Kävinpä minäkin leijonan luolassa
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Kävinpä minäkin leijonan luolassa
Kävin tosiaan tuolla leijonan luolassa minäkin, tällä kertaa sillä yksityisellä puolella. Palvelu oli tosiaan hyvää ja koko ajan selittivät mitä tekivät. Homma alkoikin hyvin, kun kyselin alennuksesta päästömittauksissa... tällainen lappu oli tullut kotiin. Olisi kuulemma pitänyt olla lappu mukana, mutta suostuivat antamaan alenuksen kuitenkin .
Kaikkein parasta oli, että rahastivat vielä bensa-auton mittauksesta, vaikka olikin kiisseli... huomasivat kyllä erehdyksensä ja tarjouduin korvaamaan sen 11 erkkiä, mutta eivät huolineet .
Kaikki sujui hyvin niin kauan kun katsastajia oli yksi, jarrut ja iskarit olivat hyvät, päästöarvoiksikin mitattiin tosi hyvät luvut .
Tähän väliin tarkennus, että tähänastisten hymyiöiden laatu ei kerro koko totuutta .
Kun alettiin tutkia välyksiä alustassa ja niveliä, niin alkoi korjauskohtia löytyä kummasti. Tässä välissä paikalle ilmaantui tarkastajia myös kaksi lisää, joten ehkäpä vikakohteet korreloivat insinöörien määrään
-Molemmat takajarruletkut murtuneet takaa
-Takaa oikean alatukivarren ulompi laakerointi välyksellinen
-Takaa oikealta auraksen säätötanko välyksellinen
-Oikea etujousen yläjousilautanen ruostevauriotunut
-Takaa yksi rengas kulunut vaihtokuntoon
Köh köh... Olisi sitten pari kysymystä taasen aiheeseen liittyen .
Kävin jo noita niveliä ja letkuja hakemassa ja ilmeisesti ainakin tuo ulomman laakeroinnin välys on helppo vaihtaa? (Ball Joint, upper lukee paketissa) Vanha pois ja uusi tilalle?
Vaan entäpä tuo säätötanko, miten sen voi vaihtaa ettei aurauksen säädöt muutu satakymmenen astetta ja rapiat päälle? Pitäiskö jättää suosiolla korjaamohommiksi?
Jarruletkuja varmaan ite vaihtaa aika kivuttomasti jos vaan saa ilmausruuvit auki? Se mua eniten huolestuttaa...
Entäpä tuo yläjousilautasen vaihto, olisko helpompi ostaa purkuautosta terveempää jousikuppia tilalle ja hitsailla kiinni? Ilmeisesti?
Renkaiden vaihtoon ei taida paljon poppakonsteja olla...
Kaikkein parasta oli, että rahastivat vielä bensa-auton mittauksesta, vaikka olikin kiisseli... huomasivat kyllä erehdyksensä ja tarjouduin korvaamaan sen 11 erkkiä, mutta eivät huolineet .
Kaikki sujui hyvin niin kauan kun katsastajia oli yksi, jarrut ja iskarit olivat hyvät, päästöarvoiksikin mitattiin tosi hyvät luvut .
Tähän väliin tarkennus, että tähänastisten hymyiöiden laatu ei kerro koko totuutta .
Kun alettiin tutkia välyksiä alustassa ja niveliä, niin alkoi korjauskohtia löytyä kummasti. Tässä välissä paikalle ilmaantui tarkastajia myös kaksi lisää, joten ehkäpä vikakohteet korreloivat insinöörien määrään
-Molemmat takajarruletkut murtuneet takaa
-Takaa oikean alatukivarren ulompi laakerointi välyksellinen
-Takaa oikealta auraksen säätötanko välyksellinen
-Oikea etujousen yläjousilautanen ruostevauriotunut
-Takaa yksi rengas kulunut vaihtokuntoon
Köh köh... Olisi sitten pari kysymystä taasen aiheeseen liittyen .
Kävin jo noita niveliä ja letkuja hakemassa ja ilmeisesti ainakin tuo ulomman laakeroinnin välys on helppo vaihtaa? (Ball Joint, upper lukee paketissa) Vanha pois ja uusi tilalle?
Vaan entäpä tuo säätötanko, miten sen voi vaihtaa ettei aurauksen säädöt muutu satakymmenen astetta ja rapiat päälle? Pitäiskö jättää suosiolla korjaamohommiksi?
