Superturbon 150tkm huolto / onko mitään ehjää jäljellä ???
Superturbon 150tkm huolto / onko mitään ehjää jäljellä ???
Siis mitä tuo kaikki kauneus tai kauheus pitääkään sisällään....
Möötöri:
Jos huohottaa niin hoonaus ja männänrenkaat n. 122e /kpl x 6 + hoonaus koneistamolla
Laakerit: syytä vaihtaa aina kun vaan tuntuu siltä 600-1000e riippuen mitä tulee vaihtoon
kansi:
Porttaus + koneistus + laattasulake + pakosrj:n tiiviste
Alusta:
Vieterit tulee uudet ja väljät osat uusiksi tarpeen mukaan. Kuulin just toisesta superista että vaikka mikään ei ollut väljää niin apurunko oli löytänyt vuodessa itselleen uuden sijainnin, jonka vuoksi 4-pyöräsuuntaus näytti että säätö on paikallaan.
Möötöri:
Jos huohottaa niin hoonaus ja männänrenkaat n. 122e /kpl x 6 + hoonaus koneistamolla
Laakerit: syytä vaihtaa aina kun vaan tuntuu siltä 600-1000e riippuen mitä tulee vaihtoon
kansi:
Porttaus + koneistus + laattasulake + pakosrj:n tiiviste
Alusta:
Vieterit tulee uudet ja väljät osat uusiksi tarpeen mukaan. Kuulin just toisesta superista että vaikka mikään ei ollut väljää niin apurunko oli löytänyt vuodessa itselleen uuden sijainnin, jonka vuoksi 4-pyöräsuuntaus näytti että säätö on paikallaan.
Viimeksi muokannut XUX63, 30.8.2007 18:13. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: Superturbon keväthuolto....
Kansi kannattaa hitsauttaa keväällä ja uudestaan syksylläXUX63 kirjoitti: kansi:
Korkeintaan hitsaus joka maksaa mitä maksaa... tapauksesta riippuen...
Viimeksi hommalle tuli vain ~250e hintaa kun yksi halkeama laitettiin
Pitäis keksiä korvaava tuote tuon vihreen Pipercrossin tilalle kun sitä ei meinaa enään mistään löytyä
Mielellään semmoinen, mistä on porukoilla kokemuksia piristetyn riisselin ilmanoton tukkeena. Tuo vihree on n. 500hp tehoille eikä oo mennyt ruttuun kunnolla kuin yhden kerran.
Eli hakusalla on 500hp+ suodatin joka vapaavirtausominaisuuksista huolimatta pitää hiekan ja pölyn möötörin ulkopuolella.
Tietenkin jo jollain on varastossa ylimääräinen, käyttämätön vihree Piper....
Eli kokoluokkaa:
Pituus n. 250mm
Halkaisija n. 200mm
Kaula n. 150mm
Mielellään semmoinen, mistä on porukoilla kokemuksia piristetyn riisselin ilmanoton tukkeena. Tuo vihree on n. 500hp tehoille eikä oo mennyt ruttuun kunnolla kuin yhden kerran.
Eli hakusalla on 500hp+ suodatin joka vapaavirtausominaisuuksista huolimatta pitää hiekan ja pölyn möötörin ulkopuolella.
Tietenkin jo jollain on varastossa ylimääräinen, käyttämätön vihree Piper....
Eli kokoluokkaa:
Pituus n. 250mm
Halkaisija n. 200mm
Kaula n. 150mm
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuota minä siinä toisessa topicissa pähkäilin mutta en löytänyt sen tarkempaa tietoa ko. suodattimesta mutta ilmeisen hapekkaita riisseleitä tuon kautta ilmalla ruokitaan.Rässi66 kirjoitti:No saisko sinne tuon BHAF:n survottua?
Tuolla cummins-ukkojen sivuilla kehotetaan kuitenkin käyttään siinä lisäksi pre-filteriä Miksiköhän ??? Onko perus BHAF:n tarkoitus vaan estää pikkukivien meneminen moottorin hengityselimiin
http://www.outerwears.com/tech.html
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tollasta K & N:ää ois tarjolla (RU-3050 / maahantuojan varastossa):
- pituus 200 mm
- halkaisija 190 - 127, eli kartiosuodatin
- kaula 152 mm
- hinta 85 € / 70 € nto.....
http://www.knfilters.com/search/product ... od=RU-3050
- pituus 200 mm
- halkaisija 190 - 127, eli kartiosuodatin
- kaula 152 mm
- hinta 85 € / 70 € nto.....
http://www.knfilters.com/search/product ... od=RU-3050
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 25.4.2007 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tuolta: https://www.burtonpower.com/default.asp ... 15&PSet=98
Sieltä alalaidasta löytyy muuten HVM:n nollakoppaseen golfiinkin sopivia (kromia on).
Sieltä alalaidasta löytyy muuten HVM:n nollakoppaseen golfiinkin sopivia (kromia on).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Mites toi? K&N RU-3040
XUXi, tuo on tuommonen pre-filsu, suojaa BHAFfia vedeltä ja isoimmilta töryiltä.
Ei välttämätä huono idea, varsinkin jos BHAF heiluu valtoimenaan konetilassa.
Miepä neuvottelen sen Subbas-kuskin kanssa asiasta.
XUXi, tuo on tuommonen pre-filsu, suojaa BHAFfia vedeltä ja isoimmilta töryiltä.
Ei välttämätä huono idea, varsinkin jos BHAF heiluu valtoimenaan konetilassa.
Miepä neuvottelen sen Subbas-kuskin kanssa asiasta.
Pro HVM
Tuo näytti ihan hyvälle vaikka en niin hirveesti diggaile nuita K&N:iä ihan tuon rakenteen vuoksi - nuihin uriin jää kauheesti moskaa joka on hankala putsata. Jostain syystä tuo Piperin kennorakenne ei oo pahakaan kerään jos on hyvät öljyt pinnassa.Rässi66 kirjoitti:Mites toi? K&N RU-3040
XUXi, tuo on tuommonen pre-filsu, suojaa BHAFfia vedeltä ja isoimmilta töryiltä.
Ei välttämätä huono idea, varsinkin jos BHAF heiluu valtoimenaan konetilassa.
Miepä neuvottelen sen Subbas-kuskin kanssa asiasta.
BHAF:lle olis ihan hyvä tila siinä vänkärin umpion takana missä piperikin majailee... Eli vaparille vapaa "kiinnitys"
Jutustele Subbas-kuskin kanssa - kysy samalla kenen valmistamaa BHAF:ia suosittelee ja mistä hankkinut, mitä maksoi jne. Ja tietenkin se, että mimmosilla syötöillä ja hevosvoimaluvuilla liikutaan olis kiva tietää....
Tuota C0174:ää ne mulle autoracingiltäkin suositteli mutta en ainakaan vielä pannu tillausta kun en oo käytännön kokemuksia keltään kuullu.Sivonen kirjoitti:Tuolta: https://www.burtonpower.com/default.asp ... 15&PSet=98
Sieltä alalaidasta löytyy muuten HVM:n nollakoppaseen golfiinkin sopivia (kromia on).
110tkm ajettu ja kyllä sen huomaa. Oon minä pessyt ja öljynnyt sen ehkä jotain 10-30tkm välein mutta se verkko alkaa jo hapristuun päältä.Terho P kirjoitti:mikäs vika vanhassa on
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No täällä nuita saa ainaki Http://www.voitelukeskus.com . Maksaa vajjaan satkun.XUX63 kirjoitti:Jutustele Subbas-kuskin kanssa - kysy samalla kenen valmistamaa BHAF:ia suosittelee ja mistä hankkinut, mitä maksoi jne. Ja tietenkin se, että mimmosilla syötöillä ja hevosvoimaluvuilla liikutaan olis kiva tietää....
Subbasessa syötöt ja tehot on vielä aika pienellä, sisäänajossa.
Hyvin se vaan perhana hyökkii jo nyt.
Pro HVM
Huolto alkaa olla mööttörin osalta loppusuoralla. Yks mystinen ongelma, nostajista 10 ei oo pyöriny mutta 2 on. nokka-akselista ei silmämääräisesti löydy mitään eroja eikä nostimet oo ulkoseinämiltään kuluneet tai naarmuuntuneet joten tuskin johtuu viallisesta öljynsuodattimesta tai vast. Täytyy tutkia ja uusia
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Joo, kansi on jo kotona. Samoin imukotelon parannettu versio ja vanha pakosarja pikku parannuksilla mutta ne pitää tehdä uudet että saadaan hengittävyys kuntoon.Antti M. kirjoitti:Sulleko tämän erään kalajokisen virittäjägurun oli tarkotus ainaki kansi tehä?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mulla oli kaks jäänyt ehjäksi ja kilsoja alle puolet tuostapetska kirjoitti:Noita nostajia olen kyllä nähnyt saman lailla et on yksi tai kaksi mennyt kuopalle ja ei ole syytä löytynyt mut eikös noi ole sellaiset et ne pitää 100tkm välein vaihtaa...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kevätsauhut otettu... nättikäyntinen maamoottori
http://smg.photobucket.com/albums/v619/ ... 0852-1.flv
http://smg.photobucket.com/albums/v619/ ... 0852-1.flv
Viimeksi muokannut XUX63, 29.6.2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Käyhän se tyhjäkäynnillä kieltämättä hieman..öö..terävästiXUX63 kirjoitti:Kevätsauhut otettu... nättikäyntinen maamoottori
Nyt ois haussa alumiinivanteet, eli semmoset jotka sopii pyöriin nuitten uusien levikkeiden alladealer kirjoitti:No ni, nyt se Petri otti tojestaan tuon kommentin.HVM kirjoitti:snorkkeli siihen kaunokaiseen
Kävin Oulunreissulla salaa kuvaamassa, hyvältähän se ny näyttää
Ja isompi snorkkeli - tuo on Mexicon reissulta ostettu joskus kymmenkunta vuotta sitten ja meinaa jäädä pieneksi
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.