Sijoita dry jokunen satku, ja laita se lemmenpesäsi tekstarilla lämpeämään silloin kun huvittaa.AM kirjoitti:Noita termostaatti ohjattuja pistokkeitahan on sisäkäyttöön myynnissä,hintaakin taisi olla reilusti vähemmän.dry kirjoitti: Tällä hetkellä käytössä on viikkoajastin, mutta tuollanen sisälämpötilaa haisteleva johtohan voisi olla kaikkein helpoin tapa pitää mökin peruslämpö päällä
Moottorin lämmitys "pakkasvahdilla".
Niimpä, Webasto päälle telestart kaukosäätimellä tai gsm puhelimella...
Ei tartte lähtee kusiluistimilla kalsareissa edes pihalle suorittamaan käynnistysoperaatioo.
Ei tartte lähtee kusiluistimilla kalsareissa edes pihalle suorittamaan käynnistysoperaatioo.
189 021 022 220 228 242 249 260 275 293 345 352 354 404 405 414 543 550 581 600 611 612 673 681 691 774 792 801 813 819 854 873 876 877 954 988 W10
käväsin paikallisessa romutalossa ostamassa kaukoohjatun pistorasian ulkorakennuksen pistorasioita ja pihavaloja varten... kantomatka n 100m kolme rasiaa ja 2 ohjainta, yht 18€ ei tartte könytä pihalle räplään kelloja ja lämmityksiä päälle. Niin mulla on vain vesiletkussa kököttävä lämmitin jossa on oma termostaatti +35 - +85 astetta teho oli nyt vähän isompi 1000w mutta lämpiää ihan sopivasti 30minuutin lämmityksellä. Muuten kyl lämpiää eberillä mutta sitä ei taho osata laittaa ennakkoon, kun ei voi tietää koska on lähtö.
Valitettavasti tämäkään ratkaisu ei toimi siinä vaiheessa kun tulee "lähtö". Viidessä minuutissa pitäisi olla asemalla lähdössä uusiin haasteisiin, eikä nämä lähdöt kysele onko auto lämmin vai ei.Ari66 kirjoitti:Eli Webasto päälle, hörppäämään kaffeet, kasaamaan kamppeet ja oletkin jo menossa lämpimällä autolla.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Ari66 kirjoitti:Webasto on niin tehokas, että jo 10-15 min lämmitys riittää siihen mitä lohkolämppäri 24h päällä.Pappi kirjoitti:Webasto päällä pe - ma välinen aika? Hmm, millainenhan akku pitäisi olla jotta virta riittäisi.
-42 pakkasessa ihmetellään, että miksei webasto lähtenytkään päälle = nesteet jäässä ja akku tyhjä, näin kävi 6 vuotta sitten lapissa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
ja kun ostaa kunnon sisätilaLÄMPPÄRIN ,se säätääääääää sisälämpöPappi kirjoitti:Esim agrimarketista bongasin konekäyttöön tarkoitetun termostaatin pistorasiaan. Sillä voipi sitten ohjata sisälämppäriä, mikäli ei halua sen olevan koko ajan päällä.
Velipoika osti muuten tuon pakkasvahdin juurikin sen vuoksi, että 2h lämmitysaika ei riittänyt Astron 4.3 litraiselle bensakoneelle kovilla pakkasilla. (lue: rautakasa ei antaudu ihan helpolla).
tilan määrää,ihan itekseen !!!
eikä vieläkään yhteen laskettuna maksa niini paljo ko tuo "TURHAKE" !!!
sori pappi jos sun bisnekses meni ny pilalle,ne on vetäny sua 6 _ 0 !!!!!!
-------------KORKIALTA JA KOVAA ---------
ei hyvät pojat meillä oo varraaa vepastoihi,Ryöhkä kirjoitti:Niimpä, Webasto päälle telestart kaukosäätimellä tai gsm puhelimella...
Ei tartte lähtee kusiluistimilla kalsareissa edes pihalle suorittamaan käynnistysoperaatioo.
moneen kertaa sanonu ajastin+johto+sisätilalämmitin=
IHANA AAMU ja vaikkka iltakin........
ku te esittelettä sitä UUTTA töpseliä siellä parkkiksella,ku se on viel
sano nu työ so pi ku k se n irtiiiii! onhan siinä johos num . mihin
soittaaaa ku tarvii lisävirtaa ????
