Mistä autoista kokoaisit ihannekulkimesi?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mistä autoista kokoaisit ihannekulkimesi?
Nyt saa kirjoittaa Joulupukille Kun sitä parasta autoa ei liene vielä keksitty, niin mistä automerkeistä/malleista rakentelisit oman optimiautosi?
Olisiko kori ehkä Audista, moottori Bemarilta, istuimet Volvosta, voimansiirto Subarulta jne...
Vai olisiko ihannepeli aivan yhden tehtaan aikaansaannosta ja jopa yksi ainokainen malli ilman muualta lainattuja "paremmuuksia"
Olisiko kori ehkä Audista, moottori Bemarilta, istuimet Volvosta, voimansiirto Subarulta jne...
Vai olisiko ihannepeli aivan yhden tehtaan aikaansaannosta ja jopa yksi ainokainen malli ilman muualta lainattuja "paremmuuksia"
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Heleppo. Koska kuplavolkkari on kuolematon niin tekniikka siitä ja autoista silmää ja persettä miellyttää eniten w126 joten siitä kori ja sisuskalut. Aikaansaannoksena mukava ja toimiva auto, ehkä hieman laiskanpuoleinen
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nyt pisti "kaapo" pahan? Autossa pitää olla neliveto ( audi ) Moottori v12 ( ferrari) ja kori vois olla. (sunbeam 900 ) Siinäpä oiva ratkaisu! Koko perheen pimppi keskimoottorilla ja neliveto!
Pitkäaikainen haave saada sunbeam 900!
http://en.wikipedia.org/wiki/Hillman_Imp Linkki nuoremmille mikä on hillman/sunbeam..
Pitkäaikainen haave saada sunbeam 900!
http://en.wikipedia.org/wiki/Hillman_Imp Linkki nuoremmille mikä on hillman/sunbeam..
big jopo
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
varaosista?
nääh...en minä ite kehtaa rueta kokomaan autoo, ei oo aikaa
mutta kai sinne joku iiiso 200cdi mylly napattas konehuoneen puolelle ja korina vois toimia joku w204 tai w211 facelift...
ja sitten repullinen tai rekallinen...kumpi parempi?....tukivarsia yms. tarpeellisia kuluvia osia
nääh...en minä ite kehtaa rueta kokomaan autoo, ei oo aikaa
mutta kai sinne joku iiiso 200cdi mylly napattas konehuoneen puolelle ja korina vois toimia joku w204 tai w211 facelift...
ja sitten repullinen tai rekallinen...kumpi parempi?....tukivarsia yms. tarpeellisia kuluvia osia
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Täytynee itsekin laittaa jotain kommenttia asiaan.
Ajettavuus alustan osalta Alfa-Romeosta, jousitusmukavuus Sitikasta, istuimet siitä Vollesta, ohjaus Focuksesta, moottoriksi paremman tiedon puutteessa Mersun 400 CDI ja voimansiirroksi 7-vaihteinen tomaatti + 4matic. Koppa voisi olla vaikkapa 70-lukuinen Jaguar XJ Coupe (Two Door Saloon), ei toki laadultaan, mutta muotoilultaan.
Ajettavuus alustan osalta Alfa-Romeosta, jousitusmukavuus Sitikasta, istuimet siitä Vollesta, ohjaus Focuksesta, moottoriksi paremman tiedon puutteessa Mersun 400 CDI ja voimansiirroksi 7-vaihteinen tomaatti + 4matic. Koppa voisi olla vaikkapa 70-lukuinen Jaguar XJ Coupe (Two Door Saloon), ei toki laadultaan, mutta muotoilultaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tää on helppo:
Brabuksen V6 biturbo Roadster-Coupe tekniikanvaihdolla, OM606:lla siis. Vielä kun olisi a) rahaa maksaa aihiosta ~ 300k€ ja jostain löytyisi osaamista kuusipyttyisen asentamiseen apukuskin penkin tilalle.
