Mikrokytkin...+ Korkea joutokäynti
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Mikrokytkin...+ Korkea joutokäynti
Rupes "humppaan" toi moottori ja syyksi epäilen kaasuvivuston mikrokytkintä? Ei ota mihinkään kiinni , mutta kun painaa mekaanisesti lärpäkkeen alas niin humpaaminen loppuu .
Onko tuolla sama tehtävä kuin vag-kulkineissa ? Ja miksi se ota mihinkään kiinni? Nyt on ihan sekaisin mersusta.. Kuvat on kivoja
Onko tuolla sama tehtävä kuin vag-kulkineissa ? Ja miksi se ota mihinkään kiinni? Nyt on ihan sekaisin mersusta.. Kuvat on kivoja
Viimeksi muokannut audimies, 10.2.2007 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
big jopo
Tyhjäkäynnin kanssa sillä ei varsinaisesti ole tekemistä, johtuskohan se humppa pakkasista, tai kaasuvivosto jotenkin jumissa tai jäässä, jos se lakkaa kun painat sitä siitä
Tutkin ja selvittelin noiden osien merkitystä kun itellä oli ongelmaa joskus taannoin, ja minulle ei vaikuttanut mitään oli mikrokytkintä tai ei, se katkaisee syötön esim moottorijarrutuksessa, tietää järjestelmä muuttua tyhjäkäynnille, siinä sen tärkein tehtävä.
Tutkin ja selvittelin noiden osien merkitystä kun itellä oli ongelmaa joskus taannoin, ja minulle ei vaikuttanut mitään oli mikrokytkintä tai ei, se katkaisee syötön esim moottorijarrutuksessa, tietää järjestelmä muuttua tyhjäkäynnille, siinä sen tärkein tehtävä.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Niinhän se on muissa , mutta moottorin käynti tasaantuu heti kun painan tuon kytkimen alas. Ja se vempula ei ota missään vaiheessa vivustoon kiinni? Pakkaset kun -30c niin ei ongelmia , mutta nyt kun lauhtui alkoi heijaamaan.... Autohan on 2,3-16.Benzo kirjoitti:Tyhjäkäynnin kanssa sillä ei varsinaisesti ole tekemistä, johtuskohan se humppa pakkasista, tai kaasuvivosto jotenkin jumissa tai jäässä, jos se lakkaa kun painat sitä siitä
Tutkin ja selvittelin noiden osien merkitystä kun itellä oli ongelmaa joskus taannoin, ja minulle ei vaikuttanut mitään oli mikrokytkintä tai ei, se katkaisee syötön esim moottorijarrutuksessa, tietää järjestelmä muuttua tyhjäkäynnille, siinä sen tärkein tehtävä.
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
On siellä alla jousi. Mut vaan ihmettytää toi kun se ei ota mihinkään kiinni? Ja muuta vikaa en ole löytänyt tyhjäkäynin seilaamiseen . Ja siinä ei oo edes säätöö... että vois nostaa 3mm ylöspäin.daerok kirjoitti:Siinä kuuluu olla jousi,mulla oli kesällä katkennu.
Oireena kierrosten hidas laskeminen normi tyhjäkäynnille.
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Katoppa tuota kuvaa? Ompi toi taaki ihan pohjassa ja vaikka säädän vaijerista löysää niin ei pysty toi taaki osumaan tuohon kytkimeen. Siksi tätä kysynki ,että on cossunpoijat tarjonneet pussihousuille teetä , kun ovat suunnitelleet tuon vivuston. Ja toi kytkin on yhdellä+tapilla kiinni. Volkkareissa ja audeissa voi laittaa eriasentoihin.Roisto kirjoitti:Terve,
Mulla oli sama ongelma, ettei tuo kytkin painunut alas – piti säätää vaijeria. Polkimen takaa, tulipellin juuresta säädetään, kuinka pitkälle tuo vaijeri tulee konehuoneen puolelle.
t.