Jarruletkuja varmaan ite vaihtaa aika kivuttomasti jos vaan saa ilmausruuvit auki? Se mua eniten huolestuttaa...
Entäpä tuo yläjousilautasen vaihto, olisko helpompi ostaa purkuautosta terveempää jousikuppia tilalle ja hitsailla kiinni? Ilmeisesti?
Renkaiden vaihtoon ei taida paljon poppakonsteja olla...
Kein siknatuur
Eikös tuo alatukivarren ulompi laakerointi ole se narinaniveleksikin kutsuttu.
Ei se ainakaan ihan käteen putoa,jos ei ole oikeita välineitä.
En nyt halua pelotella,mutta viimesyksynä molemmat vaihoin,ja ensimmäisen kanssa meni vähän aikaa kotiasentajan työkaluilla,toinenpuoli sitten joutuisammin.
Ei se ainakaan ihan käteen putoa,jos ei ole oikeita välineitä.
En nyt halua pelotella,mutta viimesyksynä molemmat vaihoin,ja ensimmäisen kanssa meni vähän aikaa kotiasentajan työkaluilla,toinenpuoli sitten joutuisammin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
kilander kirjoitti:Eikös tuo alatukivarren ulompi laakerointi ole se narinaniveleksikin kutsuttu.
Ei se ainakaan ihan käteen putoa,jos ei ole oikeita välineitä.
.
Jaa... mitäs välineitä siinä pitäis olla, jotain ulosvetäjiä, ei kai .
Mitä tulee siihen aurauksen säätötankoon, niin siihen jo löysinkin ohjeita haulla... nelipyöräsuuntausta kuulemma kaipaa sen tangon vaihdon jälkeen, ääk. No, mitä renkaisiin tulee, niin niitä näyttää saavan suht halvalla.
Kein siknatuur
41mm hylsy ja piiitkä kova M12 pultti, prikkoja ym. sälää.Sampo N. kirjoitti:kilander kirjoitti:Eikös tuo alatukivarren ulompi laakerointi ole se narinaniveleksikin kutsuttu.
Ei se ainakaan ihan käteen putoa,jos ei ole oikeita välineitä.
.
Jaa... mitäs välineitä siinä pitäis olla, jotain ulosvetäjiä, ei kai .
EDIT: Ohjeetkin löyty.
Ratas pois.
Tukivarren kiinnityspultti pois (22 lista,hylsy, lyhyt jatko ja räikkä)
Muovisuoja alta pois- 2 ruuvia 10 mm avaimella.
Nykäistään tuenta irti ylöspäin tukivarresta.
Takapuolelle hiukan helaa suuremman holkki (=41mm hylsy), helan halkaisija on 40mm,
ja toiselle puolelle kaivoin hylsysarjasta hylsyn joka oli hiukan helaa ohuempi.
Sitten viritin M12 pultin hylsyn ja holkin väliin ja kiristin niin per**leesti.
Sitten kun pultti ei enää pyörinyt kopauttelin siitä 2kilon hienosäätömoskalla löysät pois
ja taas muutama kierros kiristystä ja sama koputus. Kyllä lähti.
Loppu menee ihan pulttia kiristämällä.
Takaisinlaitossa tärkeää saada uusi hela lähtemään suoraan reikäänsä.
Tuo vetopulttiviritys toimii tässäkin hyvin. Voihan sen lyödäkkin sopivalla holkilla.
Ei oo vaikee homma, ainakaan jos on sopivat kamat ja rutiinia.
Pro HVM
Ja kävinpä minäkin ja leima tuli, että heilahti, kuten Perttu K. asian ilmaisi Toisesta etujarruletkusta huomautti, että "hieman on jo pykimää" sekä etujarrulevyjen paksuuden mittasi pyynnöstäni 9.1 milliä, mutta ei vaadi toimenpiteitä vielä, kun heidän mauseriviritelmänsä ei ole 100% tarkka
Oli kyllä leppoisa katsastus taas kerran. Illalla ennen konttorille lähtöä kiristelin käsijarrut, eikä sinne eroa puolelleen lopulta 25 prosenttia enempää jäänytkään 22 jälkeen konttorille, makkara grillistä kouraan ja tuomiota odottelemaan
Eipä huomauttanut edes toisen umpion sisällä vellovasta pölystä/hiekasta, eikä edes siitä mitä eniten pelkäsin, eli muutoskatsastamattomista ja lokasuojanreunoilta yli tulevista 17 tuuman vanteista
Oli kyllä leppoisa katsastus taas kerran. Illalla ennen konttorille lähtöä kiristelin käsijarrut, eikä sinne eroa puolelleen lopulta 25 prosenttia enempää jäänytkään 22 jälkeen konttorille, makkara grillistä kouraan ja tuomiota odottelemaan
Eipä huomauttanut edes toisen umpion sisällä vellovasta pölystä/hiekasta, eikä edes siitä mitä eniten pelkäsin, eli muutoskatsastamattomista ja lokasuojanreunoilta yli tulevista 17 tuuman vanteista
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ihan näin bai thö wei, niin kävitkö yksityisellä vai valtiollisella puolella? Itse kävin yksityisellä, palvelu oli hyvää, vaikkeivat leimaa antaneetkaan .veppe kirjoitti:Ja kävinpä minäkin ja leima tuli, että heilahti, kuten Perttu K. asian ilmaisi
Viikonloppuna korjaillaan mersua ja käydään taas ensi viikolla yrittämässä uudelleen.
