Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:No? :amis_selittaa:

Joko on paisetta hinkattu ja puleerattu? Onko käsijarrukahvan suojasukka ja ratti jo yltäpäältä mehiläisvahassa? :amis_selittaa:

:lol:
Kun kerkiäis.... :( Eli ei ole. :supersad:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Kerkijääs :shock: eikös se ole yrittäjän vapautta kun saa vapaasti suunnitella menonsa :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No nyt on -irvileuat- lopulta saatu jotain aikaan. :shock:

Kävin h*moilemassa tulpat irti, kiinnitin akun ja virtalukon, sekä pumppasin tippakannullisen liukuvoidetta mäntien päälle. Nopeat tarkistukset ettei mikään savua ja starttaamaan :arrow: kone pyörii nätisti ja öljynpainevalokin sammuu. :kuningasajatus: Mähiköön nyt rauhassa ainakin viikonlopun yli, sitten vaihdellaan öljyt, tulpat jne - ja putsataan tottakai sihti öljypohjasta. :idea:


Laturi näyttää olevan aika hapettunut, saapa nähdä sammuuko sen valo eli ei. :( No hommataan uusi... :roll:

Oli muuten tulupat jottamoisen tiukassa. Luulin että nyt tulee jengat takuulla mukana, mutta ei. :shock: Yhden tulpan elektrodi oli vääntynyt millin-pari vinoon, mistähän tämä johtuu? :shock: Siis se "sydän" joka on siellä tulpan reiässä, ei se vänkyrä joka on tulpan persiissä. :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Uuvet voiteet ja kynttelit ostettu. Tarkoitus oli ostaa öljyn-ja ilmanputsarikin, mutta en saanut kaupassa päähäni minkä vehkeen suodatinjalka vehkeessä on, enkä muistanut enää ilmanputsarin mittojakaan. :shock: No nyt on ilmanputsari mitattu ja öljynsuodatin todettu dieseli-volskista peräisin olevaksi, eli tänään tehdään jatkohankintoja. :idea: Autosta löytyneen törkykassin perusteella virranjakajan kansi ja pyörijä on uusittu juuri ennen seisokkia, eli edellisen koneremontin yhteydessä, joten sille puolelle ei uusita ainakaan nyt tässä vaiheessa mitään.

Tällä viikolla saattaa lähteä savut - ainakin startin kaapeleista. 8)
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Meinasitko tulla tupla v*tutuksella seuraavaan miittiin :?:
Nätti hän tuo on kuin sika pienenä
Mikä on moottorin numero sarja?
Ote korjaamo käsikirjasta joulukuu-68
auton tunnistaminen
Iskutilaavuuden lisäys saatiin suurentamalla sylinterin halkaisijaa 83mm:stä 85.5mm:iin iskun pituuden pysyttyä muuttumattomana .
Suuremmasta iskutilavuudesta huolimatta moottorin teho on sama (54hv),koska puristussuhdetta pienennettiin arvosta 8,5:1 arvoon 7,7:1 minkä ansiosta moottorissa voidaan käyttää tavallista bensiiniä, oktaaniluku 90.
tämmöinen ero on 1500 ja 1600 ero kaks kaasarisessa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

piku kirjoitti:Meinasitko tulla tupla v*tutuksella seuraavaan miittiin :?:
Nätti hän tuo on kuin sika pienenä
Mikä on moottorin numero sarja?
Ote korjaamo käsikirjasta joulukuu-68
auton tunnistaminen
Iskutilaavuuden lisäys saatiin suurentamalla sylinterin halkaisijaa 83mm:stä 85.5mm:iin iskun pituuden pysyttyä muuttumattomana .
Suuremmasta iskutilavuudesta huolimatta moottorin teho on sama (54hv),koska puristussuhdetta pienennettiin arvosta 8,5:1 arvoon 7,7:1 minkä ansiosta moottorissa voidaan käyttää tavallista bensiiniä, oktaaniluku 90.
tämmöinen ero on 1500 ja 1600 ero kaks kaasarisessa
Mistä löytyy koneen numero? No sillä ei lie isoakaan väliä tässä tapauksessa, koneessa kun ei ole juurikaan jäljellä vakio-osia. Katoitko kuvia? Tämä pannu katkoo kampuran ysivitosella, sekin on kokeiltu. :lol: (Olikohan se muistaakseni kone #2, jonka appiukko tuhosi nuukuuksissaan ja tietämättömyyttään ysivitosella :arrow: 5000Mk kiitos. :evil:

Öljyt on valumassa, mutta suodatin on juuttunut niin tiukkaan kiinni, että tuhosin jo 2kpl suodatinavaimia. :shock: Kohta ostamaan ketjumallia. :idea: Suodatin on aika p*skassa paikkaa takapyörän takana.

