Kysymys 4maticista

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Kysymys 4maticista

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Juu eli oltii mamman kans ulkoiluttaa meisseliä :wink: kun tuo maticin valo sytty kojetaulussa. Vilkaisu pellin alle ja hytikka öljy alle alarajan. Eipä ollu ööliä mukana joten tuollainen 50km takavedon turvin kotio öljyä lisää, mutta valo ei vaan ota sammuakseen :shock:
Testi kahvaa on veivattu ja putkia kolisteltu hellästi ja vähemmän hellästi ei vaan sammu :twisted:
Ottaako oman aikansa toimiakseen vai pitääkö ruveta lompakkoa murjomaan seuraavaksi :cry:

kyseessä -89 300TE 4matic
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei kai se itsestään sammukaan,vika jää muistiin.Vaatii siis nollauksen.4 matikki miehet varmaan muistaa miten se nollaillaan testipistokkeesta?Ja saahan siitä vikakooditkin jos vaikka vika ei ollutkaan öljyn vähyydessä.Jos ei nyt ketään 4 matikki miestä ilmoittaudu niin pitäisi sen nollaantua pitämällä akun kenkiä jonkun aikaa irti...
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

o-ou ! voisko sinne jäädä ilmaa...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Eli ku vika koodi jää päälle myöskään nelikko ei kytkeydy :?:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin kauan kun se alarivin häiriövalo palaa niin ei toimi.Ja tosiaan palaa kun jää vika päälle.Näin olen ymmärtänyt....
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Näin se tekee :roll: En muista minäkään ulkoa niitä napoja mutta tallissa olis kirjassa :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tuolla on jotain vikakoodeista by juhana h. http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/

.risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Malm kirjoitti:Tuolla on jotain vikakoodeista by juhana h. http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/

.risto
Juu muistin nuo sivut ja testasin vikakoodi 11 Viallinen kääntökulma-anturi (rattiakselilla) Mitälie tarkoittaneenkaan ja sijaitseekaan.
Nollasin ja avot taas pelittää :lol: :lol:
On se vaan aika laite noin vanhaksi 8) 8)
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä :shock:

sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Malm kirjoitti:On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä :shock:

sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..

-risto
Eihän sen nyt tartte sen matikkivalon syttyä ollenskaan. Aika vähän noissa on sähkövikoja ollut, ja nekin useimmin abs-antureissa tms. osissa joissa mersussa muutenkin on sanomista. Jakovaihteiston taipumus saada hydrauliöljyä sisäänsä on tunnettu tyyppivika, mutta tämän haittavaikutuksia toosalle voi oikealla huollolla hidastaa. Onhan noilla ajettu 200D-tyyppisiä kilometrilukemia ilman isompia ongelmia...

Alkuperäiselle kysyjälle pitää vaan todeta, että kyllä sen matikkivalon pitäisi ihan itsekseen sammua kun öljyä lisää. JOs ei muuta, niin ottaa akkukaapelit irti muutamaksi minuutiksi, pistää "hanan" ajoasentoon ja kohta kytkee kaapelit. 4matic-valo voi sammua järjestelmän täytön jälkeen pienellä viiveellä, kunnes nestepaine kasvaa. Järjetelmän paineen ollessa alle 5 baria se kytkeytyy pois päältä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Malm kirjoitti:On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä :shock:

sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..

-risto
Just just
Liekö ottanu itteesä tuosta ratin pyörityksestä meinaan ku tolla nelikolla voi vetää kammo nelipyörä sladeja ja näyttäviä sellasia, toimii meinaan tuo nelikko tosi fiksusti :lol: :lol: :lol:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

BJV-8 kirjoitti:
Malm kirjoitti:On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä :shock:

sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..

-risto
Just just
Liekö ottanu itteesä tuosta ratin pyörityksestä meinaan ku tolla nelikolla voi vetää kammo nelipyörä sladeja ja näyttäviä sellasia, toimii meinaan tuo nelikko tosi fiksusti :lol: :lol: :lol:
Sateella ja saksankitkoilla tuo onnistuu aika hyvin :twisted:
Ja tietysti talvella :D
Vaatii kyllä aika määrätietoista kaasun käyttöä...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Siinä akun luona on se pistoke,5 maihin,niin vikatilavalon saa sammutettua :idea: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Meinas melkein unohtua hirvees täpinäs ku auto toimii jotta iso

KIITOS vinkeistä.
Ei päivää ettei jotain uutta :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”