Risto
Voihan se olla että tuossa on jossain jokin säätö , mutta eipä osu silmään...
big jopo
Tuosta kuvasta ei oikein saa selvää, mihin tuo mekanismi vastaisi. Onko tuo mekanismi semmoinen, että vaijeri on kytketty siihen "reiälliseen" palikkaan ja sen avulla liikutetaan toista vipua, jonka menee sen reiällisen palikan läpi?audimies kirjoitti:Katoppa tuota kuvaa? Ompi toi taaki ihan pohjassa ja vaikka säädän vaijerista löysää niin ei pysty toi taaki osumaan tuohon kytkimeen.
Periaatteessa se kaasuläppää käyttävä välivipu saattaisi olla säädetty väärin. Jos se on väärin säädetty, niin läppä voisi olla kiinni mutta tuo kytkin ei pääsisi painumaan pohjaan.
Onhan se sinun systeemi tämmöinen?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Kokeilin jo purkkaa , mutta toi -34c pakkasta teki tenät. Sitten ihquna ajattelin laittaa kuumaliimaa , mutta kerkes kylmenemään....A. Hara kirjoitti:Osta jenkkipötkö. Siis purkkaa. Joku tahmeampi on vielä parempi. Leuat töihin, muotoilet sopivan kokoisen mällin ja liiskaat knöölin kiinni joko vipuun tai kytkimeen. Muotoiltava kosteana. Jo ottaa kiinni.
Roisto: Joo on juuri tuommoinen! Eli tuolle läpälle menevä taaki on jostain syystä livennyt . kun kävin kurkaamassa? Tai mitä noilla mun punasilmillä näkee . Ompi pyörinyt ns. auki tms... Pitää ostaa asennus kaljaa ja mennä illalla talliin ihmettelemään keksintöö!
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Just joo! Vivut irti ja ei osu vieläkään toi vipu tuohon kytkimeen? . Seuraavaksi pitää varmaan yrittää taivuttaa kytkimen lärpäkettä. Ihmettyttää vaan miksi ei ota kiinni , vaikka kaasuläpän vipu irti. Väljää ei missään vivussa. Onko kellään tietoo tuon mikrokytkimen numero koodista mikä kuuluis tuohon? Mersun numero on , mutta onko se oikea , ennen kuin rupeen juomaan lisää kaljaa ja hakemaan hienosäätölekaa... Alkuperäiseltä näyttää ei ainakaan oo ollut irti ennen mua.
big jopo
Joo, joku on varsin käännellyt sotkuja rikkaammalle. Ite pyörittelin ne laihemmalle kun oli samaa ongelmaa. Vajaa varttikierros pienemmälle piisaa, kaasut sitten kohilleen kun sattuu mittari vastaan.audimies kirjoitti:Nyt se Pe****e käy sitten 1700 rmp/min tyhjäkäyntii Eli toi kytkin ollut rikki ja jostain on väennetty ja käännetty? Pitää varmaan viedä mittareihin toi romu ja katsoa seokset. Muuten OK! Jos ois tavallinen niin oisin jo kaatanut tuossa tiellä.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Oli lämmin. Ajoin silllä 10km ja lämmitessään nosti tyhjäkäynnin.Melitos kirjoitti:Mites lisäilmaluisti? Eikös nuissa ole semmonen ilman tekoälyä toimiva luisti joka menee kiinni lämmetessään. Lämmitys on vain +12V kun virrat on päällä. Nyt jos se ei lämpiä niin sillonhan luisti on auki ja ilmaa pääsee kaasuläpän ohi koko ajan.
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Niin ajattelit silleen tän asian? Mutta kun se kävi ennen tuota mikrokytkin remontii 800-1200 rmp/min mut nyt nostaa heti 1700 . Ja silloin kun painoi kytkimen alas niin oli stabiili 800. Nyt kun käytin sitä pois ja laitoin takas niin nousi.Melitos kirjoitti:Siis siihen luistiin menee kaks sähköpiuhaa, +12 ja maa. Noitten avulla se luisti lämpiää ja sitämukaa menee kiinni.
Jos jostain syystä sinne ei menekään virtaa niin sitten se ei sulkeudu ja kone lämmetessään huutaa tyhjäkäynnillä liian kovilla kierroksilla.
