Tuulilasin irroitus
Tuulilasin irroitus
millä olisi paras leikata tuulilasi irti ehjänä?? kokemuksia??
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Noissa tenavatähdissä lasi on kiinni semmosella butylinauhalla joka on semmosta venyvää räkää poislukien viimeiset vuosimallit.siinä tahmassa ei lanka oikein kulje ja jos kulkee niin se tahma tarttuu samantien langan perästä takaisin kiinni,eli jos langalla sahaa kannattaa samalla pikkuisen työnnättää lasia ulospäin HUOMIO pikkasen vaan just senverran ettei lasi tartu takaisin kiinni Jos lasissa on pienikin rikama se ei välttämättä kestä minkäänlaista vääntöä .Noissa uusimmissa autoissa lasi on kiinni normaalilla liimalla joka on ehkä helpompi irroittaa ejänä Mut eihän tuo lasi näihin vehkeisiin mansikoita maksa vaikka hajoiskin ja olispahan kirkkaat maisemat
vähänaikaa ajella
vähänaikaa ajella
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Muistanko oikein, että jossain mallissa jossa sillä venyvällä massalla on lasi kiinni, niin siinä massassa on valmiina sellainen lanka jonka molemmat päät voi kytkeä vaikka akun napoihin. Lanka lämpenee ja lasin voi nostaa irti. Tämä _vain_ aluperäisessä kiinnityksessä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Joo kyllä niissä alkujaan on se lanka ja langan päät löytyy muistaakseni akun puolen alanurkasta,olen kerran koittanut tökätä piuhat akulle lämpeshän se joo mut lasi kun työnnettiin irti tuloksena oli todella piiiiitkälle venyvä nauha joka sotki jokapaikan sotkua sitten siivottiin pitkäänGenerig kirjoitti:Muistanko oikein, että jossain mallissa jossa sillä venyvällä massalla on lasi kiinni, niin siinä massassa on valmiina sellainen lanka jonka molemmat päät voi kytkeä vaikka akun napoihin. Lanka lämpenee ja lasin voi nostaa irti. Tämä _vain_ aluperäisessä kiinnityksessä.
saattaa olla et lakun paistoaika ei ihan osunut nappiin sittemmin onkin ollut perinteiset irroitus menetelmät käytössä.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
ite toimin W124:sen lasin kanssa (oletan että samanlainen kiinnitys kun W201..) hain tuulilasi liikkeestä sellasen paineilmakäyttösen leikkurin, ja lasin alaosaan mulle tarjottiin sitä lankaa, sillä se kone ei mahtunut sinne lasin ja kojelaudan väliin.
ehjänä valmiiks rikkinäistä lasia ei pois saanu
Kun lasi oli irrotettu, niin terävällä taltalla ja 20oz vasaralla sain loput liimat pois pelliltä, jonka jälkeen rälläkällä teräsharja laikalla putsaus, ja sinkkimaalit niskaan
Sen jälkeen soitto lasifirmaan, johon uusi lasi olikin jo saapunut.. Tulivat kotiin asentaan lasin, Mustasta purkista sikaflexiä näyttivät liimaks pistävän..
ehjänä valmiiks rikkinäistä lasia ei pois saanu
Kun lasi oli irrotettu, niin terävällä taltalla ja 20oz vasaralla sain loput liimat pois pelliltä, jonka jälkeen rälläkällä teräsharja laikalla putsaus, ja sinkkimaalit niskaan
Sen jälkeen soitto lasifirmaan, johon uusi lasi olikin jo saapunut.. Tulivat kotiin asentaan lasin, Mustasta purkista sikaflexiä näyttivät liimaks pistävän..
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
W204 220cdi '07
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
- tanarimies
- Viestit: 84
- Liittynyt: 27.12.2006 1:01
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
tanarimies kirjoitti:Ei muuten sitten ole samaa evästä kuin se tavallinen rautakaupasta saatava sikafleksiMasaMbW124 kirjoitti:Tulivat kotiin asentaan lasin, Mustasta purkista sikaflexiä näyttivät liimaks pistävän..
Jep ei pidä sotkea siihen yleis sikaan joka sopii melkein mihin vaan
Sikalla on SikaTack-Drive ja SikaTack-Move jotka ainakin on tarkoitettu tuulilasien liimaukseen