Mikrokytkin...+ Korkea joutokäynti

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Mikrokytkin...+ Korkea joutokäynti

Viesti Kirjoittaja audimies »

Rupes "humppaan" toi moottori ja syyksi epäilen kaasuvivuston mikrokytkintä? Ei ota mihinkään kiinni , mutta kun painaa mekaanisesti lärpäkkeen alas niin humpaaminen loppuu :cry: .
Onko tuolla sama tehtävä kuin vag-kulkineissa ? Ja miksi se ota mihinkään kiinni? Nyt on ihan sekaisin mersusta.. Kuvat on kivoja :lol:

Kuva
Viimeksi muokannut audimies, 10.2.2007 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
big jopo
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tyhjäkäynnin kanssa sillä ei varsinaisesti ole tekemistä, johtuskohan se humppa pakkasista, tai kaasuvivosto jotenkin jumissa tai jäässä, jos se lakkaa kun painat sitä siitä :roll:

Tutkin ja selvittelin noiden osien merkitystä kun itellä oli ongelmaa joskus taannoin, ja minulle ei vaikuttanut mitään oli mikrokytkintä tai ei, se katkaisee syötön esim moottorijarrutuksessa, tietää järjestelmä muuttua tyhjäkäynnille, siinä sen tärkein tehtävä.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Benzo kirjoitti:Tyhjäkäynnin kanssa sillä ei varsinaisesti ole tekemistä, johtuskohan se humppa pakkasista, tai kaasuvivosto jotenkin jumissa tai jäässä, jos se lakkaa kun painat sitä siitä :roll:

Tutkin ja selvittelin noiden osien merkitystä kun itellä oli ongelmaa joskus taannoin, ja minulle ei vaikuttanut mitään oli mikrokytkintä tai ei, se katkaisee syötön esim moottorijarrutuksessa, tietää järjestelmä muuttua tyhjäkäynnille, siinä sen tärkein tehtävä.
Niinhän se on muissa , mutta moottorin käynti tasaantuu heti kun painan tuon kytkimen alas. Ja se vempula ei ota missään vaiheessa vivustoon kiinni? :roll: Pakkaset kun -30c niin ei ongelmia , mutta nyt kun lauhtui alkoi heijaamaan.... Autohan on 2,3-16.
big jopo
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Siinä kuuluu olla jousi,mulla oli kesällä katkennu.
Oireena kierrosten hidas laskeminen normi tyhjäkäynnille. 8)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

daerok kirjoitti:Siinä kuuluu olla jousi,mulla oli kesällä katkennu.
Oireena kierrosten hidas laskeminen normi tyhjäkäynnille. 8)
On siellä alla jousi. Mut vaan ihmettytää toi kun se ei ota mihinkään kiinni? Ja muuta vikaa en ole löytänyt tyhjäkäynin seilaamiseen :shock: . Ja siinä ei oo edes säätöö... että vois nostaa 3mm ylöspäin.
big jopo
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä sen kaasuvivun kuuluu painaa se kytkin kiinni.

Se kytkin kertoo moottorinohjaukselle että koska koneen pitää käydä tyhjäkäyntiä.

Kierrokset humpaa juuri siksi...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Mulla oli sama ongelma, ettei tuo kytkin painunut alas – piti säätää vaijeria. Polkimen takaa, tulipellin juuresta säädetään, kuinka pitkälle tuo vaijeri tulee konehuoneen puolelle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eräässä valkoisessa 230E:ssä ei kans ottanut vivusto katkaisijaan kiinni :shock: Jonkun jousen siihen viritin ja johan toimi.Tai no,ei sillä mitään vaikutusta ollut mihinkään mutta tulipahan hyvä mieli..Volokkareissahan tuossa katkaisijassa on säätö, ei oo mersun insinöörit sellaista keksineet :roll:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Roisto kirjoitti:Terve,

Mulla oli sama ongelma, ettei tuo kytkin painunut alas – piti säätää vaijeria. Polkimen takaa, tulipellin juuresta säädetään, kuinka pitkälle tuo vaijeri tulee konehuoneen puolelle.

t.
Risto
Katoppa tuota kuvaa? :shock: Ompi toi taaki ihan pohjassa ja vaikka säädän vaijerista löysää niin ei pysty toi taaki osumaan tuohon kytkimeen. :evil: Siksi tätä kysynki ,että on cossunpoijat tarjonneet pussihousuille teetä , kun ovat suunnitelleet tuon vivuston. Ja toi kytkin on yhdellä+tapilla kiinni. Volkkareissa ja audeissa voi laittaa eriasentoihin.

Voihan se olla että tuossa on jossain jokin säätö , mutta eipä osu silmään...
big jopo
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Osta jenkkipötkö. Siis purkkaa. Joku tahmeampi on vielä parempi. Leuat töihin, muotoilet sopivan kokoisen mällin ja liiskaat knöölin kiinni joko vipuun tai kytkimeen. Muotoiltava kosteana. :arrow: Jo ottaa kiinni.

