Mistä autoista kokoaisit ihannekulkimesi?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Mistä autoista kokoaisit ihannekulkimesi?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt saa kirjoittaa Joulupukille :lol: Kun sitä parasta autoa ei liene vielä keksitty, niin mistä automerkeistä/malleista rakentelisit oman optimiautosi?
Olisiko kori ehkä Audista, moottori Bemarilta, istuimet Volvosta, voimansiirto Subarulta jne...
Vai olisiko ihannepeli aivan yhden tehtaan aikaansaannosta ja jopa yksi ainokainen malli ilman muualta lainattuja "paremmuuksia" :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Höh, tää on helppo.

W140 kaikilla herkuilla langina ja siihen OM606 ST-hilppeillä.
Pro HVM
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Heleppo. Koska kuplavolkkari on kuolematon niin tekniikka siitä ja autoista silmää ja persettä miellyttää eniten w126 joten siitä kori ja sisuskalut. Aikaansaannoksena mukava ja toimiva auto, ehkä hieman laiskanpuoleinen :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Nyt pisti "kaapo" pahan? :roll: Autossa pitää olla neliveto ( audi ) Moottori v12 ( ferrari) ja kori vois olla. (sunbeam 900 ) Siinäpä oiva ratkaisu! Koko perheen pimppi keskimoottorilla ja neliveto!
Pitkäaikainen haave saada sunbeam 900!
http://en.wikipedia.org/wiki/Hillman_Imp Linkki nuoremmille mikä on hillman/sunbeam.. :wink:
big jopo
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

W140 ässä farmarina, sillä uudella Mersun 6.3 moottorilla, 4-maticcina. :idea:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

heleppua ku heinän teko

-koppa Volvo v90
-kone no ST diesel tietenkin
-sisusta Lexus LS
-alusta bemarin uusimmasta m5:sta
-hinta jostain vanhasta fiat uunosta
-kestävyys vanhasta tojotasta
-varusteet myös Lexus LS luokkaa

kerppeles meinaa unohtua heinän teko ei se niin heleppua ollukkaan :lol:
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tarmo kirjoitti:W140 ässä farmarina, sillä uudella Mersun 6.3 moottorilla, 4-maticcina. :idea:
Tuon kun vielä saisi satasella ( eurolla ) ja ikuisella täystakuulla. 8)
Bensat voisi maksaa ite :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No hyvin yksinkertaista.Dodge Challenger HEMI moottorilla...

Jos pitäis koota erimerkeistä niin 440 HEMI koneena,ja koppa Hartgen tuunaama 3-sarjan BMW kori.On se hartgen konekkin todella räyhäkäs tuossa 3-sarjan kopassa.... :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

varaosista?
nääh...en minä ite kehtaa rueta kokomaan autoo, ei oo aikaa :roll:
mutta kai sinne joku iiiso 200cdi mylly napattas konehuoneen puolelle ja korina vois toimia joku w204 tai w211 facelift... 8)
ja sitten repullinen tai rekallinen...kumpi parempi?....tukivarsia yms. tarpeellisia kuluvia osia :D
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Täytynee itsekin laittaa jotain kommenttia asiaan.

Ajettavuus alustan osalta Alfa-Romeosta, jousitusmukavuus Sitikasta, istuimet siitä Vollesta, ohjaus Focuksesta, moottoriksi paremman tiedon puutteessa Mersun 400 CDI ja voimansiirroksi 7-vaihteinen tomaatti + 4matic. Koppa voisi olla vaikkapa 70-lukuinen Jaguar XJ Coupe (Two Door Saloon), ei toki laadultaan, mutta muotoilultaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Tää on helppo:

Brabuksen V6 biturbo Roadster-Coupe tekniikanvaihdolla, OM606:lla siis. Vielä kun olisi a) rahaa maksaa aihiosta ~ 300k€ ja jostain löytyisi osaamista kuusipyttyisen asentamiseen apukuskin penkin tilalle.

Oon tästä joskus aiemminkin haaveillut. Olishan se 800kg ja 600hv hyvä yhdistelmä keskimoottorisessa kopperossa. Ei jäisi jalkoihin liikenteessä (tosin pito- ja luisto-ongelmia voisi olla) :roll:

Tuossa juuri tuli selville, että Roadster käyttäytyy slalom-kokeessa uskomattoman hyvin, yli 70km/h nopeuksia kellotettu kun keskiluokan autot taistelevat yli 60km/h saavuttaakseen. Kyseessä siis yksi ketterimmistä autoista koskaan :shock: (no okei, Pagani Zonda ja pari muuta voittaa vielä, mutta ne maksavatkin ~ 30 kertaa enemmän.)

