styling ajovalot

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

styling ajovalot

Viesti Kirjoittaja Hannu »

onko kukaan kokeillu näitä ajovaloja minkälaiset ne on. nuo näyttäis hyvältä xenon käyttöön
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Joskus kokeilin Photoshopilla miltä näyttäis.
Kuva
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
JUKE65
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2006 1:31
Paikkakunta: OULUN SEUTU

Viesti Kirjoittaja JUKE65 »

Kummalliselta näyttää... vaikka haluaiskin xenoneita käyttää... :happy:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ihan kohtuuhintaiset umpiot sille joka haluaa W123-lookin satakaksnelkkuun. :hang:
wiimax.fi
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tai väyrys-luukkia... kun on tuolleen soikeat noi umpiot. Totaalisen järkyytävät yhtä kaikki. :shock:
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

nuohan näyttäis aikasta paljonki väykyltä jos maalais nuot kromit korinväriin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Makuasioistahan ei voi kuin kiistellä 8) ,mutta on nuo kyllä hirveän näköiset 8) Tuossa olisi samaan tyyliin http://belmez.net/1/3.jpg
Avatar
Manu300cea24
Viestit: 30
Liittynyt: 23.3.2006 8:51
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

AM kirjoitti:Makuasioistahan ei voi kuin kiistellä 8) ,mutta on nuo kyllä hirveän näköiset 8) Tuossa olisi samaan tyyliin http://belmez.net/1/3.jpg
He he tuota naurettiin jo Mersufoorumilla! :lol: :lol:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:eec: Hyvännäköiset.....ei kai?
mää en kyllä laittas :no: originaalit=paljon paremmat
BMW E31 V12
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

stanger kirjoitti::eec: Hyvännäköiset.....ei kai?
mää en kyllä laittas :no: originaalit=paljon paremmat
ulkonäön lisäksi nuissa voi olla valokuvioki päin persettä... originaalit on yleensä parhaimmat mitä autoon saa
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Manu300cea24 kirjoitti:
AM kirjoitti:Makuasioistahan ei voi kuin kiistellä 8) ,mutta on nuo kyllä hirveän näköiset 8) Tuossa olisi samaan tyyliin http://belmez.net/1/3.jpg
He he tuota naurettiin jo Mersufoorumilla! :lol: :lol:
Mutta näppärä lampunpyyhkijä :roll: Ei tarvi kuin sähkömoottorin pyörittämään pyyhkijää eikä mitään ylimääräisiä mekanismeja edestakaiseen liikkeeseen :lol:
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Miten nämä kävis rensuun?
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Da`Outolapsi kirjoitti:Miten nämä kävis rensuun?
No sitä en osaa mennä näkemättä sanomaan, mutta ainakin B-koppaseen Mantaan nuo kävis kun nenä p*rsiiseen. :idea:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kyllä on kauhea näky, mutta makuasioista ei voi kiistellä,

Jos haluat kunnon valot, niin unohda xenonit. Niissä
himmenee aika nopeasti tuo valoteho eli 50 000 kilometrillä
on jo paras teho mennyt ja uudet saa laittaa noin 150 000
kohdalla. Lisäksi valon raja on terävä, mikä ei ole hyvä
asia. Itsellä oli Bemarissa xenonit ja ostin uudet polttimotkin,
mutta ei ne oikein vakuuttaneet. Kyllä hyvä halogeeni on parempi.

Hyvän halogeenin saa 124:en, kun ohittaa valokytkimen releellä
ja laittaa sumuvalojen paikalle lisäpitkät.

Lähivalot saavat virran niin, että sähkö tosiaan kiertää
valokatkaisijan kautta, Tähän jää hiukan jännitettä. Jos
valokatkaisijaa käyttää releen ohjaukseen, jännite nousee
ja valo kirkastuu. Kaikki toimii, kuten alkuperäisessä eli
rikkinäisen polttimon merkkivalokin toimii, kun johdot
vetää sopivasti.

Sumuvaloilla ei tee mitään eikä niitä saa laillisesti
käyttääkään oikeastaan koskaan, joten niiden paikalle
voi laittaa lisäpitkän. Kunnon johdoilla ja releillä valoa
lähtee aika mukavasti. Muutostyö on valitettavasti kallis.

Vielä jos autossa on kunnon pyyhinpesurit ja
heijastimet ja poltimot vaihdetaan uusiin, niin alkaa
valot loistaa, Itse olen harkinnut tällaista savottaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jarkko N kirjoittaa asiaa :roll: paitsi tästä
Jos haluat kunnon valot, niin unohda xenonit. ... Kyllä hyvä halogeeni on parempi.
olen perusteellisesti eri mieltä. :shock:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jaa, ehkä niitä xenonejakin on erilaisia. Epäilen vaan, että
satsaamalla halogeenien parantamiseen lopputulos
olisi parempi kuin satsaamalla jälkiasennusxenoneihin.
124:en nimittäin saa tehtyä todella hyvät valot em. keinoilla.
Kaikissa autoissa tilanne ei ole sama.