Kein siknatuur
Valtion konttorilla. Etenkin noina "Katsastusten yö"-tapahtumina palvelu on ollut mitä mainiointa. Eilenkin rivissä oli 5 inssiä, joista sai oikein valita Harmi, kun ei ollut kauniimman sukupuolen edustajaa vaihtoehtojen joukossaSampo N. kirjoitti:Ihan näin bai thö wei, niin kävitkö yksityisellä vai valtiollisella puolella? Itse kävin yksityisellä, palvelu oli hyvää, vaikkeivat leimaa antaneetkaan .veppe kirjoitti:Ja kävinpä minäkin ja leima tuli, että heilahti, kuten Perttu K. asian ilmaisi
Viikonloppuna korjaillaan mersua ja käydään taas ensi viikolla yrittämässä uudelleen.
Kolmatta vuotta käytin valtion konttorilla. Ekana vuonna tuli hylky raidetangon päästä, viime vuonna korjauskehotus rekisteriotteeseen, mutta leima kumminkin ja tänä vuonna sitten suoraan leima pienin maininnoin (toisessa etujarruletkussa pientä pykimää). Ensi vuoden tavoitteena on saada leima kehujen kera
Päätin sitten palkita Matikin kun suoritti katsastuksen niin mallikkaasti. Hain Piiltemasta paukkupullollisen 199:ä ja kirkaslakkaa ja maalasin etuvalojen (jo kivenhakkaamat) peltiläpyskät, avarimaskin ja konepellin aukaisuvivun oikean värisiksi
Saatanpa vielä vaihtaa öljyt ja ostaa tankillisen Shellin parasta pensoo
Saatanpa vielä vaihtaa öljyt ja ostaa tankillisen Shellin parasta pensoo
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
No? Ilikeet vielä tulla tänne iliman kuvia paukuttelemaan henkseleitä?dry kirjoitti:Päätin sitten palkita Matikin kun suoritti katsastuksen niin mallikkaasti. Hain Piiltemasta paukkupullollisen 199:ä ja kirkaslakkaa ja maalasin etuvalojen (jo kivenhakkaamat) peltiläpyskät, avarimaskin ja konepellin aukaisuvivun oikean värisiksi
Saatanpa vielä vaihtaa öljyt ja ostaa tankillisen Shellin parasta pensoo
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tehtiin tuossa tosiaan kaksi päivää tuota remppaa ja ei ollut kyllä oikein remppaonni myötä.
Sattui kaikennäköisiä pieniä kömmähdyksiä, kuten se, että vakaajan tankoa irrottaessa olin jo manannut pitkään tiukassa olevaa pulttia ja kun lopulta lähti aukeamaan ja irti, niin huomasin, että olinkin irrotellut tukivarren mutteria
Ehkä pahempi moka sattui kun jarruletkuja irroteltiin ja jarruputki pätkähti poikki... no askartelun kautta saatiin täysin kelvollinen putki tilalle.
Samalta reissulta tarttui muuten kaksi kissanpentua mukaan, joten nyt on talo täysi tohinaa. Niitä saa ihan tosissaan koulutella välillä, ettei pissaa joka paikkaan .
Vielä kun saa uudet nakit alle, niin voi käydä konttorin pojilta leimaa kyselemässä taasen.
Sattui kaikennäköisiä pieniä kömmähdyksiä, kuten se, että vakaajan tankoa irrottaessa olin jo manannut pitkään tiukassa olevaa pulttia ja kun lopulta lähti aukeamaan ja irti, niin huomasin, että olinkin irrotellut tukivarren mutteria
Ehkä pahempi moka sattui kun jarruletkuja irroteltiin ja jarruputki pätkähti poikki... no askartelun kautta saatiin täysin kelvollinen putki tilalle.