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
no eikö sielä "asemalla" pitäs sitten osata jo ajastimien käyttö ?Pappi kirjoitti:Valitettavasti tämäkään ratkaisu ei toimi siinä vaiheessa kun tulee "lähtö". Viidessä minuutissa pitäisi olla asemalla lähdössä uusiin haasteisiin, eikä nämä lähdöt kysele onko auto lämmin vai ei.Ari66 kirjoitti:Eli Webasto päälle, hörppäämään kaffeet, kasaamaan kamppeet ja oletkin jo menossa lämpimällä autolla.
jos saan opettaa jotain:::ajastinkello 5 minuuttia päällä, ,
seuraavat 5 min pois taas päälle se ajastin.......En mää käskeny hypätä
ajastimen peräs, määä luulin et se on vieskassa seinäs kii ,mut luma on vieny se mennessään.......mikaaa syötä,niin ainaki siel missä ootkin,
leenalle
Montako viikonloppupäivystystä sinulla Pappi on kuukauvessa ?
Kirjotit päivystyksen kestoksi pe. aamusta Ma. aamuun, elikkä 3 vrk (72h)
Jos tuo sähkö maksaa vaikka 9 cent. / kwh.
Ja tuo lokilämmitin ottaa sen 500w (0,5Kw).
Vuorokausi kulutukseksi tulee:
9cent x 0,5kw x 24h = 1,08 Euroa (6,42Mummoo)
Ja jos tuo kerrotaan 3 vuorokauvella niin loppusaldoksi tulee kokonaista 3,24 Euroo.
Tuo rahahan mennee kun ryyppejää Teboilin baarilla isonkupin summppia sokeri röhkön kera.
Tai sitten säästyy jos ei käy.....kaikki on niin suhteellista, joku tyrkkejjää hedelmäpelliin saman summan......
Että unoha ne pakkasvahit ja anna bilikan olla piuhan päässä se viikonloppu kun on häly päällä.
( Ja jos nuukuus tapovaa niin, nykäse töpö välillä irti. )
Kirjotit päivystyksen kestoksi pe. aamusta Ma. aamuun, elikkä 3 vrk (72h)
Jos tuo sähkö maksaa vaikka 9 cent. / kwh.
Ja tuo lokilämmitin ottaa sen 500w (0,5Kw).
Vuorokausi kulutukseksi tulee:
9cent x 0,5kw x 24h = 1,08 Euroa (6,42Mummoo)
Ja jos tuo kerrotaan 3 vuorokauvella niin loppusaldoksi tulee kokonaista 3,24 Euroo.
Tuo rahahan mennee kun ryyppejää Teboilin baarilla isonkupin summppia sokeri röhkön kera.
Tai sitten säästyy jos ei käy.....kaikki on niin suhteellista, joku tyrkkejjää hedelmäpelliin saman summan......
Että unoha ne pakkasvahit ja anna bilikan olla piuhan päässä se viikonloppu kun on häly päällä.
( Ja jos nuukuus tapovaa niin, nykäse töpö välillä irti. )
189 021 022 220 228 242 249 260 275 293 345 352 354 404 405 414 543 550 581 600 611 612 673 681 691 774 792 801 813 819 854 873 876 877 954 988 W10
No miksei tuo Papin tapauksessa ole ihan pätevä,kunhan muistaa irroittaa johdon kun tulee kiire lähtö Normaalikäytössä ei varmaankaan ihmeemmin hyötyä.
Nuo sisätilan lämppärit on kyllä kans aika turhake, eihän niillä isoon autoon saa kunnolla lämmintä tupaan No ehkä pikkusen plussan puolelle noilla alle 2kW vehkeillä...No silti mukavampia kuin ilman mutta....kun webaston tuomaan +20 lämpöön tottuu niin silti ne pikkulämppärit tympäsee.Samahan noissa lohkolämppäreissä,koneenlämmöt ei edes värähdä vaikka kuinka lämmittää
Nuo sisätilan lämppärit on kyllä kans aika turhake, eihän niillä isoon autoon saa kunnolla lämmintä tupaan No ehkä pikkusen plussan puolelle noilla alle 2kW vehkeillä...No silti mukavampia kuin ilman mutta....kun webaston tuomaan +20 lämpöön tottuu niin silti ne pikkulämppärit tympäsee.Samahan noissa lohkolämppäreissä,koneenlämmöt ei edes värähdä vaikka kuinka lämmittää
Päivystys riippuu ihan omasta ahkeruudesta. Lähtövelvoite on myös päivystyksen ulkopuolella mikäli tilanne niin sallii. Pääasiassa viikonloput on aikaa, jolloin tulee oltua aktiivitoiminnassa mukana. Vapaat ja lomat on sitten toinen asia.Ryöhkä kirjoitti:Montako viikonloppupäivystystä sinulla Pappi on kuukauvessa ?
