Kysymys 4maticista
Kysymys 4maticista
Juu eli oltii mamman kans ulkoiluttaa meisseliä kun tuo maticin valo sytty kojetaulussa. Vilkaisu pellin alle ja hytikka öljy alle alarajan. Eipä ollu ööliä mukana joten tuollainen 50km takavedon turvin kotio öljyä lisää, mutta valo ei vaan ota sammuakseen
Testi kahvaa on veivattu ja putkia kolisteltu hellästi ja vähemmän hellästi ei vaan sammu
Ottaako oman aikansa toimiakseen vai pitääkö ruveta lompakkoa murjomaan seuraavaksi
kyseessä -89 300TE 4matic
Testi kahvaa on veivattu ja putkia kolisteltu hellästi ja vähemmän hellästi ei vaan sammu
Ottaako oman aikansa toimiakseen vai pitääkö ruveta lompakkoa murjomaan seuraavaksi
kyseessä -89 300TE 4matic
Ei kai se itsestään sammukaan,vika jää muistiin.Vaatii siis nollauksen.4 matikki miehet varmaan muistaa miten se nollaillaan testipistokkeesta?Ja saahan siitä vikakooditkin jos vaikka vika ei ollutkaan öljyn vähyydessä.Jos ei nyt ketään 4 matikki miestä ilmoittaudu niin pitäisi sen nollaantua pitämällä akun kenkiä jonkun aikaa irti...
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä
sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..
-risto
sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Eihän sen nyt tartte sen matikkivalon syttyä ollenskaan. Aika vähän noissa on sähkövikoja ollut, ja nekin useimmin abs-antureissa tms. osissa joissa mersussa muutenkin on sanomista. Jakovaihteiston taipumus saada hydrauliöljyä sisäänsä on tunnettu tyyppivika, mutta tämän haittavaikutuksia toosalle voi oikealla huollolla hidastaa. Onhan noilla ajettu 200D-tyyppisiä kilometrilukemia ilman isompia ongelmia...Malm kirjoitti:On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä
sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..
-risto
Alkuperäiselle kysyjälle pitää vaan todeta, että kyllä sen matikkivalon pitäisi ihan itsekseen sammua kun öljyä lisää. JOs ei muuta, niin ottaa akkukaapelit irti muutamaksi minuutiksi, pistää "hanan" ajoasentoon ja kohta kytkee kaapelit. 4matic-valo voi sammua järjestelmän täytön jälkeen pienellä viiveellä, kunnes nestepaine kasvaa. Järjetelmän paineen ollessa alle 5 baria se kytkeytyy pois päältä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Just justMalm kirjoitti:On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä
sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..
-risto
Liekö ottanu itteesä tuosta ratin pyörityksestä meinaan ku tolla nelikolla voi vetää kammo nelipyörä sladeja ja näyttäviä sellasia, toimii meinaan tuo nelikko tosi fiksusti
Sateella ja saksankitkoilla tuo onnistuu aika hyvinBJV-8 kirjoitti:Just justMalm kirjoitti:On se kyllä aika laite...itekki hommasin sellasen melekein viikko sitten ja kauhuninnolla ootan mattickivalon syttymistä
sen minä tiiän ettei maticki toimi muulla kuin originelliratilla joten jossakki ratissa/ratin akselilla se anturi sijaitsee..
-risto
Liekö ottanu itteesä tuosta ratin pyörityksestä meinaan ku tolla nelikolla voi vetää kammo nelipyörä sladeja ja näyttäviä sellasia, toimii meinaan tuo nelikko tosi fiksusti
Ja tietysti talvella
Vaatii kyllä aika määrätietoista kaasun käyttöä...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203