SEL liä menossa katsomaan

Vastaa Viestiin
Aasintuntija
Viestit: 15
Liittynyt: 19.9.2006 22:25
Paikkakunta: Zavitaipale

SEL liä menossa katsomaan

Viesti Kirjoittaja Aasintuntija »

Kyseessä 500SEL vuosimalliksi ilmoitetaan -86, näyttää kyllä vanhemmalta helmalistoista päätellen.

-85 tapahtui jotakin muitakin muutoksia ??
Missä heikoimmat paikat kyseisessä autossa, onko tässäkin nokka-akseli pehmoinen vai kutosenko ongelma vain.

HeH taidan olla uudessa kysely iässä :oops:
Mutta ei tarvitsisi kantapään kautta kaikkia opiskella.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Konehan tuossa taisi päivittyä parempaan 9/1985.
Mercefreakenin mallitaulukon mukaan kaupunkikulutus näyttää ainakin tippuneen 5 litraa /100km :shock:
Pro HVM
HVM

Re: SEL liä menossa katsomaan

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aasintuntija kirjoitti:Kyseessä 500SEL vuosimalliksi ilmoitetaan -86, näyttää kyllä vanhemmalta helmalistoista päätellen.

-85 tapahtui jotakin muitakin muutoksia ??
Missä heikoimmat paikat kyseisessä autossa, onko tässäkin nokka-akseli pehmoinen vai kutosenko ongelma vain.

HeH taidan olla uudessa kysely iässä :oops:
Mutta ei tarvitsisi kantapään kautta kaikkia opiskella.
Nono? Nythän sitä aletaan päästä asiaan. 8) Nokat on heikko kohta vuoteen -90 saakka, oli kone sitten vaikka väärä vitonen. :D Kohta joku korjaa että vuoteen -89, mutta eipä sen väliä, minä puhun nyt mallivuodesta.

Alustan osien välyksiä ei kannata suuremmin säikkyä, ne ovat halpoja kuin kissanmakkara. Kaikki kissanmakkaratkaan eivät kuitenkaan ole halpoja, ja tätä logiikkaa hyödyntäen ässänkin alustasta löytyy kipupiste: Reaktiotangon eli pitkittäistukivarren pallonivelet apurunkoineen, sijaitsevat alatukivarren ja korin välillä auton etupäässä. Minulta pummasivat pari vuotta sitten näistä palikoista 400e/kpl, ja siis apurunkoineen. Pelkän pallonivelenkin saa tilattua satasella Saksasta, mutta en tunne ensimmäistäkään ässä-miestä joka ei olisi käynyt pelkän pallonivelen vaihdettuaan kuukauden latauksessa Kellokoskella, eli paha on vaihdettava. :roll:

-Automaatin toimintaan kannattanee kiinnitää huomiota, sen seppääminen maksaa niin ikään.

-Ruosteesta (kylkipäreiden alla ja oven pohjissa) ei tarvinne erikseen mainita.

-Ilmastoinnin toiminta kannattaa varmistaa, ellei kyseessä ole Suomeen erikois-tilattu ilmastoimaton versio, olen kerran nimittäin törmännyt sellaiseenkin. :shock:

-ABS, ASD, ASR, SRS...mitä valoja kojelaudasta nyt sitten sattuu löytymäänkään...varmista että kaikki valot syttyvät ja sammuvat kun auto käynnistetään. Jokainen noista valoista tarkoittaa rahamiesten vikaa.

No, siitä alkuun, ei nyt pelotella kerralla ihan ravoille. :lol: Ei näissä yleensä mitään sen kummempia vikoja ole. 8)
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Oletko menossa katsomaan sitä nettiauton 500SELLIÄ, jolla on ajettu vai 12600 km ja konsultaattiautona tallissa pidetty?

JOs olet, tsekkaa tarkasti ja jos todellakin on helmi, niin äkkiä talteen. 86 vuoosimallina autoa on turha myydä, Faceliftin 500 sarjaa alkoi saamaan vuodesta 1985, joten auto on 84 tai hyvin varhainen vuodelta 85
w126 300SE 1986
Aasintuntija
Viestit: 15
Liittynyt: 19.9.2006 22:25
Paikkakunta: Zavitaipale

Viesti Kirjoittaja Aasintuntija »

Sitäpä juuri tässä hahmottelen :roll:
Niin että vanhempi on mitä annetaan ymmärtää :?:
AKE:n tietojen mukaan käyttöönotto 00.00.1986

No jos sais järjestettyä ens viikolla sopivan ajan käydä tutustumas.