Mitä tulee tuohon ajastinkelloon sen käyttöä nyt on turha opettaa
Daimler: Nykyisessä asumismuodossa talli on mahdottomuus, joten sen voipi unohtaa. Mietitään sitä sitten jos joskus talon ostaa...
"Vahti" on käyttökelpoinen tällaisessa tapauksessa kuin Papilla.
Toisaalta kytkinkellollakin voi pelata; 0,5 tuntia päällä ja 0,5 tuntia pois ympäri vuorokauden, pysyy lähtövalmiina.
Vai särkeekö se vaihtelu vastuksen ?
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekee talvisesta liikkeellelähdöstä mukavamman kuin lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen yhdistelmä, tottakai.
Toisaalta lohkolämmitin on lähes 100% varmatoiminen toisin kuin "webasto" - mutta vaatii sen pistorasian lähelleen jne...
Toisaalta kytkinkellollakin voi pelata; 0,5 tuntia päällä ja 0,5 tuntia pois ympäri vuorokauden, pysyy lähtövalmiina.
Vai särkeekö se vaihtelu vastuksen ?
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekee talvisesta liikkeellelähdöstä mukavamman kuin lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen yhdistelmä, tottakai.
Toisaalta lohkolämmitin on lähes 100% varmatoiminen toisin kuin "webasto" - mutta vaatii sen pistorasian lähelleen jne...
Kiitos Dealer.dealer kirjoitti:"Vahti" on käyttökelpoinen tällaisessa tapauksessa kuin Papilla. Vai särkeekö se vaihtelu vastuksen ?
Tuota vaihtelua mietin minäkin? No aika sen näyttää kunhan tuo murikka on kotosalla. En ole edes kokeillut, mahtuuko ajastinkello tuonne taloyhtiön tolpan sisään? Isännöitsijältä on saatu lupa 2h kellon ohittamiseen
Mielenkiintoinen keskustelu kaikkinensa. Tuolta pakkasvahdin sivuilta muistaakseni löytyy MOTIVAN tekemä tutkimus "pätkälämmityksestä".
HVM kirjoitti:Sijoita dry jokunen satku, ja laita se lemmenpesäsi tekstarilla lämpeämään silloin kun huvittaa.AM kirjoitti:Noita termostaatti ohjattuja pistokkeitahan on sisäkäyttöön myynnissä,hintaakin taisi olla reilusti vähemmän.dry kirjoitti: Tällä hetkellä käytössä on viikkoajastin, mutta tuollanen sisälämpötilaa haisteleva johtohan voisi olla kaikkein helpoin tapa pitää mökin peruslämpö päällä
Suosituksia.
Mökin sähkölämmitys vie vuodessa enemmän kuin kerrostaloasuntomme joten hyvät neuvot ja ehdotukset ovat tarpeen
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
http://www.ikh.fi/hallinta/pdf_tiedosto ... oria_id=13Tuolla on sivulla 4 joku pakkasvahti termari Jotain tuollaista tarkoitin,en tiedä sitten onko tuo kyseiseen käyttöön soppeli,mutta jotain vastaavia olen nähnyt esim. löpölämmittimen virtapiuhaan kytkettynä...
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
No sinä se jaksat aina vaan. Mitähän se lohkolämmitin tykkää tuollaisiesta "5 min päällä, 5 min poissa" Ei varmaan ole kovin pitkäikäinen. Tuo johtohässäkkä lämmittää pitemmän aikaa jolloin lämmityskerrat vähenee ja lohkolämmitin saavuttaa maksimilämpönsä ennenkuin virta taas katkeaa. Ja toisekseen. Pappi EI ole vielä ostanut tuollaista, ei tuohon hintaan tarvitse sitä ostaakkaan, siitä pidän minä huolen. Mutta mitä sen loppuhinnksi tulee niin sitä ei kerrota teilleapassi68 kirjoitti:
no eikö sielä "asemalla" pitäs sitten osata jo ajastimien käyttö ?
jos saan opettaa jotain:::ajastinkello 5 minuuttia päällä, ,
seuraavat 5 min pois taas päälle se ajastin.......En mää käskeny hypätä
ajastimen peräs, määä luulin et se on vieskassa seinäs kii ,mut luma on vieny se mennessään.......mikaaa syötä,niin ainaki siel missä ootkin,
leenalle
Mitä taas tulee asemalla oleviin autoihin niin ne on varustettu siten, että jokaiseen autoon menee koko ajan paineilma ja jatkuva virta. Virta on latausta varten niille laitteille, jotka toimivat akuilla. Esim käsivalaisimet, käsiradiot yms... Kysymys on nyt omasta parkkipaikasta ja siitä, että saan varmistettua oman mahdollisuuden osallistua hälytyksiin.
huokaus.
huokaus.
Traktoreissa ollaan noita joskus käytetty.. Jotenkin se kuitenkin pyörähti ajastinkellon käyttöön takaisin. Olivat kovin kylmiä toisinaan, kun meni starttaamaan. Sisätilanlämppäristä ei ollut hyötyä..Nykyään yksi traktori on tallissa/kokoajan roikassa kera sisätilan lämppärin.. Mukava lähteä.
Miten liittyy papin ongelmaan? Tavalla, että toisinaan oli moottori todella kankean (kylmä) oloinen startatessa. Juuri noilla rajapintojen pakkasilla, 10-20 astetta.. Jolloin soisin moottorin olevan oikeasti lämmin.
Taloyhtiön tolpassa oli tuollainen jonkunlainen pakkasvahti. Auto oli näinollen kokoajan roikassa, tuntui aluksi hyvältä, lähtöjä oli tiheästi. Tietyissä lämpötiloissa lämmitti pätkittäin, oikeasti kylmillä ilmoilla kokoajan. Kyllä harmitti mennä autoon, kun se oli lähes aina 0-15 asteen pakkasilla kylmä. Autossa oli sisätilan lämppäri, mutta alvariinsa kävi niin, että meneillään oli juuri se tauko.. Ja juuri satamaan alkanut lumi jäätynyt jäähtyneihin laseihin. Nykyinen ajastinkello systeemi on parempi..
Miten liittyy papin ongelmaan? Tavalla, että toisinaan oli moottori todella kankean (kylmä) oloinen startatessa. Juuri noilla rajapintojen pakkasilla, 10-20 astetta.. Jolloin soisin moottorin olevan oikeasti lämmin.
Taloyhtiön tolpassa oli tuollainen jonkunlainen pakkasvahti. Auto oli näinollen kokoajan roikassa, tuntui aluksi hyvältä, lähtöjä oli tiheästi. Tietyissä lämpötiloissa lämmitti pätkittäin, oikeasti kylmillä ilmoilla kokoajan. Kyllä harmitti mennä autoon, kun se oli lähes aina 0-15 asteen pakkasilla kylmä. Autossa oli sisätilan lämppäri, mutta alvariinsa kävi niin, että meneillään oli juuri se tauko.. Ja juuri satamaan alkanut lumi jäätynyt jäähtyneihin laseihin. Nykyinen ajastinkello systeemi on parempi..
124.023
Tee niin kuin naapuri. Ne muutti paloasemaa vastapäätä oleviin rivareihin.Pappi kirjoitti:Valitettavasti tämäkään ratkaisu ei toimi siinä vaiheessa kun tulee "lähtö". Viidessä minuutissa pitäisi olla asemalla lähdössä uusiin haasteisiin, eikä nämä lähdöt kysele onko auto lämmin vai ei.Ari66 kirjoitti:Eli Webasto päälle, hörppäämään kaffeet, kasaamaan kamppeet ja oletkin jo menossa lämpimällä autolla.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Tämän halvempaa ei taida lähimarkkinoilla olla?dry kirjoitti: Suosituksia.
Mökin sähkölämmitys vie vuodessa enemmän kuin kerrostaloasuntomme joten hyvät neuvot ja ehdotukset ovat tarpeen
http://www.siitek.com/products.php?id=11&catid=3
Kyseessä siis GSM-robotti. Lisäksi tarvitset vehkeen käyttöohjeissa kerrotun kokoisen releen mittaritaululle, jota robotti sitten vetää käskystä tekstiviestillä. Rele maksaa siinä 20-50e? Ja tottakai joku perusmaksuton liittymä tuohon ropottiin.
Sähkömies kytkemään rele pattereiden virtaletkun väliin Sen jälkeen saat mökin lämpeämään tekstarilla.
Kiitos Hemingway asiapitoisesta vastauksestasi. Mikäli tuo vahti jää minulla käyttämättä, uskoisin lähipiiristä löytyvän sille käyttöä koska veljeni painii saman ongelman vuoksi. Sillä erotuksella, että hänellä on kylmä talli käytössä.Hemingway kirjoitti:Miten liittyy papin ongelmaan? Tavalla, että toisinaan oli moottori todella kankean (kylmä) oloinen startatessa. Juuri noilla rajapintojen pakkasilla, 10-20 astetta.. Jolloin soisin moottorin olevan oikeasti lämmin.