Kävinpä minäkin leijonan luolassa

Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Kävinpä minäkin leijonan luolassa

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kävin tosiaan tuolla leijonan luolassa minäkin, tällä kertaa sillä yksityisellä puolella. Palvelu oli tosiaan hyvää ja koko ajan selittivät mitä tekivät. Homma alkoikin hyvin, kun kyselin alennuksesta päästömittauksissa... tällainen lappu oli tullut kotiin. Olisi kuulemma pitänyt olla lappu mukana, mutta suostuivat antamaan alenuksen kuitenkin :D.

Kaikkein parasta oli, että rahastivat vielä bensa-auton mittauksesta, vaikka olikin kiisseli... huomasivat kyllä erehdyksensä ja tarjouduin korvaamaan sen 11 erkkiä, mutta eivät huolineet :).

Kaikki sujui hyvin niin kauan kun katsastajia oli yksi, jarrut ja iskarit olivat hyvät, päästöarvoiksikin mitattiin tosi hyvät luvut :D.

Tähän väliin tarkennus, että tähänastisten hymyiöiden laatu ei kerro koko totuutta :evil:.

Kun alettiin tutkia välyksiä alustassa ja niveliä, niin alkoi korjauskohtia löytyä kummasti. Tässä välissä paikalle ilmaantui tarkastajia myös kaksi lisää, joten ehkäpä vikakohteet korreloivat insinöörien määrään :evil:

-Molemmat takajarruletkut murtuneet takaa
-Takaa oikean alatukivarren ulompi laakerointi välyksellinen
-Takaa oikealta auraksen säätötanko välyksellinen
-Oikea etujousen yläjousilautanen ruostevauriotunut
-Takaa yksi rengas kulunut vaihtokuntoon

Köh köh... Olisi sitten pari kysymystä taasen aiheeseen liittyen :oops:.

Kävin jo noita niveliä ja letkuja hakemassa ja ilmeisesti ainakin tuo ulomman laakeroinnin välys on helppo vaihtaa? (Ball Joint, upper lukee paketissa) Vanha pois ja uusi tilalle? :?

Vaan entäpä tuo säätötanko, miten sen voi vaihtaa ettei aurauksen säädöt muutu satakymmenen astetta ja rapiat päälle? Pitäiskö jättää suosiolla korjaamohommiksi?

Jarruletkuja varmaan ite vaihtaa aika kivuttomasti jos vaan saa ilmausruuvit auki? Se mua eniten huolestuttaa...

Entäpä tuo yläjousilautasen vaihto, olisko helpompi ostaa purkuautosta terveempää jousikuppia tilalle ja hitsailla kiinni? Ilmeisesti?

Renkaiden vaihtoon ei taida paljon poppakonsteja olla... :oops:
Kein siknatuur
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eikös tuo alatukivarren ulompi laakerointi ole se narinaniveleksikin kutsuttu.
Ei se ainakaan ihan käteen putoa,jos ei ole oikeita välineitä.
En nyt halua pelotella,mutta viimesyksynä molemmat vaihoin,ja ensimmäisen kanssa meni vähän aikaa kotiasentajan työkaluilla,toinenpuoli sitten joutuisammin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

kilander kirjoitti:Eikös tuo alatukivarren ulompi laakerointi ole se narinaniveleksikin kutsuttu.
Ei se ainakaan ihan käteen putoa,jos ei ole oikeita välineitä.
.

Jaa... mitäs välineitä siinä pitäis olla, jotain ulosvetäjiä, ei kai :?.

Mitä tulee siihen aurauksen säätötankoon, niin siihen jo löysinkin ohjeita haulla... nelipyöräsuuntausta kuulemma kaipaa sen tangon vaihdon jälkeen, ääk. No, mitä renkaisiin tulee, niin niitä näyttää saavan suht halvalla.
Kein siknatuur
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sampo N. kirjoitti:
kilander kirjoitti:Eikös tuo alatukivarren ulompi laakerointi ole se narinaniveleksikin kutsuttu.
Ei se ainakaan ihan käteen putoa,jos ei ole oikeita välineitä.
.

Jaa... mitäs välineitä siinä pitäis olla, jotain ulosvetäjiä, ei kai :?.
41mm hylsy ja piiitkä kova M12 pultti, prikkoja ym. sälää.

EDIT: Ohjeetkin löyty.

