Superturbon 150tkm huolto / onko mitään ehjää jäljellä ???

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Superturbon 150tkm huolto / onko mitään ehjää jäljellä ???

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Siis mitä tuo kaikki kauneus tai kauheus pitääkään sisällään....

Möötöri:
Jos huohottaa niin hoonaus ja männänrenkaat n. 122e /kpl x 6 + hoonaus koneistamolla

Laakerit: syytä vaihtaa aina kun vaan tuntuu siltä 600-1000e riippuen mitä tulee vaihtoon

kansi:

Porttaus + koneistus + laattasulake + pakosrj:n tiiviste

Alusta:

Vieterit tulee uudet ja väljät osat uusiksi tarpeen mukaan. Kuulin just toisesta superista että vaikka mikään ei ollut väljää niin apurunko oli löytänyt vuodessa itselleen uuden sijainnin, jonka vuoksi 4-pyöräsuuntaus näytti että säätö on paikallaan.
Viimeksi muokannut XUX63, 30.8.2007 18:13. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No se kansi pitää toki suoristaa.

Tiivistesarja vois olla hyvä. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Niin ja neliön peltiähän saa kans varata tommoseen vanhempaan autoon. :whistle: :wink:
Pro HVM
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Rässi66 kirjoitti:Niin ja neliön peltiähän saa kans varata tommoseen vanhempaan autoon. :whistle: :wink:
Ja vielä ku löytys hyvä hitsari :lol: Vai? :twisted:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

hehee..tätä menoa pukkaa taas rässille projektia 8)
BMW E31 V12
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Re: Superturbon keväthuolto....

Viesti Kirjoittaja MJF »

XUX63 kirjoitti: kansi:
Korkeintaan hitsaus joka maksaa mitä maksaa... tapauksesta riippuen...
Kansi kannattaa hitsauttaa keväällä ja uudestaan syksyllä :ope:
Viimeksi hommalle tuli vain ~250e hintaa kun yksi halkeama laitettiin :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pitäis keksiä korvaava tuote tuon vihreen Pipercrossin tilalle kun sitä ei meinaa enään mistään löytyä :shock:

Mielellään semmoinen, mistä on porukoilla kokemuksia piristetyn riisselin ilmanoton tukkeena. Tuo vihree on n. 500hp tehoille eikä oo mennyt ruttuun kunnolla kuin yhden kerran.

Eli hakusalla on 500hp+ suodatin joka vapaavirtausominaisuuksista huolimatta pitää hiekan ja pölyn möötörin ulkopuolella.

Tietenkin jo jollain on varastossa ylimääräinen, käyttämätön vihree Piper....

Eli kokoluokkaa:
Pituus n. 250mm
Halkaisija n. 200mm
Kaula n. 150mm
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No saisko sinne tuon BHAF:n survottua?
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:No saisko sinne tuon BHAF:n survottua?
Tuota minä siinä toisessa topicissa pähkäilin mutta en löytänyt sen tarkempaa tietoa ko. suodattimesta mutta ilmeisen hapekkaita riisseleitä tuon kautta ilmalla ruokitaan.

Tuolla cummins-ukkojen sivuilla kehotetaan kuitenkin käyttään siinä lisäksi pre-filteriä :shock: Miksiköhän ??? Onko perus BHAF:n tarkoitus vaan estää pikkukivien meneminen moottorin hengityselimiin :lol:

http://www.outerwears.com/tech.html
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rakenna nyt jo samalla reiluröörinen snorkkeli siihen rotteloon, niin mahtuu suitten kyytiin vaikka tämmönen. (Katolle) Ei pitäs enää ihmeemmin ahistaa. :idea:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tollasta K & N:ää ois tarjolla (RU-3050 / maahantuojan varastossa):
- pituus 200 mm
- halkaisija 190 - 127, eli kartiosuodatin
- kaula 152 mm
- hinta 85 € / 70 € nto.....

:arrow: :arrow: :arrow:

http://www.knfilters.com/search/product ... od=RU-3050
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 25.4.2007 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuolta: https://www.burtonpower.com/default.asp ... 15&PSet=98

Sieltä alalaidasta löytyy muuten HVM:n nollakoppaseen golfiinkin sopivia (kromia on).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mites toi? K&N RU-3040

XUXi, tuo on tuommonen pre-filsu, suojaa BHAFfia vedeltä ja isoimmilta töryiltä.
Ei välttämätä huono idea, varsinkin jos BHAF heiluu valtoimenaan konetilassa.
Miepä neuvottelen sen Subbas-kuskin kanssa asiasta.


:idea:
Pro HVM
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

mikäs vika vanhassa on :?: :)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Terho P kirjoitti:mikäs vika vanhassa on :?: :)
Se oli valumuottina HVM:n anustappia tehtäessä, ihan tukossa.
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:Mites toi? K&N RU-3040

XUXi, tuo on tuommonen pre-filsu, suojaa BHAFfia vedeltä ja isoimmilta töryiltä.
Ei välttämätä huono idea, varsinkin jos BHAF heiluu valtoimenaan konetilassa.
Miepä neuvottelen sen Subbas-kuskin kanssa asiasta.
Tuo näytti ihan hyvälle vaikka en niin hirveesti diggaile nuita K&N:iä ihan tuon rakenteen vuoksi - nuihin uriin jää kauheesti moskaa joka on hankala putsata. Jostain syystä tuo Piperin kennorakenne ei oo pahakaan kerään jos on hyvät öljyt pinnassa.