Pannaan kaveriksi vielä LSD:n lambo-ovet että mahtuu ahtaissa parkeissa pois autosta... 8)
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Johonkin tämän tyyliseen kyselyyn olen joskus vastannut mutta kokeillaas uudestaan;

Kori olkoon nyt vaikka W140
Sähkölaitteet 80-luvun japsista
moottori nissanin LD28
taka-akseli hiacesta


Ei sähkövikoja eikä puslaharmeja :wink: :roll:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

mersun ja bemarin mukavuudella ja laadulla kasattu auto jossa on 80-90 luvun japsin tekniikan varmuus...ja pystiksen pellit kunnon ruostesuojauksella 8)
BMW E31 V12
Avatar
Makemyday
Lingua-Guerrilla
Viestit: 532
Liittynyt: 27.10.2005 19:37

Viesti Kirjoittaja Makemyday »

Fiat 127 istutettu Ferrari 308 GTBi:n alustalle, bonuksena neliveto :shock:
"?"

--
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Jaa-a, joku ceen tai bmw:n 3:s-sarjan kokoluokan kulkine passaa mainiosti tämän hetkiseen käyttötarkoitukseen. Oikeastaan tuossa nykyisessä ei ole muuta vikaa, kuin liian pieni moottori. :D Eli se C55 amg mahtaisi olla aika näppärä laite. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:Höh, tää on helppo.

W140 kaikilla herkuilla langina ja siihen OM606 ST-hilppeillä.
Niinpä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ei tarvii koota, niitä myydään ihan valmispakkauksina: C140 CL 600. :P 8)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Autoiluni on nykyään puuduttavan tasapaksua, kiitos MB:n, remonttia ei tahdo olla kuin noin kerran kuukauteen. :( Tästä vihtaantuneena rakennan vaihtoehtoisen unelma-autoni, vikoja saa olla, niihin on mielenterveysongelmainen mersu-harrastaja jo ennättänyt tottumaan. Nyt ratkaisevat harrastettavuus, epäkäytännöllisyys ja mauttomuus, eli kaikki mitä lahopäinen, keski-ikää lähestyvä impotentti prostata-potilas autoilulta kaipaa :idea: :

Kori:

-Katto Triumph Heraldista - sen saa tarvittaessa irti ilman rälläkkää.

-Etulokasuojat Toyota Camrysta - pelti-harrastaminen on kivaa!

-Takakaaret Opel Omegasta tai Kadetista - kts. yllä.

-Sähköt Vauxhall Vivasta - ei kaivanne selityksiä.

-Vaihteisto Morris Marinasta - entiset vaihdekepin juurineen irtoilusta aiheutuneet arvet alkavat jo menettää punaisen värinsä.

-Perä Morris Marinasta - vaihtaahan noita joutessaan vielä vaikka kuudennenkin.

-Maalipinta -kenties yllättäenkin- väyrysestä - sormiväreillä maalatut autot ovat lähivuosina tulossa takuulla muotiin, ajatellaanpa nyt vaikka koiranruoka-altaassa kompostoituvaa silakkalaatikkoa.

-Sisusta osin Ladasta, osin Austin Allegrosta, Allegrosta ei oteta muuta kuin ohjauspyörä.

-Lämmityslaite B-mallin Kadetista - eipähän happane eväät kauppareissulla.

-Alusta Plymouth Valiantista - letkeätä ja harrastettavuutta uhkuvaa.

-Moottori Taunuksesta - 1,6 ohc:n nokan ja keinujen vaihtamiseen ei kyllästy koskaan. Ja se jakohihnan vaihtoväli...

-Valot C-mersusta - Saab 99:n huomiovalot häikäisevät enemmän.

