SEL liä menossa katsomaan
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19.9.2006 22:25
- Paikkakunta: Zavitaipale
SEL liä menossa katsomaan
Kyseessä 500SEL vuosimalliksi ilmoitetaan -86, näyttää kyllä vanhemmalta helmalistoista päätellen.
-85 tapahtui jotakin muitakin muutoksia ??
Missä heikoimmat paikat kyseisessä autossa, onko tässäkin nokka-akseli pehmoinen vai kutosenko ongelma vain.
HeH taidan olla uudessa kysely iässä
Mutta ei tarvitsisi kantapään kautta kaikkia opiskella.
-85 tapahtui jotakin muitakin muutoksia ??
Missä heikoimmat paikat kyseisessä autossa, onko tässäkin nokka-akseli pehmoinen vai kutosenko ongelma vain.
HeH taidan olla uudessa kysely iässä
Mutta ei tarvitsisi kantapään kautta kaikkia opiskella.
Re: SEL liä menossa katsomaan
Nono? Nythän sitä aletaan päästä asiaan. Nokat on heikko kohta vuoteen -90 saakka, oli kone sitten vaikka väärä vitonen. Kohta joku korjaa että vuoteen -89, mutta eipä sen väliä, minä puhun nyt mallivuodesta.Aasintuntija kirjoitti:Kyseessä 500SEL vuosimalliksi ilmoitetaan -86, näyttää kyllä vanhemmalta helmalistoista päätellen.
-85 tapahtui jotakin muitakin muutoksia ??
Missä heikoimmat paikat kyseisessä autossa, onko tässäkin nokka-akseli pehmoinen vai kutosenko ongelma vain.
HeH taidan olla uudessa kysely iässä
Mutta ei tarvitsisi kantapään kautta kaikkia opiskella.
Alustan osien välyksiä ei kannata suuremmin säikkyä, ne ovat halpoja kuin kissanmakkara. Kaikki kissanmakkaratkaan eivät kuitenkaan ole halpoja, ja tätä logiikkaa hyödyntäen ässänkin alustasta löytyy kipupiste: Reaktiotangon eli pitkittäistukivarren pallonivelet apurunkoineen, sijaitsevat alatukivarren ja korin välillä auton etupäässä. Minulta pummasivat pari vuotta sitten näistä palikoista 400e/kpl, ja siis apurunkoineen. Pelkän pallonivelenkin saa tilattua satasella Saksasta, mutta en tunne ensimmäistäkään ässä-miestä joka ei olisi käynyt pelkän pallonivelen vaihdettuaan kuukauden latauksessa Kellokoskella, eli paha on vaihdettava.
-Automaatin toimintaan kannattanee kiinnitää huomiota, sen seppääminen maksaa niin ikään.
-Ruosteesta (kylkipäreiden alla ja oven pohjissa) ei tarvinne erikseen mainita.
-Ilmastoinnin toiminta kannattaa varmistaa, ellei kyseessä ole Suomeen erikois-tilattu ilmastoimaton versio, olen kerran nimittäin törmännyt sellaiseenkin.
-ABS, ASD, ASR, SRS...mitä valoja kojelaudasta nyt sitten sattuu löytymäänkään...varmista että kaikki valot syttyvät ja sammuvat kun auto käynnistetään. Jokainen noista valoista tarkoittaa rahamiesten vikaa.
No, siitä alkuun, ei nyt pelotella kerralla ihan ravoille. Ei näissä yleensä mitään sen kummempia vikoja ole.
Oletko menossa katsomaan sitä nettiauton 500SELLIÄ, jolla on ajettu vai 12600 km ja konsultaattiautona tallissa pidetty?
JOs olet, tsekkaa tarkasti ja jos todellakin on helmi, niin äkkiä talteen. 86 vuoosimallina autoa on turha myydä, Faceliftin 500 sarjaa alkoi saamaan vuodesta 1985, joten auto on 84 tai hyvin varhainen vuodelta 85
JOs olet, tsekkaa tarkasti ja jos todellakin on helmi, niin äkkiä talteen. 86 vuoosimallina autoa on turha myydä, Faceliftin 500 sarjaa alkoi saamaan vuodesta 1985, joten auto on 84 tai hyvin varhainen vuodelta 85
w126 300SE 1986
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19.9.2006 22:25
- Paikkakunta: Zavitaipale
Sitäpä juuri tässä hahmottelen
Niin että vanhempi on mitä annetaan ymmärtää
AKE:n tietojen mukaan käyttöönotto 00.00.1986
No jos sais järjestettyä ens viikolla sopivan ajan käydä tutustumas.
On niin pirun ruosteeton toi tämän hetken 260 SE -90. Velipoika kyllä lupasi korjata sen talteen jos tohon 500 innostun.