Samalta reissulta tarttui muuten kaksi kissanpentua mukaan, joten nyt on talo täysi tohinaa. Niitä saa ihan tosissaan koulutella välillä, ettei pissaa joka paikkaan .
Vielä kun saa uudet nakit alle, niin voi käydä konttorin pojilta leimaa kyselemässä taasen.
Kein siknatuur
Ei ole Mersun katsastamiseen liittyvää, mutta leijonan luolaan kuitenkin.
Eilen katsastettiin meijjän yksykkönen, läpi meni.
Tänään katsastettiin meijjän ykskakkonen, läpi meni. Savumittauksen tuloksen vuoksi hävisin pullakahvit kaverille
Sisu on vuosimallia 1984 ja mittarissa vajaa 30tkm? Aikas vähällä ajolla on päässyt. Scania tuli Kuopijosta.
Scaniassa oli enemmän sanottavaa kuin Sisussa Vuosikatsastuksen hinta meinasi aiheuttaa tykytyksiä. Onneksi oli termospullossa hyvää kahvia ja digestive keksiä pöydällä.
Eilen katsastettiin meijjän yksykkönen, läpi meni.
Tänään katsastettiin meijjän ykskakkonen, läpi meni. Savumittauksen tuloksen vuoksi hävisin pullakahvit kaverille
Sisu on vuosimallia 1984 ja mittarissa vajaa 30tkm? Aikas vähällä ajolla on päässyt. Scania tuli Kuopijosta.
Scaniassa oli enemmän sanottavaa kuin Sisussa Vuosikatsastuksen hinta meinasi aiheuttaa tykytyksiä. Onneksi oli termospullossa hyvää kahvia ja digestive keksiä pöydällä.
Viimeksi muokannut Pappi, 05.10.2006 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onpa komea Karhu-Sisu Vielä kun olisi oikein Jyry, sehän se kingi on... Miten ne menikään onko ensin Karhu, Kontio ja Jyry. Jyry on suurin, mutta mitenpäin nuo kaksi edellistä menee? Mutta tulipa mieleen,että tässä puhutaan W124:sen vioista ja avatarissa SEC? Onko tuo SEC sinun Sampo N. ?Pappi kirjoitti:Tänään katsastettiin meijjän ykskakkonen, läpi meni. Savumittauksen tuloksen vuoksi hävisin
Scaniassa oli enemmän sanottavaa kuin Sisussa Vuosikatsastuksen hinta meinasi aiheuttaa tykytyksiä. Onneksi oli termospullossa hyvää kahvia ja digestive keksiä pöydällä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Leijonaa käyty taas morjestamassa luolassaan. Tulos: KOLMATTA kertaa katsastukseen! Voi veijarit että osaa kyrsiä
Raapasin auton tosiaan uusintakatsastukseen kun em. viat oli korjattu mitäs mitäs. Luolassa keksittiin, että etupäästä alatukivarsi oli ruostevaurioitunut. GRR! Eipä siinä. Ei tullut leimaa .
Lohdutukseksi sain kuitenkin ens vuoden katsastuksen ilmaiseksi (lahjakortti) sekä tämän tulevan uusintakatsastuksen samoin ilmaiseksi, vaikka menisi yli sen kuukauden määräajankin, mikä loppuu nyt 20. päivä. Lupasin kyllä yrittää hoitaa homman siihen mennessä.
Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Silti tuntuu siltä, että .
Olisko pitänyt mennä tarjoomaan leimalle 13 päivä perjantaina niin ei olis!
Toisaalta kun ajattelee, niin hyvin hoitivat homman tietyssä mielessä. Alatukivarren ruostevaurio on aika paha juttu, joten ihan hyvä että keksivät sen, en moiti. Silti kyrsii kun vielä pitää kolmatta kertaa leimalle!
Niin joo, kun ei täällä ole hitsivehkeitä (eikä kyllä taitoakaan) niin olisko tiedossa hyvää hitsauspaikkaa Tampereella (ja kohtuuhintaista...)
Raapasin auton tosiaan uusintakatsastukseen kun em. viat oli korjattu mitäs mitäs. Luolassa keksittiin, että etupäästä alatukivarsi oli ruostevaurioitunut. GRR! Eipä siinä. Ei tullut leimaa .
