Juho R kirjoitti:Onko muuten ketään kuullut tämmösistä ns. oppivista koneista, varsinkin diisselit, eli jos autoa pitää roikassa paljon, kun pakkasta niin ei lähe kyllä käyntiin jos piuha joskus unohtuu, ja sitten toinen ääripää joka ei koskaan pidä piuhassa, ja aina lähtee koneet tulille.
Eli kerran roikkaan opetettua konetta, vaikka olisi täysin kunnossa, ei saa käyntiin kovemmilla pakkasilla.
Onko ihan essonbaarilegenda vai jotai perää.
Lieneekö saman tyylistä kuin pilotille opettaminen?
-16 - -20'C on ollut nyt pakkasia täällä etelässä. Tuossa kuudentoista korvilla alkaa tulla pikkusia ropleemeja väykyn kanssa. Moottori kyllä syttyy tulille, mutta sähköt reistaa:
- Hehkut melko varmasti jäävät ensimmäisellä koittamalla hehkumatta, ei syty valo eikä kyllä hehkutakkaan. Toisella koittamalla herää hehkutkin ja tulille syttyy melko kivuttomasti.
- -18'C nurkilla kun moottori syttyy tulille, syttyy myös moottorin vikavalo (eli tämä EPC), ja melkolailla on puhti poissa. Kun hetken antaa lämmetä, ja sitten käynnistää uudelleen, pysyy vikavalot poissa.
- -20'C kun oli ollut pari päivää seisoksissa, laatikko luisti sen verran, että kolmen tonnin kierroksilla päästiin liikkeelle...
Muuten ei mittää ihmeempiä, mitä nyt kivasti kilkattaa kylmänä tyhjäkäynnillä. Ilmeisesti ne suuttimet siellä huoltoa kaipaavat...