Xenoneissa valo on kirkas, mutta tietysti laki rajoittaa
kokonaismäärän. Valon raja on hyvin tarkka, minkä takia
valoikeilan ulkopuolelta ei näe oikein mitään.

Tämmöinen on siis oma kokemus yksien xenonien kohdalta.
Ei kannata hirveästi haikailla niiden perään, kun kunnon
valot saa muutenkin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kylläkyllä.

Itsehän laitoin 124:än lähivaloihin xenonit ja mielestäni valotehoa ei voi verrata halogeeneihin, eroa on melkein kuin yöllä ja päivällä xenonien eduksi.
Tulevana syksynä on tarkoitus laittaa myös kaukovalot xenoneilla, mietinnässä on joko hyvät apukaukovalot tai sitten omiin umpioihin kaukovalolasit joka olisi tyylikkäämpi ratkaisu mutta myös huomattavasti kalliimpi. :(
wiimax.fi
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Olen kahteen farkkuun jo virittänyt releiden ja sulakkeiden kautta suoran jännitteen etuvaloille. Sumarit siirtyi puskurin alle toimien orkkis kytkimellä ja alkuperäisistä tuli apupitkät. Ainut huono puoli tässä oli, että pimeällä tahtoo liikennemerkit loistaa silmiin salamavalojen lailla. Valojen suuntaus on kunnossa, joten siitä se ei johdu. Valoa tulee vaan niin, että näkee.

Muutoskustannuksetkaan eivät ole ylitsepääsemättömiä. Uusi lasi, joka on tarkoitettu apupitkälle ja vanhan sumarin heijastimen edestä lusikka pois. Varovaisuutta, ettei osu peilipintaan ja tule vaurioita. Peili on saman muotoinen molemmissa tapauksissa. Muutama rele, sulakeboksi ja johtoa, sekä liittimiä.

Ensimmäinen vaihto oli tietysti alliimpi, kun vaihdoin kaikki peilit uusiin. Olivat kyllä muutenkin jo harmaantuneet. Toisessa oppi meni perille ja tarkastin peilit ja tilasin vain lasit.

Merkkivalo toimii tämän jälkeen vaikka merkkinä valojen päällä olosta. Rikkinäisten polttimoiden varoitusvalona se toimii kuten ennenkin, kunhan laittaa ensin vain parkit päälle ja odottaa hetken. Jos valo ei syty, niin etuvaloja lukuunottamatta kaikki muut on kunnossa. Jarrukin, jos sitä muistaa painaa.
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Mistä näitä kaukovalolaseja voi tilata? Veholtako? paljonko kustantaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Valoa tulee vaan niin, että näkee.
Saahan sillä jonkinlaiset valot.
Puolivalot eivät ole mitenkään hääppöiset.
Muutoskustannuksetkaan eivät ole ylitsepääsemättömiä. Uusi lasi, joka on tarkoitettu apupitkälle...
Lasit maksavat turhan paljon, parin hinnalla saa kahdet laadukkaat isot apukaukovalot :(
Ulkonäöllisesti "lasimuutos" on ehdottomasti paras ratkaisu.
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Valosatsi on itselläni Hellan valmistama ja periaatteessa niitä saa tilaamalla jokaiseen asian tuntevaan varaosaliikkeeseen. Merteilistä hain viimeksi ja oli hyllyssä. Vuosi oli silloin 1998.

Puolivalot on ongelma, kun niitä ei nykyautoihin voi luximäärän (valoteho) ylittymisen vuoksi laittaa. Sumuvalot taas saa olla, mutta niiden käyttö on käytännössä kielletty muuten, kuin sumulla. Joten niistäkään ei ole apua.

Kannattaa kuitenkin ensin tarkastaa peilipintojen kunto. Se vaikuttaa halogeeneissa eniten valotehoon. Jos vähänkin havaittavissa harmaantumista, eli likaa, niin vaihtoon vaan. Vanhojen puhdistus kokeilu tuotti huonomman tuloksen puhdistamattomaan verrattuna. Ja koska lasit ovat kuitenkin pientä kiveniskemää täynnä vuosien ajelun jäljiltä, niin en näkisi huonoksi vaihtaa nitäkin muutaman vuoden välein. Tämä ainakin pääkaupunkiseudulla ajaen tuntuu tarpeelliselta.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kyllä puolivaloista tulee erinomaiset, kun kytkee sähköt releen
kautta ja uusii lasit, heijastimet ja polttimot. Aito lasi myös pysyy
kirkkaana eikä himmenny kuin muovi. Pyyhinpesurit takaavat,
että valotehoa on muulloinkin kuin poutasäällä vastapestyssä autossa.

Releen kautta kytkeminen vaikuttaa oleellisesti valotehoon.
Jos johtoihin jää voltti, teho putoaa 16%.

Ksenon-valo hyytyy niin, että jo 50.000 km.n jälkeen valoteho
on pudonnut rankasti. Hyytyy halogeenikin, mutta vaihto on halvempi.
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Merteilin sivuilla merteil.fi oli lasien hinnat 35-58, riippuen onko orkkis, vai tarvike. Listassa ei olut kaukovalomallia, mutta soitto auttaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä puolivaloista tulee erinomaiset, kun kytkee sähköt releen
kautta ja uusii lasit, heijastimet ja polttimot.
Tiedossa on millaiset niistä tulee, moinen homma oli tehty omaan 124:ääni juuri ennen kun auton ostin. 8)
Radikaalisti paremmat kuin ilman releitä ja himmeillä laseilla / heijastimilla. :idea:

Ei tosin tähän nykyiseen vaan 300D -88 joka oli minulla muutama vuosi sitten.
Apukaukovalolasit oli myös, niiden lisäksi Bosch Rallye 225 + 100W polttimot niin kaukovalot oli hyvät.

Paitsi jos laittaa puolivaloihin xenonit, sitten hyvätkään halogeenikaukovalot eivät ole mistään kotoisin. 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Merteilissä on ollut laseja tarjolla viimeksi vuonna 2004 jolloin ne maksoivat 120 euroa kappaleelta.

Toimittaneeko KL-varaosat vielä, en tiedä...
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Lähimmässä Hessumobiilissa on hellan katalogi. He kertovat kyllä mitä löytyy ja mihin hintaan. Omani maksoivat luokkaa 500 mummoo, joten 120 eemelillä pitäis saada molemmat. Tämä ei ole faktaa, vaan vahva oletus.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

KL-ssä näkyy olevan umpion hinta 215€/kpl, pelkkää lasia ei hinnastossa näy :roll:
Muistaakseni lasit, ainakin joskus oli luokkaa 110€/kpl
Motonetissa lasit oli karvan alle 100€/kpl, saatavuudesta ei havaintoa :nocando:

Luulis noita kyllä saavan minkä vaan hellaa myyvän kaupan kautta.
500E:n kohdalta ainakin vois löytyä luetteloista.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
vhkala
Viestit: 154
Liittynyt: 28.1.2006 22:23
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Vai on halogeenit xenonia paremmat ??
Olen kyllä hiukan toista mieltä 8)
XENON Tulkoon valkeus
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

vhkala kirjoitti:Vai on halogeenit xenonia paremmat ??
Olen kyllä hiukan toista mieltä 8)
Putoaahan niissä valoteho, mutta tuskin ihan 50tkm menee halogeenia huonommaksi :lol:
Xenoneilla mennään 8)
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Perustelemattomilla mielipiteillä on käyttöä vain makuasioissa.

Tässä ei ole vastakkain kaasuvalo ja halogeeni yleensä, vaan 124:n
halogeeni ja tarvikekaasuvalo. 124:en saa tehtyä halogeenivalot
parhaasta päästä. Halpa (kiinalainen) tarvikeksenon tuskin on
luokkansa paras.

124:n halogeeniajovaloissa on isot heijastimet, pyyhinpesurit ja
lasinen etuosa. Kun näihin yhdistetään korkea jännite polttimolla,
saadaan erinomaiset valot, jotka eivät himmene nopeasti ajan
myötä polttimoiden kulumisen takia, lasin naarmuuntumisen vuoksi
tai hetkessä kuran takia.

Esim. omassa BMW:ssa ksenon-ajovalot menettivät ison osan
tehosta muovin naarmuuntumisen takia. Uusissa valoissa
tämä ei ole muuten ongelma, paitsi jos se estää käyttämästä
pyyhinpesureita.

Kaasuvalo himmenee 15-25% vuodessa. TM 19/2004 mittasi käytettyjä
kaasuvaloja ja 35 tkm vähensi 20% ja 135 tkm 70% valoista. Kun
hyvä halogeeni tuottaa valovirtaa 2100 lumenia ja huono kaasuvalo 2800
lumenia eli 25% enemmän, etu menetetään nopeasti. Halogeeni
himmenee hitaasti ja se on halpa vaihtaa uuteen.

Kun vaihdetaan tarvikekeksenon, joudutaan vaihtamaan koko valaisin
E-hyväksynnän takia. Jos läpinäkyvä osa ei ole lasia, se ei kestä
naarmuuntumatta pyyhinpesuria. Pyyhinpesuri on ylivoimainen
verrattuna painepesuriin ja lasin likaisuuden vaikutus valovirtaan on
suuri. Tiesuolaa ja kuraa ei ole niin paljon automaailman keskuksissa
kuin Suomessa .

Enemmän valoa ei tarkoita aina enemmän näkyvyyttä. Jos valoa on
lähellä paljon, silmät sopeutuvat siihen tasoon ja kyky nähdä kauas
vähempään valoon pienenee. Kaasuvalojen ja sumuvalojen kanssa voi
käydä juuri näin, lähellä oleva kirkas valo estää näkemästä kunnolla
kauemmas. Kaasuvalon valokeila on todella tarkkarajainen ja sen
ulkopuolelle ei näe kovin hyvin.

Kunnon kaasuvaloilla varmasti pääsee hyvään tulokseen, mutta
kaikki ksenonvalot eivät automaattisesti ole parempia kuin kaikki
halogeenit. Uusi ksenon tuottaa enemmän valovirtaa kuin uusi
halogeeni, mutta se ei määrää kaikkea, mitä valoihin liittyy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”