Oon tästä joskus aiemminkin haaveillut. Olishan se 800kg ja 600hv hyvä yhdistelmä keskimoottorisessa kopperossa. Ei jäisi jalkoihin liikenteessä (tosin pito- ja luisto-ongelmia voisi olla)
Tuossa juuri tuli selville, että Roadster käyttäytyy slalom-kokeessa uskomattoman hyvin, yli 70km/h nopeuksia kellotettu kun keskiluokan autot taistelevat yli 60km/h saavuttaakseen. Kyseessä siis yksi ketterimmistä autoista koskaan (no okei, Pagani Zonda ja pari muuta voittaa vielä, mutta ne maksavatkin ~ 30 kertaa enemmän.)
Pannaan kaveriksi vielä LSD:n lambo-ovet että mahtuu ahtaissa parkeissa pois autosta...
Brabuksen V6 biturbo Roadster-Coupe tekniikanvaihdolla, OM606:lla siis. Vielä kun olisi a) rahaa maksaa aihiosta ~ 300k€ ja jostain löytyisi osaamista kuusipyttyisen asentamiseen apukuskin penkin tilalle.
Oon tästä joskus aiemminkin haaveillut. Olishan se 800kg ja 600hv hyvä yhdistelmä keskimoottorisessa kopperossa. Ei jäisi jalkoihin liikenteessä (tosin pito- ja luisto-ongelmia voisi olla)
Tuossa juuri tuli selville, että Roadster käyttäytyy slalom-kokeessa uskomattoman hyvin, yli 70km/h nopeuksia kellotettu kun keskiluokan autot taistelevat yli 60km/h saavuttaakseen. Kyseessä siis yksi ketterimmistä autoista koskaan (no okei, Pagani Zonda ja pari muuta voittaa vielä, mutta ne maksavatkin ~ 30 kertaa enemmän.)
Pannaan kaveriksi vielä LSD:n lambo-ovet että mahtuu ahtaissa parkeissa pois autosta...
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Ei tarvii koota, niitä myydään ihan valmispakkauksina: C140 CL 600.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Autoiluni on nykyään puuduttavan tasapaksua, kiitos MB:n, remonttia ei tahdo olla kuin noin kerran kuukauteen. Tästä vihtaantuneena rakennan vaihtoehtoisen unelma-autoni, vikoja saa olla, niihin on mielenterveysongelmainen mersu-harrastaja jo ennättänyt tottumaan. Nyt ratkaisevat harrastettavuus, epäkäytännöllisyys ja mauttomuus, eli kaikki mitä lahopäinen, keski-ikää lähestyvä impotentti prostata-potilas autoilulta kaipaa :
Kori:
-Katto Triumph Heraldista - sen saa tarvittaessa irti ilman rälläkkää.
-Etulokasuojat Toyota Camrysta - pelti-harrastaminen on kivaa!
-Takakaaret Opel Omegasta tai Kadetista - kts. yllä.
-Sähköt Vauxhall Vivasta - ei kaivanne selityksiä.
-Vaihteisto Morris Marinasta - entiset vaihdekepin juurineen irtoilusta aiheutuneet arvet alkavat jo menettää punaisen värinsä.
-Perä Morris Marinasta - vaihtaahan noita joutessaan vielä vaikka kuudennenkin.
-Maalipinta -kenties yllättäenkin- väyrysestä - sormiväreillä maalatut autot ovat lähivuosina tulossa takuulla muotiin, ajatellaanpa nyt vaikka koiranruoka-altaassa kompostoituvaa silakkalaatikkoa.
-Sisusta osin Ladasta, osin Austin Allegrosta, Allegrosta ei oteta muuta kuin ohjauspyörä.
-Lämmityslaite B-mallin Kadetista - eipähän happane eväät kauppareissulla.
-Alusta Plymouth Valiantista - letkeätä ja harrastettavuutta uhkuvaa.
-Moottori Taunuksesta - 1,6 ohc:n nokan ja keinujen vaihtamiseen ei kyllästy koskaan. Ja se jakohihnan vaihtoväli...
-Valot C-mersusta - Saab 99:n huomiovalot häikäisevät enemmän.
-Pakoputkisto kuplavolskista - viheltää voi ilman monen tonnin turbotustakin.
Kori:
-Katto Triumph Heraldista - sen saa tarvittaessa irti ilman rälläkkää.
-Etulokasuojat Toyota Camrysta - pelti-harrastaminen on kivaa!
-Takakaaret Opel Omegasta tai Kadetista - kts. yllä.
-Sähköt Vauxhall Vivasta - ei kaivanne selityksiä.
