verran olla ilman pumppuakin ja sillä aikaa sen laakeroinnin vois laitella kuntoon.Roisto kirjoitti:Moro,
Jos siinä on vain se hihnapyörän laakeri paskana niin sen voipi vaihtaa. Mulla on se Eldon vanha pumppu jemmassa ja se on muuten kunnossa paitsi se hihnapyörän vapaalaakeri on rikki. Jenkkilästä saisi laakeria jollain parilla kympillä mutta postikuluja tulee saman verran. Kiinnostaako alkaa kimppaan? Itsellä vähän kiinnostaisi korjata se pirulainen ja pistää taas pyörimään.
Voin katsoa sulle sen hihnan koon, kun kerkiän. Se oli joku oudon kokoinen, oliko se 2138 tjsp. Puolen kymmentä hihnaa piti kokeilla, että löytyi.
t.
Risto
Moro,
Kyllähän se jonkin verran pörisee, kun siellä on kuitenkin pari melaa veuhtomassa ja pumppaamassa ilmaa pakosarjaan.
Eikä se tosiaan pitkään pörise. Jos lämpimästä tallista lähtee, niin tallin ovia sulkiessa saattaa jo sammua. Enpä muista, miten pitkään se pörisi, jos pakkasesta tirskautti tulille.
t.
Risto
Kyllähän se jonkin verran pörisee, kun siellä on kuitenkin pari melaa veuhtomassa ja pumppaamassa ilmaa pakosarjaan.
Eikä se tosiaan pitkään pörise. Jos lämpimästä tallista lähtee, niin tallin ovia sulkiessa saattaa jo sammua. Enpä muista, miten pitkään se pörisi, jos pakkasesta tirskautti tulille.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)