Niin että vanhempi on mitä annetaan ymmärtää
AKE:n tietojen mukaan käyttöönotto 00.00.1986
No jos sais järjestettyä ens viikolla sopivan ajan käydä tutustumas.
On niin pirun ruosteeton toi tämän hetken 260 SE -90. Velipoika kyllä lupasi korjata sen talteen jos tohon 500 innostun.
No käyttöönotto ei ole sama aika kun auton valmistus.Aasintuntija kirjoitti:
AKE:n tietojen mukaan käyttöönotto 00.00.1986
.
Tosin en sitten tiedä tarkalleen....jos tilasit auton vaikka kesällä 1985, niin saitko parin kuukauden päästä 500SEL:in faceliftattuna vai et? Luulisi että jos uudistus on tehty 1985, niin sinä vuonna auton tilaamalla sai uudemman version.
w126 300SE 1986
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19.9.2006 22:25
- Paikkakunta: Zavitaipale
Kuvien perusteellahan se oli kyllä varsin nätti..
Mitäs muuten olette mieltä, eikös tuo olekin SE eikä SEL, vaikka myyjä toista väittää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=917272
Mitäs muuten olette mieltä, eikös tuo olekin SE eikä SEL, vaikka myyjä toista väittää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=917272
SE on. Ei tuo nyt kuvissakaan niin mahottoman uljaan olonen ole, jos kommentti sallitaan...veppe kirjoitti:Kuvien perusteellahan se oli kyllä varsin nätti..
Mitäs muuten olette mieltä, eikös tuo olekin SE eikä SEL, vaikka myyjä toista väittää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=917272
Ei kun tarkoitin varsin nätillä sitä, mikä Aasintuntijalla oli kiikarissa:HVM kirjoitti:SE on. Ei tuo nyt kuvissakaan niin mahottoman uljaan olonen ole, jos kommentti sallitaan...veppe kirjoitti:Kuvien perusteellahan se oli kyllä varsin nätti..
Mitäs muuten olette mieltä, eikös tuo olekin SE eikä SEL, vaikka myyjä toista väittää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=917272
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=925715
Jaa-a...Mika.T kirjoitti:Pätkä mikä pätkä...
Mikähän "kootut teokset" tuo on? "auto on 4.2litran moottorilla"
Kuvissa eri auto kuin mikä on myytävänä?
Kuvissa auto kilvettömänä, jopparia on huijattu jo Saksassa ja myyty 420SE 560SEL:n papereilla?
Tai sitten kyseessä on vain törkeä huijaus.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kuvan auton korimalli on SE, eikä SEL. Kuvan perustella pellin alla on vähintään 420 kasikone. Kone on voitu vaihtaa pienempään tai ilmoitus on tehty epätarkasti.
Kuskin penkin edessä on kiinnitettynä jauhesammutin, joka vaaditaan Saksassa tämän ikäisiin autoihin. Tämän perusteella kuvan auto on tuotu viime aikoina Saksasta. Koppa on aika tontissa eli alustasarja on tai sitten jouset väsähtäneet.
Mielenkiintoista lisätietoa voi löytyä AKE:sta.
Kuskin penkin edessä on kiinnitettynä jauhesammutin, joka vaaditaan Saksassa tämän ikäisiin autoihin. Tämän perusteella kuvan auto on tuotu viime aikoina Saksasta. Koppa on aika tontissa eli alustasarja on tai sitten jouset väsähtäneet.
Mielenkiintoista lisätietoa voi löytyä AKE:sta.
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Mielen kiintoinen tapaus:
Jos auto on alkujaan aito 560SE, se erittän vähän tehty malli ( noin 2500 kpl yhteensä ), joten kiinnostava tapaus.
Kone on kuitenkin kuvan peruteella 420:sestä ( sen tunnistaa siitä että ilmanputsarin kiinnitys kumit on kiinnitetty erillisellä metallisella välikappaleella venttiilin kopankanteet ( koska 420 lohko on matalampi kuin 500/560:sen ).
Mutta missä on hydraulikka säiliö kuskinpuolen lampun takaata???
Jos auto on alkujaan aito 560SE, se erittän vähän tehty malli ( noin 2500 kpl yhteensä ), joten kiinnostava tapaus.
Kone on kuitenkin kuvan peruteella 420:sestä ( sen tunnistaa siitä että ilmanputsarin kiinnitys kumit on kiinnitetty erillisellä metallisella välikappaleella venttiilin kopankanteet ( koska 420 lohko on matalampi kuin 500/560:sen ).
Mutta missä on hydraulikka säiliö kuskinpuolen lampun takaata???
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!