Lohdutukseksi sain kuitenkin ens vuoden katsastuksen ilmaiseksi (lahjakortti) sekä tämän tulevan uusintakatsastuksen samoin ilmaiseksi, vaikka menisi yli sen kuukauden määräajankin, mikä loppuu nyt 20. päivä. Lupasin kyllä yrittää hoitaa homman siihen mennessä.
Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Silti tuntuu siltä, että .
Olisko pitänyt mennä tarjoomaan leimalle 13 päivä perjantaina niin ei olis!
Toisaalta kun ajattelee, niin hyvin hoitivat homman tietyssä mielessä. Alatukivarren ruostevaurio on aika paha juttu, joten ihan hyvä että keksivät sen, en moiti. Silti kyrsii kun vielä pitää kolmatta kertaa leimalle!
Niin joo, kun ei täällä ole hitsivehkeitä (eikä kyllä taitoakaan) niin olisko tiedossa hyvää hitsauspaikkaa Tampereella (ja kohtuuhintaista...)
Kein siknatuur
Mitenkäs se tuota olikaan, saako ne enää puuttua aikaisemmilla kerroilla huomaamatta jääneihin vikoihinSampo N. kirjoitti:Leijonaa käyty taas morjestamassa luolassaan. Tulos: KOLMATTA kertaa katsastukseen! Voi veijarit että osaa kyrsiä
Raapasin auton tosiaan uusintakatsastukseen kun em. viat oli korjattu mitäs mitäs. Luolassa keksittiin, että etupäästä alatukivarsi oli ruostevaurioitunut. GRR! Eipä siinä. Ei tullut leimaa .
Jotenkin muistelisin, että ei
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
En tiedä, mutta uskoisin myös, että asia on näin. Että ei saa puuttua. Tosin jos vika on tuota luokkaa ja alatukivarsi irtoaa kun lasissa on 120 km/h ja auto on eilen leimattu, niin siinä voipi olla vähän ihmeissään kuski ja konttorin kaverit. Ihan hyvät hyvitykset kuitenkin löivät, lahjakortin ja kolmannen katsastuksen ilmaiseksi, joten en ole kauhean pahoillani. Kun vaan saisi tuon kuntoon jossakin, niin hyväJani kirjoitti:Mitenkäs se tuota olikaan, saako ne enää puuttua aikaisemmilla kerroilla huomaamatta jääneihin vikoihinSampo N. kirjoitti:Leijonaa käyty taas morjestamassa luolassaan. Tulos: KOLMATTA kertaa katsastukseen! Voi veijarit että osaa kyrsiä
Raapasin auton tosiaan uusintakatsastukseen kun em. viat oli korjattu mitäs mitäs. Luolassa keksittiin, että etupäästä alatukivarsi oli ruostevaurioitunut. GRR! Eipä siinä. Ei tullut leimaa .
Jotenkin muistelisin, että ei
Kein siknatuur
Korjata tukivartta??? Jotenkin kalskahtaa korvaan tuo...Sampo N. kirjoitti: Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Vissiin sitten olen kuullut jostain ihan vääriä, mutta muistelisin ettei pyörää tukevia osia saa korjata, mikäli on ehjiäkin saatavilla...?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Totta muuten tuokineki kirjoitti:Korjata tukivartta??? Jotenkin kalskahtaa korvaan tuo...Sampo N. kirjoitti: Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Vissiin sitten olen kuullut jostain ihan vääriä, mutta muistelisin ettei pyörää tukevia osia saa korjata, mikäli on ehjiäkin saatavilla...?
Tai toisaalta, onhan jousen kuppikin pyörää tukeva osa tavallaan, ja senkin saa hitsata uusiksi.
Missäs sinä sampo muuten sitä kotteroa käytitkään leimalla?
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Selvittelin tosiaan asiaa tuolta katsastajat sivustolta, että saako hitsata vai eikö saa. By the way, sivustollehan sai ennen vanhaan kuka vaan lähettää ilmaiseksi kysymyksen ja siihen sitten vastailivat kun ehtivät. Yksikin kysymys oli tällainen:
K: "Jos pappatunturini kulkee 133 km/h, niin saanko mennä ajamaan sillä moottoritielle?"
V: "Ei moottoritielle. Onnea ja menestystä mopoiluun"
Nykyään käytäntö näytti olevan sellainen, että ilmaiskysymyksiä saa edelleen lähettää, mutta pätäkällä saa nopeampaa palvelua, hintana näytti olevan 10 erkkiä .