-Vaihteisto Morris Marinasta - entiset vaihdekepin juurineen irtoilusta aiheutuneet arvet alkavat jo menettää punaisen värinsä.
-Perä Morris Marinasta - vaihtaahan noita joutessaan vielä vaikka kuudennenkin.
-Maalipinta -kenties yllättäenkin- väyrysestä - sormiväreillä maalatut autot ovat lähivuosina tulossa takuulla muotiin, ajatellaanpa nyt vaikka koiranruoka-altaassa kompostoituvaa silakkalaatikkoa.
-Sisusta osin Ladasta, osin Austin Allegrosta, Allegrosta ei oteta muuta kuin ohjauspyörä.
-Lämmityslaite B-mallin Kadetista - eipähän happane eväät kauppareissulla.
-Alusta Plymouth Valiantista - letkeätä ja harrastettavuutta uhkuvaa.
-Moottori Taunuksesta - 1,6 ohc:n nokan ja keinujen vaihtamiseen ei kyllästy koskaan. Ja se jakohihnan vaihtoväli...
-Valot C-mersusta - Saab 99:n huomiovalot häikäisevät enemmän.
-Pakoputkisto kuplavolskista - viheltää voi ilman monen tonnin turbotustakin.
- mesewarrior
- Viestit: 97
- Liittynyt: 11.5.2006 10:52
Audi A8 ensi vuoden mallia ja isoimmalla bensakoneella mitä löytyy. Kohtaan lisävarusteet ruksataan että 'kaikki'. Ja laadultaan on sitten ihan jotain muuta kuin mikään tuotannossa oleva mese. Tämä on asia jonka tajuaa vasta sitten kun pääsee rinnakkain hiplaamaan näiden autojen käyttökytkimiä, mukitelineitä, luukkuja jne. sekä käsin tunnustelemaan valmistusmateriaaleja kuten muovilaatuja jne.
Unelma-autosta muodostuisi melkoinen kooste sekalaisten mallien ominaisuuksia. Ei kuitenkaan HVM:n unelma-auton kaltaista hall of famea...
Kori:
Virgil Exnerin muotoilema, yksityiskohdiltaan Mercedeksen 123-124 mallit suunnitelleiden tuotantoinsinöörien puhtaaksipiirtämä. Amerikkalaista suunnittelua olevalla tuotantolinjalla japanilaisten autotyöläisten kasaama ja viimeistelemä.
Sisusta:
Suomalaisesta nahasta suomalaiselle mitoitetut istuimet. Mersun perushallintalaitteet, katkaisijat ym hilppeet yhdistelmä MB/Toyota/VW Kupla. Lämmityslaitteen säätimet Volvo 240:stä ilman niitä joulukuusivaloja. Mittaristo 911 Porschesta. Seisontajarrupoljin MB:stä, vapautusmekanismi vm 1960 Oldsmobilesta.
Ajettavuus:
Alustageometria 60-80 luvun fullsize-amerikkalaisesta. W124 Mersun ohjaussimpukka astetta paria jenkkiläisemmällä tehostuksella. Pyöräntuennat kuitenkin toteutettu MB:n komponenteilla. Jousitus ja vaimennus etuveto Cadillacista kuitenkin MB:n vaimennussuhteilla.
Moottori:
Moparin slantsixin tavoin liikkuvilta osin mitoitettu valuraudasta valmistettu noin 4-6 litrainen rivikutonen. Takoteräksinen kampiakseli 7:llä runkolaakerilla. Polttoainelaitteet ja imu-pakosarjat MB:n suunnittelemat, tosin ilman yhtään sähköjohtoa. Sytytysjärjestelmä Wartburgista, kärjet korvattu induktioantureilla. Ahtimen ja välijäähdytetyksen ansiosta käyttökierrokset välillä 500-3500rpm.
Moottorin ulosanti mistä tahansa yli 7-litraisesta amerikkalaisesta V8-moottorista vuodelta 1970. Käyntiääni sekoitus Volvon B20:stä, moparin isolohkoa ja Cumminsia. Polttoainetalous OM60x:stä.
Voimansiirto:
GM Hydramatic-vaihteisto sovitettuna moottorin jatkeeksi. Kokonaan metallinen voimansiirtolinja ilman ainuttakaan joustavaa niveltä. Vetopyörästöksi Ford 9".