Ei tehä helepoista asioista vaikeita. :lol:
Tää on ihan kohta valmis.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

audimies kirjoitti:Katoppa tuota kuvaa? :shock: Ompi toi taaki ihan pohjassa ja vaikka säädän vaijerista löysää niin ei pysty toi taaki osumaan tuohon kytkimeen. :evil:
Tuosta kuvasta ei oikein saa selvää, mihin tuo mekanismi vastaisi. :( Onko tuo mekanismi semmoinen, että vaijeri on kytketty siihen "reiälliseen" palikkaan ja sen avulla liikutetaan toista vipua, jonka menee sen reiällisen palikan läpi?

Periaatteessa se kaasuläppää käyttävä välivipu saattaisi olla säädetty väärin. Jos se on väärin säädetty, niin läppä voisi olla kiinni mutta tuo kytkin ei pääsisi painumaan pohjaan. :nocando:

Onhan se sinun systeemi tämmöinen?
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

A. Hara kirjoitti:Osta jenkkipötkö. Siis purkkaa. Joku tahmeampi on vielä parempi. Leuat töihin, muotoilet sopivan kokoisen mällin ja liiskaat knöölin kiinni joko vipuun tai kytkimeen. Muotoiltava kosteana. :arrow: Jo ottaa kiinni.
Kokeilin jo purkkaa , mutta toi -34c pakkasta teki tenät. :jerkit: Sitten ihquna ajattelin laittaa kuumaliimaa , mutta kerkes kylmenemään....

Roisto: Joo on juuri tuommoinen! Eli tuolle läpälle menevä taaki on jostain syystä livennyt . kun kävin kurkaamassa? :roll: Tai mitä noilla mun punasilmillä näkee :shock: . Ompi pyörinyt ns. auki tms... Pitää ostaa asennus kaljaa ja mennä illalla talliin ihmettelemään keksintöö!
big jopo
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Just joo! :shock: Vivut irti ja ei osu vieläkään toi vipu tuohon kytkimeen? :huh: . Seuraavaksi pitää varmaan yrittää taivuttaa kytkimen lärpäkettä. Ihmettyttää vaan miksi ei ota kiinni , vaikka kaasuläpän vipu irti. Väljää ei missään vivussa. Onko kellään tietoo tuon mikrokytkimen numero koodista mikä kuuluis tuohon? Mersun numero on , mutta onko se oikea , ennen kuin rupeen juomaan lisää kaljaa ja hakemaan hienosäätölekaa... :? Alkuperäiseltä näyttää ei ainakaan oo ollut irti ennen mua. :ttu:

Kuva
big jopo
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Joo sitä lärpäkettä jossa on se rulla kannattaa koettaa taittaa (venyttää) ja se on täysin sama kytkin kuin jarruvalolla, ite tilasin sen KL-varaosista, eikä maksanu paljon,
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Teimmä patentin..... :roll: Irroitin lärpäkkeen ja tinasin sinne nöölin :shock: Ompi kulunut tuohon lärpäkkeeseen kolo. ( mesinkiä) Aikas pehmonen. Kohta meen talliin kokeilemaan toimiiko , jos ei niin latanpa koko mersun myyntiin. :wink:
big jopo
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Nyt se Pe****e käy sitten 1700 rmp/min tyhjäkäyntii :x Eli toi kytkin ollut rikki ja jostain on väennetty ja käännetty? Pitää varmaan viedä mittareihin toi romu ja katsoa seokset. Muuten OK! Jos ois tavallinen niin oisin jo kaatanut tuossa tiellä.
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti:Nyt se Pe****e käy sitten 1700 rmp/min tyhjäkäyntii :x Eli toi kytkin ollut rikki ja jostain on väennetty ja käännetty? Pitää varmaan viedä mittareihin toi romu ja katsoa seokset. Muuten OK! Jos ois tavallinen niin oisin jo kaatanut tuossa tiellä.
Joo, joku on varsin käännellyt sotkuja rikkaammalle. Ite pyörittelin ne laihemmalle kun oli samaa ongelmaa. Vajaa varttikierros pienemmälle piisaa, kaasut sitten kohilleen kun sattuu mittari vastaan.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mites lisäilmaluisti? Eikös nuissa ole semmonen ilman tekoälyä toimiva luisti joka menee kiinni lämmetessään. Lämmitys on vain +12V kun virrat on päällä. Nyt jos se ei lämpiä niin sillonhan luisti on auki ja ilmaa pääsee kaasuläpän ohi koko ajan. :?:
I drive an Opel. What's your excuse?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Melitos kirjoitti:Mites lisäilmaluisti? Eikös nuissa ole semmonen ilman tekoälyä toimiva luisti joka menee kiinni lämmetessään. Lämmitys on vain +12V kun virrat on päällä. Nyt jos se ei lämpiä niin sillonhan luisti on auki ja ilmaa pääsee kaasuläpän ohi koko ajan. :?:
Oli lämmin. Ajoin silllä 10km ja lämmitessään nosti tyhjäkäynnin.
big jopo
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Siis siihen luistiin menee kaks sähköpiuhaa, +12 ja maa. Noitten avulla se luisti lämpiää ja sitämukaa menee kiinni.

Jos jostain syystä sinne ei menekään virtaa niin sitten se ei sulkeudu ja kone lämmetessään huutaa tyhjäkäynnillä liian kovilla kierroksilla.
I drive an Opel. What's your excuse?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Melitos kirjoitti:Siis siihen luistiin menee kaks sähköpiuhaa, +12 ja maa. Noitten avulla se luisti lämpiää ja sitämukaa menee kiinni.

Jos jostain syystä sinne ei menekään virtaa niin sitten se ei sulkeudu ja kone lämmetessään huutaa tyhjäkäynnillä liian kovilla kierroksilla.
Niin ajattelit silleen tän asian? :roll: Mutta kun se kävi ennen tuota mikrokytkin remontii 800-1200 rmp/min mut nyt nostaa heti 1700 . Ja silloin kun painoi kytkimen alas niin oli stabiili 800. Nyt kun käytin sitä pois ja laitoin takas niin nousi.
Ajattelin vaan , että kun joskus mennyt rikki niin joku nostanut kierroksia mekaanisesti!
big jopo
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös tuossa ole tyhjäkäyntimoottori :roll: Viisaammat sähköstä jotain ymmärtävät kertovat toimintaperiaateen.Kuitenkin jotain aaltomaistahässäkkävirtaa sille tulee :lol: Ja sen mukaan aukeaa sitten enemmän tai vähemmän.Lisäilmaluisti löytyy k-jeteistä,ihan vain sellainen bimetalli hässäkkä joka reakoi lämpötilaan :roll:

Omassa kans joskus tuo tk-moottori temppuilee nostaen tyhjäkäyntiä.Nykäseppäs siitä liitin irti,kierrosten pitäisi laskea?Voi jopa toimia kun tökkäät liittimen takaisin,tai sitten pienellä napautuksella laitteen kylkeen alkaa toimimaan.Paskaa siellä kai ainakin minulla on,eipä oo jaksanu putsailla kun niin satunnaisesti temppuilee.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Joo! Pitää perehtyä tarkemmin kun kerkee? Ei oo meinaan huoltoystävällinen malli toi 16-tappinen.. Tai sit minulla liian isot kädet :toks: Aina on jossain välissä nyrkit ja ei pysty ei! Liian hapokas konehuone.
big jopo
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Pikkuhiljaa alan ymmärtämään saksalaista insinööriä. :roll: Kun päätettiin tehdä kilpailijalle haastaja ( Bmw ) Oltiin pakkoraossa. Oli vain w123 ja w126.Sama määrä tavaraa piti ahtaa pienenpää koriin W201. Siitähän tuli kompakti kokonaisuus :shock: Huomattava määrä elektroniikkaa , jopa kodin täydeltä. ( sulakerasia ) miten sinne mahtuu vaihtamaan sulakkeen? :wink: Hajoittamalla kannen ja ostamalla biltemasta todella pitkäkärkiset pihdit. Akku 88-100 ah. Kyllä se sinne menee , kun junttaa konepellin kiinni!.

Sitten kilpailijia esitte Tehokkaalla moottorilla varustetun mallin ( M3 ). Nyt tuli güntherille todella kiire :shock: . Pakko saada jotain kivaa ja soitto moottoripaja ( cosworht ) Ei sinne turbo mahdu? :shock: Pitäis vaan saada ajanhenkeen kuuluva twincam. No onnistuu! Siis meidän alakerta , teidän kansi :shock: Täh? Maksaa.... Pakko saada autolle ( fia) hyväksyntä :oops: Tehtävä kauhea määrrä siviilikäyttöön. Kuka ostaa näitä , jos ei oo herkkuja.

Asennamme ilmastoinin+ muut herkut siihen pieneen koriin. Luukku ja vot.Ei kai mersuun tarvii remonttia tehdä? :roll: Ei oo meidän ongelma. Ilmansuodattin on ainut mikä on keskeisellä paikalla , senkin avaamiseen tarvii työkaluja , kun on ahdasta! :shock:

Pieni avautuminen helpottaa! :lol:
big jopo
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Sää sanoit että se kaasuläpälle menevä tanko oli löystynyt ja ruuvailit sitä... Ruuvailepa uudestaan. Jos sulla on kaasuläppä vähä auki. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Sivonen kirjoitti:Sää sanoit että se kaasuläpälle menevä tanko oli löystynyt ja ruuvailit sitä... Ruuvailepa uudestaan. Jos sulla on kaasuläppä vähä auki. :roll:
Joo luulin pimeessä? Ei se liikkunut mihinkään? Kiinni oli ka**a juntilan tuvan seinässä! :evil:
big jopo
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Mulla tosiaan rupee olemaan kohta läppä auki noille bensamersuille :? . Taidan ostaa 200 diiselin sinne mahtuu ainakin kädet konehuoneeseen. Menkööt "cossu" pullon kanssa seuraavalle. Pitää vaan käydä ostamassa kossu hanskalokeroon seuraavalle :lol: :contract:
big jopo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”