Ratas pois.
Tukivarren kiinnityspultti pois (22 lista,hylsy, lyhyt jatko ja räikkä)
Muovisuoja alta pois- 2 ruuvia 10 mm avaimella.
Nykäistään tuenta irti ylöspäin tukivarresta.
Takapuolelle hiukan helaa suuremman holkki (=41mm hylsy), helan halkaisija on 40mm,
ja toiselle puolelle kaivoin hylsysarjasta hylsyn joka oli hiukan helaa ohuempi.
Sitten viritin M12 pultin hylsyn ja holkin väliin ja kiristin niin per**leesti.
Sitten kun pultti ei enää pyörinyt kopauttelin siitä 2kilon hienosäätömoskalla löysät pois
ja taas muutama kierros kiristystä ja sama koputus. Kyllä lähti.
Loppu menee ihan pulttia kiristämällä.
Takaisinlaitossa tärkeää saada uusi hela lähtemään suoraan reikäänsä.
Tuo vetopulttiviritys toimii tässäkin hyvin. Voihan sen lyödäkkin sopivalla holkilla.

Ei oo vaikee homma, ainakaan jos on sopivat kamat ja rutiinia.
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jousenkupin saat vaikka KL-varaosilta, uusi on helppo hitsata paikalleen...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ja kävinpä minäkin ja leima tuli, että heilahti, kuten Perttu K. asian ilmaisi :D Toisesta etujarruletkusta huomautti, että "hieman on jo pykimää" sekä etujarrulevyjen paksuuden mittasi pyynnöstäni :arrow: 9.1 milliä, mutta ei vaadi toimenpiteitä vielä, kun heidän mauseriviritelmänsä ei ole 100% tarkka :roll:

Oli kyllä leppoisa katsastus taas kerran. Illalla ennen konttorille lähtöä kiristelin käsijarrut, eikä sinne eroa puolelleen lopulta 25 prosenttia enempää jäänytkään :oops: 22 jälkeen konttorille, makkara grillistä kouraan ja tuomiota odottelemaan :D

Eipä huomauttanut edes toisen umpion sisällä vellovasta pölystä/hiekasta, eikä edes siitä mitä eniten pelkäsin, eli muutoskatsastamattomista ja lokasuojanreunoilta yli tulevista 17 tuuman vanteista :roll:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

veppe kirjoitti:Ja kävinpä minäkin ja leima tuli, että heilahti, kuten Perttu K. asian ilmaisi :D
Ihan näin bai thö wei, niin kävitkö yksityisellä vai valtiollisella puolella? Itse kävin yksityisellä, palvelu oli hyvää, vaikkeivat leimaa antaneetkaan :evil:.

Viikonloppuna korjaillaan mersua ja käydään taas ensi viikolla yrittämässä uudelleen.
Kein siknatuur
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Miekin käytin Matikkia, ei mennyt huomautuksitta läpi - toinen sumuvalo oli palanut :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Sampo N. kirjoitti:
veppe kirjoitti:Ja kävinpä minäkin ja leima tuli, että heilahti, kuten Perttu K. asian ilmaisi :D
Ihan näin bai thö wei, niin kävitkö yksityisellä vai valtiollisella puolella? Itse kävin yksityisellä, palvelu oli hyvää, vaikkeivat leimaa antaneetkaan :evil:.

Viikonloppuna korjaillaan mersua ja käydään taas ensi viikolla yrittämässä uudelleen.
Valtion konttorilla. Etenkin noina "Katsastusten yö"-tapahtumina palvelu on ollut mitä mainiointa. Eilenkin rivissä oli 5 inssiä, joista sai oikein valita :D Harmi, kun ei ollut kauniimman sukupuolen edustajaa vaihtoehtojen joukossa :lol:

Kolmatta vuotta käytin valtion konttorilla. Ekana vuonna tuli hylky raidetangon päästä, viime vuonna korjauskehotus rekisteriotteeseen, mutta leima kumminkin ja tänä vuonna sitten suoraan leima pienin maininnoin (toisessa etujarruletkussa pientä pykimää). Ensi vuoden tavoitteena on saada leima kehujen kera :lol:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Päätin sitten palkita Matikin kun suoritti katsastuksen niin mallikkaasti. Hain Piiltemasta paukkupullollisen 199:ä ja kirkaslakkaa ja maalasin etuvalojen (jo kivenhakkaamat) peltiläpyskät, avarimaskin ja konepellin aukaisuvivun oikean värisiksi 8)
Saatanpa vielä vaihtaa öljyt ja ostaa tankillisen Shellin parasta pensoo :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dry kirjoitti:Päätin sitten palkita Matikin kun suoritti katsastuksen niin mallikkaasti. Hain Piiltemasta paukkupullollisen 199:ä ja kirkaslakkaa ja maalasin etuvalojen (jo kivenhakkaamat) peltiläpyskät, avarimaskin ja konepellin aukaisuvivun oikean värisiksi 8)
Saatanpa vielä vaihtaa öljyt ja ostaa tankillisen Shellin parasta pensoo :lol:
No? Ilikeet vielä tulla tänne iliman kuvia paukuttelemaan henkseleitä? :shock: :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tehtiin tuossa tosiaan kaksi päivää tuota remppaa ja ei ollut kyllä oikein remppaonni myötä.

