Tuulilasin irroitus

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
henri84
Viestit: 27
Liittynyt: 10.10.2006 20:19
Paikkakunta: Kempele

Tuulilasin irroitus

Viesti Kirjoittaja henri84 »

millä olisi paras leikata tuulilasi irti ehjänä?? kokemuksia??
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

sillä lankapelillä millä ne sahaa lasiliikkeessäkin?? :roll:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Noissa tenavatähdissä lasi on kiinni semmosella butylinauhalla joka on semmosta venyvää räkää poislukien viimeiset vuosimallit.siinä tahmassa ei lanka oikein kulje ja jos kulkee niin se tahma tarttuu samantien langan perästä takaisin kiinni,eli jos langalla sahaa kannattaa samalla pikkuisen työnnättää lasia ulospäin HUOMIO pikkasen vaan just senverran ettei lasi tartu takaisin kiinni :!: Jos lasissa on pienikin rikama se ei välttämättä kestä minkäänlaista vääntöä .Noissa uusimmissa autoissa lasi on kiinni normaalilla liimalla joka on ehkä helpompi irroittaa ejänä :roll: Mut eihän tuo lasi näihin vehkeisiin mansikoita maksa vaikka hajoiskin ja olispahan kirkkaat maisemat
vähänaikaa ajella :boing_boing:
henri84
Viestit: 27
Liittynyt: 10.10.2006 20:19
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja henri84 »

meinasin kokeilla lämmittää liimaa vähän ja leikata mattopuukolla lasin irti, kun yleensä se lanka osaa mennä siihen lasiin ja särkee sen (kokemusta on).
henri84
Viestit: 27
Liittynyt: 10.10.2006 20:19
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja henri84 »

lasi leikattiin 0,8mm hitsaus langalla irti. pysyi ehjänä.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Olikos se kiinni butylillä vai oikealla liimalla?
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Muistanko oikein, että jossain mallissa jossa sillä venyvällä massalla on lasi kiinni, niin siinä massassa on valmiina sellainen lanka jonka molemmat päät voi kytkeä vaikka akun napoihin. Lanka lämpenee ja lasin voi nostaa irti. Tämä _vain_ aluperäisessä kiinnityksessä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
henri84
Viestit: 27
Liittynyt: 10.10.2006 20:19
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja henri84 »

jotain nauhaa se oli tarttui kiinni takasi jos leikkasi liian nopeasti.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Generig kirjoitti:Muistanko oikein, että jossain mallissa jossa sillä venyvällä massalla on lasi kiinni, niin siinä massassa on valmiina sellainen lanka jonka molemmat päät voi kytkeä vaikka akun napoihin. Lanka lämpenee ja lasin voi nostaa irti. Tämä _vain_ aluperäisessä kiinnityksessä.
Joo kyllä niissä alkujaan on se lanka ja langan päät löytyy muistaakseni akun puolen alanurkasta,olen kerran koittanut tökätä piuhat akulle :D lämpeshän se joo mut lasi kun työnnettiin irti tuloksena oli todella piiiiitkälle venyvä nauha joka sotki jokapaikan :whistle: sotkua sitten siivottiin pitkään :cry:
saattaa olla et lakun paistoaika ei ihan osunut nappiin :? sittemmin onkin ollut perinteiset irroitus menetelmät käytössä.
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

ite toimin W124:sen lasin kanssa (oletan että samanlainen kiinnitys kun W201..) hain tuulilasi liikkeestä sellasen paineilmakäyttösen leikkurin, ja lasin alaosaan mulle tarjottiin sitä lankaa, sillä se kone ei mahtunut sinne lasin ja kojelaudan väliin.

ehjänä valmiiks rikkinäistä lasia ei pois saanu :shock:

Kun lasi oli irrotettu, niin terävällä taltalla ja 20oz vasaralla sain loput liimat pois pelliltä, jonka jälkeen rälläkällä teräsharja laikalla putsaus, ja sinkkimaalit niskaan :shock:

Sen jälkeen soitto lasifirmaan, johon uusi lasi olikin jo saapunut.. Tulivat kotiin asentaan lasin, Mustasta purkista sikaflexiä näyttivät liimaks pistävän..
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Ei ole samalla pelillä kiinni 201sen ja 124sen lasit alkujaan,paitsi 201sen ihan viimeisimmissä autoissa lasi on ollut kovalla liimalla kiinni :!:
Avatar
tanarimies
Viestit: 84
Liittynyt: 27.12.2006 1:01
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja tanarimies »

MasaMbW124 kirjoitti:Tulivat kotiin asentaan lasin, Mustasta purkista sikaflexiä näyttivät liimaks pistävän..
Ei muuten sitten ole samaa evästä kuin se tavallinen rautakaupasta saatava sikafleksi :!:
Epätodennäköisyydellänsäkään :ttu:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Oma liimansa. Esim Dinitrol 500, polyuretaaniliima.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

tanarimies kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:Tulivat kotiin asentaan lasin, Mustasta purkista sikaflexiä näyttivät liimaks pistävän..
Ei muuten sitten ole samaa evästä kuin se tavallinen rautakaupasta saatava sikafleksi :!:

Jep ei pidä sotkea siihen yleis sikaan joka sopii melkein mihin vaan :roll:
Sikalla on SikaTack-Drive ja SikaTack-Move jotka ainakin on tarkoitettu tuulilasien liimaukseen :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”