Takapalkin keskihelat

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
miso
Viestit: 33
Liittynyt: 03.10.2005 14:41
Paikkakunta: kemi

Takapalkin keskihelat

Viesti Kirjoittaja miso »

Minkälainen homma on tuo takapalkin keskihelojen vaihto?
Tarvitaanko erikoistyökaluja kannattaako yleensä kotikonstein yrittää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takapalkin keskihelat ? :shock:

Mitä tarkoitat ?
wiimax.fi
miso
Viestit: 33
Liittynyt: 03.10.2005 14:41
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja miso »

Ne helat joilla prämurikka on takaosastaan kiinni takapalkissa.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vasara ja tamppi :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
miso
Viestit: 33
Liittynyt: 03.10.2005 14:41
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja miso »

Tarviiko perämurikkaa irrottaa?

Meneekö uudet paikalleen ilman palkin lämmitystä ja helan pakastamista.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Perämurikka pitää käyttää irti, tai vähintään kardaanin takapää. Josko joustaisi tarpeeksi eteenpäin.. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uusia heloja paikalleen laitettaessa pitää olla varovainen; helan ulkokehä on aika pehmeää metallia.

Kaikenkaikkiaan hela on ikävä irrotettava ja paikalleen laitettava.
wiimax.fi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minä en käyttänyt perämurikkaa irti. Tuhosin ne helat paikalleen ja kiskoin pihdeillä irti. Tuossa hommassa onkin hyvälle rautasahalle tampille käyttöä. Vielä pitäisi joku T. Halme olla vasaran varressa. Otti nimittäin voimille.

Uudet olisi hyvä pistää paikalleen jollain puristimella. Ovat aika pehmeää ainetta ja toisaalta reikä aika tiukka. Parissa tunnissa taisin aikanaan ne helat kaverin kanssa vaihtaa. Onnistuminenkin oli luokka 95%, vaikka teinkin homman vähän vasemmalla kädellä. Toista helaa en saanut menemään ihan pohjaan. Empä käyttänyt lekaa parempaa puristintakaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
kuujalka
Viestit: 569
Liittynyt: 30.9.2005 11:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja kuujalka »

itse paineilmataltaltalla pistin entiset puslat atomeiksi jotta sain ne pois..

uusia saakin sitten lekalla hakata ja sittenkään ne eivät mene perille.. siis jos takaapäin ne aiot ilman perän irroitusta asentaa.. itse kehittelin lattaraudasta , kierretangosta ja muttereista puristimen millä vedin uudet puslat paikoilleen. kannattaa muuten käyttää aikaa työkalun valmistukseen,säästää monilta kiroiluilta sekä loppupeleissä aikaakin.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Kerran olen moiset vaihtanu ja sillon muistaakseni tiputin vaan perän raakasti irti irrottamati kardaania ja vetareita. Perä tippuu sen 15 senttiä alas mikä riittää. Lekominen kysyy kyllä kyynärvartta. Uudet puslat vedin paikalleen parin latan ja pultin avulla.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
miso
Viestit: 33
Liittynyt: 03.10.2005 14:41
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja miso »

Kiitokset kaikille hyvistä neuvoista.Vetoyökalu onkin nyt valmiina uusille heloille, jos viikonloppuna ne kerkiäis vaihtamaan.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

UP.

Joistain tyynyistä se puhui hovikorjaajakin tänään.
Neuvo miehelle oli ollut, että tutki kakkosneloseni, miksi se on niin pirun veulo ajaa ja sivutuuliherkkäkin vielä. Ongelma on nyt noussut v***tuuntumista herättäväksi, kun alla ovat nuo laadukkaat Marangoni-talvirenkaat. Kesärenkailla tilanne oli vielä siedettävä.

No, monttööri teki työtä käskettyä. Edes narinaheloissa ei ole väljää. Vain pyöränlaakerissa edessä, SEKÄ käsittääkseni takakelkan kiinnityksen kumityynyissä. Korjurin mukaan nämä kyllä voivat pilata ajettavuutta.
Miten on, voiko uusien kumien vaihdattamisella olla isokin merkitys ajettavuuteen?

Jousi- ja iskariosastoa olen myös ajatellut uudistaa, auto on kovin keinuvainen. Ilmeisesti takapään hydraulipumppuja kuitenkaan harvemmin uusitaan, vai...?
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Aku P kirjoitti: Miten on, voiko uusien kumien vaihdattamisella olla isokin merkitys ajettavuuteen?
On. :beerhug:

Jos ne takakelkan etukumit on lopussa, on ajaminen aikas tuskallista ainakin manuaalivaihteisella autolla -> bonanzan vahvistin. Ja hauskuutta lisää osaltaan risat kardaanin rätit, kuoleentuneet moottorin tukityynyt ja perän tukilimppu. Ainakin W126:sen peräpään sivuttaisliike loppui tyystin limppujen vaihdon jälkeen, nyt se menee kuin pilven päällä ja luotisuoraan. 8)

Ja kulmatkin ovat nyt säädetty. Vielä kun laitan uuden ohjausiskarin, Eibachit, Bilstein HD:t ja uusin nuo reaktiotankohässäkät, niin ajettavuus voi muuttua pelottavan hyväksi. :shock:
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

PM kirjoitti:Ja hauskuutta lisää osaltaan risat kardaanin rätit, kuoleentuneet moottorin tukityynyt ja perän tukilimppu. Ainakin W126:sen peräpään sivuttaisliike loppui tyystin limppujen vaihdon jälkeen, nyt se menee kuin pilven päällä ja luotisuoraan. 8)
Nyt on multa mennyt yksi slangisana ohi korvien. Mikäs toi perän tukilimppu on :?:
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

veppe kirjoitti:Nyt on multa mennyt yksi slangisana ohi korvien. Mikäs toi perän tukilimppu on :?:
Ainakin W123/126 autoissa on semmonen iso plootu, jolla perä on takapalkissa kiinni. Kutsutaan joissain piireissä takapalkin keskikumiksi, tämän näköinen osa uutena, tässä taas vanha hapertunut plootu.
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

PM kirjoitti: Jos ne takakelkan etukumit on lopussa, on ajaminen aikas tuskallista ainakin manuaalivaihteisella autolla -> bonanzan vahvistin. Ja hauskuutta lisää osaltaan risat kardaanin rätit, kuoleentuneet moottorin tukityynyt ja perän tukilimppu. Ainakin W126:sen peräpään sivuttaisliike loppui tyystin limppujen vaihdon jälkeen, nyt se menee kuin pilven päällä ja luotisuoraan.:
Ookkei. Tuosta sitten aloitetaan.
Jos noita oman auton ongelmia nyt tässä tiivistäisi:
- perän sivuttainen "sahaaminen" esim. liikennevaloista lähtiessä
- ura- ja sivutuuliherkkyys, kehno suuntavakavuus (osasyynä talvirenkaat)
- Ohjauksen "kumimainen" vaste.
Esimerkiksi maantien heitoissa vaikuttaa, että etupyörät kevenevät selvästi, joten iskari/jousiosastolle (kyllä olen tietoinen 4maticin etupään osahinnoista ja farkun takapään iskarien hinnasta) kohdistuu myös tiettyjä epäilyjä. Menossa on vähän samaa fiilistä kuin ensimmäisen mallin Range Roverissa. :roll:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

PM kirjoitti:
veppe kirjoitti:Nyt on multa mennyt yksi slangisana ohi korvien. Mikäs toi perän tukilimppu on :?:
Ainakin W123/126 autoissa on semmonen iso plootu, jolla perä on takapalkissa kiinni. Kutsutaan joissain piireissä takapalkin keskikumiksi, tämän näköinen osa uutena, tässä taas vanha hapertunut plootu.
Ok, ei ihme, ettei ole sana tarttunut, kun ei ole 124:sta tuttu osa :roll: Tietääpä tuonkin jatkossa. 124:ssahan perä on neljästä kohtaa kiinni; takaa näillä heloilla (häränsilmiksi olen kuullut sanottavan) ja edestä kahdella "lätkällä", onko lie niillekin jokin slangisana, sellaiset ohuet kumi/metallilätkät kuitenkin.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

PM kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Miten on, voiko uusien kumien vaihdattamisella olla isokin merkitys ajettavuuteen?
On. :beerhug:
No nyt tiedän yhden uuden jutun jonka joulupukki saa tuoda. Paan keväällä vaihtoon. Muistatko PM mitä tuo maksoi?
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Dunkelblau123 kirjoitti:Muistatko PM mitä tuo maksoi?
Itse maksoin tuosta vetopyörästön tuesta 71,43€ ja apurungon tyynysarjasta 72,64€ ja tulivat siis Saksasta. Tuo vetopyörästön tukihan on sama 123/126:ssa ja Motonetin hinnastossa se on jotain kuuden kympin luokkaa (yllättäen ei oo yhtään varastossa) ja 123:seen tuo apurungon etuhelasarja kustantaa mallista riippuen tuollaiset ~40-50€.

Varmaan voi ihan turvallisin mielin ostaa Motonetissä, eihän noilla alustapalikoilla ole kuin parikymmentä eri valmistajaa ja Taiwanilaiset vielä päälle. :lol:
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

PM kirjoitti:
Dunkelblau123 kirjoitti:Muistatko PM mitä tuo maksoi?
Itse maksoin tuosta vetopyörästön tuesta 71,43€ ja apurungon tyynysarjasta 72,64€ ja tulivat siis Saksasta. Tuo vetopyörästön tukihan on sama 123/126:ssa ja Motonetin hinnastossa se on jotain kuuden kympin luokkaa (yllättäen ei oo yhtään varastossa) j
Jos hintoja haluaa verrata, niin Merteil tuntuu ainakin 124-osastolla olevan alustan palikoiden suhteen varsin kilpailukykyinen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
Aku P kirjoitti:Ookkei. Tuosta sitten aloitetaan.
Jos noita oman auton ongelmia nyt tässä tiivistäisi:
- perän sivuttainen "sahaaminen" esim. liikennevaloista lähtiessä
- ura- ja sivutuuliherkkyys, kehno suuntavakavuus (osasyynä talvirenkaat)
- Ohjauksen "kumimainen" vaste.
Nuo kaksi viimeistä oiretta kuulostavat jonkin verran tutuilta. Varsinkin sivutuulella ajeltaessa hommassa on pientä jännityksen poikasta. :D Oireilu on jonkin verran talttunut uusimalla alustaan osia mutta kokonaan se ei ole poistunut. Takalavetin etupuslatkin on uusittu parisen vuotta sitten, joten nekin ovat oletettavasti vielä iskussa. Kertonet kokemuksiasi, kannattiko remontti.

Huomasin myös tässä kotitien nimismiehen kiharoissa ajaessani, että oikeasta etukulmasta kuuluu jotain kolinanpoikasta. Pitänee tutkia / tutkituttaa, mikä ääntää. Alapallo, etulaakerit ja iskarin yläkumi on vasta vaihdettu. Etuiskaritkaan eivät ole kuin pari / kolme vuotta vanhat. Hmm. :? Alkaa pikkuhiljaa käydä syylliset vähiin. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Roisto kirjoitti:Terve,
Aku P kirjoitti:Ookkei. Tuosta sitten aloitetaan.
Jos noita oman auton ongelmia nyt tässä tiivistäisi:
- perän sivuttainen "sahaaminen" esim. liikennevaloista lähtiessä
- ura- ja sivutuuliherkkyys, kehno suuntavakavuus (osasyynä talvirenkaat)
- Ohjauksen "kumimainen" vaste.
Nuo kaksi viimeistä oiretta kuulostavat jonkin verran tutuilta. Varsinkin sivutuulella ajeltaessa hommassa on pientä jännityksen poikasta. :D Oireilu on jonkin verran talttunut uusimalla alustaan osia mutta kokonaan se ei ole poistunut. Takalavetin etupuslatkin on uusittu parisen vuotta sitten, joten nekin ovat oletettavasti vielä iskussa. Kertonet kokemuksiasi, kannattiko remontti.

Huomasin myös tässä kotitien nimismiehen kiharoissa ajaessani, että oikeasta etukulmasta kuuluu jotain kolinanpoikasta. Pitänee tutkia / tutkituttaa, mikä ääntää. Alapallo, etulaakerit ja iskarin yläkumi on vasta vaihdettu. Etuiskaritkaan eivät ole kuin pari / kolme vuotta vanhat. Hmm. :? Alkaa pikkuhiljaa käydä syylliset vähiin. :D

t.
Risto
Niin käy. Enää kaksi vaihtoehtoa kolinalle :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Arto N kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Terve,
Aku P kirjoitti:Ookkei. Tuosta sitten aloitetaan.
Jos noita oman auton ongelmia nyt tässä tiivistäisi:
- perän sivuttainen "sahaaminen" esim. liikennevaloista lähtiessä
- ura- ja sivutuuliherkkyys, kehno suuntavakavuus (osasyynä talvirenkaat)
- Ohjauksen "kumimainen" vaste.
Nuo kaksi viimeistä oiretta kuulostavat jonkin verran tutuilta. Varsinkin sivutuulella ajeltaessa hommassa on pientä jännityksen poikasta. :D Oireilu on jonkin verran talttunut uusimalla alustaan osia mutta kokonaan se ei ole poistunut. Takalavetin etupuslatkin on uusittu parisen vuotta sitten, joten nekin ovat oletettavasti vielä iskussa. Kertonet kokemuksiasi, kannattiko remontti.

Huomasin myös tässä kotitien nimismiehen kiharoissa ajaessani, että oikeasta etukulmasta kuuluu jotain kolinanpoikasta. Pitänee tutkia / tutkituttaa, mikä ääntää. Alapallo, etulaakerit ja iskarin yläkumi on vasta vaihdettu. Etuiskaritkaan eivät ole kuin pari / kolme vuotta vanhat. Hmm. :? Alkaa pikkuhiljaa käydä syylliset vähiin. :D

t.
Risto
Niin käy. Enää kaksi vaihtoehtoa kolinalle :D
Periaatteesa joo, käytännössä NÄÄP!. :D Minä pullistelin näiden kolinoiden kanssa lähemmäs vuoden, lopulta syylliseksi paljastui viallinen uusi iskari. :evil:

Tulipa uusittua palikoita, ei kait se turhaa kumminkaan ole. :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vähän OT:a
HVM kirjoitti:Periaatteesa joo, käytännössä NÄÄP!. :D Minä pullistelin näiden kolinoiden kanssa lähemmäs vuoden, lopulta syylliseksi paljastui viallinen uusi iskari. :evil:

Tulipa uusittua palikoita, ei kait se turhaa kumminkaan ole. :roll:
Aamen. Kävinpä tässä viikonloppuna kotopuolessa Koillismaalla. Muutamaa kymmentä suolattua kilometriä lukuunottamatta tiet olivat perinteisellä jääpinnalla. Viime talven jälkeen on alustaan vaihdettu laatikollinen palikoita ja ilmeisesti työ ei ole mennyt ihan hukkaan. Viime talvena samaa matkaa ajellessa oli kulku varsin mutkikasta ja suuresti ihmettelin, miten muut mersukuskit uskaltavat vielä ohitella. :D Simpukkaakin on viime talvesta kiristetty vajaan kierroksen verran, joten tuntuma tiehenkin on parantunut.

Pitää vielä metsästää se kolinanlähde mutta sitä ennen vaihtolistalla ovat moottorin tukikumit.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Hyvää uutta vuotta täältäkin. Olin joululoman ajan irti foorumista ja vähän alkoivat jo vieroitusoireet vaivata. :D

Ja asiantynkää vassokuu...
Aku P kirjoitti:Vain pyöränlaakerissa edessä, SEKÄ käsittääkseni takakelkan kiinnityksen kumityynyissä.

Jousi- ja iskariosastoa olen myös ajatellut uudistaa.
Eräällä toisella foorumilla olit jo vihjaillut, että nyt olisi remontti ohi. Mitä loppuviimein vaihdettiin ja korjautuiko kulku?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Roisto kirjoitti: Eräällä toisella foorumilla olit jo vihjaillut, että nyt olisi remontti ohi. Mitä loppuviimein vaihdettiin ja korjautuiko kulku?
Eeeeiei kun diagnosoitu vasta ja osa osista ostettu. Kahden vaiheilla olen, raatsisiko samaan syssyyn ostaa myös uudet takaiskarit, joiden 370 euron kipalehinta kyllä vähän hidastaa tahtia. Takajousia nyt ostaisi vaikka miten. Perä kuitenkin on keinahtelevan tuntuinen -- toisaalta vankka perimätieto kertoo, että takapään pumpuilla on tapana kestää varsin hyvin. Näinköhän pelkkä vieterien vaihto tekisi persiistä tiukan kuin Jane Fondalla?

Etupäätä sopii myös miettiä, ja hintoihinsa sekin tulee.

Epäröintiä ihmetteleville voi vaan tarjota yksinkertaisen yhtälön:nettotulot 1500 euroa, siihen päälle pelkkiä autovakuutuksia 210 euroa, sähkölaskuja saman verran, puhelin- ja kaapeliteeveemaksuja satanen, vesilaskua samoin, eikä vielä olla edes suoranaisissa asumismenoissa vaan "muussa kivassa". Viivan alle jäävästä ei ihan äkkiä uusia palikoita ostella, ja auta armias jos tuo auto vielä päättää oikein hajotakin...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Roisto kirjoitti: Aamen. Kävinpä tässä viikonloppuna kotopuolessa Koillismaalla. Muutamaa kymmentä suolattua kilometriä lukuunottamatta tiet olivat perinteisellä jääpinnalla. Viime talven jälkeen on alustaan vaihdettu laatikollinen palikoita ja ilmeisesti työ ei ole mennyt ihan hukkaan. Viime talvena samaa matkaa ajellessa oli kulku varsin mutkikasta ja suuresti ihmettelin, miten muut mersukuskit uskaltavat vielä ohitella.
Viimeinen niitti tuli muuten mullekin eilen, kun reippaassa sivutuulessa turusta kotia ajaessa ei saatana meinannut kaksi kaistaa riittää autolle. Ei kun kottia hakemaan ja ostoksille. Ensin lähti Marangonin talvirenkaat, alle Hakkis kakkoset. 10-pykäläisessä ajettavuuden parantamis-projektissa näillä kuittaantui jo 3 ekaa pykälää.
Nyttemmin on tulossa paitsi nuo todistetusti väljät keskihelat, myös katsastusmiehen "vähän kuluneiksi" toteamat narinahelat ja takajouset (Motonet), sekä iskaripallot. Eteen tulee alapallot, iskarit, ohjausvaimennin tilattuna, sekä toisen pyörän laakeri jossa on todettu väljää (Merteil).
Jumalavita jos tämän jälkeen ei tunnu mersu mersulta niin ihme on. Raidetangon päät onkin vaihdettu alle 50 tkm sitten.

Älkää kysykö, paljonko otin ennakkoa. :roll:
Vaihtoehto olisi ollut hakea saman tien 10-kertainen summa ja hankkia joku S210 4matic -- ja tehdä siihen sitten saman tien alustaremppaa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
Roisto kirjoitti:Viime talven jälkeen on alustaan vaihdettu laatikollinen palikoita ja ilmeisesti työ ei ole mennyt ihan hukkaan. Viime talvena samaa matkaa ajellessa oli kulku varsin mutkikasta ja suuresti ihmettelin, miten muut mersukuskit uskaltavat vielä ohitella.
Moottorin tukikumit on nyt vaihdettu eikä ainakaan vajaan viikon testeillä ole neljästäkympistä kiihdytettäessä ole sitä kurnutusta kuulunut. Olivat jonkin verran kasassa ja toisesta kuului ravisteltaessa lotinaa. Aamuisin vaivaava etupään kolina on kuitenkin yhä tallella. :(

Niin siitä suuntavakavuudesta... Viime pyhänä pyörähdin taas remonttimatkalla Koillismaalla ja ajotuntuma oli taas erilainen. Märällä asfaltilla sivutuulella oli auto taas perinteisen venkula ajaa mutta kun päästiin jäälle ja lumipinnalle tuntui meno rauhoittuvan. Mistä ihmeestä tämmöinenkin voi johtua? :shock: Eikös sen pitäisi olla päinvastoin. Pitäisiköhän ottaa joku päivä vapaaksi ja käydä Ylivieskassa.
Aku P kirjoitti:Vaihtoehto olisi ollut hakea saman tien 10-kertainen summa ja hankkia joku S210 4matic -- ja tehdä siihen sitten saman tien alustaremppaa...
Heh. Tuttu tunne. Kotteroon upotetulla summalla olisi päässyt kiinni paljon uudempaankin kärryyn. Jotenkin sitä ei vaan vielä ole viitsinyt pistää kiertoon vaan kokeillut, josko siitä saisi suoraan kulkevan pelin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti:Terve,
Niin siitä suuntavakavuudesta... Viime pyhänä pyörähdin taas remonttimatkalla Koillismaalla ja ajotuntuma oli taas erilainen. Märällä asfaltilla sivutuulella oli auto taas perinteisen venkula ajaa mutta kun päästiin jäälle ja lumipinnalle tuntui meno rauhoittuvan. Mistä ihmeestä tämmöinenkin voi johtua? :shock: Eikös sen pitäisi olla päinvastoin. Pitäisiköhän ottaa joku päivä vapaaksi ja käydä Ylivieskassa.

t.
Risto
Minun logiikallani auto on venkula juuri silloin pyörissä on pitoa. Kun tossun alla on vähemmän kitkaa, kutmelehtaminen ei välity niin tehokkaasti ajotuntumaan. Pyörä voi elää kutmelehtamisen mukana kun kitka on pienempi. :idea: :shock:
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Mulla on tuossa W210:ssä ihan samaa. Välillä tuntuu että se ohjaava pää onkin takana. Liukkaalla tämä vielä korostuu vaikka kesäkelilläkin sen huomaa. Melkein kaikki on jo vaihdettu, alkaa loppumaan vaihtoehdot kesken.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”