Sattui kaikennäköisiä pieniä kömmähdyksiä, kuten se, että vakaajan tankoa irrottaessa olin jo manannut pitkään tiukassa olevaa pulttia ja kun lopulta lähti aukeamaan ja irti, niin huomasin, että olinkin irrotellut tukivarren mutteria :whistle:

Ehkä pahempi moka sattui kun jarruletkuja irroteltiin ja jarruputki pätkähti poikki... no askartelun kautta saatiin täysin kelvollinen putki tilalle.

Samalta reissulta tarttui muuten kaksi kissanpentua mukaan, joten nyt on talo täysi tohinaa. Niitä saa ihan tosissaan koulutella välillä, ettei pissaa joka paikkaan :naughty:.

Vielä kun saa uudet nakit alle, niin voi käydä konttorin pojilta leimaa kyselemässä taasen.
Kein siknatuur
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10702
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ei ole Mersun katsastamiseen liittyvää, mutta leijonan luolaan kuitenkin. :roll:

Eilen katsastettiin meijjän yksykkönen, läpi meni.
Tänään katsastettiin meijjän ykskakkonen, läpi meni. Savumittauksen tuloksen vuoksi hävisin pullakahvit kaverille :x
Sisu on vuosimallia 1984 ja mittarissa vajaa 30tkm? Aikas vähällä ajolla on päässyt. Scania tuli Kuopijosta.

Scaniassa oli enemmän sanottavaa kuin Sisussa :D Vuosikatsastuksen hinta meinasi aiheuttaa tykytyksiä. Onneksi oli termospullossa hyvää kahvia ja digestive keksiä pöydällä.
Viimeksi muokannut Pappi, 05.10.2006 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Pappi kirjoitti:Tänään katsastettiin meijjän ykskakkonen, läpi meni. Savumittauksen tuloksen vuoksi hävisin

Scaniassa oli enemmän sanottavaa kuin Sisussa :D Vuosikatsastuksen hinta meinasi aiheuttaa tykytyksiä. Onneksi oli termospullossa hyvää kahvia ja digestive keksiä pöydällä.
Onpa komea Karhu-Sisu 8) Vielä kun olisi oikein Jyry, sehän se kingi on... :wink: Miten ne menikään onko ensin Karhu, Kontio ja Jyry. Jyry on suurin, mutta mitenpäin nuo kaksi edellistä menee? Mutta tulipa mieleen,että tässä puhutaan W124:sen vioista ja avatarissa SEC? Onko tuo SEC sinun Sampo N. ?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Tuli käytyä joo. Edestä jousi poikki ja seisontajarru ei pitänyt ja jäi laahaamaan toiselta puolelta vaikka lähtiessä säädin ja kattelin että pelaa. :?

No vähän hiluja vaihtoon ja kuukauden sisään uudestaan.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Leijonaa käyty taas morjestamassa luolassaan. Tulos: KOLMATTA kertaa katsastukseen! :shout: Voi veijarit että osaa kyrsiä :!:

:ttu: :ttu: :ttu:


Raapasin auton tosiaan uusintakatsastukseen kun em. viat oli korjattu mitäs mitäs. Luolassa keksittiin, että etupäästä alatukivarsi oli ruostevaurioitunut. GRR! Eipä siinä. Ei tullut leimaa :evil:.

Lohdutukseksi sain kuitenkin ens vuoden katsastuksen ilmaiseksi (lahjakortti) sekä tämän tulevan uusintakatsastuksen samoin ilmaiseksi, vaikka menisi yli sen kuukauden määräajankin, mikä loppuu nyt 20. päivä. Lupasin kyllä yrittää hoitaa homman siihen mennessä.

Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.

Silti tuntuu siltä, että :ttu:.

Olisko pitänyt mennä tarjoomaan leimalle 13 päivä perjantaina niin ei olis!