On niin pirun ruosteeton toi tämän hetken 260 SE -90. Velipoika kyllä lupasi korjata sen talteen jos tohon 500 innostun.
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Aasintuntija kirjoitti:
AKE:n tietojen mukaan käyttöönotto 00.00.1986
.
No käyttöönotto ei ole sama aika kun auton valmistus.

Tosin en sitten tiedä tarkalleen....jos tilasit auton vaikka kesällä 1985, niin saitko parin kuukauden päästä 500SEL:in faceliftattuna vai et? Luulisi että jos uudistus on tehty 1985, niin sinä vuonna auton tilaamalla sai uudemman version.
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Voi olla myös vaikka vm. 1897, se käyttöönotto tarkoittaa ensimmäistä käyttöönottoa Suomessa. Eli ensirekisteröintiä Suomeen.
Aasintuntija
Viestit: 15
Liittynyt: 19.9.2006 22:25
Paikkakunta: Zavitaipale

Viesti Kirjoittaja Aasintuntija »

No diin, kärryä käyty katsomassa, ei tullut kauppoja :shock:

Suurkaupunki elämää on viettänyt, en halua kommentoida toisten autoa näin julkisesti enempää.

Tarjouksen saa kyllä jättää, huikkasi perääni :roll:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Kuvien perusteellahan se oli kyllä varsin nätti..

Mitäs muuten olette mieltä, eikös tuo olekin SE eikä SEL, vaikka myyjä toista väittää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=917272

:roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

veppe kirjoitti:Kuvien perusteellahan se oli kyllä varsin nätti..

Mitäs muuten olette mieltä, eikös tuo olekin SE eikä SEL, vaikka myyjä toista väittää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=917272

:roll:
SE on. :ope: Ei tuo nyt kuvissakaan niin mahottoman uljaan olonen ole, jos kommentti sallitaan... :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pätkä mikä pätkä...

Mikähän "kootut teokset" tuo on? "auto on 4.2litran moottorilla"
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

HVM kirjoitti:
veppe kirjoitti:Kuvien perusteellahan se oli kyllä varsin nätti..

Mitäs muuten olette mieltä, eikös tuo olekin SE eikä SEL, vaikka myyjä toista väittää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=917272

:roll:
SE on. :ope: Ei tuo nyt kuvissakaan niin mahottoman uljaan olonen ole, jos kommentti sallitaan... :roll:
Ei kun tarkoitin varsin nätillä sitä, mikä Aasintuntijalla oli kiikarissa:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=925715
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mika.T kirjoitti:Pätkä mikä pätkä...

Mikähän "kootut teokset" tuo on? "auto on 4.2litran moottorilla"
Hmm. joo, enpä tuotakaan aiemmin hoksannut :lol:

Olisk 560 SELin paperit mitenkään mahdollista? Ei kai, jos moottorikaan ei ole 560:sta ja kori on varmasti SE :roll:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mika.T kirjoitti:Pätkä mikä pätkä...

Mikähän "kootut teokset" tuo on? "auto on 4.2litran moottorilla"
Jaa-a...

Kuvissa eri auto kuin mikä on myytävänä?

Kuvissa auto kilvettömänä, jopparia on huijattu jo Saksassa ja myyty 420SE 560SEL:n papereilla?

Tai sitten kyseessä on vain törkeä huijaus. :roll:
I drive an Opel. What's your excuse?
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Kuvan auton korimalli on SE, eikä SEL. Kuvan perustella pellin alla on vähintään 420 kasikone. Kone on voitu vaihtaa pienempään tai ilmoitus on tehty epätarkasti.

Kuskin penkin edessä on kiinnitettynä jauhesammutin, joka vaaditaan Saksassa tämän ikäisiin autoihin. Tämän perusteella kuvan auto on tuotu viime aikoina Saksasta. Koppa on aika tontissa eli alustasarja on tai sitten jouset väsähtäneet.

Mielenkiintoista lisätietoa voi löytyä AKE:sta.
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mielen kiintoinen tapaus:
Jos auto on alkujaan aito 560SE, se erittän vähän tehty malli ( noin 2500 kpl yhteensä ), joten kiinnostava tapaus.
Kone on kuitenkin kuvan peruteella 420:sestä ( sen tunnistaa siitä että ilmanputsarin kiinnitys kumit on kiinnitetty erillisellä metallisella välikappaleella venttiilin kopankanteet ( koska 420 lohko on matalampi kuin 500/560:sen ).
Mutta missä on hydraulikka säiliö kuskinpuolen lampun takaata???
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”