No, vastaus tukivarsikysymykseen oli sellainen, että itse tukivartta ei saa hitsata, mutta sen kiinnityspisteitä koriin ja runkoon kyllä saa. Ja mullahan lukee tässä lapussa virallisesti näin, notta: "oikean etualatukivarren kiinnityspiste ruostevaurioitunut" Sitä siis käsittääkseni saapi hitsailla.
No varataanko sinne juopolle sepälle sitten aika sinne hitsaukseen . Olisko mitään, jos samalla hitsattaisi vähän helmapeltiä, joka vähän painui kasaan kun autoa nostelin vähän väärällä tekniikalla tässä taannoin . (Eikä katsastusmies sanonut tästä mitään )
Ps: mistä ihmeestä tulee LLL? Koitin haulla etsiä, mutta eipä tärpännyt.
K: "Jos pappatunturini kulkee 133 km/h, niin saanko mennä ajamaan sillä moottoritielle?"
V: "Ei moottoritielle. Onnea ja menestystä mopoiluun"
Nykyään käytäntö näytti olevan sellainen, että ilmaiskysymyksiä saa edelleen lähettää, mutta pätäkällä saa nopeampaa palvelua, hintana näytti olevan 10 erkkiä .
No, vastaus tukivarsikysymykseen oli sellainen, että itse tukivartta ei saa hitsata, mutta sen kiinnityspisteitä koriin ja runkoon kyllä saa. Ja mullahan lukee tässä lapussa virallisesti näin, notta: "oikean etualatukivarren kiinnityspiste ruostevaurioitunut" Sitä siis käsittääkseni saapi hitsailla.
No varataanko sinne juopolle sepälle sitten aika sinne hitsaukseen . Olisko mitään, jos samalla hitsattaisi vähän helmapeltiä, joka vähän painui kasaan kun autoa nostelin vähän väärällä tekniikalla tässä taannoin . (Eikä katsastusmies sanonut tästä mitään )
Ps: mistä ihmeestä tulee LLL? Koitin haulla etsiä, mutta eipä tärpännyt.
Kein siknatuur
Hakukone tietää:Sampo N. kirjoitti:Ps: mistä ihmeestä tulee LLL? Koitin haulla etsiä, mutta eipä tärpännyt.
Rässi66 kirjoitti:No höh! Etkös semmosta tunne?EzKo kirjoitti:Mikä on LLL paja?Rässi66 kirjoitti: No se on lähettävä käymään LLL:n pajalla joku viikonloppu...
Kyseessähän on "Lempäälän Laikka&Leka".
Eli meikäläisen autotalli....
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Pääsiäiskäsi, hih. Pitäiskö ottaa mukaan kilo seinälaastia ja lainata Arto N:ltä vielä vähän betoniaineksia reikää varten. Hihii.Harju kirjoitti:mieti tarkkaan ennen kuin viet mihinkään kolomen äLLLän pajalle ties minkälainen pääsiäiskäsi siellä on vastassa
muistaakseni paja löytyy hempeälästä
vai olko tämä se paikka jossa reikä clubin presidentti turruuttaa reiän mikkilankaa täyteen ja läppää pakkelit niskaan
Hempeälähän se on ihan tuossa naapurissa, tykinkantaman matkan päässä .
Ja olihan se laikka&Lekakin siellä, kun tarpeeksi haki. Mitenkähän ei vaan ekalla haulla osunut silmään .
Kein siknatuur
Petonista jos tekee niin eikö silläkin aika hyvä tuu. Turrauttaa samalla sen tukivarren täyteen niin saapi lisää akselipainoa vakaampi kulku.
Melekeen tekis mieli lähteä Sampon LLL-keikalle apumieheksi. Johan siinä tarvii kaks miestä kantamaan niitä kalijojakin.
OT: itelläni on valtionkonttori oikein käskenyt tukivartta korjata hitsaamalla, ja vielä jälestäpäinkin hyväksynyt korjauksen. Reikä oli keskellä 123:n takatukivartta.
Melekeen tekis mieli lähteä Sampon LLL-keikalle apumieheksi. Johan siinä tarvii kaks miestä kantamaan niitä kalijojakin.
OT: itelläni on valtionkonttori oikein käskenyt tukivartta korjata hitsaamalla, ja vielä jälestäpäinkin hyväksynyt korjauksen. Reikä oli keskellä 123:n takatukivartta.
Tää on ihan kohta valmis.