Tuossahan tuota nyt aluksi. Ei muuta kuin tuotantoon.
Kori:
Virgil Exnerin muotoilema, yksityiskohdiltaan Mercedeksen 123-124 mallit suunnitelleiden tuotantoinsinöörien puhtaaksipiirtämä. Amerikkalaista suunnittelua olevalla tuotantolinjalla japanilaisten autotyöläisten kasaama ja viimeistelemä.
Sisusta:
Suomalaisesta nahasta suomalaiselle mitoitetut istuimet. Mersun perushallintalaitteet, katkaisijat ym hilppeet yhdistelmä MB/Toyota/VW Kupla. Lämmityslaitteen säätimet Volvo 240:stä ilman niitä joulukuusivaloja. Mittaristo 911 Porschesta. Seisontajarrupoljin MB:stä, vapautusmekanismi vm 1960 Oldsmobilesta.
Ajettavuus:
Alustageometria 60-80 luvun fullsize-amerikkalaisesta. W124 Mersun ohjaussimpukka astetta paria jenkkiläisemmällä tehostuksella. Pyöräntuennat kuitenkin toteutettu MB:n komponenteilla. Jousitus ja vaimennus etuveto Cadillacista kuitenkin MB:n vaimennussuhteilla.
Moottori:
Moparin slantsixin tavoin liikkuvilta osin mitoitettu valuraudasta valmistettu noin 4-6 litrainen rivikutonen. Takoteräksinen kampiakseli 7:llä runkolaakerilla. Polttoainelaitteet ja imu-pakosarjat MB:n suunnittelemat, tosin ilman yhtään sähköjohtoa. Sytytysjärjestelmä Wartburgista, kärjet korvattu induktioantureilla. Ahtimen ja välijäähdytetyksen ansiosta käyttökierrokset välillä 500-3500rpm.
Moottorin ulosanti mistä tahansa yli 7-litraisesta amerikkalaisesta V8-moottorista vuodelta 1970. Käyntiääni sekoitus Volvon B20:stä, moparin isolohkoa ja Cumminsia. Polttoainetalous OM60x:stä.
Voimansiirto:
GM Hydramatic-vaihteisto sovitettuna moottorin jatkeeksi. Kokonaan metallinen voimansiirtolinja ilman ainuttakaan joustavaa niveltä. Vetopyörästöksi Ford 9".
Tuossahan tuota nyt aluksi. Ei muuta kuin tuotantoon.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ja heti kättelyssä otat siihen mustan värin,niin ei tarvitse heti alkaa maalarille aikaa varaamaan .®ÐÐ kirjoitti:varaosista?
nääh...en minä ite kehtaa rueta kokomaan autoo, ei oo aikaa
mutta kai sinne joku iiiso 200cdi mylly napattas konehuoneen puolelle ja korina vois toimia joku w204 tai w211 facelift...
ja sitten repullinen tai rekallinen...kumpi parempi?....tukivarsia yms. tarpeellisia kuluvia osia
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joulupukki. Haluisin tulevaksi jouluksi auton jossa on W126 SEL kori. Väri voisi olla vaikka musta. Moottoriksi voisi laittaa Dieselin, esim. volskin maailman taloudellisimman TDI 2,5 moottorin. Jakohihnan tilalle 200 Diiselin ketju. Valoiksi Uudemmasta ässästä Xenonit. Taakse Mondeon ledivalot kuitenkin säilyttäen alkuperäisen korin ulkonäön. Renkaiksi umpikumirenkaat. Lopuksi vielä toivoisin, että autossa ois vihreä wunderbaum joka ei tuoksuisi miltään eikä olisi millään muotoa näkyvissä.
ML 270 CDI -00
530D
Ei vaan bmw e39 kori sporttipenkeillä ja mersun 400cdi padalla tai bmw 535D padalla...
Vastaus oli lyhkäinen koska parempaa koria en ole tavannut kuin e39
Ei vaan bmw e39 kori sporttipenkeillä ja mersun 400cdi padalla tai bmw 535D padalla...