Ajattelin vaan , että kun joskus mennyt rikki niin joku nostanut kierroksia mekaanisesti!
big jopo
Eikös tuossa ole tyhjäkäyntimoottori Viisaammat sähköstä jotain ymmärtävät kertovat toimintaperiaateen.Kuitenkin jotain aaltomaistahässäkkävirtaa sille tulee Ja sen mukaan aukeaa sitten enemmän tai vähemmän.Lisäilmaluisti löytyy k-jeteistä,ihan vain sellainen bimetalli hässäkkä joka reakoi lämpötilaan
Omassa kans joskus tuo tk-moottori temppuilee nostaen tyhjäkäyntiä.Nykäseppäs siitä liitin irti,kierrosten pitäisi laskea?Voi jopa toimia kun tökkäät liittimen takaisin,tai sitten pienellä napautuksella laitteen kylkeen alkaa toimimaan.Paskaa siellä kai ainakin minulla on,eipä oo jaksanu putsailla kun niin satunnaisesti temppuilee.
Omassa kans joskus tuo tk-moottori temppuilee nostaen tyhjäkäyntiä.Nykäseppäs siitä liitin irti,kierrosten pitäisi laskea?Voi jopa toimia kun tökkäät liittimen takaisin,tai sitten pienellä napautuksella laitteen kylkeen alkaa toimimaan.Paskaa siellä kai ainakin minulla on,eipä oo jaksanu putsailla kun niin satunnaisesti temppuilee.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Pikkuhiljaa alan ymmärtämään saksalaista insinööriä. Kun päätettiin tehdä kilpailijalle haastaja ( Bmw ) Oltiin pakkoraossa. Oli vain w123 ja w126.Sama määrä tavaraa piti ahtaa pienenpää koriin W201. Siitähän tuli kompakti kokonaisuus Huomattava määrä elektroniikkaa , jopa kodin täydeltä. ( sulakerasia ) miten sinne mahtuu vaihtamaan sulakkeen? Hajoittamalla kannen ja ostamalla biltemasta todella pitkäkärkiset pihdit. Akku 88-100 ah. Kyllä se sinne menee , kun junttaa konepellin kiinni!.
Sitten kilpailijia esitte Tehokkaalla moottorilla varustetun mallin ( M3 ). Nyt tuli güntherille todella kiire . Pakko saada jotain kivaa ja soitto moottoripaja ( cosworht ) Ei sinne turbo mahdu? Pitäis vaan saada ajanhenkeen kuuluva twincam. No onnistuu! Siis meidän alakerta , teidän kansi Täh? Maksaa.... Pakko saada autolle ( fia) hyväksyntä Tehtävä kauhea määrrä siviilikäyttöön. Kuka ostaa näitä , jos ei oo herkkuja.
Asennamme ilmastoinin+ muut herkut siihen pieneen koriin. Luukku ja vot.Ei kai mersuun tarvii remonttia tehdä? Ei oo meidän ongelma. Ilmansuodattin on ainut mikä on keskeisellä paikalla , senkin avaamiseen tarvii työkaluja , kun on ahdasta!
Pieni avautuminen helpottaa!
Sitten kilpailijia esitte Tehokkaalla moottorilla varustetun mallin ( M3 ). Nyt tuli güntherille todella kiire . Pakko saada jotain kivaa ja soitto moottoripaja ( cosworht ) Ei sinne turbo mahdu? Pitäis vaan saada ajanhenkeen kuuluva twincam. No onnistuu! Siis meidän alakerta , teidän kansi Täh? Maksaa.... Pakko saada autolle ( fia) hyväksyntä Tehtävä kauhea määrrä siviilikäyttöön. Kuka ostaa näitä , jos ei oo herkkuja.
Asennamme ilmastoinin+ muut herkut siihen pieneen koriin. Luukku ja vot.Ei kai mersuun tarvii remonttia tehdä? Ei oo meidän ongelma. Ilmansuodattin on ainut mikä on keskeisellä paikalla , senkin avaamiseen tarvii työkaluja , kun on ahdasta!
Pieni avautuminen helpottaa!
big jopo