BHAF:lle olis ihan hyvä tila siinä vänkärin umpion takana missä piperikin majailee... Eli vaparille vapaa "kiinnitys"

Jutustele Subbas-kuskin kanssa - kysy samalla kenen valmistamaa BHAF:ia suosittelee ja mistä hankkinut, mitä maksoi jne. Ja tietenkin se, että mimmosilla syötöillä ja hevosvoimaluvuilla liikutaan olis kiva tietää....
Sivonen kirjoitti:Tuolta: https://www.burtonpower.com/default.asp ... 15&PSet=98

Sieltä alalaidasta löytyy muuten HVM:n nollakoppaseen golfiinkin sopivia (kromia on).
Tuota C0174:ää ne mulle autoracingiltäkin suositteli mutta en ainakaan vielä pannu tillausta kun en oo käytännön kokemuksia keltään kuullu.
Terho P kirjoitti:mikäs vika vanhassa on :?: :)
110tkm ajettu ja kyllä sen huomaa. Oon minä pessyt ja öljynnyt sen ehkä jotain 10-30tkm välein mutta se verkko alkaa jo hapristuun päältä. :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

XUX63 kirjoitti:Jutustele Subbas-kuskin kanssa - kysy samalla kenen valmistamaa BHAF:ia suosittelee ja mistä hankkinut, mitä maksoi jne. Ja tietenkin se, että mimmosilla syötöillä ja hevosvoimaluvuilla liikutaan olis kiva tietää....
No täällä nuita saa ainaki Http://www.voitelukeskus.com . Maksaa vajjaan satkun.

Subbasessa syötöt ja tehot on vielä aika pienellä, sisäänajossa.
Hyvin se vaan perhana hyökkii jo nyt.
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Huolto alkaa olla mööttörin osalta loppusuoralla. Yks mystinen ongelma, nostajista 10 ei oo pyöriny mutta 2 on. nokka-akselista ei silmämääräisesti löydy mitään eroja eikä nostimet oo ulkoseinämiltään kuluneet tai naarmuuntuneet joten tuskin johtuu viallisesta öljynsuodattimesta tai vast. Täytyy tutkia ja uusia :wink:

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Sulleko tämän erään kalajokisen virittäjägurun oli tarkotus ainaki kansi tehä?
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Antti M. kirjoitti:Sulleko tämän erään kalajokisen virittäjägurun oli tarkotus ainaki kansi tehä?
Joo, kansi on jo kotona. Samoin imukotelon parannettu versio ja vanha pakosarja pikku parannuksilla mutta ne pitää tehdä uudet että saadaan hengittävyys kuntoon.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Joo se puhelikin jotain pakosarjasta kans ku raatasin sen kans...arvasin että taitaa olla sun autosta kyse :D .
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Noita nostajia olen kyllä nähnyt saman lailla et on yksi tai kaksi mennyt kuopalle ja ei ole syytä löytynyt mut eikös noi ole sellaiset et ne pitää 100tkm välein vaihtaa... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

petska kirjoitti:Noita nostajia olen kyllä nähnyt saman lailla et on yksi tai kaksi mennyt kuopalle ja ei ole syytä löytynyt mut eikös noi ole sellaiset et ne pitää 100tkm välein vaihtaa... :lol:
Mulla oli kaks jäänyt ehjäksi ja kilsoja alle puolet tuosta :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Viimeksi muokannut XUX63, 29.6.2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

HVM kirjoitti:snorkkeli siihen rotteloon
No ni, nyt se Petri otti tojestaan tuon kommentin. :shock:
Kävin Oulunreissulla salaa kuvaamassa, tuolta se ny näyttää:

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

XUX63 kirjoitti:Kevätsauhut otettu... nättikäyntinen maamoottori :lol:
Käyhän se tyhjäkäynnillä kieltämättä hieman..öö..terävästi 8) :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

dealer kirjoitti:
HVM kirjoitti:snorkkeli siihen rotteloon
No ni, nyt se Petri otti tojestaan tuon kommentin. :shock:
Kävin Oulunreissulla salaa kuvaamassa, tuolta se ny näyttää:

Pitäisikö tuohon vaihtaa ykkösen kumit eteen?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuohon kannattaisi muuten ostaa seuraavaksi sopivan kokoiset turvakaret, ellaiset mitkä sopivat auton sisälle :? Tuosta yksilöstä on tainneet jousikupit ruostua pois kun ei niitä eikä jousia/iskareitakaan näy missään :shock: Kaaret on kyllä näyttävät, onkohan nuo ne 500E:n leveämmät lokarit...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
HVM kirjoitti:snorkkeli siihen kaunokaiseen
No ni, nyt se Petri otti tojestaan tuon kommentin. :shock:
Kävin Oulunreissulla salaa kuvaamassa, hyvältähän se ny näyttää
Nyt ois haussa alumiinivanteet, eli semmoset jotka sopii pyöriin nuitten uusien levikkeiden alla :lol: :lol: :lol:

Ja isompi snorkkeli - tuo on Mexicon reissulta ostettu joskus kymmenkunta vuotta sitten ja meinaa jäädä pieneksi :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Onko se muuten nyt varmasti niin, että ainoa mahdollinen ilmanottoputki tuohon turpolle on tuo suojatyökeskuksesta n*ssittu puruimurin putki? :shout: Onko kaikki muut vaihtoehdot tutkittu, sovitettu ja sopimattomina poissuljettu? :shout: Levijää pälli tuohon putkeen, tai on levinnyt jo vuosia sitten. :shout:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”