Ei tällä viiti miittimatkalle lähteä, työntötangot lentää yleensä paikaltaan jo ensimmäisessä ohituksessa, vaikka tuplajouset onkin. :lol:
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Moottorin numero löytyy öljyn laahduttimen luota olevasta laipasta :!:
työntö tankojen lentely on ominaisuus liian löysien ja lyhyiden jousien takia jonka olen oppinut kilpa kuplien kanssa :roll: :oops:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

piku kirjoitti:Moottorin numero löytyy öljyn laahduttimen luota olevasta laipasta :!:
työntö tankojen lentely on ominaisuus liian löysien ja lyhyiden jousien takia jonka olen oppinut kilpa kuplien kanssa :roll: :oops:
Niinhän se on noitten jousien kanssa. No koneen numeroa ei siis nyt pääse katsomaan kun puhallinkoppa on paikoillaan.

Mitäs tässä viimeisen viidentoista vuoden aikana on tapahtunut? :shock: Ennen tällaiset ilmanputsarit olivat hyllytavaraa, nyt nauroivat suunnilleen selällään kun moisia kyselin. :shock: Onneksi yksi myyjistä on ralli-miehiä, lupasi kaivella tallliaan, josko sieltä löytyisi vanhaa varastoa pestävä Sprint filtteri. Jos ei löydy, niin mistäs sitten ostetaan?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

HVM kirjoitti:
Mitäs tässä viimeisen viidentoista vuoden aikana on tapahtunut? :shock:
Pieniä muutoksia lohkoissa ei mitään maatakaatavaa
Eihän volkkari tarvii ilmanputsareita nehän jarruttaa ilman kulkua
itikka verkko kaasarin eteen niin ei mene itikasta isommat tavarat koneeseen sen takia on volkkarin imusarjassa syvennys
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

piku kirjoitti:Moottorin numero löytyy öljyn laahduttimen luota olevasta laipasta :!:
työntö tankojen lentely on ominaisuus liian löysien ja lyhyiden jousien takia jonka olen oppinut kilpa kuplien kanssa :roll: :oops:
Se vähä kokemus mitä minulla noista saksalaisista ilmajäähypoksereista on, kertoo että moottorinumero on Tyyppi 1:n lohkoissa laturin jalan alla takaa katsottuna oikean puoleisessa lohkonpuoliskossa. :roll:

Tönärit on oman kokemuksen perusteella huonoja pysymään paikoillaan jos keinuvipugeometria on päin honkia, ts lasketut kannet, hirveesti nostoa, vakiopituiset tikut :arrow: pärisee pois kuopastaan kun keinuvipu karkaa pois edestä. :shock:

Liian jäykät jouset saa ne vakiot alutönärit nurjahtelemaan kierroksilla yllättävän helpolla, varsinkin isommilla =painavammilla venttiileillä. :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt on öljyt koneessa, suodatin vaihdettu ja tulpat paikallaan. Kohta hakemaan bensanputsaria ja bensaa :arrow: *PUM!* :huh:

Sähköpumppu pitää ostaa myös, jos niitä hyllystä löytyy. Entinen kun otti ja kärvähti, kuten taisin jo aikaisemmin mainitakin. No lähtee se käyntiin tuolla omalla pumpullaankin. :idea:

Kannethan tuossa on, JuMu, kalutut - venttiilitkin vaihdeltu "sopivamman kokoisiin." Nokan nostoa en muista, mutta kuvittelisin sen olevan jossain 280-300 välillä, noin vanhaa muistia? Korjatkaa jos olen ihan lepässä. :shock: Geometrioista en osaa sanoa mitään muuta, kuin että kone on kiteeläisen jokkis-miehen tekemä. Sanoneeko Pikulle P. Nupponen mitään? :roll: Taitaa kyllä nykyään olla jo EVP-hommissa, eikä tainnut tehdä aiemminkaan kuin mekaanikon hommia. Ei siis kuski.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Hiljennymme odottelemaan ensimmäistä käynnistyksenjälkeistä viestiä. 8)

Tai sitten tulipalloa itäisellä taivaalla. :eec:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Tilanteen edistymistä voi seurata myös täältä :shock:
http://www.112info.fi/
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ei ole ainakaan vielä tullu ylimäärästä uutislähetystä :?:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Bensaa, purkkirokkaa, sutari ja sammutin ostettu. :shock: Kohta alkaa anal countdown. :huh: Rokka saattaa äkkiseltää kuulostaa joukkoon kuulumattomalle, mutta sillekin on olemassa selitys, eikä se liity ilokaasuun. :roll: Ei malta laittaa ruokaa, pitää päästä rikkomaan volskia. :escape:

Ostin samalla reissulla jarruletkutkin, vaikka entiset, alkuperäiset -43v vanhat- juutalaisista* tehdyt letkut silmämääräisesti ehjät ovatkin. 8) Ei pysty italian poika tänä päivänä samaan. :shock:

Pensaakin on, joten rokka tauluun, ruokasavut, tuiskup*ska ja starttailemaan. :idea:

*Juu, niin on huono vitsi, ja mautonkin...
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Selvitä nyt etukäteen yks yks kakkosen numero, niin ei tarvitse numerotiedusteluun soittaa kun takakonttiin ilmestyy webasto. :eec:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Nyt siellä alko jotain tapahtumaan :shock: mutta ei tuo voi mitään vakavampaa olla kun ei matkaa ole kuin alle 100km :ope:
Kuva

Olisko tulppa vaan irronnu?
Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kyyyllä siellä jotain on tapahtumassa, kohta varmaan startataan liikkeelle.
Innokkaita foorumilaisiakin on saapunut työntöavuksi.

Kuva


NONIIN! STARTTI ON TAPAHTUNUT!

Tässä livekuvaa Kiteen Ass-Marketin parkkipaikalta.

Kuva
Pro HVM
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

CDTA kirjoitti:Nyt siellä alko jotain tapahtumaan :shock: mutta ei tuo voi mitään vakavampaa olla kun ei matkaa ole kuin alle 100km :ope:
Kuva

Olisko tulppa vaan irronnu?
Kuva
Ei ole autosta tuo, näkyy Hv-ministeri vaan pieraisseen läskisoosin päälle :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Kaapo kirjoitti:Ei ole autosta tuo, näkyy Hv-ministeri vaan pieraisseen läskisoosin päälle :shock:
Ai sitä se oli :idea:

Siinä meni sitten rippipuvun housut :(
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jassoo, täällä ollaan oltu taas nerolla päällä? :lol:

Video tuossa latautuu parasta aikaa votoämpäriin, mutta mahtaneeko tuo kiinnostaa ketään? :(

Savut oli suunnilleen samanlaiset kuin CDTA:n ekassa kuvassa, tulpat kesti -ihme kyllä- ensimmäisen pommin paikoillaan. :lol: Korkillinen bensaa kumpaankin kurkkuun ja PUM! - ikirouta on voitettu. :kuningasajatus: Saatanalliset oli kyllä tosiaan savut, kun tuli tungettua perjantaina pytyt varmukkeeksi täyteen öljyä. :shock: Kohtahan se selviää sekin, onko (eli on) öljyrenkaat jumissa... :roll:

Satsia en vielä hennonnut antaa, herkistellään nyt alkuun ihan rauhassa, ettei kilahda suoraan talliin. :huh: Nyt etitään seuraavaks toiseen etupyörään jarrut, ja käydään kokeilemassa miten pahka seisattuu äänen nopeudesta. :idea:

Jaha, videokin on latautunut, harmi ettei ketään kiinnosta. :?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

:supersad:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Koetappas kysellä niitä maailmanputsareita samasta paikasta ku ne Tiilerin fieterikki tuli..... :roll: ....ne ku myy K & N suorattimia ( oon niiten jälleenmyyjä)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti::supersad:
Ai kiinnostaa? Vai itkettääkö kun olen niin tollo, että tuputan tyhmää paise-videota mersupalstalla? :(
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä. Kyllä. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Koetappas kysellä niitä maailmanputsareita samasta paikasta ku ne Tiilerin fieterikki tuli..... :roll: ....ne ku myy K & N suorattimia ( oon niiten jälleenmyyjä)
No pitää nyt ootella josko se tämä ralli-g*y niitä tallistaan löytää. Jos ei, niin sinä sitten tilaat. 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Kyllä. Kyllä. :lol:
Ai kyllä oon tollo? :( No, laitetaan nyt se video siitäkin huolimatta. Tämä kyllä karkottaa puristit Meseltä, mutta yritetään maanitella ne vaikka vikakoodeilla takaisin :idea: :

Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Nätistihän se nakuttaa. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Sehän käy. :shock: Eli ikirouta voitettu, heti otsikkoa muokkaamaan, hopi hopi. :wink:

E: No johan se kerkes. :)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Lujaa :amis_selittaa: laatua.

Miksei ne paiseisiin osannu sakemannit tunkea konehuonetta täyteen tota muovisilppua, väyrysessä niillä ainakin peitetään vikoja :vayrynen:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”