Toisaalta kun ajattelee, niin hyvin hoitivat homman tietyssä mielessä. Alatukivarren ruostevaurio on aika paha juttu, joten ihan hyvä että keksivät sen, en moiti. Silti kyrsii kun vielä pitää kolmatta kertaa leimalle!

Niin joo, kun ei täällä ole hitsivehkeitä (eikä kyllä taitoakaan) niin olisko tiedossa hyvää hitsauspaikkaa Tampereella (ja kohtuuhintaista...)
Kein siknatuur
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Sampo N. kirjoitti:Leijonaa käyty taas morjestamassa luolassaan. Tulos: KOLMATTA kertaa katsastukseen! :shout: Voi veijarit että osaa kyrsiä :!:

:ttu: :ttu: :ttu:


Raapasin auton tosiaan uusintakatsastukseen kun em. viat oli korjattu mitäs mitäs. Luolassa keksittiin, että etupäästä alatukivarsi oli ruostevaurioitunut. GRR! Eipä siinä. Ei tullut leimaa :evil:.
Mitenkäs se tuota olikaan, saako ne enää puuttua aikaisemmilla kerroilla huomaamatta jääneihin vikoihin :?
Jotenkin muistelisin, että ei :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jani kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Leijonaa käyty taas morjestamassa luolassaan. Tulos: KOLMATTA kertaa katsastukseen! :shout: Voi veijarit että osaa kyrsiä :!:

:ttu: :ttu: :ttu:


Raapasin auton tosiaan uusintakatsastukseen kun em. viat oli korjattu mitäs mitäs. Luolassa keksittiin, että etupäästä alatukivarsi oli ruostevaurioitunut. GRR! Eipä siinä. Ei tullut leimaa :evil:.
Mitenkäs se tuota olikaan, saako ne enää puuttua aikaisemmilla kerroilla huomaamatta jääneihin vikoihin :?
Jotenkin muistelisin, että ei :roll:
En tiedä, mutta uskoisin myös, että asia on näin. Että ei saa puuttua. Tosin jos vika on tuota luokkaa ja alatukivarsi irtoaa kun lasissa on 120 km/h ja auto on eilen leimattu, niin siinä voipi olla vähän ihmeissään kuski ja konttorin kaverit. Ihan hyvät hyvitykset kuitenkin löivät, lahjakortin ja kolmannen katsastuksen ilmaiseksi, joten en ole kauhean pahoillani. Kun vaan saisi tuon kuntoon jossakin, niin hyvä 8)
Kein siknatuur
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

No se kolmas on muutenkin ilmainen :lol:

Vika kyllä on sitä luokkaa tosiaan, että on se paikallaan korjata.
Vaan olis se jo ekalla kerralla pitäny huomata :evil:
Paas kuvaa siitä kupasta, niin näkee millainen projekti se olisi hitsuutella :wink:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jani kirjoitti:No se kolmas on muutenkin ilmainen :lol: :
Sekin vielä! Taas vanhaa (nuorta) pässiä vedettiin kuin tyhmää narusta :evil:

Dikikamera on tulossa sunnuntaina taloon, joten ainakin siihen asti pitää kuvia vartoa :wink:
Kein siknatuur
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Sampo N. kirjoitti: Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Korjata tukivartta??? Jotenkin kalskahtaa korvaan tuo... :roll:
Vissiin sitten olen kuullut jostain ihan vääriä, mutta muistelisin ettei pyörää tukevia osia saa korjata, mikäli on ehjiäkin saatavilla...?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

eki kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti: Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Korjata tukivartta??? Jotenkin kalskahtaa korvaan tuo... :roll:
Vissiin sitten olen kuullut jostain ihan vääriä, mutta muistelisin ettei pyörää tukevia osia saa korjata, mikäli on ehjiäkin saatavilla...?
Totta muuten tuokin :shock:

Tai toisaalta, onhan jousen kuppikin pyörää tukeva osa tavallaan, ja senkin saa hitsata uusiksi.
Missäs sinä sampo muuten sitä kotteroa käytitkään leimalla?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sampo N. kirjoitti:niin olisko tiedossa hyvää hitsauspaikkaa Tampereella (ja kohtuuhintaista...)
No LLL on ainakin yks. Siellä mie olen saanu omat autot kuntoon. 8) :D
Se on vaan se sepänmulukku monesti juonu minun kalijat.
Pro HVM
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Selvittelin tosiaan asiaa tuolta katsastajat sivustolta, että saako hitsata vai eikö saa. By the way, sivustollehan sai ennen vanhaan kuka vaan lähettää ilmaiseksi kysymyksen ja siihen sitten vastailivat kun ehtivät. Yksikin kysymys oli tällainen:

K: "Jos pappatunturini kulkee 133 km/h, niin saanko mennä ajamaan sillä moottoritielle?"

V: "Ei moottoritielle. Onnea ja menestystä mopoiluun"

:mrgreen:

Nykyään käytäntö näytti olevan sellainen, että ilmaiskysymyksiä saa edelleen lähettää, mutta pätäkällä saa nopeampaa palvelua, hintana näytti olevan 10 erkkiä :?.

No, vastaus tukivarsikysymykseen oli sellainen, että itse tukivartta ei saa hitsata, mutta sen kiinnityspisteitä koriin ja runkoon kyllä saa. Ja mullahan lukee tässä lapussa virallisesti näin, notta: "oikean etualatukivarren kiinnityspiste ruostevaurioitunut" Sitä siis käsittääkseni saapi hitsailla.

No varataanko sinne juopolle sepälle sitten aika sinne hitsaukseen :P. Olisko mitään, jos samalla hitsattaisi vähän helmapeltiä, joka vähän painui kasaan kun autoa nostelin vähän väärällä tekniikalla tässä taannoin :oops:. (Eikä katsastusmies sanonut tästä mitään :?)

Ps: mistä ihmeestä tulee LLL? Koitin haulla etsiä, mutta eipä tärpännyt.
Kein siknatuur
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Sampo N. kirjoitti:Ps: mistä ihmeestä tulee LLL? Koitin haulla etsiä, mutta eipä tärpännyt.
Hakukone tietää:
Rässi66 kirjoitti:
EzKo kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti: No se on lähettävä käymään LLL:n pajalla joku viikonloppu...
Mikä on LLL paja? :oops:
No höh! Etkös semmosta tunne? :lol: :lol:
Kyseessähän on "Lempäälän Laikka&Leka".
Eli meikäläisen autotalli.... :wink:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

mieti tarkkaan ennen kuin viet mihinkään kolomen äLLLän pajalle ties minkälainen pääsiäiskäsi siellä on vastassa :lol:

muistaakseni paja löytyy hempeälästä :shock:

vai olko tämä se paikka jossa reikä clubin presidentti turruuttaa reiän mikkilankaa täyteen ja läppää pakkelit niskaan :eec: :huh:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Harju kirjoitti:mieti tarkkaan ennen kuin viet mihinkään kolomen äLLLän pajalle ties minkälainen pääsiäiskäsi siellä on vastassa :lol:

muistaakseni paja löytyy hempeälästä :shock:

vai olko tämä se paikka jossa reikä clubin presidentti turruuttaa reiän mikkilankaa täyteen ja läppää pakkelit niskaan :eec: :huh:
Pääsiäiskäsi, hih. Pitäiskö ottaa mukaan kilo seinälaastia ja lainata Arto N:ltä vielä vähän betoniaineksia reikää varten. Hihii.

Hempeälähän se on ihan tuossa naapurissa, tykinkantaman matkan päässä :).

Ja olihan se laikka&Lekakin siellä, kun tarpeeksi haki. Mitenkähän ei vaan ekalla haulla osunut silmään :oops:.
Kein siknatuur
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Petonista jos tekee niin eikö silläkin aika hyvä tuu. Turrauttaa samalla sen tukivarren täyteen niin saapi lisää akselipainoa :arrow: vakaampi kulku.

Melekeen tekis mieli lähteä Sampon LLL-keikalle apumieheksi. Johan siinä tarvii kaks miestä kantamaan niitä kalijojakin. :lol:

OT: itelläni on valtionkonttori oikein käskenyt tukivartta korjata hitsaamalla, ja vielä jälestäpäinkin hyväksynyt korjauksen. Reikä oli keskellä 123:n takatukivartta.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllä ne Lappeenrannan yksityisellä asemalla kolmannesta kerrasta jotakin kympin velotti :evil: .
Se paikka poikotissa,scorpiota käytin käsijarrun takia useamman kerran,toki voinut muuttua rahastuskäytäntö.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

A. Hara kirjoitti:Melekeen tekis mieli lähteä Sampon LLL-keikalle apumieheksi. Johan siinä tarvii kaks miestä kantamaan niitä kalijojakin. :lol:
Nonii, tänne vaan. Se kumpi joka myöhemmin hoksaa alkaa tenuttaan, ajaa takasi Tampesteriin. :beerhug:
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”