-Pakoputkisto kuplavolskista - viheltää voi ilman monen tonnin turbotustakin.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tojjoota DX:n kori, Bugatti Veyronin moottori, 4-veto ja voimansiirto :lol: olis siinä muilla ihmettelemistä :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
mesewarrior
Viestit: 97
Liittynyt: 11.5.2006 10:52

Viesti Kirjoittaja mesewarrior »

Audi A8 ensi vuoden mallia ja isoimmalla bensakoneella mitä löytyy. Kohtaan lisävarusteet ruksataan että 'kaikki'. Ja laadultaan on sitten ihan jotain muuta kuin mikään tuotannossa oleva mese. Tämä on asia jonka tajuaa vasta sitten kun pääsee rinnakkain hiplaamaan näiden autojen käyttökytkimiä, mukitelineitä, luukkuja jne. sekä käsin tunnustelemaan valmistusmateriaaleja kuten muovilaatuja jne.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

auto

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No melkein edellisen toistoa.
Audi RS 6


Jamppa
Uula
Viestit: 276
Liittynyt: 31.10.2005 16:18

Viesti Kirjoittaja Uula »

Avolava-Lada :twisted:
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Onhan noita jo kasattu: Pullman-mersu, ei väliä mikä vuosimalli.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Unelma-autosta muodostuisi melkoinen kooste sekalaisten mallien ominaisuuksia. Ei kuitenkaan HVM:n unelma-auton kaltaista hall of famea... :eec:

Kori:

Virgil Exnerin muotoilema, yksityiskohdiltaan Mercedeksen 123-124 mallit suunnitelleiden tuotantoinsinöörien puhtaaksipiirtämä. Amerikkalaista suunnittelua olevalla tuotantolinjalla japanilaisten autotyöläisten kasaama ja viimeistelemä.

Sisusta:

Suomalaisesta nahasta suomalaiselle mitoitetut istuimet. Mersun perushallintalaitteet, katkaisijat ym hilppeet yhdistelmä MB/Toyota/VW Kupla. Lämmityslaitteen säätimet Volvo 240:stä ilman niitä joulukuusivaloja. Mittaristo 911 Porschesta. Seisontajarrupoljin MB:stä, vapautusmekanismi vm 1960 Oldsmobilesta.

Ajettavuus:

Alustageometria 60-80 luvun fullsize-amerikkalaisesta. W124 Mersun ohjaussimpukka astetta paria jenkkiläisemmällä tehostuksella. Pyöräntuennat kuitenkin toteutettu MB:n komponenteilla. Jousitus ja vaimennus etuveto Cadillacista kuitenkin MB:n vaimennussuhteilla.

Moottori:

Moparin slantsixin tavoin liikkuvilta osin mitoitettu valuraudasta valmistettu noin 4-6 litrainen rivikutonen. Takoteräksinen kampiakseli 7:llä runkolaakerilla. Polttoainelaitteet ja imu-pakosarjat MB:n suunnittelemat, tosin ilman yhtään sähköjohtoa. Sytytysjärjestelmä Wartburgista, kärjet korvattu induktioantureilla. Ahtimen ja välijäähdytetyksen ansiosta käyttökierrokset välillä 500-3500rpm.

Moottorin ulosanti mistä tahansa yli 7-litraisesta amerikkalaisesta V8-moottorista vuodelta 1970. 8) Käyntiääni sekoitus Volvon B20:stä, moparin isolohkoa ja Cumminsia. Polttoainetalous OM60x:stä.

Voimansiirto:

GM Hydramatic-vaihteisto sovitettuna moottorin jatkeeksi. Kokonaan metallinen voimansiirtolinja ilman ainuttakaan joustavaa niveltä. Vetopyörästöksi Ford 9".

Tuossahan tuota nyt aluksi. Ei muuta kuin tuotantoon. :contract:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4391
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

®ÐÐ kirjoitti:varaosista?
nääh...en minä ite kehtaa rueta kokomaan autoo, ei oo aikaa :roll:
mutta kai sinne joku iiiso 200cdi mylly napattas konehuoneen puolelle ja korina vois toimia joku w204 tai w211 facelift... 8)
ja sitten repullinen tai rekallinen...kumpi parempi?....tukivarsia yms. tarpeellisia kuluvia osia :D
Ja heti kättelyssä otat siihen mustan värin,niin ei tarvitse heti alkaa maalarille aikaa varaamaan :wink: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Joulupukki. Haluisin tulevaksi jouluksi auton jossa on W126 SEL kori. Väri voisi olla vaikka musta. Moottoriksi voisi laittaa Dieselin, esim. volskin maailman taloudellisimman TDI 2,5 moottorin. Jakohihnan tilalle 200 Diiselin ketju. :roll: Valoiksi Uudemmasta ässästä Xenonit. Taakse Mondeon ledivalot kuitenkin säilyttäen alkuperäisen korin ulkonäön. Renkaiksi umpikumirenkaat. Lopuksi vielä toivoisin, että autossa ois vihreä wunderbaum joka ei tuoksuisi miltään eikä olisi millään muotoa näkyvissä. :wink:
ML 270 CDI -00
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

530D :idea: :oops: :D

Ei vaan bmw e39 kori sporttipenkeillä ja mersun 400cdi padalla tai bmw 535D padalla...
Vastaus oli lyhkäinen koska parempaa koria en ole tavannut kuin e39 :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Auton runkona voisi toimia Mercedes-Benz CLS sen miellyttävän ulkonäön vuoksi. Moottoriksi valitsisin 2x320CDI pietsodieseliä rivissä yhdistettynä V12 koneeksi. Tehoa neliturboinen tajoasi varmaan noin 600+ hepoa ja 1100+ Nm vääntöä. Tuo vääntö siirtyisi esim. (7) vaihteisen vahvistetun manuaali laatikon kautta kaikille neljälle pyörälle. Auton aerodynamiikka hiottaisiin tuulitunnelissa kuntoon, että se pysyisi stabiilina niin norminopeudessa ja kovissakin vauhdeissa (350+km/h). Alustan ratkaisuissa voitaisiin käyttää hyviksi havaittuja ratkaisuja, auton korkeus tulisi olla säädettävissä, jotta sillä voisi pahoillakin teillä ajella. Renkaat olisivat erikoisvalmisteisia, auton ominaisuuksia vastaavia. Auton painopistettä pitäisi myös siirtää alemmaksi ja kokonaispainoa myös komposiittimateriaalien käytöllä. Jarruissa varmaankin amg:n tai brabuksen perus osat olisivat ok. Ajoa helpottavien, luistoneston, absien ja auton lsd-lukkojen tulisi olla kaikkien säädettäviä, vaikkapa puheella ohjaten. Autossa tulisi myös olla osd ja wlan riittävän tehokas (linux-perustainen)tietokone jolla esim. oman serverin kautta voisi kuunnella omaa musiikki kirjastoaan missä vain (mediaton). Autossa tulisi olla myös riittäviin äänenpaineisiin suunniteltu studiotasoinen äänentoistolaitteisto, jonkinlaiset laajakaistaelementit maksimaalisen stereokuvan hahmottamiseen... Tietokoneella hoidettaisiin myös tarvittava moottorin hienosäätö eri olosuhteisiin (tehon ja väännön optimointi). Hätätilanteessa ylenpalttista tehoa tms. tarvittaessa tietokoneelle voitaisiin ohjelmoida tarvittavia seikkoja. Penkit tehtäisiin mittojen mukaan istuviksi ja säädettäviksi eri ajo-olosuhteisiin sopiviksi. Ajo-asento tulisi olla myös varsin säädettävä ja kuskin penkkiä ja hallintalaitteita tulisi saada tarvittaessa siirrettyä lähemmäs auton keskilinjaa ja painopistettä.
Moottoriosaamiseen voisi osallistua vag:in ja bmw porukka myös, samoin voimansiirron komponenttien laatimiseen.

Edittiä.
Viimeksi muokannut Sami R, 29.11.2006 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nyt on paha....... hmmm, no, eipä tuota tarvii lähteä kasailemaan, tuossa pihallahan tuo on parkissa. S 202 220 CDI..... :oops: :shock: :D :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Autojahan pitäisi toki olla kaksi. Toinen kesäksi, toinen talveksi.

Talviautoon kori UR-Quattrosta, voimansiirto UR-Quattrosta, kone vähän piristetystä UR-Quattrosta (400hp riittänee talviautoon), pakoputki huonekaluputkesta ja penkit vaikkapa Sparcolta. Kaaret ja nelipistevyöt toki. UR-Quattron voipi toki korvata vaikka Mitsu Evo3:lla, Escosworthilla, vanhakoppasella Imprezalla tai muulla semmoisella. Voimansiirto toki pitäisi päivittää vastaamaan koneen kiukkua.

Kesäauton reseptin olen kirjoitellut tänne ennenkin, mutta enpä löytänyt. No tehokas jenkki kunnon alustalla ja sisustalla. Kiitos.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”