Vastaus oli lyhkäinen koska parempaa koria en ole tavannut kuin e39
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Auton runkona voisi toimia Mercedes-Benz CLS sen miellyttävän ulkonäön vuoksi. Moottoriksi valitsisin 2x320CDI pietsodieseliä rivissä yhdistettynä V12 koneeksi. Tehoa neliturboinen tajoasi varmaan noin 600+ hepoa ja 1100+ Nm vääntöä. Tuo vääntö siirtyisi esim. (7) vaihteisen vahvistetun manuaali laatikon kautta kaikille neljälle pyörälle. Auton aerodynamiikka hiottaisiin tuulitunnelissa kuntoon, että se pysyisi stabiilina niin norminopeudessa ja kovissakin vauhdeissa (350+km/h). Alustan ratkaisuissa voitaisiin käyttää hyviksi havaittuja ratkaisuja, auton korkeus tulisi olla säädettävissä, jotta sillä voisi pahoillakin teillä ajella. Renkaat olisivat erikoisvalmisteisia, auton ominaisuuksia vastaavia. Auton painopistettä pitäisi myös siirtää alemmaksi ja kokonaispainoa myös komposiittimateriaalien käytöllä. Jarruissa varmaankin amg:n tai brabuksen perus osat olisivat ok. Ajoa helpottavien, luistoneston, absien ja auton lsd-lukkojen tulisi olla kaikkien säädettäviä, vaikkapa puheella ohjaten. Autossa tulisi myös olla osd ja wlan riittävän tehokas (linux-perustainen)tietokone jolla esim. oman serverin kautta voisi kuunnella omaa musiikki kirjastoaan missä vain (mediaton). Autossa tulisi olla myös riittäviin äänenpaineisiin suunniteltu studiotasoinen äänentoistolaitteisto, jonkinlaiset laajakaistaelementit maksimaalisen stereokuvan hahmottamiseen... Tietokoneella hoidettaisiin myös tarvittava moottorin hienosäätö eri olosuhteisiin (tehon ja väännön optimointi). Hätätilanteessa ylenpalttista tehoa tms. tarvittaessa tietokoneelle voitaisiin ohjelmoida tarvittavia seikkoja. Penkit tehtäisiin mittojen mukaan istuviksi ja säädettäviksi eri ajo-olosuhteisiin sopiviksi. Ajo-asento tulisi olla myös varsin säädettävä ja kuskin penkkiä ja hallintalaitteita tulisi saada tarvittaessa siirrettyä lähemmäs auton keskilinjaa ja painopistettä.
Moottoriosaamiseen voisi osallistua vag:in ja bmw porukka myös, samoin voimansiirron komponenttien laatimiseen.
Edittiä.
Moottoriosaamiseen voisi osallistua vag:in ja bmw porukka myös, samoin voimansiirron komponenttien laatimiseen.
Edittiä.
Viimeksi muokannut Sami R, 29.11.2006 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Autojahan pitäisi toki olla kaksi. Toinen kesäksi, toinen talveksi.
Talviautoon kori UR-Quattrosta, voimansiirto UR-Quattrosta, kone vähän piristetystä UR-Quattrosta (400hp riittänee talviautoon), pakoputki huonekaluputkesta ja penkit vaikkapa Sparcolta. Kaaret ja nelipistevyöt toki. UR-Quattron voipi toki korvata vaikka Mitsu Evo3:lla, Escosworthilla, vanhakoppasella Imprezalla tai muulla semmoisella. Voimansiirto toki pitäisi päivittää vastaamaan koneen kiukkua.
Kesäauton reseptin olen kirjoitellut tänne ennenkin, mutta enpä löytänyt. No tehokas jenkki kunnon alustalla ja sisustalla. Kiitos.
Talviautoon kori UR-Quattrosta, voimansiirto UR-Quattrosta, kone vähän piristetystä UR-Quattrosta (400hp riittänee talviautoon), pakoputki huonekaluputkesta ja penkit vaikkapa Sparcolta. Kaaret ja nelipistevyöt toki. UR-Quattron voipi toki korvata vaikka Mitsu Evo3:lla, Escosworthilla, vanhakoppasella Imprezalla tai muulla semmoisella. Voimansiirto toki pitäisi päivittää vastaamaan koneen kiukkua.
Kesäauton reseptin olen kirjoitellut tänne ennenkin, mutta enpä löytänyt. No tehokas jenkki kunnon alustalla ja sisustalla. Kiitos.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret