Kun kerkiäis.... Eli ei ole.JuMu S kirjoitti:No?
Joko on paisetta hinkattu ja puleerattu? Onko käsijarrukahvan suojasukka ja ratti jo yltäpäältä mehiläisvahassa?
Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!
No nyt on -irvileuat- lopulta saatu jotain aikaan.
Kävin h*moilemassa tulpat irti, kiinnitin akun ja virtalukon, sekä pumppasin tippakannullisen liukuvoidetta mäntien päälle. Nopeat tarkistukset ettei mikään savua ja starttaamaan kone pyörii nätisti ja öljynpainevalokin sammuu. Mähiköön nyt rauhassa ainakin viikonlopun yli, sitten vaihdellaan öljyt, tulpat jne - ja putsataan tottakai sihti öljypohjasta.
Laturi näyttää olevan aika hapettunut, saapa nähdä sammuuko sen valo eli ei. No hommataan uusi...
Oli muuten tulupat jottamoisen tiukassa. Luulin että nyt tulee jengat takuulla mukana, mutta ei. Yhden tulpan elektrodi oli vääntynyt millin-pari vinoon, mistähän tämä johtuu? Siis se "sydän" joka on siellä tulpan reiässä, ei se vänkyrä joka on tulpan persiissä.
Kävin h*moilemassa tulpat irti, kiinnitin akun ja virtalukon, sekä pumppasin tippakannullisen liukuvoidetta mäntien päälle. Nopeat tarkistukset ettei mikään savua ja starttaamaan kone pyörii nätisti ja öljynpainevalokin sammuu. Mähiköön nyt rauhassa ainakin viikonlopun yli, sitten vaihdellaan öljyt, tulpat jne - ja putsataan tottakai sihti öljypohjasta.
Laturi näyttää olevan aika hapettunut, saapa nähdä sammuuko sen valo eli ei. No hommataan uusi...
Oli muuten tulupat jottamoisen tiukassa. Luulin että nyt tulee jengat takuulla mukana, mutta ei. Yhden tulpan elektrodi oli vääntynyt millin-pari vinoon, mistähän tämä johtuu? Siis se "sydän" joka on siellä tulpan reiässä, ei se vänkyrä joka on tulpan persiissä.
Uuvet voiteet ja kynttelit ostettu. Tarkoitus oli ostaa öljyn-ja ilmanputsarikin, mutta en saanut kaupassa päähäni minkä vehkeen suodatinjalka vehkeessä on, enkä muistanut enää ilmanputsarin mittojakaan. No nyt on ilmanputsari mitattu ja öljynsuodatin todettu dieseli-volskista peräisin olevaksi, eli tänään tehdään jatkohankintoja. Autosta löytyneen törkykassin perusteella virranjakajan kansi ja pyörijä on uusittu juuri ennen seisokkia, eli edellisen koneremontin yhteydessä, joten sille puolelle ei uusita ainakaan nyt tässä vaiheessa mitään.
Tällä viikolla saattaa lähteä savut - ainakin startin kaapeleista.
Tällä viikolla saattaa lähteä savut - ainakin startin kaapeleista.
Meinasitko tulla tupla v*tutuksella seuraavaan miittiin
Nätti hän tuo on kuin sika pienenä
Mikä on moottorin numero sarja?
Ote korjaamo käsikirjasta joulukuu-68
auton tunnistaminen
Iskutilaavuuden lisäys saatiin suurentamalla sylinterin halkaisijaa 83mm:stä 85.5mm:iin iskun pituuden pysyttyä muuttumattomana .
Suuremmasta iskutilavuudesta huolimatta moottorin teho on sama (54hv),koska puristussuhdetta pienennettiin arvosta 8,5:1 arvoon 7,7:1 minkä ansiosta moottorissa voidaan käyttää tavallista bensiiniä, oktaaniluku 90.
tämmöinen ero on 1500 ja 1600 ero kaks kaasarisessa
Nätti hän tuo on kuin sika pienenä
Mikä on moottorin numero sarja?
Ote korjaamo käsikirjasta joulukuu-68
auton tunnistaminen
Iskutilaavuuden lisäys saatiin suurentamalla sylinterin halkaisijaa 83mm:stä 85.5mm:iin iskun pituuden pysyttyä muuttumattomana .
Suuremmasta iskutilavuudesta huolimatta moottorin teho on sama (54hv),koska puristussuhdetta pienennettiin arvosta 8,5:1 arvoon 7,7:1 minkä ansiosta moottorissa voidaan käyttää tavallista bensiiniä, oktaaniluku 90.
tämmöinen ero on 1500 ja 1600 ero kaks kaasarisessa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Mistä löytyy koneen numero? No sillä ei lie isoakaan väliä tässä tapauksessa, koneessa kun ei ole juurikaan jäljellä vakio-osia. Katoitko kuvia? Tämä pannu katkoo kampuran ysivitosella, sekin on kokeiltu. (Olikohan se muistaakseni kone #2, jonka appiukko tuhosi nuukuuksissaan ja tietämättömyyttään ysivitosella 5000Mk kiitos.piku kirjoitti:Meinasitko tulla tupla v*tutuksella seuraavaan miittiin
Nätti hän tuo on kuin sika pienenä
Mikä on moottorin numero sarja?
Ote korjaamo käsikirjasta joulukuu-68
auton tunnistaminen
Iskutilaavuuden lisäys saatiin suurentamalla sylinterin halkaisijaa 83mm:stä 85.5mm:iin iskun pituuden pysyttyä muuttumattomana .
Suuremmasta iskutilavuudesta huolimatta moottorin teho on sama (54hv),koska puristussuhdetta pienennettiin arvosta 8,5:1 arvoon 7,7:1 minkä ansiosta moottorissa voidaan käyttää tavallista bensiiniä, oktaaniluku 90.
tämmöinen ero on 1500 ja 1600 ero kaks kaasarisessa
Öljyt on valumassa, mutta suodatin on juuttunut niin tiukkaan kiinni, että tuhosin jo 2kpl suodatinavaimia. Kohta ostamaan ketjumallia. Suodatin on aika p*skassa paikkaa takapyörän takana.
Ei tällä viiti miittimatkalle lähteä, työntötangot lentää yleensä paikaltaan jo ensimmäisessä ohituksessa, vaikka tuplajouset onkin.
Moottorin numero löytyy öljyn laahduttimen luota olevasta laipasta
työntö tankojen lentely on ominaisuus liian löysien ja lyhyiden jousien takia jonka olen oppinut kilpa kuplien kanssa
työntö tankojen lentely on ominaisuus liian löysien ja lyhyiden jousien takia jonka olen oppinut kilpa kuplien kanssa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Niinhän se on noitten jousien kanssa. No koneen numeroa ei siis nyt pääse katsomaan kun puhallinkoppa on paikoillaan.piku kirjoitti:Moottorin numero löytyy öljyn laahduttimen luota olevasta laipasta
työntö tankojen lentely on ominaisuus liian löysien ja lyhyiden jousien takia jonka olen oppinut kilpa kuplien kanssa
Mitäs tässä viimeisen viidentoista vuoden aikana on tapahtunut? Ennen tällaiset ilmanputsarit olivat hyllytavaraa, nyt nauroivat suunnilleen selällään kun moisia kyselin. Onneksi yksi myyjistä on ralli-miehiä, lupasi kaivella tallliaan, josko sieltä löytyisi vanhaa varastoa pestävä Sprint filtteri. Jos ei löydy, niin mistäs sitten ostetaan?
Pieniä muutoksia lohkoissa ei mitään maatakaatavaaHVM kirjoitti:
Mitäs tässä viimeisen viidentoista vuoden aikana on tapahtunut?
Eihän volkkari tarvii ilmanputsareita nehän jarruttaa ilman kulkua
itikka verkko kaasarin eteen niin ei mene itikasta isommat tavarat koneeseen sen takia on volkkarin imusarjassa syvennys
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Se vähä kokemus mitä minulla noista saksalaisista ilmajäähypoksereista on, kertoo että moottorinumero on Tyyppi 1:n lohkoissa laturin jalan alla takaa katsottuna oikean puoleisessa lohkonpuoliskossa.piku kirjoitti:Moottorin numero löytyy öljyn laahduttimen luota olevasta laipasta
työntö tankojen lentely on ominaisuus liian löysien ja lyhyiden jousien takia jonka olen oppinut kilpa kuplien kanssa
Tönärit on oman kokemuksen perusteella huonoja pysymään paikoillaan jos keinuvipugeometria on päin honkia, ts lasketut kannet, hirveesti nostoa, vakiopituiset tikut pärisee pois kuopastaan kun keinuvipu karkaa pois edestä.
Liian jäykät jouset saa ne vakiot alutönärit nurjahtelemaan kierroksilla yllättävän helpolla, varsinkin isommilla =painavammilla venttiileillä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt on öljyt koneessa, suodatin vaihdettu ja tulpat paikallaan. Kohta hakemaan bensanputsaria ja bensaa *PUM!*
Sähköpumppu pitää ostaa myös, jos niitä hyllystä löytyy. Entinen kun otti ja kärvähti, kuten taisin jo aikaisemmin mainitakin. No lähtee se käyntiin tuolla omalla pumpullaankin.
Kannethan tuossa on, JuMu, kalutut - venttiilitkin vaihdeltu "sopivamman kokoisiin." Nokan nostoa en muista, mutta kuvittelisin sen olevan jossain 280-300 välillä, noin vanhaa muistia? Korjatkaa jos olen ihan lepässä. Geometrioista en osaa sanoa mitään muuta, kuin että kone on kiteeläisen jokkis-miehen tekemä. Sanoneeko Pikulle P. Nupponen mitään? Taitaa kyllä nykyään olla jo EVP-hommissa, eikä tainnut tehdä aiemminkaan kuin mekaanikon hommia. Ei siis kuski.
Sähköpumppu pitää ostaa myös, jos niitä hyllystä löytyy. Entinen kun otti ja kärvähti, kuten taisin jo aikaisemmin mainitakin. No lähtee se käyntiin tuolla omalla pumpullaankin.
Kannethan tuossa on, JuMu, kalutut - venttiilitkin vaihdeltu "sopivamman kokoisiin." Nokan nostoa en muista, mutta kuvittelisin sen olevan jossain 280-300 välillä, noin vanhaa muistia? Korjatkaa jos olen ihan lepässä. Geometrioista en osaa sanoa mitään muuta, kuin että kone on kiteeläisen jokkis-miehen tekemä. Sanoneeko Pikulle P. Nupponen mitään? Taitaa kyllä nykyään olla jo EVP-hommissa, eikä tainnut tehdä aiemminkaan kuin mekaanikon hommia. Ei siis kuski.
Tilanteen edistymistä voi seurata myös täältä
http://www.112info.fi/
http://www.112info.fi/
Bensaa, purkkirokkaa, sutari ja sammutin ostettu. Kohta alkaa anal countdown. Rokka saattaa äkkiseltää kuulostaa joukkoon kuulumattomalle, mutta sillekin on olemassa selitys, eikä se liity ilokaasuun. Ei malta laittaa ruokaa, pitää päästä rikkomaan volskia.
Ostin samalla reissulla jarruletkutkin, vaikka entiset, alkuperäiset -43v vanhat- juutalaisista* tehdyt letkut silmämääräisesti ehjät ovatkin. Ei pysty italian poika tänä päivänä samaan.
Pensaakin on, joten rokka tauluun, ruokasavut, tuiskup*ska ja starttailemaan.
*Juu, niin on huono vitsi, ja mautonkin...
Ostin samalla reissulla jarruletkutkin, vaikka entiset, alkuperäiset -43v vanhat- juutalaisista* tehdyt letkut silmämääräisesti ehjät ovatkin. Ei pysty italian poika tänä päivänä samaan.
Pensaakin on, joten rokka tauluun, ruokasavut, tuiskup*ska ja starttailemaan.
*Juu, niin on huono vitsi, ja mautonkin...
Jassoo, täällä ollaan oltu taas nerolla päällä?
Video tuossa latautuu parasta aikaa votoämpäriin, mutta mahtaneeko tuo kiinnostaa ketään?
Savut oli suunnilleen samanlaiset kuin CDTA:n ekassa kuvassa, tulpat kesti -ihme kyllä- ensimmäisen pommin paikoillaan. Korkillinen bensaa kumpaankin kurkkuun ja PUM! - ikirouta on voitettu. Saatanalliset oli kyllä tosiaan savut, kun tuli tungettua perjantaina pytyt varmukkeeksi täyteen öljyä. Kohtahan se selviää sekin, onko (eli on) öljyrenkaat jumissa...
Satsia en vielä hennonnut antaa, herkistellään nyt alkuun ihan rauhassa, ettei kilahda suoraan talliin. Nyt etitään seuraavaks toiseen etupyörään jarrut, ja käydään kokeilemassa miten pahka seisattuu äänen nopeudesta.
Jaha, videokin on latautunut, harmi ettei ketään kiinnosta.
Video tuossa latautuu parasta aikaa votoämpäriin, mutta mahtaneeko tuo kiinnostaa ketään?
Savut oli suunnilleen samanlaiset kuin CDTA:n ekassa kuvassa, tulpat kesti -ihme kyllä- ensimmäisen pommin paikoillaan. Korkillinen bensaa kumpaankin kurkkuun ja PUM! - ikirouta on voitettu. Saatanalliset oli kyllä tosiaan savut, kun tuli tungettua perjantaina pytyt varmukkeeksi täyteen öljyä. Kohtahan se selviää sekin, onko (eli on) öljyrenkaat jumissa...
Satsia en vielä hennonnut antaa, herkistellään nyt alkuun ihan rauhassa, ettei kilahda suoraan talliin. Nyt etitään seuraavaks toiseen etupyörään jarrut, ja käydään kokeilemassa miten pahka seisattuu äänen nopeudesta.
Jaha, videokin on latautunut, harmi ettei ketään kiinnosta.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Koetappas kysellä niitä maailmanputsareita samasta paikasta ku ne Tiilerin fieterikki tuli..... ....ne ku myy K & N suorattimia ( oon niiten jälleenmyyjä)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi