Kaasu pohjassa 100000km
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Kaasu pohjassa 100000km
Saabillahan ajettiin -86 Talladegan moottoriradalla kolmella vakiokuntoisella 9000 Turbolla 100000km kaasu pohjassa, vain tankkaukset ja kuskinvaihdot pysäyttivät ajamisen.
Kaikki autot kestivät testin ja insinöörien laskelmien mukaan mm. ahdin pyörähti n.30 miljardia kertaa ja kampiakseli n. 165miljoonaa kertaa testin aikana autossa.
Tästä itse kysymykseeni:
Onko muilla autoilla tehty jotain samanlaista? Mieleni sopukoihin on jostain jäänyt, että ainakin Porsche kokeili jotain vastaavaa.
Miten on?
Kaikki autot kestivät testin ja insinöörien laskelmien mukaan mm. ahdin pyörähti n.30 miljardia kertaa ja kampiakseli n. 165miljoonaa kertaa testin aikana autossa.
Tästä itse kysymykseeni:
Onko muilla autoilla tehty jotain samanlaista? Mieleni sopukoihin on jostain jäänyt, että ainakin Porsche kokeili jotain vastaavaa.
Miten on?
No ajelihan ne tiisselimersuilla tuossa vuosi pari sitte ameriikas. Oli osa E320 CDI:n julkistamiskampanjaa kun eivät viiteen vuoteen olleet myyny tiiseleitä sielä päin.
Jaa, löyty linkkiki http://www.edmunds.com/insideline/do/Ne ... eId=105638
Jaa, löyty linkkiki http://www.edmunds.com/insideline/do/Ne ... eId=105638
I drive an Opel. What's your excuse?
Arpa kohtalon on aina arvaamatonHemingway kirjoitti:Näin ajelivat. Autot valittiin summittaisesti tuotantolinjalta. Kaikki autot toimivat moitteetta, FIS valvoi operaatiota.
Tämän jälkeen niillä ajettiin läpi amerikan? keskikulutuksella 4,7? litraa sataselle. Kestää ne CDI:tkin
Kaikki huomenna voi olla toisin
Reissu eessä on aina korjaamon
Sinne vie minne määrätty lie
Ajokos ne muuten saabilla 100000km per auto vai kolmella autolla yhteensä sen 100000km .Niin tai näin hyvin kestivät saabit.Eikös mersuilla ajettu monella autolla yhteensä se 100000km, se on vähän eri asia kuin ajaa yhdellä autolla 100000km pedaali lattiassa vaikka hyvin sekin osoittaa kestävyyttä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
kestotesti
Oli tuo 320 mese näytillä Saksassa messuilla.Pesemättömänä , oli aika hurjan näköinen ,peräpää kohtuullisen pien peitossa ja päältä muutenkin kuin enempi ajettu vossikka.
Jamppa
Jamppa
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kaasu pohjassa 100000km
http://www.worldcarfans.com/features.cf ... -e-2.3-16vHaikara kirjoitti:Saabillahan ajettiin -86 Talladegan moottoriradalla kolmella vakiokuntoisella 9000 Turbolla 100000km kaasu pohjassa, vain tankkaukset ja kuskinvaihdot pysäyttivät ajamisen.
Kaikki autot kestivät testin ja insinöörien laskelmien mukaan mm. ahdin pyörähti n.30 miljardia kertaa ja kampiakseli n. 165miljoonaa kertaa testin aikana autossa.
Tästä itse kysymykseeni:
Onko muilla autoilla tehty jotain samanlaista? Mieleni sopukoihin on jostain jäänyt, että ainakin Porsche kokeili jotain vastaavaa.
Miten on?
Puolet vähemmän matkaa mutta lujempaa...
Viimeksi muokannut AK47, 09.4.2007 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se Saappikin tollai ajaen kestää .
Mitenkäs sitten kun puolet vuodesta kilautetaan käyntiin pakkasesta , jopa -35 asteesta ja ajellaan enempi kylmänpuoleisella koneella.
Voitelu ei toimi, ainakaan aluksi, suunnitelulla tavalla ja ajo on sellaista menääneimennä . . . tyylistä.
Jostain on jäänyt mieleen vertaus että yksi kylmäkäynnistys vastaa 500km:n ajoa lämpöisellä koneella.
Nopeesti laskien tuo Saabin testi on n. 200 kylmästarttia eli yhden talven startit - tammi-helmikuulla menee "kylmät kilsat" ylitte.
Mitenkäs sitten kun puolet vuodesta kilautetaan käyntiin pakkasesta , jopa -35 asteesta ja ajellaan enempi kylmänpuoleisella koneella.
Voitelu ei toimi, ainakaan aluksi, suunnitelulla tavalla ja ajo on sellaista menääneimennä . . . tyylistä.
Jostain on jäänyt mieleen vertaus että yksi kylmäkäynnistys vastaa 500km:n ajoa lämpöisellä koneella.
Nopeesti laskien tuo Saabin testi on n. 200 kylmästarttia eli yhden talven startit - tammi-helmikuulla menee "kylmät kilsat" ylitte.
. . .
Kyllähän tuo talla pohjassa ajo auton sinänsä koville laittaa. Kovasti eri paikat ovat kuitenkin ovaaliradoilla kovilla verrattaessa arkiajoon. Esim juuri lämpötilavaihteluista aiheutuvia moninaisia haittoja ei noissa oloissa varmastikaan ilmaannu.
Mutta kertoohan tuo laadusta ja hyvin suunnitellusta kokonaisuudesta jotakin. Maailman moottoriteille tehdyt isot kulkineet menestyvät luonnostaan paremmin noissa pultti_pohjassa_maratooneissa kuin marketinpihojen korsat ja korollat.
Mutta kertoohan tuo laadusta ja hyvin suunnitellusta kokonaisuudesta jotakin. Maailman moottoriteille tehdyt isot kulkineet menestyvät luonnostaan paremmin noissa pultti_pohjassa_maratooneissa kuin marketinpihojen korsat ja korollat.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Kaasu pohjassa 100000km
Lähinnähän nuissa tallapohjassa tallateekassa -ajeluissa testataan jäähdytysjärjestelmän toimivuutta.
"During these endurance trials there were some minor aerodynamic modifications including removal of the mirrors and wipers. In addition, a lower rear axle ratio permitted a higher top speed but overall this car was almost stock and reflected well on the entire 190 series."
almost stock on aika vaihteleva käsite
Mutta ei suoraan linjalta otettu vakioauto...AK47 kirjoitti:http://www.worldcarfans.com/features.cf ... -e-2.3-16v
Puolet vähennän mutta lujempaa...
"During these endurance trials there were some minor aerodynamic modifications including removal of the mirrors and wipers. In addition, a lower rear axle ratio permitted a higher top speed but overall this car was almost stock and reflected well on the entire 190 series."
almost stock on aika vaihteleva käsite
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20